1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-25 "Foxbat"

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az AF csak példa volt a korszak megjelölésére.Megint ott van,hogy Irakban vokt némi keresnivalója ellenben a 29-es ott még kiszolgáltatottabb let volna a lófasz hatótáv miatt.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez csak akkor igaz, ha 18 km-en rohangált volna. Apró hiba, hogy nem ezt csinálta... Le is lőtték szinte mindet...
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Szinte mindet!Ellenben nem tudsz olyan 29-est mondani ami túlélte volna a nyugati gépekkel való találkozást és ez óriási különbség.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Figyu, akkor villantsál már fel konkrét statiszikát ilyen meredek kijelentések előtt...
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG-25PD a MiG-23MLD radarját örökölte meg, csak nagyobb volt az antennája és a korábbi P-hez képest jobb zavarvédelemmel, alacsonyabb kisugárzással és földháttérban levő célok elleni valós képességgel rendelkezett, ahogy a TP-26-os hőpelengátorának hatótávja se volt épp rossz.
    Ezt csak a fenti földhátteres képességgel kapcsolatban vetettem közbe.

    Azonban bármilyen szexi is volt a MiG-25-ösök egzotikus repülési profilja, a MiG-31-es jóval gyakorlatiasabb lehetőség volt. Az elhúzódó MiG-25M program egyetlen megépült példánya is arra volt "csak" jó, hogy Fedotov számos abszolút világrekordot állítson fel vele. Utána ment is a gép a múzeumba.
    A MiG-25MP, amiből a MiG-31-es kerekedett ki már mutatta az új irányt (ebből nem épült egy darab se, csak majdnem).
    A MiG-31-es viszont mind hatótáv, mind őrjáratozási idő, rádiólokátor, fegyverzet mennyisége, minősége, képessége, harcértéke tekintetében messze felülmúlta a MiG-25PD-t.
    Csak egy példa: A PVO vezérkara is egyből látta, hogy annyi kerozinból, amivel egy MiG-25P vagy PD egyetlen hajózója egy Mach 2.8-as sebességcsúccsal megspékelt elfogási feladatot be kell hogy fejezzen maximum 40-50 percen belül, az a MiG-31-esnél 2500km, vagy akár 2 óra őrjáratozási időt jelent, plusz rádiólokátor hatótáv, plusz rajkötelékben digitális adatmegosztás, plusz hangsebesség alatti jobb gyorsulás (mert ez is igaz).
    A MiG-31DZ megjelenésével pedig a levegőbeni utántölthetőség végképp feledtetni tudta a PVO-val a MiG-25-ösöket.
    Ma már MiG-31-essel 7,5 órás repüléseket is csinálnak...
     
    Nagy Csaba, fishbed, fip7 and 2 others like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez csudaszép, de export 25-ösökről beszélünk... Azokban is ez volt? Kétségeim vannak.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az iraki MiG-25PD-kben N005-ös (RP-25M, Zafir-25) radar volt, nem pedig az eredeti RP-25-ös Szmercs. Vagyis az, ami az MLD radarjából lett átalakítva.
     
    fishbed and molnibalage like this.
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor csak nem olyan béna kacsa nagy magasságból földháttérben repülő célok ellen.
     
  9. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Én úgy tudom, hogy több MiG-29-es élte túl nyugati gépekkel a légiharcot a NATO vs Jugo konflikusban.
    1999.március 24-én este, az Allied Force hadművelet első óráiban a jugoszláv légierő 12 MiG-29 esét emelték a szövetségesek repülőeszközei ellen. No ezekből
    kettõt amerikai F-15, egyet holland F-16C lõtt le. A többiek is harctevékenységben kerültek, sőt több esetben R-73 rakétaindítás is előfordult, de találat nem történt (Illetve meg nem erősített infok szerint lőttek le robotrepülőgépeket, és csalikat 29-esekkel). A következő napokban is aktív maradt a 29-es század és több bevetést hajtott végre, mint ahány repülőgépét lelőtték. Ugyanakkor nem szabad ebből következtetést levonni, mert ha F-16-al repültek volna, (ráadásul AIM-7, AIM-9 comboval) kb. hasonló lelövési arányt produkáltak volna. A szerb repülőgépeket már guruláskor észlelték a szövetségesek, gyakorlatilag a besugázásjelzőik már akkor jeleztek. Több esetben a KOLS-ra támaszkodva földi rávezetéssel próbálkoztak (tehát lokátort nem kapcsoltak e), de ez sem segített nem tudtak sem csapásmérő gépeket leszedni, sem dogfightba kerülne szövetséges repülőgépekkel. Volt olyan eset, hogy UB-vel hajtottak végre harci feladatot tudtommal. Más esetben működésképtelen lokátorral szálltak fel, szintén a KOLS+ földi rávezetésben bízva. Ennek ellenére a 29 repülőgépeikkel egy hónapon keresztül hajtottak végre bevetéseket

    1999. május 4-én egy amerikai F-16CJ AGM-88 HARM rádiólokátor elleni rakéta alkalmazásával lõtt le egy MiG-29-et. (A rávezetést a MiG-29 üzemelõ fedélzeti lokátorára hajtotta végre.- ezt nem tudom, hogy urbánus legenda-e..
     
    fishbed likes this.
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Én azt olvastam,hogy gyakorlatilag semmi nem működött a MIG-eken ami zavarható(radar besugárzásjelző) de sokszor még a rádió sem emiatt kényszerültek a KOLS-ra ilyen mértékben.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mikor M2.0 felett rohangál? A tükörsima iraki terep felett az F-15C AN/APG-70-nel egész jól elvolt. AF alatt meg volt, hogy a hegyes terep felett 25 km-ről elvesztették földháttérben a célt. Na képzeled el azt akkor, amikor a relatív sebességed M3.0 Izé... Ennek fényében fantáziádra bízom, hogy mennyit ér az a radar földháttérben ilyen sebességnél... Bár a fantáziád túl vad.

    Egyszerűen nem értem, hogy minek erőlteted ezt a hülyeséget.
    1. A valódi légiharcok bebizonyították, hogy a MiG-25 pocsék klasszikus vadászgép.
    2. Senki nem tervezett és épített azóta hasonló gépet sem, még maguk a szovjetek sem. Navajon miért? Mert még PVO számára is jobb a MiG-31 - a HT összefoglaló erre is kité, ha nem felejtem el - és klasszik ASF meg aztán büdös életbe nem épül ilyen, még a mai radarok és data link mellett sem.
    3. Ezek után te képes vagy olyan hülyeséget szajózni, hogy a 25-ös jobb klasszik vadász, mint a 29-es.
    Tényleg megáll az ész....
     
    fishbed likes this.
  12. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Sok pontatlanság van ebben a kommetben. Az AGM-88 rész a végén különösen megmosolyogtató. Hpasp átküldte nekem a 29-es veszteségeket, talán még a bevetések konkrétan is megvannak, majd elkérem tőle újra az adatokat.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hpasp ajándéka.
    [​IMG]
     
    fishbed likes this.
  14. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    A veszteségek szépen le vannak dokumentálva. (ez a táblázatot láttam köszönet Hpasp-nek). Ami érdekes lenne, hogy hány bevetést repültek,itt már lehetne %-os arányt stb. számolni. Mikor kerültek harcérintkezésbe stb. No ez már kutatási terület, ez lenne az igazi, mert így annyit látsz, hogy X gépet vesztettek és mennyit légiharcban.
    A HARM-os lelövést én is urbánus legendának tartom, ugyanakkor magyar nyelvű doktori disszertációban olvastam. :).. Ebben a táblázatban nincs, de másikban láttam, hogy melyik gépet milyen rakétával lőtték le.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az összes bevetés tudommal. Igen, ilyen keveset repültek, mert az első bevetések után nyilvánvalóvá vált, hogy a MiG-eknek az AMRAAM-os E-3-as supportos NATO gépek ellen szemernyi esélyük sincs. Potn azért tettem be, mert a kommentedben a "hadművelet első óriábnan 12 gép emelése" úgy téveszme, ahogy van, ennyire fejből is emlékeztem.

    A bevetések száma ott van a felső sorban még bontva is 11 harci és 8 egyéb. 6 gép veszett oda légiharcban. (Egyet asszem a szerbek lőttek le Kub-bal, de ebben nem vagyok biztos így fejből.)
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    AGM-88-cal egy AA találat volt, a Sivatagi Vihar alatt egy B-52-őt lőttek vele seggbe. Vadászgép ellen teljesen valószerűtlen annak kinematikai paraméterei miatt.
     
    fishbed likes this.
  17. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Nekem nagyon kevés bevetésnek tűnik. Az első éjszaka úgy tudom géppárokban az egész század felszállt. Pld. Randlejovics alezredes úr, Isten nyugosztalja is repült információm szerint egy géppel, túlélte a légicsatát, sajnos a békeidőben utána egy légibemutatóra készülve lelte halálát. Van egy szerb kapcsolatom, lehet, hogy tud más adatokat, de lehet, hogy tényleg ennyit repültek csak.
     
    fishbed likes this.
  18. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    AGM-88-al az tudom, hogy 2 radarállomást is eltáltak a jugo háború során Bulgáriában. (egyiket talán Várna térségében a másik nem jut eszembe.)
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hpasp elég akkurátus és elég jó forrásokból dolgozik. Igen, ennyit repültek. Ebben mi a meglepő? A több száz gépes iraki flotta is mennyit repült a SV alatt? Ők is belátták, hogy ez inkább öngyilkosság...
     
  20. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Egyébként az urbánus legenda alapja_

    77 FS "Gamblers" F-16C 91-0353 sporting a MiG-29 kill as well as five HARM shots achieved while the aircraft was part of the 78th EFS, 31st Air Expeditionary Wing at Aviano AB in Italy during Allied Force. The Yugoslavian MiG-29 was shot down by an AIM-120B AMRAAM on May 4th 99 by a pilot with the call sign "Dog".
     

Ezen oldal megosztása