1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  2. fishbed

    fishbed Well-Known Member

    A fékező kampó helyére fékernyő költözött!
     
    wankel likes this.
  3. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Hmmm,két különböző hajtómű van benne?
    Se a fúvócső,se a burkolat hossza nem egyezik,de mintha még a két légbeszívó cső púpja sem egyezne.
     
  4. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Nekem egyformának tűnik.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Természetesen totál egyforma a kettő.

    Keresgéltem példafotót Kvocsur 1990-es Farnborough-i szereplésére, mert ott aztán totál más átmérőn volt a két fúvócső, de a google nem adja a ki a képeket, amik egyébként egy jó kis kiadványban megjelentek anno.
    Viszont találtam érdekeset. 1986-ban volt a 29-es "nyugati" debütálása a semleges finnországi Kuopio Rissala légibázison. Ez siker volt.
    Ezzel szemben ez az 1989-es ismétlés a szintén kubinkai 29-esekkel már neccesre sikerült, mert az egyik gép bizony a majomfogóban végezte.



    44:30 utántól
     
    fishbed and misinator like this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Talán, mert az 1988-as Farnborough-t kellett volna néznem.



    17:43-tól. A fotókon jobban átjön.
     
    fishbed likes this.
  7. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Nem tudom volt e már róla szó,ha igen akkor elnézést,ebben a madárban már volt számítógép ami vezérelte a hajtóműveket,meg a tvc-t?
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

  10. emel

    emel Well-Known Member

    Egyetlen tényleges eltérés van, az pedig a GSF-lamellák ( gázsebesség-fokozó) vezérelhető átmérője, az összes többi különbség csak látszólagos, abból ered, hogy nem pont tengelyirányú a rálátás a gépre. A GSF-nél azért van eltérés, mert a pilóta eltérő teljesítményen is üzemeltetheti a két hajtóművet. Erős bedöntésű manővernél a felülre kerülő hajtóműnél leveszi a gázt (nagyobb átmérőre nyílik a GSF, csökken a kiáramló gáz sebessége/tolóerő). Az alsó hajtómű nagyobb teljesítményen üzemelve segíti a gép hossztengelyének vízszintben tartását (ilyenkor ugye a szárnyon nincs felhajtóerő!), hogy ne "lógassa" lefelé az orrát mert az magasságvesztést jelent, ami kis magasságú repülésnél nem éppen a pilóták álma.
     
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt nem a pilót vezérli hanem magától csinálja a gép fly by wire rendszer vagy tévedek?
     
  12. emel

    emel Well-Known Member

    A pilóta vezérli a két gázkar eltérő helyzetbe való állításával. Ha van is FBW rendszer egy gépen, az csak annyiban dolgozhat a pilóta ellen, hogy a beprogramozott üzemeltetési korlátozásokat és működési automatizmusokat (pl. hajtómű felgyorsítási üteme) nem engedi túllépni. Tehát alapból a gép még FBW-vel is azt csinálja amit a pilóta vezérel neki, legfeljebb nem olyan hirtelen (kisebb lesz a túlterhelés - nem ájul el a pilóta), korlátozza a bedöntés mértékét (nehezebben csúszik le és/vagy dugózik be), korlátozza a süllyedés mértékét nehogy túlgyorsulás/zuhanás legyen belőle, jelzi majd korlátozza a veszélyes állásszöget átesés/bedugózás ellen stb., ezek a korlátozások és megoldási módjaik típusfüggőek. Viszont ezeket a korlátozásokat a számítógépek kikapcsolásával meg lehet szüntetni pl. egy légibemutató, földközeli műrepülés kedvéért, és ettől kezdve mindenért a pilóta felel (meg a parancsnoka, hogy mennyi gyakorlás után engedélyezi ezt neki).
     
    fishbed likes this.
  13. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    MIG-29
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    De melyik MiG-29-esre gondolsz?
     
  15. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Pl a mieinkre.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    TVC csak egyetlen egy darab MiG-29M prototípusba került, kísérleti jelleggel, 2003 után. Az a gép kb 5 éve nem repül.
     
  17. papajoe

    papajoe Well-Known Member


    Ezen oldal tetjén,a 2121. kommentben van egy kép,egy MIG-29 alulról,az egyik hajtómű fúvócsöve egészen más átmérőn van,mint a másik,vagy ez (még) nem tvc?:confused:
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem.a TVC az a gázsugár valamilyen tengely menti kitérítését jelenti a hajtómű tengelyéhez képest.A képen a gázsugár egybeesik a hajtúmű tengelyével csak az átmérője változik.
     
  19. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    Öt légigyőzelmes Mig-29-es (micsoda drón rajzok). Feltételezem, hogy Észak-koreai gép lehet.
     
    fip7, fishbed and arbalest like this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem ismerem fel a cimer alapján (nem felsegjelzes az), de ketlem, hogy dron berepules politikai kockázatát felvallalnak. Persze en is tevedhetek.
     

Ezen oldal megosztása