MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 577
5 982
113
  • Én 2005-ben láttam RD-33MK hajtóművel szerelt gépet repülni és élőben se füstöl szinte semmit.
.
.
Ott voltál a MAKS-on abban az évben? :) Én is ott voltam, szerintem akkor egy csoportban mentünk, az 1000 út irodával, állitólag külön kérésre Tu-154 géppel.
.
Óriási élmény volt a repülőnap, Monyino, meg maga Moszkva is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Az orosz fejlesztésü NSzCI-KOSz sisakkijelzőt kapja Algéria a MiG-29M/M2 mellé (ugyanúgy mint Egyiptom)

KkjsYVJ7XGo.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Egyébként sisakkijelzőkre vonatkozó szerződést a Farnborough légi kiállításon 2012. július 11-én írták alá az orosz RSzK MiG és a francia Thales csoport 24 egység szállítására, az orosz haditengerészethez történő későbbi szállításra, egyidejűleg az új MiG-29K/KUB szállításával az orosz flottának.
De a szerződés nem teljesült vagy csak részben, hiszen az 52-es oldalszámú KUB gépen feltünt a francia Thales TopSight.

aMuzUGs6X3A.jpg

wPNyU15QdS8.jpg

B28Fcsvddnw.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ez egyelőre még mindig inkább csak a már ismert sisakcélzó valahanyadik leszármazottja, nem pedig egy sisak kijelző, mint a JHMCS, TopSight, vagy a Cobra.
Igen, ez nem egy TopSight, de orosz terminológia szerint nekik az. :) Pedig a francia kijelző sokkal jobb lett volna. Talán Szergyukov menesztése miatt hiúsult meg az üzlet, de ez csak találgatás.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
MiG-35 lesz a befutó Indiában?

 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Képeken az azeri és ukrán MiG-29 9.13 és 9.51-esek nagyjavítása 2019-ben, az ukrán lvov-i állami repülőgépjavító üzemben. Még 1992-ben kezdték meg a MiG-29 típus nagyjavítását, sok egzotikus légierő repülőgépein dolgoztak. Fokozatosan ez lett a fő típusuk, bár a tízes évek elejéig folytatták a MiG-27 és MiG-23UB típusváltozatokon is a munkát.

59087154-1008301352707898-724169234573164544-o.jpg

59299338-1008301199374580-6298462225531142144-o.jpg

59320253-1008301149374585-7755374531732045824-o.jpg

59419211-1008301239374576-6319526055115751424-o.jpg

59478023-1008301286041238-4786245291906957312-o.jpg

59570009-1008301086041258-6987636246965125120-o.jpg

59607452-1008301122707921-320249056695681024-o.jpg

59610577-1008301386041228-581166516041416704-o.jpg

59651958-1008301019374598-4004435169564950528-o.jpg

59661700-1008301319374568-6151978186897883136-o.jpg


Link:
MiG-27-esek nagyjavítása a lvovi üzemben
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 075
10 695
113
Azt a 29-est vajon a mostani háborúban repülték szét?
Egyébként itt is megállt az élet '89-ben.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 500
72 481
113
Képeken az azeri és ukrán MiG-29 9.13 és 9.51-esek nagyjavítása 2019-ben, az ukrán lvov-i állami repülőgépjavító üzemben. Még 1992-ben kezdték meg a MiG-29 típus nagyjavítását, sok egzotikus légierő repülőgépein dolgoztak. Fokozatosan ez lett a fő típusuk, bár a tízes évek elejéig folytatták a MiG-27 és MiG-23UB típusváltozatokon is a munkát.

59087154-1008301352707898-724169234573164544-o.jpg

59299338-1008301199374580-6298462225531142144-o.jpg

59320253-1008301149374585-7755374531732045824-o.jpg

59419211-1008301239374576-6319526055115751424-o.jpg

59478023-1008301286041238-4786245291906957312-o.jpg

59570009-1008301086041258-6987636246965125120-o.jpg

59607452-1008301122707921-320249056695681024-o.jpg

59610577-1008301386041228-581166516041416704-o.jpg

59651958-1008301019374598-4004435169564950528-o.jpg

59661700-1008301319374568-6151978186897883136-o.jpg


Link:
MiG-27-esek nagyjavítása a lvovi üzemben

A 3. képen a kétüléses MiG-29 orrában az az 5 kör keresztmetszetű valami az mi?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
Az Aviacion Militar Cubana FB oldalon a napokban közzétették a 900-as oldalszámú kubai MiG-29UB roncsáról készült fényképeket. Ez a kétüléses UB vett részt két Cessna lelövésében 1996-ban, aminek emlékére két kardot festettek az orrára.

162040253-10158124137898652-8366392041383359095-n.jpg

162049547-10158124139753652-2179135209468882803-n.jpg

162054118-10158124042198652-3132380551838188803-n.jpg

162236709-10158124160818652-3946110895461147809-n.jpg


A kilencvens évek elején a nyugati szaksajtó még negyven darab kubai MiG-29-esről cikkezett, ami szám lassan 12 leszállított gépre olvadt. Ez utóbbi mennyiségről az adat még napjainkban is jól tartja magát, pedig Jeroen Nijmeijer kutató, már régen publikálta a kubai MiG-29-esek gyári számait. E szerint a Szovjetunió 1989 és 1990 között, csak öt együléses 9.12-est és három kétüléses UB-t szállított le Kuba számára.

103329799-10157477111978652-6132316705785445337-o.jpg


Kubai adatok szerint a MiG-29-esek soha nem kerültek élettartamhosszabbító nagyjavításra, mindössze 3-4 gép naptári idejét növelték meg, állapot szerint. Az utolsó kubai MiG-29-es 2007. decemberében emelkedett utoljára a magasba.

96412737-10157356229583652-5149906357612183552-o.jpg



(Érdekes, hogy egy itteni olvtárs a Aviacion Militar Cubana FB-oldalon újra publikálta azokat a fotókat, amiket itt a HTKA fórumon osztottam meg. Mivel ezeket eredetileg én is ugyanerről az FB oldalról töltöttem le, így azok körbeértek. Milyen kicsi mapaság a világ ;))