1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MiG-1.44

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - gacsat által indítva @ 2018. szeptember 20..

Címkék:
  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Tévedés. A MiG 1.44-be beépített AL-41F kb 17-18 tonna tolóerővel bírt, a Szu-57-es legmerészebb tervei szerint 17 tonnát tud majd fékpadon a 30-as hajtómű. Nem sok a különbség.
     
    Python likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nem ugyanaz a hajómű van a két repülőben? Miért más az ereje?
     
    Roni likes this.
  3. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Érdekes volt végigolvasni ezt az eddig megszületett 4 oldalt. A típusról eddig az volt a véleményem,hogy amire eredetileg tervezték arra alkalmatlan volna(5.generációs csökkentett észlelhetőségű vadászbombázó) viszont az itt leírtak alapján azt látom,hogy a megfelelő anyagi befektetéssel a MiG-31 méltó utódját lehetne belőle létrehozni. A kérdés megint,mint ahogy az orosz projectek 99%-ában most is a megfelelő mennyiségű pénz megléte. Ha az nincs, kinyírhatja az egészet. Kíváncsi vagyok, hogy gazdálkodnak e olyan okosan,mint a Szuhoj, akik az Oroszországnak fos 90-es években (nem lévén egyéb,hazai komolynak nevezhető bevétel, állami megrendelés,támogatás), akik úgy tudom,hogy a kínaiaknak exportált Szu-27-esekből származó bevételeket forgatták be az új típusváltozatok, típusok kifejlesztésére. A MiG most tolja a gépeket Egyiptomnak. Az oda eladott 29M-ek gondolom nem 80 kopejkát hoznak a gyárnak. Szerintem érdemes lenne ebből újraindítaniuk,befejezniük, továbbfejleszteniük ezt a gépet, a MiG-31 utódjaként.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egy új típus befejezése is dollármilliárdos tétel, ennyi profit biztosan nincs néhány tucat 29-es eladásból.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG 1.44-ben levő AL-41F, a Szu-57-es jelenlegi AL-41F-1Sz és a leendő 30-as hajtómű (talán AL-51F?) három különböző konstrukció.
     
    fishbed and fip7 like this.
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A nevük meg nyilván a kóbor apácák megtévesztése céljából hasonló.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Te hol aludtad át az elmúlt húsz évet? Egy szatyorban?
     
    borisz likes this.
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Abban a hitben voltam, hogy az AL-41 meg a 41F az ugyanaz, csak kicsit más. Meg abban, hogy ez van most a Szuhojban, de már faragják a "30as gyártmányt".
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Meg sem próbálok elmenni a hajtóműveken nonyolultabb mint a gépek.
     
    gacsat likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    AL-41 nincs. AL-41F van a MiG 1.44-ben és ez egy harminc éves konstrukció. Fizikailag is jóval nagyobb, mint az AL-31F, mérete kb az F135-össel azonos, változtatható kétáramúsággal.
    Pár példány készült belőle. Gyártmánykódja 20-as.

    Az AL-41F-1Sz a Szu-35Sz hajtóműve, jelölése 117Sz. Az Sz a szériára utal. A Szu-27-esek AL-31F-jének, vagy mégpontosabban, a Szu-30MKI AL-31FP-jének közvetlen továbbfejlesztése. Az AL-31F 905mm-es belépő keresztmetszetét 932mm-re növelték, nagyobb átmérőjű kisnyomású fokozat több levegőt mozgat meg. A turbinát az AL-41F-nél kifejlesztett megoldásokkal fejlesztették tovább. A tolóerő így 2 tonnával nőtt forszázson, amiből a maximál rezsimre jutó növekmény 1 tonna. Az alkalmazott technológiák miatt (és mert az AL-41F nem került szériagyártásba, így jelölése felszabadult) kapta meg az AL-41F-1Sz-t ahol az -1Sz utótag utal az AL-41F első módosulatára (nyugaton ezt hívják derivative-nak, lásd GE F101DFE. Derivative Fighter Engine, ami az F101-esből, a B-1B hajtóművéből származott, attól azomban mind méretben, mind teljesítményben és karakterisztikában eltért. Ezt nevezték át a széria megkezdésekor F110-nek), az Sz pedig a szériapéldányra utal.

    A PAK-FA program elején már látszott, hogy dedikált hajtómű az nem lesz kész időre, így már a prototípus építésekor eldölt, hogy a 2008-óta berepülés alatt álló vadonat új Szu-35BM hajtóművére támaszkodik a projekt. A 117-es hajtómű repülési próbái kb 2002-óta folytak, majd 2008-tól kapta meg a 117Sz gyártmánykódot és 2010-től az AL-41F-1Sz típusjelölést. Ekkortól vált ismertté, hogy a PAK-FA T-50 hajtóműve a 117A lesz, ahol az "A" utótag utal a némiképp növelt tolóerőre (a tesztprogram nem igényelt élettartam kímélő korlátozásokat) és a kis mértékben módosított belépő keresztmetszetre, illetve vezérlésre. A T-50-esek FbW kontrollja ugyanis jobban beleszól a pillanatnyi tolóerő nagyságába, mint a Szu-35Sz-nél.

    2010-ben dölt el az is, hogy a T-50-es hajtóműve a 30-as gyártmánykódú rendszer lesz majd valamikor 2013-tól, de legkésőbb 2015-től), ahol a számozás utal a 20-as hajtóműre, mint korábbi "5. generációs" eszközre és ahhoz képest tekinthető leszármazottnak.
    Ennek némiképp ellentmond, hogy a méretével kapcsolatban szigorú kikötés volt, hogy a bekötési pontjai a 117A-val azonosnak kell lennie, tehát a belső kislakítástól függetlenül ezek a méretek a Szu-27-es AL-31F-jével azonosak. De a tolóerőt mégis jóval a 117A fölé tervezik, lényegében az egykori AL-41F (20-as) teljesítmény szintjére.
    Aztán vagy így lesz, vagy nem.
    A Szu-57-es jelenlegi méret és tömegadatai alapján már a 147kN-os 117A (illetve újabban, hivatalosan csak 117) is elegendő lenne, maximum statikus 160kN az, ami racionális. 170-180kN totál felesleges.
    Ekkora tolóerővel nemhogy a légiharc, de a nehéz csapásmérő fegyverzettel is 1 feletti T/W értéket érne el a gép. Indokolatlan energiafelesleg.

    Végezetül a jelölések ismétlődéséről:
    A Szovjetúnióban és Oroszországban volt két külön Szu-7-es, 9-es, 11-es, 15-ös és még 35-ös is. Nincs új a nap alatt...
     
    Python, arbalest, therob and 5 others like this.
  11. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    . A turbinalapátok számának csökkentése ellenére sikerül megnövelni a kompresszor nyomását, emellett pedig a kompresszorba beáramló levegő hőmérséklete 12 százalékkal magasabb mint bármely másik hajtóműnél.
    Ezt nem értem. Hol az összefüggés? A kompresszorba meg a külső levegő megy, nem?
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt honnan idézted?
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Valami pdfből, amit valaki az orosz rakétásba tett be.
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Elírás lesz. A kompresszorból távozó hőmérsékletről lehet csak szó ebben az összefüggésben.
     
    gacsat likes this.

Ezen oldal megosztása