1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-19 "Farmer"

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - weasel007 által indítva @ 2014. július 25..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    A MiG–19-es (NATO-kódja: Farmer) a Szovjetunió első szuperszonikus vadászrepülőgépe. A típusból több mint 10 000 db épült, különböző változatokban. A gépet a Szovjetunión kívül gyártotta Lengyelország, Csehszlovákia, valamint Kína is J–6/F–6 típusnéven az 1990-es évek közepéig 2000 példányt állított elő. Magyarország is alkalmazta.
     
  2. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  3. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Shenyang J-6/F-6
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  5. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    FullHD
    500.-ik képem ( 360 db 1680x1050 és 140 FullHD).
     
  6. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    MiG-19S

    [​IMG]

    MiG-19PM

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    MiG-19Sz

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    PM

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]





    [​IMG]

    MiG-19P

    [​IMG]

    J-6

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  9. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  10. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    J-6 / F-6 FullHD
     
    fishbed likes this.
  11. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Mig 15/17/19 sisak:
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
  12. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Sosem gondoltam volna, hogy a gépágyú lőszer készlete a szárny belépőéle mögött van végig vezetve.

    [​IMG]
     
    misinator, fishbed, dudi and 4 others like this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Nem bonyolították túl a szárny belépőélét mindenféle mechanizációval, így elfért...
    ... mondjuk ez csak a szárnytőbe épített gépágyúkra vonatkozik.
    A törzs alján lévőnél normál rakasz van. (felső képen 17)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. emel

    emel Well-Known Member

    Tanultak az öreg Willy Messerschmitt-től! A Bf/Me-109-ben a szárnyba épített fegyverek lőszerhevederét is végigvezették a szárnyban, a szárnyvégen egy görgőn visszafordult a heveder a szárnytőig, ott egy másik görgőn újra visszafordult a fegyver zárszerkezete felé. Így a sok lőszer ellenére szép vékony, karcsú maradhatott a szárny, ami megadta a gépnek a magas felhajtóerőt kis légellenállás mellett.
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem is 30mm-es gépágyú volt a szárnyban.
     
  16. emel

    emel Well-Known Member

    Azt nem is írtam, 30-as skuló hevederei ennyi irányváltással és duplázva már túl sok lett volna, ezért 20mm-esek voltak. A brit 8.8-as géppuskákhoz képest még ezek is sokkal ütősebbek voltak.
     
    Rotten878, fishbed and dudi like this.
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Élőben még nem láttam F-100 Super Sabre-t, de lehetségesnek tartom, hogy annak vékonyabb a szárnya.
    Amikor anno Kecelen megláttam a MiG-19-est, ledöbbentem, hogy mennyire vastag a szárnya (nem mértem le)
    Nyilván nem a húrhosszúság viszonyosságában néztem, s a belépő él "tömpesége" is ledöbbentett - szuperszonikus jószág létére vs. F-100.
    De a beépített heveder mindent megmagyaráz;)
    Mindenesetre a típus roppant nagy kedvencem!

     
  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    MiG-19PM RSz-2U rakétákkal
    [​IMG]
    Az SzM-50 változat folyékony tüzelőanyagú rakétájával 1957-ben 1,800km/h sebességet és 24.500m-es dinamikus csúcsmagasságot ért el
    [​IMG]
    MiG-19Sz R-3Sz rakétával
    [​IMG]
    SzM-30 egyedi indítással
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása