1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. misinator

    misinator Well-Known Member

     
    gacsat likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Rajzasztalon bőven volt már F-15.
    F-16 még nem. LWF program még nem is létezik, az 1972-ben indult útjára.
     
  3. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member


    Maxi igazatok van de mivel a 23-as topikban vagyunk így megkeveredtem ! Elnézést igazatok van !
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Büntetésül tessék megtervezni az F119 gyártásának újraindítását!20 perc múlva legyen a megfelelő topikban:hadonaszos:
     
    ogretankHU likes this.
  5. Negan

    Negan Well-Known Member

    Utóbbi még rajzasztalon se.F16-ost értettem alatta.
    Anno kiadtak itthon egy izraeli pilóták visszemlékezéseiből álló könyvet.Abban többen is irtak az esetről.Elötte tartottak a szovjet pilótáktol,de utána már egyáltalán nem.Semmivel se voltak jobbak az átlag arabnál.
    Viszont azt is leirták,hogy igenis voltak,és nem is kevés,jó arab pilóták.
     
    Bleroka likes this.
  6. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    [​IMG]
    [​IMG]
    MiG-23MLD Flogger K
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    tonyo, fishbed and fip7 like this.
  7. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Evolúció
    [​IMG]

    MiG-23ML változatok (mindegyik 3 gyártmány)
    MiG-23ML 23-12 "МиГ-23МЛ" - röviden: L (лёгкий), mint könnyített,1974-től új hajtóművel, lokátorral, elektronikával
    MiG-23MLD 23-18 "МиГ-23МЛД" - röviden: Ametiszt (N008, "Sapphire-23MLA") lokátor, amely hat légi célt képes detektálni és követni, többek között a föld hátterében. Kűlsőre a legnagyobb különbség, hogy IR zavaró konténer blokkokat szereltek fel a szárny rögzített részeire (felső részére)
    [​IMG]
    [​IMG]
    MiG-23MLAE 23-19 "МиГ-23МЛАЭ" - "B" opció a harmadik országok részére
    MiG-23MLAE-2 23-22 "МиГ-23МЛАЭ-2" - "A" opció a VSZ országok részére
    MiG-23MLG 23-37 "МиГ-23МЛГ" - SZPSZ-141 "СПС-141" zavaró rendszer beépítése (kísérleti)
    MiG-23MLSz 23-47 (az MLG export változata) "МиГ-23МЛС" (kísérleti)
    MiG-23MLDG 23-57 "МиГ-23МЛДГ" aktív zavaró rendszerekkel felszerelt kísérleti változat

    Egy csehszlovák MiG-23ML 1997.ben
    [​IMG]
    Libiai MiG-23UB és MiG-23ML
    [​IMG]

    2020. március 30-i cikk
    https://militarywatchmagazine.com/a...ies-president-anwar-sadat-s-cold-war-betrayal
     
    HAndrás and fishbed like this.
  8. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  9. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Amikor anno 1989 bemutatták Nyugaton légibemutatón a zsirúj Mi-28 prototipust, repülés, minden, akkor készült egy interjú egy orosz főmérnökkel ott, és abban a fickó anekdotaként sztorizta, hogy amikor a szovjet berepülőpilóták megtudták, hogy az új helikopterben lesz egy képernyő, volt aki azt hitte, hogy azon TV-t is lehet majd nézni. (A főmérnök a sztorit amúgy olyan szándékkal mesélte el, hogy mekkora nagy generációs ugrás is az új helikopter az addigiakhoz képest)
     
  10. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  11. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    MiG-23 összeszerelése Znamja Tuda üzemben 1967
    [​IMG]
     
    endre, ogretankHU, fishbed and 2 others like this.
  12. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Irak

    1980 szeptember 22-én az Irak-Iráni háború az iraki légierő összehangolt támadásával kezdődött.
    A három MiG-23-assal felszerelt iraki század, három hullámban iráni katonai, és civil reptereket bombázott.
    Mivel az iráni katonai gépek általában védett beton fedezékben álltak, így a cél leginkább a kifutópályák használhatatlanná tétele volt, legalább a szárazföldi támadás első pár napjára.

    [​IMG]

    A támadás első hulláma délben ért az iráni repterek fölé.
    29. vadászbombázó század MiG-23BN gépeiből...
    • 5db Dezful katonai repterének kifutópályáját bombázta.
    • 3db Dezful mellett az autópályán kialakított ideiglenes leszállózónát bombázta.
    • 2db Ahwaz civil repterének kifutópályáját bombázta.
    • 5db Masjed Soleiman katonai repterének kifutópályáját bombázta.
    39. vadászrepülő század MiG-23MSz gépeiből...
    • 11db Kermasah civil repterének kifutópályáját bombázta, illetve lebombázott pár helikoptert, ami a szabadban parkolt.
    49. vadászbombázó század MiG-23BN gépeiből...
    • 5db Isfahan katonai repterét támadta volna, de a bombázás az alacsony felhőzet miatt elmaradt.

    A második hullám gépei, fél órával később, 12:30-kor értek a célpontjaikhoz.
    29. vadászbombázó század MiG-23BN gépeiből...
    • 9db ismét Dezful katonai repterének kifutópályáját bombázta, illetve pár a szabadban álló gépet is lebombázott.
    49. vadászbombázó század MiG-23BN gépeiből...
    • 6db Kermasah civil repterét támadta volna, de a bombázás az alacsony felhőzet miatt elmaradt.
    • 6db Hamedan repterének kifutópályáját bombázta, illetve pár a szabadban álló gépet is lebombázott.

    A harmadik hullám gépei, délután, 16:50-kor értek a célpontjaikhoz.
    39. vadászrepülő század MiG-23MSz gépeiből...
    • 13db Kermasah civil repterének kifutópályáját bombázta, visszatérésük után jelentették, hogy az irániak éppen javították a korábbi támadások alatt lebombázott kifutót.
    49. vadászbombázó század MiG-23BN gépeiből...
    • 5db Isfahan katonai repterét támadta volna, de a bombázás az alacsony felhőzet miatt elmaradt.

    Az iraki légierő az első napi 192 bevetésének harmadát a három MiG-23-asokkal felszerelt százada végezte.

    [​IMG]
    Iráni F-5E Tiger-II vadászbombázók

    Másnap, szeptember 23-án az iráni légierő 140 bevetésen bombázta összehangoltan az iraki reptereket.
    Iráni F-5E Tiger-II gépek bombázták Abi Ibn Talib légibázist, ahol a 29. vadászbombázó század gépei települtek.
    Elfogásukra Abu Ubaida-ról emeltek egy MiG-23MSz géppárt, amik csak a határnál érték utol a hazafelé tartó iráni vadászbombázókat.
    Kamal al-Baraznaji kapitány egy R-13M rakétával sikeresen lelőtte az egyik mit sem sejtő F-5E Tiger-II-t, melynek pilótája életét vesztette.

    Ez egyben a MiG-23-as első légiharc győzelme volt, nyugati gyártmányú géppel szemben.

    Aznap délután mindkét MiG-23BN vadászbombázó géppel felfegyverzett iraki század, ismét Dezful katonai repterét támadta, az iráni szárazföldi légvédelem azonban ekkorra már jobban felkészült.
    29. század elvesztette parancsnokát, Rashid as-Saydo’on őrnagyot, és Jabbar Hammad ad-Dulaymi őrnagyot, aki még Hawker Hunterrel harcolt a 73-as háborúban.
    49. század is két gépet vesztett, Mohammed Jafar Hassan-t az iraki légvédelem lőtte le hazafelé tartva tévedésből, míg Fayez alezredest a század parancsnokát az iráni légvédelem lőtte, őt később az iráni TV-ben is megmutatták.

    Október 16-án, a 49. század ismét Dezful-t bombázta, két MiG-23BN, és két legfiatalabb pilótája árán.
    Nizar Aziz at-Tai hadnagy gépét egy riasztott F-14A lőtte le nagy távolságból, míg Faris Abdul Latif MiG-23BN gépét az iráni légvédelem lőtte le.

    Azért hogy több idejük legyen elfogni az iráni gépeket, a 39. század egy-egy MiG-23MSz géppárja északon Moszul, illetve délen Bászra mellé települt, hogy közelebb legyenek a frontvonalhoz.
    Az iraki lokátorok azonban legtöbbször képtelenek voltak a kismagasságon érkező Iráni gépeket időben felderíteni.

    [​IMG]
    Iráni F-14A Tomcat AIM-54A Phoenix rakétát indít

    A század ismét taktikát váltott, és elkezdtek légi őrjáratozást folytatni, hogy az iráni gépeket lokátorral, vagy vizuálisan felderítsék.
    A MiG-23MSz Szapfir-21 lokátora képtelen volt a kismagasságon repülő célokat észlelni, és közepes magasságon is csak 23km-ről tudott egy vadászgép méretű célt felderíteni.
    Szintén komoly problémát jelentett, hogy a gépekbe beépített SzPO-10 besugárzás jelző nem jelzett, amikor Impulzus Doppler működési elvű lokátorral célozták be a gépet.

    [​IMG]
    SzPO-10 besugárzásjelző indikátora a MiG-23-as bal oldali kabinkeretén

    A fentiek eredményezték Hamid Mohammed Fathi hadnagy MiG-23MSz vadászgépének lelövését, aki őrjáratozás közben egyáltalán nem is észlelte, hogy nagy távolságból AIM-54A Phoenix rakétát indított rá az iráni F-14A Tomcat vadászgép.

    Bagdadtól észak-keletre, Sarpol Zahab térségében már az iráni határ túloldalán, Ma’an al-Awsi’s MiG-23MSz gépével iráni helikoptere vezették rá, amikor az iráni csöves légvédelem eltalálta.
    Az 1973-as háború veteránja megkísérelte a kényszerleszállást az iraki Baakúbától keletre fekvő autópályára, de a próbálkozás katasztrófával végződött.

    November 14-én, Az északon fekvő Moszul felé tartó 4 gépes F-5E kötelére riasztották az ott ügyeletet adó MiG-23MSz géppárt, aminek sikerült az egyik iráni Tigrist (F-5E) megcsípnie, így meglett a 23-as második légiharc győzelme is.

    November 27-én az iráni haditengerészet megkezdte az Operation Morvarid műveletet, melyben a iraki tengeri olajfúró létesítményeket támadtak.

    [​IMG]
    Operation Morvaid

    A Bászra mellett állomásozó MiG-23MSz géppár riasztás után miközben a helyszínre repült, belefutott egy az iráni flottacsoport légi fedezetét adó F-4E Phantom kötelékbe, amik Mahmoud hadnagy gépét a tengerbe lőtték.

    December elején a 29. század Huzisztán tartományban támogatta az iraki szárazföldi erők előretörését, két MiG-23BN veszteség árán, Farid Rashid Helmy hadnagy, és Ma’an Abdul Razzaq al-Awsi gépét is a szárazföldi légvédelem szedte le.

    December 19-én a Kirkuktól északra fekvő Dibbs vízierőművet támadó F-5E géppár egyik tagját sikerült R-13M rakétával lelőnie a Moszuli készültségi MiG-23MSz géppárnak, miközben az a második rácsapásra készült, immáron a MiG-23MSz harmadik légi győzelmét elkönyvelve.

    December végén a 49. század veteránját lőtte le a légvédelem, Soomar tartományban.
    Az 1973-as háborúban még MiG-17-el részt vett Jassem Mahdi Qalaf al-Jabouri MiG-23BN gépéből katapultált és sikeresen földet is ért, de miután az irániak elfogták, többé nem került elő élve.

    A megfogyatkozott MiG-23BN vadászbombázókkal alapvetően kétféle bevetés típust repültek.
    Vagy a főparancsnokság által telefax-on megküldött terv szerint, összehangoltan támadtak előre kijelölt földi célokat, vagy a szárazföldi hadtestek, esetleg hadosztályok parancsnokai kértek telefonon adott földrajzi pontra légitámogatást, amit az ügyeleti gépekkel azonnal végre is hajtottak.

    1981 január 6-án megindult az Operation Hawizah, az iráni hadsereg ellentámadása.
    A 49. vadászbombázó század tisztje, Fawzi Barzinji visszaemlékezése:
    „Délután csörgött az irodámban a telefon, a harmadik hadtest 9. páncélos hadosztálya kért azonnali légi támogatást.
    Riasztottam az egész századot, az összes üzemképes MiG-23BN gépre 4db UB-16-57 rakétablokkot szereltettem, Sz-5K kumulatív fejű nem irányított rakétákkal töltve, melyek akár 150mm vastagságú homogén acélpáncélt is képesek átütni.
    Az egyik fiatal pilóta félrevont hogy elmondja, ő még sohasem repült csapattámogató bevetést, és nem is tudja megkülönböztetni a saját harckocsikat az Irániaktól.
    Azt tanácsoltam neki, hogy figyelje meg az adott harckocsi ágyúcsövének irányát, amennyiben az keletre néz, akkor az saját, amennyiben nyugatra, akkor az Iráni, és nyugodtak tüzelhet rá.
    Másnap a 14. század MiG-21-esei támogatták a 9. hadosztályt, harmadnap ismét mi következtünk, ekkor egy 175mm-es amerikai gyártmányú önjáró tüzérosztályt szórtunk meg.”


    A Bászra mellett állomásozó MiG-23MSz géppár szintén részt vett a küzdelemben, GS-32 ikercsövű fedélzeti gépágyújukkal két Iráni helikoptert is lelőttek.
    Negyednapra az iráni F-14A Tomcat vadászgépek is megjelentek a harctér környékén, és két MiG-23BN vadászbombázót lőttek le AIM-54A Phoenix rakétáikkal, nagy távolságból.

    1981 április 14-én egy túlbuzgó iráni I-HAWK légvédelmi üteg tévedésből saját F-14A Tomcat vadászgépet lőtt le, melynek egyik pilótája belehalt a sérüléseibe.
     
    endre, Capslock27, Horizon and 16 others like this.
  13. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    [​IMG]

    Az 1981 elején Franciaországból beszerzett új iraki Mirage F.1EQ gépek azonnal hatalmas sikerrel mutatkoztak be.
    November 15-én sikerült a légi őrjáratot folytató F-14A Tomcat géppárt extrém kismagasságon repülve megközelíteni annyira, hogy ugrásból egy-egy Matra Super 530F-1 rakéta indításával, mindkét mit sem sejtő F-14A Tomcat az akció áldozatául essen.
    Az eljárást Zsiráfnak nevezték el az Irakiak.

    [​IMG]
    Zsiráf taktika, az őrjáratozó Iráni F-14A Tomcat géppárt ultra kis magasságon nagy sebességgel megközelítik, majd ugrással indítási helyzetbe kerülnek.

    1981 közepén a veszteségek pótlására megalakult a 67. század az újonnan beszerzett MiG-23MF gépekkel.
    A gépekhez R-23 és nagy mennyiségű R-60MK légiharc rakéta is érkezett.

    November 25-én ismét Huzisztán fölött őrjáratozott egy F-14A géppár, így most először nyílt alkalom az új MiG-23MF gépekkel megkísérelni a Zsiráfot.
    Ezúttal azonban Hashem Alle-Agha alezredes (önmaga is gyakorlott Tomcat pilótaként) csapdát állított.
    Az F-14 őrjárat előtt, kismagasságban őrjáratozó F-5E gépek ügyeltek arra, hogy ne lehessen a nagymacskákat észrevétlenül megközelíteni.
    Az egyik F-5E pilótája vizuálisan ki is szúrta a nagysebességgel száguldó iraki MiG-23MF géppárt.
    Utolérni őket reménytelen lett volna, viszont arra bőségesen maradt idő, hogy a Tomcat-eket rádión figyelmeztessék.
    A két Tomcat egy leborítással lesüllyedt, hogy a célok kevésbé legyenek földháttérben illetve a rakéta indítás előtt sebességet gyűjtsenek, majd az AN/AWG-9 lokátorral könnyen befogták a közeledő migeket amikre egy-egy AIM-54A Phoenix rakétát indítottak.
    Ezután „F-pole” oldalirányú manőverrel igyekeztek távolságot tartani, miközben lokátoruk továbbra is követte a közeledő migeket, és pályahelyesbítő parancsokat továbbított a nagy hatótávolságú rakéták számára.
    Eközben az MF géppár is indított egy-egy R-23R félaktív rávezetésű légiharc rakétát.
    A Phoenix rakéta bizonyult gyorsabbnak, mindkettő talált, a félaktív R-23R rakéták pedig hordozójuk célmegvilágításának megszűntével célt tévesztettek.
    Az egyik iraki pilóta életét vesztette, a másik iráni fogságba esett.

    30-án összehangoltan, egy Mirage F1EQ, egy MiG-23MF, és egy MiG-23MSz géppárral próbálták a Zsiráfot sikerre vinni.
    A támadókat azonban ismét kiszúrták a kismagasságban őrjáratozó (BARCAP) F-5E pilóták, majd az Tomcat-ek négy AIM-54A Phoenix indítással három MiG-23-ast lőttek le.

    December 2-án az összehangolt Zsiráf akció ismét kudarcot vallott, ekkor egy MiG-23MSz esett áldozatul, pilótája meg iráni fogságba.

    Az 1982-es volt az Irak-Iráni háború egyik legkeményebb éve.
    Huzisztánban az iráni hadsereg felőrölte az Irakit, öt iraki hadosztály morzsolódott fel a harcokban.

    Március 11-én Abdul Hassan Abbas Abdulhusseini MiG-23BN gépét lőtte le Huzisztán fölött egy I-HAWK légvédelmi rakétakomplexum.

    A szovjetek további 18db MiG-23MF vadászgépet, illetve 18db MiG-23BN vadászbombázót szállítottak, ezekben immár benne maradt az SzPSz-141-es zavarókomplexum.
    Az MF-ek a 67. századhoz, a BN-ek fele-fele arányban elosztva kerültek a 29., és a 49. vadászbombázó századokhoz.


    Holnap következik Líbia...
     
    hayate, endre, Horizon and 15 others like this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A két Mig-23asból hármat lőttek le?
     
  15. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    ...egy Mirage F1EQ, egy MiG-23MF, és egy MiG-23MSz géppárral...
    = 6db gép
     
    borisz and gacsat like this.
  16. Negan

    Negan Well-Known Member

    4-ből.Egy Mirage, egy MiG23MF és egy MSz géppár.Összesen 6gép
     
    gacsat likes this.
  17. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Líbia


    A négy líbiai MiG-23 századból kettőt szír pilóták üzemeltettek, a Bengázi melletti Benina légibázisról.
    Mivel a líbiai pilóták alapvetően angolul kommunikáltak, a szírek meg arabul, így inkább szétválasztották a repüléseket is.
    Az adott nap egyik felében a líbiai pilóták 1060. százada MiG-23MSz gépekkel, és a 1070. százada MiG-23BN-ekkel repült angol kommunikáció mellett, míg a nap másik felében a szír pilóták 1040. százada MiG-23MSz gépekkel, és a 1050. százada MiG-23BN-ekkel repült arab nyelvű rádióforgalmazást használva.

    1980 július 18-án reggel Ezzedin Fadhil Khalil kapitány, a szír légierő palesztin származású pilótája a líbiai 1040. század MiG-23MSz fegyvertelen gépével reggel 9:45-kor indult útvonal repülésre.
    Felszállás után 330° irányban emelkedtek 12km magasságig.
    A kísérője hiába próbálta meg rádión felvenni a kapcsolatot Khalil-al, nem reagált, a feje a kabinban mozdulatlanul előrebukott.
    A kísérő mintegy 60km-en át próbálkozott, majd hazafelé indult.
    A kapitány aznap kapott új oxigén maszkot, vagy az romlott el, vagy csak megfeledkezett a levegőztető rendszer átállításáról 5km felett, mindenesetre a MiG-23MSz robotpilótája tartotta a gép irányát, és mintegy 830km lerepülése után, üzemanyagának fogytán a Dél-Olaszországi Kalábria tartomány Sila-i fennsíkjára zuhant.

    [​IMG]

    Két héttel korábban, június 27-én 20:37-kor az Itavia Bolognából Palermóba tartó 870-es járata, Szicíliától északra a Tirrén-tenger felett eltűnt a radarképernyőkről.
    Az Olasz légierő két készültségi F-104 gépe próbált 21:00 az utasszállító nyomára akadni, sikertelenül.
    A sodródó roncsokat és halottakat csak másnap találták meg a tengeren.

    Miután a líbiai gépet megtalálták kabinjában halott pilótájával, az olasz sajtóban elterjedt, hogy az utasszállítót légiharcban tévedésből lőtték le amerikai/francia/olasz vadászgépek, miközben a támadó líbiai gépeket üldözték.

    [​IMG]
    MiG-23MSz roncsdarabja az előtérben, mögötte a terroristák által felrobbantott Itavia DC-9 roncsával.

    A MiG-23MSz roncsát az olaszok végül visszajuttatták Líbiába, miután az amerikaiak gondosan kiszerelték belőle az ARK-15 rádióiránytűt.

    [​IMG]
    A líbiai vezető, Moammer Kadhafi

    1981 Február 11-én a Kadhafi elleni puccs támogatásával megvádolt Hazem al-Bajigni szökött MiG-23BN gépével Krétára.

    Augusztus 18-án a „Freedom of Navigation” művelet keretében az amerikai haditengerészet két repülőgép hordozója érkezett a Szidra öbölbe, amit Moammer Kadhafi líbiai felségterületnek nyilvánított.
    A CV-59 USS Forrestal még a régebbi F-4J Phantom-II gépekkel érkezett, a CVN-69 USS Nimitz már az új F-14A Tomcat-ekkel.
    A felfegyverzett MiG-23MSz gépek aznap 20 elfogást teljesítettek, de komolyabb manőverező légiharcra nem került sor az amerikaiakkal.

    [​IMG]
    MiG-23MSz és F-4J Phantom-II találkozása a Szidra öböl felett, 1981-ben.

    Másnap reggel, egy F-14A géppár lelőtt két Szu-22-est, ami után az amerikaiak a „Freedom of Navigation” műveletet befejezettnek nyilvánították, és a repülőgép hordozók elhajóztak.

    [​IMG]
    Aouzou sáv

    Az év folyamán a MiG-23BN gépekből néhány letelepült a déli határon épült Tanoua légi bázisra, hogy a csádiaktól 1973-ban megszerzett, aranyban és uránban gazdag 100km széles Aouzou sáv visszaszerzéséért indított csádi támadásokat visszaverjék.
    A kiépített RSzBN rendszernek hála, a gépek könnyen visszataláltak bázisukra, a kietlen sivatag fölötti hadműveletekben.

    [​IMG]
    Az azóta elhagyott Tanoua légibázist lassan visszafoglalja a sivatag...


    Holnap következik Szíria...
     
    BJani, hayate, endre and 15 others like this.
  18. borisz

    borisz Well-Known Member

    Vagy nem '97, vagy nem csehszlovák! :)
     
  19. Crusader

    Crusader Active Member

    Hatalmas tisztelet ezekért az összefoglalókért!
     
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jogos meglátás. Amúgy ez szemre 1997, Hradec Kralove és a pilóta a hajózóruhája alapján mintha Jiří Kareš őrnagy lenne. Ő volt Josef Miler mellett a másik MiG-23ML bemutatópilóta ezidőtájt.
    Korábban mind a ketten az MF-et (is) repülték és Miler kezdte meg az ML demókat, addig (az 1994-s kivonásig) Kareš vitte az MF-el a bemutatórepüléseket. A fotó után egy évvel, 1998-ban, a 8325-ös MiG-23UB-ból katapultált Ján Skladányi őrnaggyal együtt. Egy MiG-23ML elleni elfogási feladat közben állt le az R-27F2M-300-as hajtómű.
    A hajtóműben a baleset idején 492 repóra volt és érdekesség, hogy a nagyjavítást a LOM Praha végezte, 1996-ban.
    Ez volt a csehszlovák és a cseh légierő történetben az egyetlen sikeres katapultálás MiG-23UB-ból.
    Közvetlenül előtte, 1996 november 19-én a 8327-es MiG-23UB-val történt katasztrófa, ott sajnos nem sikerült katapultálni. Érdekes, hogy nálunk a 16-os és a 14-es UB gépek is hasonlóan jártak.
     
    endre, fishbed, migfun and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása