MiG-21 Fishbed (Mikojan-Gurjevics,Szovjetunió) / J-7 , F-7 (Csengdu, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 292
17 367
113
Eq9-f5oUcAcZly_
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Biztos velem van a baj, de abban mi iróniát érez az indiai újságíró, hogy a most elhalálozott parancsnok úgy váltotta elődjét, hogy az is egy ilyen géppel zuhant le, csak ő akkor túlélte? Azt írja, keserű irónia.
Nem ez nem keserű irónia, hanem egy permanens pocsék állapot, ahol az egymás után zuhannak le még a parancsnokok is, aztán van, aki túléli és van aki nem.
Sőt, ahogy a cikk is írja, az indiai MiG-21 Bison gépek repeseményeinek a zöme halálos kimenetelű.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Igen, ő egy haditengerészeti MiG-21PFM. A szovjet flotta Jak-38-osainak olyan kicsi volt az egy felszállással a levegőben eltölthető ideje, hogy mindhárom haditengerészeti ezrednél egy-egy századnyi MiG-21PFM-et is alklamaztak, hogy bizosítani tudják a pilóták minimális repülési idejét a nyolcvanas években.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 146
10 861
113
Igen, ő egy haditengerészeti MiG-21PFM. A szovjet flotta Jak-38-osainak olyan kicsi volt az egy felszállással a levegőben eltölthető ideje, hogy mindhárom haditengerészeti ezrednél egy-egy századnyi MiG-21PFM-et is alklamaztak, hogy bizosítani tudják a pilóták minimális repülési idejét a nyolcvanas években.
Meg ugye a Jakok ekvivalensek voltak a szarral. :\
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Hello!

Igen. Nem megcáfolva, mikor aláírták a korszerősítésre a szerződést a kliencvenes években, India szomszádainál és fő ellenségeinél Pakisztánban és Kínában, még jelentős mennyiségben MiG-19 alapú típusok is repültek és és épp felfutóban volt a MiG-21-es másolatok hadrendbe állítása. Ezekhez képest egy korszerősített MiG-21bis komoly légifölényt jelentett. Innen nézve nem volt rossz döntés.

És valóban szép felvétel, köszönjük!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 925
113
Hello!

Igen. Nem megcáfolva, mikor aláírták a korszerősítésre a szerződést a kliencvenes években, India szomszádainál és fő ellenségeinél Pakisztánban és Kínában, még jelentős mennyiségben MiG-19 alapú típusok is repültek és és épp felfutóban volt a MiG-21-es másolatok hadrendbe állítása. Ezekhez képest egy korszerősített MiG-21bis komoly légifölényt jelentett. Innen nézve nem volt rossz döntés.

És valóban szép felvétel, köszönjük!
A típusnak a pilótáira nézve halálos mivolta nem a képességeiből ered.

Azok jók voltak, amikor az upgrade-et megrendelték és hellyel-közzel még most is jónak mondhatók.
De az üzemeltetés és a helyi rendszer sajátos színvonala miatt több veszteség érte az indiai légierőt, mint amennyit ez a gép bármikor is India bármely ellenségének okozni tudott volna.
Az irónia erre vonatkozott.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
968
3 391
93
Az érdekesség kedvéért, 1993-ban mikor az első szerződést aláírták az Indiai MiG-21bis-ek korszerűsítéséről, az egyik fő ellenség Pakisztánban az alábbi gépállomány állt hadrendben.

No. 9 Sqn F-16A/B
No. 11 Sqn F-16A/B

No. 2 Sqn F-7P (MIG-21)
No. 14 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 18 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 19 Sqn F-7P (MiG-21)
No. 20 Sqn F-7P (MiG-21)

No. 5 Sqn Mirage III
No. 7 Sqn Mirage III
No. 8 Sqn Mirage 5

No. 16 Sqn A-5 (MiG-19 utód)
No. 26 Sqn A-5 (MiG-19 utód)
No. 15 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 17 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 23 Sqn F-6 (MiG-19)
No. 25 Sqn F-6 (MiG-19)

No. 1 Sqn FT-5 (MiG-17)

1993-ban Pakisztánban épp gőzerővel folyt a kínai MiG-21-esek hadrendbeállítása, illetve az Ausztrál Mirage III-asok átvétele. Figyelembe véve az első indiai MiG-21bis korszerűsítési szerződés aláírásának időpontja utáni húsz év pakisztáni beszerzéseit, jó döntést hoztak a indiánok.

P01.jpg

P02.jpg