1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jól leírtad. Valóban semmi se tiltotta a további progresszív szerződésbővítést csak a politikai látótávolság.
    A 14 gép aláírásával a szerződés egyszer s mindenkorra megköttetett. A 2003-as újratervezésnél megintcsak nem terveztek növekedéssel. Semmi mással se. Le kellett tudni az egészet.
     
  2. Tiger205_Bp

    Tiger205_Bp New Member

    Sziasztok!

    Segítséget szeretnék kérni - láthatóan itt szakértők vannak - hátha ti tudtok nekem újat mondani.

    A 11. gárda Vadászrepülő Hadosztály hazánkban állomásozó együléses MiG-23 repülőinek mennyisége érdekelne.
    Konkrétan :
    1/ hány MiG-23 települt Kiskunlacházán a 14. GvIAP-nál
    (1975-től MiG-23M, 79 májustól MiG-23ML, 1985-től MiG-23MLD)
    2/ hány MiG-23 települt Sármellékeln az 5. GvIAP-nál
    (1976-89 - csak M-ről láttam képet, váltották-e ott is ML-re őket?)
    A darabszámok érdekelnek, a kétüléseseket kb. tudom).

    Bonusz kérdés 1:
    Esetleg a munkácsi 92-es IAP (1974-1987) adatai is megvannak?

    Egy helyen említette valaki, hogy Kunmadarasra is érkeztek korai MiG-23-asok a vadászbombázók előtt. Erről tud valaki valamit, vagy urban legend?

    Előre is köszi a válaszokat (vagy ajánlott forrást a megkeresésükhöz) !!!!

    TGR
     
  3. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nana!
    Én úgy tudom volt pápaiaktól, hogy valami huszongépes kötelékkel akartak repülni. Ennyit engedtek, mondván, hogy nem szabad politikusok előtt ilyen sok kivonásra kerülő gépet reptetni.
     
  4. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Nagyon igaz. Az a fegyver, amiből nagyon kevés van és emiatt nagyon vigyázni kell rá, az valójában nem fegyver.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Natessék. Ez így mégdurvább.
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Légierő Társbérletben I-II kötet.
     
    migfun likes this.
  7. Tiger205_Bp

    Tiger205_Bp New Member

    Szia!
    Köszönöm, ha bárhol megszerezhető lenne, megvenném. Sajnos sehol nem az.
    Esetleg addig, ha valaki itt vagy privát megírná, nagyon hálás lennék.
    Vagy- ha valaki eladná ezt a két könyvét nekem, annak is nagyon örülnék :)

    üdv:
    TGR
     
  8. emel

    emel Well-Known Member

    Szia Tiger 205
    Beszéltem a szerzővel, neki sincs már szabad példánya belőle, DE most valamikor ősszel újra lesz nyomtatva a könyv (gondolom Karácsonyra akarják újra piacra küldeni?). Ha írsz a kiadónak akkor állítólag lajstromba vesznek és értesítést fogsz kapni a megjelenésről, a jelentkezésedet gyakorlatilag előrendelésnek tekintik. Ettől függetlenül szerintem nem árt ha időnként ránézel a kiadó honlapjára.
    A kiadó internet-címe: www.vpp.hu
    Az E-mail-címük: info@vpp.hu
     
    fip7, Tiger205_Bp and molnibalage like this.
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

  10. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Nálam megvan kölcsönben, majd utána nézek a kérdéseidnek.
     
    Tiger205_Bp likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azért írtam e lakonikus választ, mert látom, hogy téged igencsak mélységében érdekel a dolog. Maga a két kötet az összes még meg sem fogalmazott kérdésedre is választ ad.
     
  12. Tiger205_Bp

    Tiger205_Bp New Member

    Szia Köszi!

    Értem, persze - régóta foglalkozom magam is haditechnikával/hadtörténelemmel - az index fórumokon évekkel ezelőtt többször össze is futottunk szerintem. Most ez a téma újra érdekelni kezdett, s mivel a szerző nem nagyon válaszolt más ügyben direktben felttet kérdésemre, így gondoltam hátha ti, hátha itt....
     
  13. Tiger205_Bp

    Tiger205_Bp New Member

    Nagyon köszönöm!

    Vagy ha megoldható egy beletekintés nálad, azt még jobban megköszönném, akár egy Volkswagen Pólót is megérne nekem (ma jó, XL-est, nem az autót) :)
     
  14. Galcom

    Galcom Well-Known Member


    Helló,

    Mennyiségek:
    Az időben visszafelé haladva, csak töredékes információk vannak, egy-egy alakulatnál szolgált konkrét gépekről. A hetvenes-nyolcvanas években - egészen 1988-ig - a Szovjet Frontlégierő vadász, vadászbombázó ezredeinek gépállománya az alábbi sztenderdek szerint alakult:
    • Egy század 12 harci gép
    • Egy ezred háromszázad, valamint egy négygépes ezredparancsnoki raj.
    • Ez 40 együléses harci gép ezredenként.
    • Amennyiben az adott hadosztályparancsnoksággal egy repülőtéren szolgált az adott ezred, akkor az még plusz négy harcit jelentett, ami összesen 44 harci gép.
    A kétülésesek száma nagyon változó volt. A hetvenes években még kevesebb - viszont repültek még a MiG-15UTI-k - a nyolcvanas években már több, 2-3 kétüléses századonként.

    Természetesen a fentiektől volt számtalan kisebb nagyobb egyedi eltérés, de jó sorvezető az 1988-at megelőző időszakra.

    [​IMG]
    Foto: 5. GvIAP MiG-23M frontvadászai Sármelléken
     
    Bleroka, fishbed and ghostrider like this.
  15. Galcom

    Galcom Well-Known Member



    Ezredek:
    • Kiskunlacházán a 14. GvIAP-nál MiG-23MLA-k, majd azok MLD-re korszerűsített változatai repültek
    • Sármelléken a 5. GvIAP-nál csak MiG-23M-ek repültek
    • A Munkácson a 92. IAP szintén MiG-23M-eket használt.
    [​IMG]
    Foto: 92. IAP MiG-23M típusa Munkács melletti repüléren

    Valamint célvontatásra használtak MiG-23M típust, az IL-28-as után.



    A debreceni és kunmadarasi MiG-27-es történetek, már a Hidegháború végének, a csökkentési időszakában születtek. Debrecenből 1987-ben kivonták a Szu-24-eseket, helyette MiG-27-esek érkeztek. Míg Kunmadarson lecserélték a Szu-17M2 típust MiG-27-esre.

    • 88. APIB Debrecen MiG-27D
    • 1. GvAPIB Kunmadaras MiG-27D

    Ezeknek egyik előzménye, hogy a nyolcvanas évek végének leszerelése során a szovjet MiG-27-essel repülő vadászbombázó ezredek állományának egyharmadát felszámolták. A felszabaduló MiG-27D repülőgépeket ráöntötték öt, korábban más típust/típusváltozatot használó ezredre. Így került két ezrednyi rövid időre Magyarországra. (Ha erre gondoltál korai MiG-23 vadászbombázóként)

    [​IMG]
    Foto: 88. APIB MiG-27D bombázója 88-ban.

    Érdekes módon, 1987-ben a precíziós támadásra képes MiG-27K verziókat leadta a Debrecenbe érkező 88. APIB, nálunk csak „mezei” a MiG-27D szolgált Debrecenben, de az csak pár évet.
     
    Bleroka, fishbed and fip7 like this.
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Privátban megoldható!
     
    Tiger205_Bp likes this.
  17. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Annak idején nem sok rajongója lehetett a tipusoknak Debrecenben, sőt tizenéves srácként én is a pokolba kivántam őket, amikor minden nap dörögtek a szuperszonikus hangrobbanások. Intenziven repültek, rendszeresen rezgett az ablak, csörgött minden a lakásban, pedig a város reptértől távoli, nagyerdei részén laktunk.
     
    Galcom likes this.
  18. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Én nagyapám szőlőjéből (Tokaj felé), a domb oldalából néztem, ahogy alacsonyan repülnek. :)

    És igen, mai fülnek, hihetettlenül hangosak voltak.
     
    Capslock27 likes this.
  19. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én közel laktam hozzá simán tökig húzták a gázkart éjszaka is de persze a lakosságot akkor a kutya sem érdekelte:)
     
    Capslock27 and Galcom like this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A tökig húzott gázkar az a stop helyzet.
    Vagyis te csak a hajtóművek leállítását hallgattad :)
     
    vilmoci likes this.

Ezen oldal megosztása