FIA - Farnborough International (Egyesült Királyság)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113

Boki! Szóljál már oda Moszkvának, hogy használják az eszüket!
Erre is nekem gondolnom!?o_O
1468005074175862606.jpg

Egy Szu-34 Aeroflot festéssel?:rolleyes:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 918
73 328
113
Fotózás szempontjából bőven elég kell legyen ennyi, de a tömeg sem utolsó szempont:) Szombat kellene Gatwickre, vasnap géptemetők/múzeum, kedd Farnborough. Nagy vonalakban.:)

Farnborough-t bentről vagy kintről tervezed fotózni?
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 918
73 328
113
Bentről, leginkább a statik érdekelne.

Farnborough__1024.jpg


Statik fotózás szempontjából nem a legjobb hely. Sok gép kis helyen, sok fontos ember a gépek körül, kordonnal elkerítve minden, mindenféle reklám izé, épületek mindenhol :-/ De végül is hétköznap ez egy szakkiállítás. Azért hátha sikerül valami jót kihoznod belőle.

A repülőnap része szombat-vasárnap van. Állítólag az is jó szokott lenni.
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 973
93
Statik fotózás szempontjából nem a legjobb hely. Sok gép kis helyen, sok fontos ember a gépek körül, kordonnal elkerítve minden, mindenféle reklám izé, épületek mindenhol :-/ De végül is hétköznap ez egy szakkiállítás. Azért hátha sikerül valami jót kihoznod belőle.

A repülőnap része szombat-vasárnap van. Állítólag az is jó szokott lenni.

10mm nagyjából elég szokott lenni a gázosabb helyeken is. A repnap részén szinte csak common gép lenne a 727-esen kívül (persze ha egyáltalán repül idén). Eléggé ki is lógna már időben a public rész. Jelenleg is kb 9 napnál tartok:) Radomra is elmegy majd egy hét szabi:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 918
73 328
113
10mm nagyjából elég szokott lenni a gázosabb helyeken is. A repnap részén szinte csak common gép lenne a 727-esen kívül (persze ha egyáltalán repül idén). Eléggé ki is lógna már időben a public rész. Jelenleg is kb 9 napnál tartok:) Radomra is elmegy majd egy hét szabi:)

Nem az lesz a problema hogy nem fer bele egy gep, hanem hogy belelog a masik gep szarnya, az energiaellato szekreny, a stand, a lepcso, emberek... Ezert nincs tele az Airliners az itt keszult statik kepekkel. Vagy ezek miatt most mar nem utasitjak el a kepeket? Zavaro targy az eloterben/hatterben vagy mi ilyenkor a szabvanyszoveg...
 

Mike

Well-Known Member
2011. március 14.
777
1 973
93
Nem az lesz a problema hogy nem fer bele egy gep, hanem hogy belelog a masik gep szarnya, az energiaellato szekreny, a stand, a lepcso, emberek... Ezert nincs tele az Airliners az itt keszult statik kepekkel. Vagy ezek miatt most mar nem utasitjak el a kepeket? Zavaro targy az eloterben/hatterben vagy mi ilyenkor a szabvanyszoveg...

Csak preserved (letárolt/múzeum) fotónál tekintenek el az object indoktól. Igazából ahol fennáll ez a veszély azok a gépek annyira nem is érdekelnek (737 mérettől felfele, azokat fotózok máshol), bár itt is lehet játszani pl.: orr/farok/részlet fotó ("megvan kategória").
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 918
73 328
113
Csak preserved (letárolt/múzeum) fotónál tekintenek el az object indoktól. Igazából ahol fennáll ez a veszély azok a gépek annyira nem is érdekelnek (737 mérettől felfele, azokat fotózok máshol), bár itt is lehet játszani pl.: orr/farok/részlet fotó ("megvan kategória").

Milyen vázzal, objektívekkel fotózol most? (Az airliners.net nem irja ki.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 896
113
Ez si fontos momentum, a nap, amikor orosz Tu-22M3-as repült demót Angliában:


A végén az az ugrásból félhát helyzet nem semmi. Természetesen maximális utánégetéssel, aminek nagyon örültek az autók riasztói...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 896
113
És a nagy igéretnek megmaradt MiG-29M, a fly by wire kormányvezérlő rendszerével, amit a MiG akkori főpilótája, Valerij Menyickij demonstrált. Utána a Szu-27-es erődemonstrációjával próbáltak rá árnyékot vetni pár évvel később "királyi beszállítóvá" előlépő Szuhojék.