1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-25 "Foxbat"

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Allesmor Obranna

    Lenne egy buta kérdésem.
    A MIG-25+ R-15 eredeti kombináció helyet lett volna értelme egy MIG-25+R-29 alternatív kombinációnak?
    Persze ezzel kisebb lett volna a végsebesség, de alacsonyabb sebesség tartományban nem lett volna hasznosabb a MIG-23-as R-29-s hajtóműve?
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Nekem is eszembe jutott, de egyrészt az R-29-es hamar kikopott a szovjet dizájstruktúrában, nagyon gyorsan elléptek az R-35-felé (jó, akkor tegyük fel úgy a kérdést, mi lett volna, ha R-35-öst kap a MiG-25-ös család) másrészt túl sok dolgot kellett volna átszabni.
    Az R-29/35 levegőátfutása 110kg/sec volt, az R-15-ösé 135kg/sec. Nem baj, mondhatnánk, de a sűrítési viszony már nagyobb bukta. Az R-29/35-ös család 14 körül sűrített, az R-15-ös "csupán" 4.5-öt ért el, de itt a Mach 2.5 feletti dinamikus kompresszió miatt végül az az árva öt fokozat is 11 feletti kompressziót tudott.
    Egy R-29-es itt szétment volna.
    Az R-15-ös lényegi része a jókora átmérőjű forszázskamra, amihez szép nagy törzshátsórészt csináltak, ezzel szemben az R-29-es család jóval kisebb átmérőjű, vitte volna magával a függőleges és vízszintes vezérsíkok bekötéseit is. Ezt végül a hasonló méretű MiG-31-esnél meg is lépték, mégpedig okosan.

    Az R-29/35 annyival nem tudott volna többet, mint az amúgy jóval nehezebb D-30F6-os, ami bár tényleg sokkal nehezebb, de legalább jóval erősebb és sokkal gazdaságosabb.

    A MiG-25 dizájnnak kb 1974-76 körül már vége volt. A MiG-31-es koncepció akkorát lépett mindenestül az újratervezett irányba, amihez képest egy esetleges R-29/35-össel szerelt variáns csak felesleges helyben toporgás lett volna.
     
  3. fip7

    fip7 Well-Known Member

  4. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Viktor Balenko hadnagy MiG-25-öse Hakodate-ban, 1976 szeptember 6-án.
     
    gacsat, hurci10, misinator and 3 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  6. dudi

    dudi Well-Known Member

  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  8. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pont azért linkeltem az F-15 topikban is, mert oltári nagy katyvasz nekem is az írás. Az elején F-15C-s eset emlegetése. Aztán egy F-15E-é, amit Volhov szedett le. Ez igazolt, ott van minden kill listán.

    Aztán az említett légiharc, hogy állítólag beduin hozott valamit a gépből. Hogy a gép egészét miért nem találták meg, amikor MSS F-18-asát igen, meg ki volt a pilóta és miért nem hiányzott senkinek, ahogy a gép sem, arra már nem fordított a cikk semmit...
     
    fishbed, hurci10 and Pocok75 like this.
  10. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    Mert a beduin "talált" egy Sas roncsot?? Honnan tudja egy mezei beduin, hogy az egy F-15ös roncsa? :D
    Biztos tanulták a beduin iskolában! :p
     
    molnibalage likes this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    A sivatagban megél...az nehezebb mint felismerni az F-15 bal oldali függőleges vezérsíkjának belső alsó harmadát! :hadonaszos:
     
    borisz, fishbed and Pocok75 like this.
  12. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    De alakra össze is lehet keverni egy MIG-25össel is! ;):D
     
    dudi likes this.
  13. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Az addig tiszta, hogy a cikk szerint az F-15E éjszakai lelövését az tette lehetővé a lérak. számára, hogy 25-ösök elkergették a zavaró EF-111-eseket.
    Nekem onnantól zavaros, hogy elkezdenek egymásra rakétákat indítgatni. Mert ha a 25-ös elismerten egy légköri zavar miatt létrejött radarfantomra lőtt, akkor mit igazoltak neki? Az meg, hogy az F-15-ösök vagy 6 Aim-7est indítottak, amiből 3 (!) bedöglött, 1 elment a málnásba, a maradék 2 meg elvesztette a célt (pontosabban a vadászok radarja), mert a leszálló gépek annyira lelassítottak! Nem tudom ezt hogy álmodta meg a cikk írója, de a 25-ös leszállósebessége cirka 330 +/- 10 km/h. Ha azt nem képes követni a Sasok doppler radarja, akkor azt ki kell dobni! Szóval ez olyan "megtörtént" hajózó sztori szagú! De a csúcs nekem az benne, amikor az irakiak azt hiszik, hogy a leszálló gépeket követő rakéták F-15E-kről a reptérre kilőtt Mawerick-ek voltak! Ha-ha-ha!
    Az meg, hogy csóró beduin mit talált... Amikor 90-ben összecsúszott és leperecelt a 2 taszári 21-es, behozták ami maradt belőlük. A Görbe gépe még csak - csak emlékeztetett hajdani önmagára, de a másik a MÉH egyik fémhulladék kupacára hasonlított a leginkább. Ha nem tudom, hogy mi volt, lehet én sem mondom meg. Nem a típust, de azt sem, hogy vadászgép volt! Pedig azt nem is rakéta hozta le!
     
    ghostrider, fishbed and Pocok75 like this.
  14. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  15. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    A cikk szerint az irakiak igazoltak egy korábban "valószínű" légi győzelmet az as-Sammarai nevű pilótájuknak a beduin csempész által talált roncs alapján, de azt is írja, hogy as-Sammarai előbb egy fantom célra indított egy R-40RD-t, majd az F-15C-k ellen, ami az irakiak szerint megrongálta az egyik F-15C bal hajtóművét, de valójában Sammarai túl korán kifordult, és a a rakéta ballisztikus pályán repült tövább, elveszítve a "lock"-ot (mivel már nem világította meg a radar a célt): "According to Iraqi sources, “As the missile thundered towards them, the F-15s split, the missile going for the left Eagle, going off below it and causing damage to the left engine of the USAF fighter.” In reality, as-Sammarai’s early turn away from the Eagles had broken the radar lock and the missile went ballistic."
     
    fishbed, hurci10 and molnibalage like this.
  16. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

    [​IMG]
    Nagy méretű kép.
     
    misinator, svajcibeka, emel and 3 others like this.
  17. nyugger

    nyugger Well-Known Member

Ezen oldal megosztása