1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MiG PAK DP

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Phoenix által indítva @ 2017. július 24..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Dudi, te write olnyban vagy? A '80-as éveknél vettem fel a fonalat az F100-nál, aminek az őse eggy '60-as évek beli kísérleti hajtómű. Olvasd el az F-15-ös írás ezen részét, ha még nem tetted meg.

    A 29-esenek miféle alternatívája van 1985 óta?
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tekintve,hogy 4.gen. hajtóművekről volt szó nem nagyon tudom minek keversz ide mást!Ennyita write only módról!

    MiG-29 9.13(1985) meg ugye ott van az M sárkánya ami kész van 1988-1990 óta(a K sárkányával ellentétben amin kellett csiszolgatni,hogy rendszeresíthető legyen K/KUB néven).Tehát a 9.12 sárkánynak 85-óta van alternatívája a 9.13(7db felfüggesztő,kopoltyúval de + üzemanyag került a függőleges vezérsíkokba)és 9.15(9 felfüggesztő ebből kopoltyú nélkül és amennyire tudom ugyan úgy mint a 9.13-nál a függőleges vezérsíkban is van tüzelőanyag) sárkányok személyében.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mitől térne el lényegesen a 9.12-től...? A púpban elektronika van, a keró mennyisége szinte azonos, a légellenállása meg még nagyobb is. A kopoltyúk azon is rajta vannak.

    9.12. 4300 liter
    9.13. 4540 liter

    A 9.13-as is 3-3 szárny és egy CL függesztős volt...
    [​IMG]
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az,hogy annyi erő nem volt a MIG-ben,hogy keresztülvigye legalább a 9.12 sárkányok lecserélését 9.13 vagy 9.15 sárkányokra akár úgy is,hogy a teljes beltartalom marad a 9.12-jé az egy más kérdés.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Dudi, a baj az, hogy szokás szeritn összevissza handabandázol...
     
    Nagy Csaba likes this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért handabanda?

    Nem akarlak elkeseríteni de a 9.13 púpja nem azonos az SMT púpjával ez AO-tól tudom aki azt is hozzátette annó,hogy nem befolyásol negatívan a púp a 9.13-on sőt ha jól emlékszem hangsebesség alatt még előnyös is.
     
    nyugger likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Láthatólag nem értted meg, ezért lassan mondom, hogy mindenki megértse...
    1. Amikor a jenki FADEC-es gépeet és hajtóműveket gyártott, az orosz kb. akkor kezdte el a Szu-27Sz sorozatgyártását nagyobb mennyiségbe AL-31-gyel, ami tudtommal akkor nem votl FADEC-es. (Ez volt az a korszak, amikor az ipari folyamatirányító rendszereket is importálni próbálták...)
    2. Amikor talán végre megvolt a FADEC technika, az alkalmazás nem volt lehetséges, mert a Szu összedőlt. Ekkor már repült az YF-22/23, mindkettőben volt F119 és YF120 is, a változtatható kétáramúságú hajtómű, amiből nem kér az USAF.
    3. Tehát az USAF a mezei 4. gen gépek hajtóművei terén is évtizedes vagy nagyobb előnyban volt és mikor az orosz még mindig ezekkel szórakozott már akkor megvolt az F119, ami az F135 alapja és már ráncfellvarják, mikor az orosznak az első ilyenje majd talán idén vagy jövőre eléri azt, amit az F119 az YF-22/23-ban 1990-ben. 28 évvel korábban. Ennyi idő alatt valakinek gyereke és unokája születik...
     
    Nagy Csaba likes this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem érted,hogy nem érdekel senkit az 5.gen. hajtómű mert nem azokról volt szó.Nem bonyolult 4.gen. hajtómű ennyi!
     
    nyugger likes this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Rafale M88-asa mar sokat javult, az F-22-es F119-ese nem akkora elettartam bajnok, mint a korabbi hajtomuvek, a PAK-FA hajtomuvenel a fajlagos teljesitmeny joval magasabbra van belove, mint az F119-esnel elerheto, aminel sokat nyom a latba, hogy a 119-esnel a fuvocso igencsak nehezre sikeredett.
     
    fip7 and Roni like this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A 9.13-as pupja szinte semmit nem ront a gyakorlati repulesi parametereken, ugyanakkor nem a pup miatt, fe par fokkal meg nott is a megengedheto maximalis allasszog, egy olyan tipus eseteben, ahol ezt amugy az emberi izomero szabalyozta, ha nagyon pontatlan akarnek lenni. A hatotav csak annyiban javult, ha a szarnyakra is felment a potos, de ekkor ugrott az R-27-es. A 9.13-as lenyege a pupban levo Gardenija zavarorendszer es mas avionikai aprosag volt.
     
    nyugger and fishbed like this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member


    Üdvözöllek a mobilos kommentelés világában! :D
     
    ghostface likes this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    :) jaja, már egy ideje onnan nyomom, mert hosszú ideig nem voltam az országban. De már itt vagyok. :)
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tudtommal külföldre nem adták a zavaró berendezést hanem kerozin került a helyére(kivétel talán Perut ahová a kivint szovjet gépek kerültek).Bár azt nem értem,hogy miért a 9.13-at vonták ki miért nem tartották meg az összeset a 9.12 helyett.
     
  14. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Picit realistábban új vagy újabb építésű MiG 29, aminek már egy picivel nagyobb a hatósugara az általad leírtak miatt, az összesen 2 alakulatnál létezik, s nem több min 40-50 gép. A haditengerészeti K verzió, amiből máris dobtak el idén év elején a Kuznyecovról, és egy alakulatnál Kurszk állomás hellyel, de ezek meg az Algériai balfék export kísérletből visszamaradt gépek.Ez azért nem tétel az orosz légierőnél, tehát a pár db-os új MiG 35-ös rendelést leszámítva valahogy továbbra sem kérnek a MiG 29 és klónjaiból. Szerintem azért nem véletlenül....
     
  15. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Ez a hivatalos álláspontjuk. Viszont a védendő obiektumaik köré kiépíthetik az új reptereket (szerintem most is vannak). Költséghatékonyság tekintetében úgy érzsm, hogy hosszú távon jobban járnának.
     
    Nagy Csaba likes this.
  16. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Nagyjából egyet is értünk, de ez sem univerzális megoldás. Ázsiában az általad leírt dolog nem működik, s nem véletlen hogy az új Szu 30 és 35-ös gépek java része oda került, csak tavaly kezdtek megérkezni ezek az újabb tipusok európába is. A Belorusz és Ukrán államok miatt Európa felé pedig egyértelműen elégtelen a MiG 29/35 hatótávolsága.... Ez pedig adottság. A Kalinyingrádi enklávé, a Balti államok felé és bizonyos fokig a Finn-Norvég térség irányába nagy valószinüséggel iagazd van.
     
  17. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Én nem a Mig-29-ről beszéltem, hanem egy F-16 kategóriájú multifunkci vadászról, azoknak meg tudtommal elég jó a hatótávolságuk.
     
    Nagy Csaba likes this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Már mint az F-16-nak?Sok jó tulajdonsáfa van de a hatótáv nem az.
     
    fip7 likes this.
  19. dudi

    dudi Well-Known Member

    Úgy emlékszem rendeltek SzMT-is meg állítólak 35-öst is.Ezekkel 100 felett lesz a darabszám ami nem kevés.
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az F-16CJ hatósugara azonos mennyiségű fegyverzettel és pótossal kb. 30%-kal haladj meg HI-(LO/ACM)-HI profillel a MIG-29 9.12/9.13-at.
    Osziraknál nézd meg a távolságot, hogy mit repültek le 3 db pótossal és 2 db Mk-84-gyel és 2 db AIM-9-cel LO-HI konifban. Kb. 950-1000 km-et repültek oda végig tengerszinten és hazafelé végig magasan.

    Ezt távot a MiG-29 9.12/9.13. talán még HI-HI-ban sem tudná AAM fegyverzettel, talán csak áttelepülési konfigban 3 pótossal a 9.13.
     
    endre, svajcibeka and Nagy Csaba like this.

Ezen oldal megosztása