1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MiG-1.44

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - gacsat által indítva @ 2018. szeptember 20..

Címkék:
  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A B2esről is mondják. Az ára indokolná is. Olyan nagyon nem kell összetartani. Az orrán olyan pálca végén csinálná, mint ami a kisérleti gépeken szokott lenni, aztán áramlástecnikailag arra hajtani, amerre szükséges. A repülő meg húzna száz méter antennát, ami kisugározza a kilowattnyi elektront, ami magától megtalálná a plazmát.
    Persze ez egész valószinűtlen, úgyhogy évek múlva ne rám hivatkozzatok, mint agyatlan oroszfanra.
    A kavitációs torpedót is megcsinálták, nyilvánvalóan lehetetlen sebességgel.
     
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az új cirkálórakéták stealth kialakításúak (lesznek). Az oroszoknál már most azok.
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

    gacsat

    "Az új cirkálórakéták stealth kialakításúak (lesznek). Az oroszoknál már most azok."

    És? Ez miben érinti a repülőgép kialakítását? A cirkáló rakéta nem lő vissza :D
    E mellet pedig jelenleg is nagyon jó a MIG-31-s radarja, és van IR érzékelője is. Ezeket kellene fejleszteni, meg jön mellé az R-37+R-77 és már teljesen korszerű az egész gép.

    "A kavitációs torpedót is megcsinálták, nyilvánvalóan lehetetlen sebességgel."

    Azért az egyszerűbb dolog, mint a "plazma stealth" lényegében egy víz alatti rakétáról beszélünk.
    Én a plazma általi lopakodást nem a repülőknél tartom reálisnak, hanem a MIRV fejeknél. A hőmérséklet és a nagy nyomás adott, már csak "anyag" kell hozzá.
     
  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kisebb? Majdnem két méterrel volt nagyobb a fesztávja. A hossza közel ugyanakkora, a hajtóművei egyenként(!) majdnem három tonnával toltak többet.
    A belső fegyvertérbe négy R-37-est lehet függeszteni. A radarja, az N014-es az RP-31-es hatótávjának a duplája lett volna. A gép átrepülési távolsága 1000km-el volt nagyobbra tervezve, mint a 31-esé.
    A MiG 1.44 minden, csak nem kicsi.

    http://paralay.world/mfi.html
     
    fishbed, nyugger, Celebra and 2 others like this.
  5. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    A beérkező MIRV fejnek muszáj lopakodni? Van amit arra eséllyel lehet ráreptetni?
     
  6. fip7

    fip7 Well-Known Member

    notaricon

    "A beérkező MIRV fejnek muszáj lopakodni? Van amit arra eséllyel lehet ráreptetni?"

    Jelenleg nincs szerintem olyan eszköz amely nem nukleáris harci résszel kárt tudna benne tenni. Viszont azt tudom, hogy vannak ilyen irányú fejlesztések, szóval nem árt a MIRV-eknek sem ha fejlődnek.

    De feltehetjük úgy is a kérdést, hogy mi a francnak plazma lopakodás egy MIG-31 feladat körű gépnek? Vagy bármilyen lopakodás neki?
     
    notaricon likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Akkor ezt benéztem. Viszont továbbra sem értem, hogy mi lenne ebben a költséghatékony és mi szükség rá. Ez sem lenne multirole. Ez kb. olyan lenne, mint lecserélni az F-14-et egy belső fegyver teres eltérő, még nagyobb F-14-re. Tekintve, hogy orosz anyaföldre kb. atomháború esetén menne CM, innentől fogva ennek a cserének majdnem annyi értelme lenne, mint ABM rendszerre költeni. Semmi. Ha valaha is orosz expedíciód műveltben CM veszély van, akkor azt oldja meg a MiG-31 és új 4++ gépek. Ott meg szó nincs akkora védendő területről, mint Oo. esetében.
     
  8. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    A lopakodás nem annak kell aki támad? MiG-31 szerintem sem igazán ez a profil.
     
  9. fip7

    fip7 Well-Known Member

    notaricon

    Hát szerintem a lopakodás az esetek túlnyomó többségében nagyon hasznos.
    Viszont a cirkáló rakéták és bombázók elleni szuperszonikus elfogó vadász (MIG-25/31) az szerintem pont az a kategória aminek semmi szüksége erre.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt most nem értem. A MiG 1.44 nagy manőverezőképességű, nagy hatótávolságú és relatíve nagy utazósebességre is képes nehézvadásznak volt tervezve, belső fegyvertérrel, de opcionálisan külső függesztési pontokkal is.
    A MiG-31-es az nem multirole, de még csak manőverező légiharcra se alkalmas.
    A MiG 1.44-et 1 feletti tolóerő/tömeg arányra és 60 fokos állásszögig kontrollálható manőverezőképességre (is) szánták.
    Namost, a fegyverterébe befér az R-37, nem ok nélkül számoltak azzal, hogy a valamivel könnyebb 500kg-os kontrollâlt zuhanású bombatípusok is beférjenek, bár számos, napjainkban a PAK-FA-hoz megálmodott csapásmérő fegyverzet a kilencvenes években még nem is létezett.

    De hogy jön ide a multirole?! A MiG 1.44-nek a 31-eseket kell majd váltani, hiszen hiába a BM upgrade, a repidejük nekik se végtelen.
    És ha már váltják őket, akkor egy olyan géppel tegyék, ami minden olyat tud, amit a MiG-31-es, csak jobban, plusz érdemi manőverezőképesség, jobb kontrollálhatóság, leszállóképeség.
    A MiG-31-eshez képest így valóban multirole.
    A MiG-31-es is jól tudna manőverezni, ha nem a MiG-25MP lett volna a kiindulási alap és nem a hatalmas tömegű elektronika határolná be a gép képességeit.

    Ne feledjük, az USAF MiG-31-ese az F-22 Raptor, az orosz honi légvédelemé így logikusan az ATF ellenpárja, az MFI kell legyen, ez pedig az 1.44 még ma is.
     
    fishbed likes this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ok, az utolsó bekezdések kb. értem, hellyel közzel egyet is értek.

    Az utolsó mondat viszont szerintem nem igaz. Igazi amerikai honi légvédelem kb. Alaszkában van csak, máshol nemigen a szovjet bombázófenyegetés vége óta. Olyan kevés F-15/F-16 maradt, hogy az eszetlenek erre is használják az F-22-est. Ettől még nem erre tervezték, ordas difi. Ez pont olyan, mint az F-16 ADF, amiből utólag fabrikáltak honi légvédelmi vadászt, ami valljuk be, félig púder, mert egyes paraméterek terén még az F-106 is tudtommal felülmúlta, főleg a szuperszonikus dolgokban.
     
    fishbed likes this.
  12. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Nem igazán értem, az F-22 nekem nagyon távol áll a MiG-31től minden téren.
    Az F-22-t nem mészárolja le egy F-5 típusú gép, ha leesik adott sebesség vagy magasság alá (lásd iraki MiG-25), ellenben nincs is neki (még) állati nagy hatótávolságú rakétafegyverzete.
    Az 1.44 inkább a PCA/NGAD évtizedekkel korábbi előfutárának tekintrendő (legalábbis amit a DARPA eddig elvár, az nagyon illik az 1.44-re)
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

  14. boki

    boki Well-Known Member

    Annyit tudni, hogy a MiG-31 utódjának fejlesztésénél felhasználják a MiG-1.44 -nél szerzett ismereteket,tapasztalatokat , megoldásokat nem az 1.44-es lesz a MiG-31 utódja.
     
    fip7 likes this.
  15. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    1.44 honivédelmi feladatokra szerintem ma is megfelelne.Légvédelmi feladatra mindenképpen,de vizi és szárzföldi támadó ellen is.Csak egy belső fegyvertérhez illeszthatő feladatspecifikus cserélhető konténer kellene hozzá,mint anno az F111eshez terveztek.Még azt sem tartom elképzelhetetlennek,hogy ily mdon akár a Kindzsált is hordozni tudja,egy illeszthető függesztőkonténer révén.Légifölény vadásznak már nem felel meg,ahoz kellene a lopakodó képesség.Behatoló támadó feladathoz szintén lopakodnia kéne.De a határmenti kisháboruikban,közelkülföldi terepen még a harcászati csapásmérő szerepét is elláthatná szerintem.Pénzszegény orosz viszonyok között az sem mindegy,hogy nem nullárol kéne ujrakezdeni a fejlesztést.Szerintem sokkal logikussabb lenne nekik ezt a gépet feltámasztani,mint a nemrég belengetet MiG41 tervezet feltámasztásnak-már ha aztis komolyan lehet venni eggyáltalán
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az MFI az amerikai ATF programra válaszul jött létre.
    Nagy hatótávolság, tartós szuperszonikus repülési képesség, nagy manőverezőképesség egy gépben.
    Az egy dolog, hogy amit ma F-22 Raptorként ismerünk, az a fentieknek csak egy részében felel meg, de az ATF tendert megnyerő YF-22 Lightning II gépet közel 70%-ban kellett áttervezni, hogy F-22A Raptor legyen belőle.
    De azt ne feledjük, hogy bár az ígéretes szupercirkálás megvalósult ugyan, a hatótáv elég szerény lett ezen a rezsimen, alig 100 tengeri mérföld csupán. De a szolgálati csúcsmagasság üzemszerűen 20 ezer méter, a fegyverzettel elérhető csúcssebesség Mach 2.2 környéke, ezek a paraméterek a MiG-31-est idézik (részben).
    Az már csak mellékes szál, hogy a Raptor szerkezeti tömege alig egy tonnával marad el a MiG-31-esétől, csak a kerozinkészlete pont a fele az orosz gépnek. Ha ugyanannyi lenne, akkor a Raptor is közel olyan nehéz lenne, mint egy MiG-31-es.

    Csak a lényeg, hogy a Raptor jól is manőverezik, ahogy az MFI gépeknél is behúzták a faktorok közé ezt a képességet.
     
    fip7, fishbed, therob and 1 other person like this.
  17. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Nem hiszem, hogy MiG ügyben van az utóbbi időben bármi is amit komolyan lehetne venni. Ugyanazt a MiG-29-et reszelgetik és próbálják rásózni boldog-boldogtalanra. Pénzük nincs új típus kifejlesztésére és amíg a Szuhoj van a nyeregben, addig nem is lesz. Évtizedek óta ígérik a nagy durranást, az utolsó szabad szemmel is látható protójuk az 1.44-es volt, ha nem tévedek, azóta csak tolgozgatnak-foldozgatnak.
    Ez a valaha volt nagyszerű tervezőiroda mára már csak egy szép emlék.
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát akkor nem értem. Az F-22 egy ízig vérig légifölény/frontvadász orosz szemmel nézve....
    ...amire adnak egy MiG-31 szerű választ...
    :confused::eek:

    De ettől még nem volt soha honi légvédelmi vadásznak tervezve, mindig is az F-15 váltótípusa maradt. Pontosabban váltás helyett végül spanja lett, de gondolom érted mire gondolok.

    Azért változattól függen az alig 1 tonna az inkább 2 tonna+, de valóban nem ez a lényeg. Mai napig nem értem, hogy az F-15 fő befoglaló méretével rendelkező F-22 tömege mitől nagyobb annál 6,5 tonnával...:eek:

    Szerintem feleslegesen.
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nem feleslegesen, hanem szovjetesen. A Szovjetúnióban az amerikai kihívásokra szovjet relációban igyekeztek választ adni, ezen a képen rendre "csak" az ipar valós képessége rontott.
    A szovjetek ATF-jének győztese egy akkora valami kellett, hogy legyen, mint az YF-23, nem mint az YF-22.

    Szerkezeti tömeg tekintetében valóban a két tonna a releváns. A Raptor közel húsz tonnájához képest a MiG-31-es közel huszonkét tonnás.
    Már ha igaz, hogy a Raptor ilyen nehéz és nem csak USAF-dezinformáció az egész.
    Bár az amerikai viszonylatban feltűnően izmos főfutó konstrukció mégis azt sejteti, hogy ez a gép nem könnyű eset.
     
    fishbed likes this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    De azért azt még most is hangsúlyoznám, hogy a MiG-31 váltótípusának a MiG-31M-et szánták. Csupán csak azt vetettem fel, hogy napjainkra nem egy retro-MiG-31-est kéne megálmodni a MiG-41 égisze alatt, hanem az 1.44-et lehetne behúzni, mivel az MFI program szülöttének pont olyan extra tulajdonságai lettek volna, amivel a mai MiG-31-es feladata 1:1-ben átvehető ÉS emelett láthatna el más PVO vagy akár részleges frontrepülő feladatokat. Tehát ez csak az én meglátásom, nem a MiG iroda 2018-as túlélési terve.
     
    fishbed and therob like this.

Ezen oldal megosztása