1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Szerintem ez téves.
    A Szu-17/22 el tudott vinni nyolc darab 500kg-os bombát és emellé R-60-asokat (már amelyik verzió), rendelkezett precíziós csapásmérő képességgel, de ebben az esetben a két H-25-ös vagy két H-29-es nem zárta ki az UB blokkot vagy a bombákat, már ha lett volna ilyen függesztési mód. tehát felfért rá.
    A MiG-27-esre fizikailag felment két precíziós fegyver mellé két UB blokk, vagy bomba, ez a Szuhojnál négy UB blokk, vagy akár hat darab bomba is lehetett, az R-60-asok mellett.

    Ugyanakkor idehaza a szovjetek a Szu-17M4-eseiken sohase függesztettek vegyes, NIR és bombafegyverzetet, ilyennel sohase gyakoroltak, de még a MiG-27-esekkel se.

    Szigorúan véve, amellett, hogy az RN-28-as megvolt a Szu-17-esekhez, azok fegyverzetében ott volt még a H-28-as is, ilyen kaliberű fegyverzet a 27-esekhez nem volt.

    Szubjektív vélemény, hogy idehaza a szovjet pilóták nagyon nem szerették a MiG-27-eseket a Szu-17-esek után, mert azt jobb, pilótabarátabb és a feladatra jobban megfelelő típusnak tartották.
     
    fip7, fishbed, nyugger and 3 others like this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Illetve elnézést, a MiG-27-esekkel előfordult, de ritkén, ez a kép se hazai:

    [​IMG]
     
  3. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Pont a 8db 500kg -os bombának nem látom gyakorlati hasznát.
    A NATO ellen kis magasságon 900km/ó sebességgel érkező Szu-22-es a valóságban csak egyetlen rácsapásban támadta volna célját.
    Most az hogy egyidőben 2-4 vagy 8db nem irányított bombát dob, az szerintem teljesen mindegy.
    Vagy talál, a rácsapásból vagy nem.
     
  4. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Amúgy meg 8db 500kg-ost a MiG-27 is elbírt, csak értelme nem volt.

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jó, ez igaz, viszont ebben az esetben is felmerül a kérdés: összevetve a két típust, melyik volt a jobb az adott feladatra.
    Hagyjuk a maximális bombamennyiséget, valóbannem gyakorlatias megközelítés, Afganisztánban is csak próbaképp mentek ilyen konfigurációval, szinte a szomszédba.

    De a Szu-17/22-es hatótávja több volt, a repülési karakterisztikája is jobban passzolt a feladatokhoz, a kezelhetősége is pilótabarátabb volt.
    Ha valami, akkor ezek igazán számítanak.
     
  6. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Régóta vadászok MiG-27 hatótávolság görbéket, meg tudsz osztani ilyet?

    Amim van, az pont az ellenkezőjét állítja...

    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mármint a gép szempontjából a 8 db vagy bármely gép esetén feleslegesnek ítéled ezt?
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Alapvetően nagy balhé esetén a vadászbombázók kis magasságon (VSz-nél ez 200m), és nagy sebességgel (900~1000km/ó, típustól függően) támadták volna, a kijelölt földi célpontjaikat.
    Mivel nincs lehetőség második rárepülésre ugyanarra a célra, így oldod az összes bombát és vagy eltalálod a célt, vagy nem.

    Szerintem annak az esélye, hogy egy bevetés alatt két külön földi célt támadjon egy gép, minimális. (elfogy az üzemanyag, örül ha hazaér)

    Vagyis szerintem a reális lehetőség az, hogy egyszerre oldod az összes függesztményt a célra, esetleg kettesével sorozatban 0.1s időközzel.

    Nem érzem annyival nagyobbnak a találati esélyt 4x2 bomba ledobásának, mintha egyszerre oldanád az összeset. (2 vagy 4-et)
     
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-17M3-assal veti össze, amiből volt Tumanszkij és Ljulka hajtóműves is, míg az M4-esből csak az utóbbi. Az AL-21F3-as az összes használt sebesség és magasság tartományban gazdaságosabb volt, mint a Tumanszkin R-29BSz-300-as, ami a MiG-23BN és MiG-27-esek hajtóműve volt.
    Sanszos, hogy ez a táblázat az egyenértékűség kedvéért a MiG-27-es miatt a Szuhoj esetében is a Tumanszkij hajtóművet veszi alapul.
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez fix és puha cél ellen még csak-csak igaz. Keményebb vagy területcél ellen nem árt a több bomba, pl. kazettás bomba esetén.
    Viszont tényleg van optimuma a tűzerőnek, a hatótáv és manőverező képesség tartaléknak. A teljesen agyonpakolt F-4 és A-6 esetén ez elég vékony volt.
     
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Gyors matek, Szu-22M3 8xAB-500kg + 2xR60
    felszállósúly 19'735kg itt már póttartály nem függeszthető

    kifogyasztható üzemanyag: 4900l -> 4020kg

    földi üzem 20kg/perc, legyen 5perc -> 100kg
    leszállás 35kg/perc, legyen 5perc -> 175kg
    emelkedés 2000m-re katapultáláshoz: 120kg
    navigációs tartalék (7%): 280kg

    átlagos tüzelőanyag fogyasztás 200m magasságban repülve: 5.41kg/km
    útvonalrepülésre rendelkezésre álló üzemanyag mennyiség: 4020kg - 100kg - 175kg - 120kg - 280kg = 3345kg

    repülési távolság: 3345kg / 5.41kg/km = 620km

    ami úgy 310km valós akció rádiusz...
    ... vagyis Taszárról Olaszba már nem ér oda nyóc bombával.

    [​IMG]
     
    therob, fishbed, molnibalage and 3 others like this.
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hát ez szomorú.
     
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Idegen tollakkal ékeskedem, mert más hívta fel rá a figyelmem, de tény, hogy a gép visszafele jóval könnyebb, mint odafele és eleve az optimális magasságon utazhat haza.
     
  14. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Szerencsére az üzemanyag fogyasztási értéket a szakutasítás oda-vissza adja meg, átlagolva.
     
  15. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Miért jöhetne normál magasságon?
     
  17. misinator

    misinator Well-Known Member

    Tátott szájjal a...?:eek:
    Khm.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Péniszerdőbe
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Megdöbbentően alacsony ez ahhoz képest, hogy az F-16A-val elrepültek alacsonyan Osirakba majd magasan haza.
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Volt ezzel kapcsolatban egy legenda, hogy az országhatár közelében több autóutat is alkalmassá tettek repülőgépek le- és felszállására, mert a célponttól visszafelé repülve már nem érték volna el a kiinduló bázisaikat. Aztán a legtöbb útszakaszról kiderítették, hogy mégsem ezért lettek úgy kialakítva.
     

Ezen oldal megosztása