1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-21 "Fishbed"/ Csengdu J-7/F-7

Diskurzus a(z) '2. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. savaz

    savaz New Member

    Most látom , ezt elnéztem, elfér 3 pótos meg két rakéta. De ez akkor sem egy repülő lőszeresvagon.
     
  2. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
    Szia savaz.

    "A belinkelt másik HTKA cikkben azt írják, hogy 1 ezred az csak 16 gép plusz a kétülésesek, azaz valójában inkább század."

    Így van. Én írtam. Az elmúlt években további infókkal gazdagodtam. Itt írtam le ezeket:
    http://htka.hu/2012/01/14/repuloter-atszervezesek-a-plaaf-nal/
    A régi J7, Q5-ös alakulatoknál valamivel több gép van. Mint a linkelt cikkben említett J10, J11-eseknél.

    A J7, J7I, J7B, J7H változatoknál mindig csak egy-egy fegyver felfüggesztőt használtak a PLAAF-nál, függetlenül attól hogy a késői szériáknál meg volt a lehetőség a kettő-kettőre. Mindez az aktív alakulatokra vonatkozik. A protok és az export gépek más tészta.

    A J7C/D/E/G-től használják a dupla felfüggesztőt a PLAAF-nál.
     
  3. chimera

    chimera New Member

    És a kínai létszámhoz jön hozzá az export is!
     
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Összeszedtem pár családfát, meg képet amin egymás mellett állnak különböző változatok. Bangladeshnek egyedül három alváltozatot gyártottak.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
    Akkor némi gyártási szám:

    A Shenjangi és a Csengdui üzemek gyártási adatai (ami nem export) publikusak. A kínai haderőnemek számára az alábbi mennyiségeket gyártották:

    Shenjang
    1967-70 39 db J-7 (ebből 12 db-ot átadtak Albániának)
    Csengdu-Shenjang
    1970 5 db proto J-7I
    Csengdu
    1970-7x 34 db J-7I nem átvéve, későbbi sorsuk ismeretlen
    1978-81 153 db J-7I (ebből a 80s évek elején 40-es átadtak Észak-Koreának)
    1980-85 375 db J-7II(B)
    1985-93 221 db J-7H
    1993-01 263 db J-7E
    majd a J-7G. Ebből eredetileg négy ezred volt, így becsülhető a számuk.
    (A J-7C/D és a FT-7 külön téma.)

    A J7B-k még nagy mennyiségben állnak hadrendben. Illetve (J7C kivételével) minden később gyártott változat.
     
  6. danielblack

    danielblack Guest

    India akkor elég szépen megpukkasztaná a kínai légierőt.
     
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Lehet tévedek, e azt hiszem India is tart szolgálatban elég szép számban Mig-21-eseket.
     
  8. danielblack

    danielblack Guest

    Azonban amellett elég sokat költ új, nyugati gépek és fegyverrendszerek beszerzésére is.
     
  9. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    J-10, J-11B, J-15, J-16, JH-7A

    Azért a másik oldalon is van pár potensebb típus. Mondjuk a J-8-ast sem írnám le, habár 3 gen.
     
  10. szittya88

    szittya88 New Member

    Plussz hozzátenném mire a Francia vasmadarak megérkeznek Indiába addigra Kína nagy valószínűséggel már szolgáltba állítja valamelyik 5 genest de hogy 4++ osokból verni fogja Indiát addigra az 100 (amúgy most is több 4genes gépe van mint a hinduknak(és potensebb is)
     
  11. laverda

    laverda New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Negyven éves gyártás után leáll a J-7 gyártása Kínában
    Valaki felvilágosíthatna a katonai GPS-sel kapcsolatban. Hogyan oldják meg, hogy az ellenség/kínai konkurencia ne tudja használni a jeleket?
    Amikor még geodéziával (is) kerestem a kenyeremet, elég sokat használtunk professzionális mérőeszközöket GPS-sel kiegészítve. Mind a Navstar, mind pedig a Glonass-holdak jeleit felhasználtuk. A pontosság attól függött, hány hold jeleit tudjuk fogni. Emellett persze kellett a FŐMI-től vásárolt pontosító jel mobilhálózaton keresztül. Lényeg, hogy (igazoltan) fél méteren belüli pontossággal mértünk.
    Másik kérdésem: honnan vannak meg pl. az amerikaiaknak a 3D-s tereppontok és az ebből felépített térképek? Radaros technikával tapogatták le az egyes országokat? Gondolom a kínaiaknál nem úgy van, hogy bemegyek a földhivatalba, és kicsengetve az árát CAD-állományokat viszek haza.
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Jó kérdés. Egyszer volt valami balhé mert a kínaiak letartóztattak valami térképész amerikaiakat és kémkedéssel vádolták őket. Lehet nem elég csak aradaros feltérképezés. Szügség lehet terepmunkára is pontosítás végett.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Horvát MiG-21 felújítás: Az ukrán ajánlat kedvezőbb a románnál

     

    http://www.defender.hr/republika-hrvatska/oruzane-snage/ukrajinska-ponuda-za-3-milijuna-eur-jeftinija-od-ponude-rumunjskog-aerostara.php
     
  14. chimera

    chimera New Member

  15. luperator

    luperator Active Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrán céggel végezteti MiG-21-eseinek modernizációját Horvátország
    Az iraki T-72 biznisz kapcsán mondták, hogy így átadni még mindig olcsóbb mint tárolni és megsemmisíteni. Úgyhogy egyet értek, pénz abból már úgy sem lesz, ők meg biztos örülnének neki. De ha eddig nem volt felajánlás, kétlem, hogy ezután lenne. Az a 15 millió meg tényleg nem egy hatalmas összeg.
     
  16. imike

    imike Well-Known Member

  17. hunter

    hunter New Member

  18. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Szerintem ócskavas náluk is van bőséggel. (jastreb, galeb, stb.) Olyan berendezésekkel és pótalkatrészekkel meg nem nagyon tudnának mit kezdeni aminek esetleg még a paszportja sincs már meg, jobb esetben 12 éve lehetett volna utoljára repülőgépbe építeni.  A rakétáknál meg dettó.
     
  19. dzsoniboj

    dzsoniboj New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Ukrán céggel végezteti MiG-21-eseinek modernizációját Horvátország
    Vegyük figyelembe, hogy horvát barátaink nem szenvednek alzheimer-kórban, és nem felejtették el, hogy a függetlenségi háború során az ukránok voltak a legnagyobb fegyverszállítók... ez is egy ok, hogy Kijev nyerte el a felújítást. Az összeg gondolom csak nagyjavítást takar, max némi kis ráncfelvarrással.
     
  20. bartinieffektus

    bartinieffektus Active Member

    http://htka.hu/2012/12/09/kozlemeny-gripen-faq-frissites/#comments
     

Ezen oldal megosztása