1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-21 "Fishbed"/ Csengdu J-7/F-7

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. nyugger

    nyugger Well-Known Member

  2. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  6. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    [​IMG]

    Kár hogy nem nagyítható, bár valószínűleg a kis feliratok is kínaiak...
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    MiG-21 vs F-4 Phantom

     
  8. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Itt egy nagyobb
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  10. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    "This morning the Pakistan Fiza'ya (PAF, Pakistan Air Force) lost an FT-7P aircraft near Mianwali, Punjab (Pakistan).
    Unfortunately, both crew were killed in the crash. As far as is now known, the crew did not eject, due to unknown reasons. The serial of the FT-7P is 90-611. Its last known operating unit was 18(OCU)sq "Sharp Shooters" at Mianwali AB (Pakistan).
    The incident will be investigated by the accident board. This constitutes the 60th F-7 family crash in Pakistan that we know of. That sounds like a lot (it is), but Pakistan has operated nearly 200 of them since the late eighties and that's quite a long time.
    The last crash we listed was of an FT-7 on 26 June 2018. Nonetheless, there is often a public outcry after "another" F-7 crash."

     
  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Román csendélet
    [​IMG]
     
    fishbed, Rotten878 and migfun like this.
  12. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Mikor készült a kép?
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

  15. emel

    emel Well-Known Member

    Nagyon mutatós, csak vannak itt "némi" problémák:
    2. - a kúp nem 3-helyzetű hanem folyamatos pozíció-vezérlésű (3-helyzetű az F,F-13 és kétüléses 21-ekben volt)
    3-5. - ha RP-22 a radar akkor ez vagy SzM vagy bisz, de ha bisz akkor a hajtóműnek R-25-nek kellene lenni
    25.- a keró feltöltési pont az a kissé előrébb lévő kerek fedél, a számmal jelölt egység az a torló-túlnyomás bevezető cső és alatta a tartályban a túlnyomás-biztosító és szellőző szelepek
    31.- hátsó keró-feltöltési pont nincs! (külön csak a póttankokat töltik)
    33.- a kerékakna fölött a 3.sz., alul középen a 3/A tüzelőanyag-tartály van (a külön kis tartályrendszer-ábrán a 3/A hiányzik)
    34.- a főfutókerék behúzva nem itt van, hanem a 33. pozíciónál (a főfutókat befelé-ELŐRE húzták be)
    36.- az olajtartály a hajtómű oldalán a szárny síkja alatt volt (34. pozíciónál)
    37.- ha R-13 a hajtómű akkor ez szovjet SzM-változat, akkor viszont túl hosszú a gerinctartály
    41.- az nem fő- hanem a segédtartó, a hátsó főtartó az a 39.-es, a mellső meg a függőleges tartó ami a 41.-nél ér véget
    44. - ez nem RWR-antenna, hanem a SzOD-57M rendszer antennája; ez a saját földi radar jelét sugározta vissza felerősítve, így megnövelve annak hatótávolságát, 1-1 antennája volt a szárny elején is (nem IFF!)
    57.- a szürke fényszóró mellett rózsaszínnel O2-palackok (valójában világoskékek)
    59.- ez inkább az 58-nál lenne jó helyen
    60.- a hüvelyeket lövés után kiszórja a gépágyú, itt csak a széteső hevedertagokat gyűjtik be
    65.- ott a futóműnek semmiféle része nincs, a működtető munkahenger az 57-58. pozíció között, a szárnybordák mögött takarásban látható úgy-ahogy
    A bal felső sarokban a tüzelőanyag-tartályrendszer rajza is problémás: hiányzik a 3/A tartály, ha ez bisz tipus akkor fölösleges a bal szélső 1. sz. rekesz (a bisz-ben itt is elektronika volt), ha SzM/M/MF akkor meg túl hosszú a gerinctartály. A hátsó szárnytartály-rekesz meg túl széles, méretben illeszkednie kellene a mellette lévő 5. sz. törzstartályhoz; a mellső szárnytartály az 175 literes, a hátsó meg csak 110.
    Vannak ezen a rajzon még érdekességek, amiket viszont nem jelöltek:
    - a pitot-csövön DUASz-lapátok, amelyek az állásszöget és oldalcsúszást jelezték a célzó-rendszernek, ezek alapján IS korrigálta, mozgatta a célzóra kivetített célgyűrűt a rendszer (így biztosította az automatikus előretartást gépágyús célzóüzemben)
    - a gép orrában felül egy zöld tartály (5. fölött): a "muslinca-osztályú" kollégák számára a legfontosabb: szesztartály, minden gépen a kabintető jégtelenítésére, és az RP-22 radaros gépeken a radar hűtésére is
    - orr bal oldalén hosszúkás zöld bakon: DUA-3 állásszög-adó lapát, ez egy műszerre és a robotpilótának jelezte az állásszöget
    - katapultülés mellett kerek rózsaszín kütyü: kabin túlnyomás-vezérlő szelepe
    - gerinctartály alatt végig hosszirányú tolórudak: az oldal és magassági kormányok vezérlő tolórúdjai (24.-nél is láthatóak)
    - szárny elején a csűrő-tolórudak, a 71. pozíciónál elfordul hátra egy zöld kütyühöz: ez a Bu-45A csűrő buszter-munkahenger (szervó), mindkét szárnyban
    - 22-23. pozíció között körben a törzsön a gépágyú heveder-vezető csatornája
    - függőleges vezérsík mellső főtartóján a zöld valami: Bu-210 magassági kormány buszter-munkahengere, mellette egy fekvő zömök henger az a hidraulika-rendszer elektromos hajtású vész-szivattyúja ami csak a Bu-210-re dolgozott, alatta a magassági robotpilóta kormánygépe, mellette a magassági rugós műterhelője és az ARU-3V magasság és sebesség szerinti áttétel-módosító himba
    - alattuk a törzs tetején narancs-színnel a bal hengeres hidraulika-akkumulátor (volt még egy a másik oldalon is), ez is csak a Bu-210-re tartalékolta a nyomást. Mivel a 21-el magassági kormány nélkül nincs repülés, hidraulika nélkül, fizikai erővel meg nem mozgatható, így a magassági vezérlésnek sokszoros volt a hidraulikus biztosítása/redundanciája.
    Hát eddig hirtelen így ennyi ... :)
     
    LMzek 2.0, fip7, Pocok75 and 6 others like this.
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Lehet, hogy egy bisz-gerinces SzMT. Abban is R-13-as volt.
     
    migfun, fishbed and emel like this.
  17. emel

    emel Well-Known Member

    Lehet, és akkor az RP-22 radar is rendben van. Viszont akkor is fölösleges az 1.sz. kis tüzelőanyag-tartály, mert annak a helyén elektronika volt, közte az RP-22 néhány blokkja is. Ezért is lett nagyobb az SZMT és bisz gerinctartálya, hogy pótolják az 1.sz. tartályt (csak az SZMT-nél "kissé" túlzásba estek a pótlással :D).
     
    fip7, migfun and fishbed like this.
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    R-3R rakéták tesztje régi MiG-21Sz változaton:

     
  19. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A Mig-21 élt, él és élni fog!!!
    :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
     
    fip7, fishbed, therob and 3 others like this.
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Örökös, mint a szegénység
     

Ezen oldal megosztása