1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Félreértettél.Arról beszéltem,hogy monitoron nem azért voltak körskálás műszerek mert mást nem tudtak megjeleníteni hanem azért mert körskálásat akartak megjeleníteni.
     
  2. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Egyébként erről jut eszembe egy nagyon régen olvasott újságcikk, még 89-80 körülről, amikor a Mi-28 prototipust bemutatták Le Bourget-ben. Akkor jött le egy beszélgetés az akkori főtervezővel, aki váratlan őszinteséggel arról is sztorizott, hogy a szovjet tesztpilóták nehezen álltak át a műszerfalra feltett képernyőre, és volt állitólag olyan tesztpilóta is, aki a képernyő hallatán azt hitte, hogy azon TV-t lehet majd nézni! :)

    Szóval mi van, ha azért rajzoltak később is körskálás műszereket, hogy az addig full analóg műszerfalakhoz szokott pilóták könnyebben szokjanak át arra?
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez jó gondolat de 2019-ben is ilyen műszer megjelenítés van és nem csak az oroszoknál.
     
  4. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem véletlen a körskála!
    Az a lényege, hogy normál esetben a mutató középen van. Elég csak rápillantani, hogy Aha, középre mutat, akkor jó. Nem kell vacakolni azzal, hogy 14 műszert egyesével leolvasol, csak odapillantasz.
     
  5. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Ezt nem teljesen ertem. Hogy erted, hogy normal esetben közepre mutat a mutato? Sebesseg, magassag, uzemanyag, stb.... hogy mutat közepre, amikor ezek allandoan valtozo parameterek?
     
  6. Capslock27

    Capslock27 Active Member

    .
    .
    Szerintem 2019-en is lehet szempont ez is (de persze nem allitom hogy ez a nagybetus Megoldas! :) ), nagyon sok orosz katonai pilota ma is full analog, vagy csak reszben korszerusitett muszerfalu geppel repul. Szu-24-böl es Szu-34-böl kb azonos mennyiseg repul, a regi Szu-27-böl több van, mint a 35-ösböl, szallitogepek, helikopterek, bombazok... ott is több a korszerutlen mint a korszeru. A kikepzögepekbel is a kirakat a Jak-130, de közben ketszer annyi öreg L-39 szolgal meg mindig. Szoval szerintem az analog körskalas cockpitok nagyon is letezö valosag ma is.
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member


    Pont itt írták,hogy összesen 2 század régi SZU-27 van már csak szóval ez csak részben igaz.
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mindenféle (a legtöbb) nyomás, hőmérséklet, fordulatszám, stb órája úgy van skálázva, hogy optimális esetben középre mutasson. De az üzemanyagnál is pl, ha már felhoztad, csak odapillantasz, és látod, hogy nagyjából merre mutat.
    Az amerikaiaknál meg szokás volt a függőleges skálázás, ahol a vízszintes mutató szaladgált fel-le. Ott is elég akkor leolvasni, ha valamit nem azon a környéken találsz, ahol lennie kéne. Pl. fordulatszám meg olajnyomás. Vagy vegyük példának az autók fordulatszám mérőjét. Bőven elég, ha ránézel félszemmel és (két)száz ford./perces nagyságrendben saccolod, mert általában teljesen mindegy, hogy 2459 vagy 2568 a fordulatszámod, jó lesz az kb 2500-nak.
     
    fip7 likes this.
  9. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Mondjuk a MiG-29-esnek pont függőlegesen skálázott az üzemanyag mennyiség mérője.

    [​IMG]
     
    Capslock27 and fishbed like this.
  10. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Hat mert az uszo csak fel es le tud elmozdulni a tankba korkorosen nem uszkalhat :p /csak viccelek./
     
  11. borisz

    borisz Well-Known Member

    Mérésthechnikán így tanítják. Hovatovább a MiG-21-et is hadititokként kezelték. Ha mindenki egyesével nekilát ellenpéldákat hozni, megkeresem a szervert és kihúzom.
     
    fulcrum11 likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

  13. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Algír forrás szerint a MAKSz keretein belül az algír delegáció megállapodott a MiG-gel, hogy a 2020-ban kivonásra kerülő MiG-29Sz típust a MiG-35-el váltanák le.
     
    fishbed, fip7 and Nemerson like this.
  14. boki

    boki Well-Known Member

  15. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Valszeg az ucso esely a Mig nek. Jo volna mar ha tenyleg tudnanak eg APAR rendszert belerakni. Mar 94 kornyeken igertek hogy "hamarosan keszen lesz" Az Indusoknak is igertek anno az AE-t demeg senki nem kapott es nem is latott beloluk .
     
    gacsat likes this.
  16. Galcom

    Galcom Well-Known Member


    A MiG-29-es típust üzemeltető országokat próbálják hírbe hozni, a MiG-35-össel:

    Algéria – három század használt MiG-29 9.13-asuk volt, amik közül kettőt már az évtized elején leváltottak Szu-30MKA-ra. Egy maradék századot MiG-35-ösre cserélni nincs sok értelme, náluk inkább a Szu-24-esek lecserélése a kérdés. Persze, ha politikai az indok, az bármit elbír.

    Egyiptom - itt látok reális politikai esélyt, kérdés ki fogja fizetni? Finanszírozza egy gazdag arab ország a háttérből, vagy az oroszok fizetik ki és elkönyvelik, soha vissza nem fizetendő kölcsönként. Van erre pénze az oroszoknak?

    Irán - a MiG-29-esnél, húsz évvel régebbi gépeket is vígan repülnek. Irán tudja, hogy érdekeinek képviseletére a vallásinak álcázott háborúk, illetve az atomfegyverzet birtoklása az alkalmas, nem a MiG-35-ös vadászgép.

    Fehéroroszország - már született megrendelés a Szu-30SzM-re, a MiG-29-esek lecserélése céljából

    Észak-Korea - amennyiben az Oroszoknak van akarata és pénze a koreai gazdaság finanszírozásának átvételére Kínától, akkor majd lesz orosz vadászgép is, akár MiG-35-ös.

    India - nem értem a gondolkodásukat. Együtt ’dolgozva’ egy egyiptomi arabbal, vagy egy muzulmán malajziaival, azokban több kulturális közös pontot találok, mint az indiaiakban. Innentől bármi lehet, de ami fontos, ők nagyrészt az egyetlenek, akik fizetnének is a MiG-35-ösért, tehát nem az oroszoknak kellene finanszírozni.


    Legalábbis jelenleg így látom, de nyitott vagyok más véleményekre…
     
    Bleroka and fishbed like this.
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Általam linkelt orosz cikk, amit most lefordítottál a Military Watch véleménye(eredeti cikk)

    Oroszul nem tudóknak:
    https://militarywatchmagazine.com/a...om-india-and-north-korea-to-belarus-and-egypt

    Ide tartozik, hogy Malajzia már konkrét tárgyalásokat folytat a Mig-35 -ről. Ezt ma jelentette ki Malajzia miniszterelnöke, aki szintén résztvevője a Keleti Gazdasági Fórumnak Vlagyivosztokban.
     
  18. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    24-48 közti lehetséges beszerzendő mennyiségről írnak, bár korábban a Szu-34 exportja is felmerült az algíroknál amiből aztán sem lett semmi. Szóval igen egyelőre még vegyük ezt a hírt egy adag szódával, mert a pénz nem végtelen és ki tudja mi lesz a végső döntés.

    Pár napja olvastam olyat (nem tudom hol), hogy Putyin felajánlotta a maláj félnek, hogy Oroszország kész lenne visszavásárolni a maláj MiG-ket és azok helyébe küldeni MiG-35-t. Gondolom azért így is maradna jelentősebb összeg amit fizetnie kéne a malájoknak, de itt első sorban az export beindulása lenne a lényeg.
     
    fishbed likes this.
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az Udvarra? Minek?
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    1. Algéria: 14-16 darab MiG-29M/M2 vásárlásáról írt alá szerződést , ez mellett meg további 14-16 Szu-30MKI(A) -t is vesz.

    2. Malajzia: Igen arról van szó, hogy visszaadják a MiG-29-est és vesznek MiG-35 gépeket. Olcsó orosz hitelről folynak jelenleg a tárgyalások .
     
    nyugger, fishbed and Galcom like this.

Ezen oldal megosztása