MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Sajnos az liter, és nem kg.
Kis magasságon szubszonikusan repülve 4.5~5kg a gép fogyasztása km-ként.
De azért az 5700 liter tája, ha nem púpos a gép azért az 30%-kal több. Persze, ha nem tud három pótost vinni, akkor ez még mindig az F-16A/C alatt van, de azért közelebb hozzá.

A fejlődés is jelentősebb, mint amit várunk elsőre. Ugyanis soha nem a 0 literhez kell mérni, mert mindig van vésztartalék és a nem kifogyasztható mennyiség.
Ha ez 500 liter tája, akkor a:

4300 az valójában csak 3800, de
az 5700 az valójában 5200.

5200/3800 = 1,36
addig az 5700/4300 = 1,23

Az F-16-nál egészen brutális mennyiségű kerót tud vinni pótosban a kép belső a kapacitásához képest.
Addig ez a 29 9.12-nél a saját kis mennyiségéhez képest is röhejesen kevés. Mármint azt nézve, hogy 11 tonnás a gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Akad némi tolóerő.... :rolleyes:
Ha már tolóerő, meg MiG-29-es, akkor itt van a valaha volt egyik legnagyobb tolóerő/tömeg arányú MIG-29-es bemuató, az 1988-as Franborough-i repülés, Kvocsurral:


Egy évvel vagyunk az emlékezetes, 1989-es párizsi katapultálás előtt, két évvel a lacházi 9.13-asok érkezése után. Az itt látott programot mutatta be Valerij Menyickij Kiskunlacházán, hiszen ekkroiban ő volt a MiG főpilótája (képzelhetjük az akkori MiG-23MLD pilótáik reakcióit). Egyúttal szintán ő volt Kvocsur és Taszkajev kisérője az 1988-as angliai bemutatóra. Ekkor a Szuhoj még nem küldött gépet, ők csak 1989-ben mutatták be a Szu-27-est, a mindig is "barátibbnak" kezelt franciáknál.

A videó érdekessége még az Airbus A320-as debütálása azzal a V2500-as hajtóművel, amivel a leendő KC-390-eseink is szerelve lesznek.
 

ZeiG

Well-Known Member
2017. április 4.
871
4 851
93
A lengyel légierő Fb-oldaláról:

244137848_3005205026399665_6993060711620316446_n.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
Nem tudom volt-e már? A pont egy évvel ezelőtt az oroszországi berepülésről készült első fotók után, az ez év október végén publikált fényképek szerint, Algériába megérkeztek az új MiG-29M/M2-es vadászrepülőgépek első példányai:

A29M2.jpg


A29M.jpg


Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen beszerzésről van szó! Végig nézve az Algériai Légierő fejlesztéseit:
  • Három századnyi MiG-21MF/bis/UM frontvadászt leváltottak, 37 db használt MiG-29 9.13-assal (meg 6 db UB-val), amit 1999 és 2002 között vettek át belorusz, ukrán és orosz készletekből. (Köztük több korábban Magyarországon szolgált példányt is!)
A29.jpg


  • Majd a MiG-29SzMT fiaskó mellett ráfordultak a Szu-30MKA típusra, ami az indiai MKI változatnak felel meg, több francia és izraeli eredetű berendezéssel (utóbbiból mű balhé is volt). A múlt évtizedben a kétüléses Szu-30MKA repülőgépek váltak a fő algériai vadászrepülőgép típussá. 2011 és 2018 között 58 darabot szállított le számukra az orosz fél, feladatkörében leváltva a MiG-23MF típust, és a MiG-29-esek nagyrészét.

A30.jpg


Ezek után beszerezni újra a MiG-29-es típust, majd üzemeltetni a MiG-29M/M2” változatott, mindössze egy századnyi mennyiségben, katonailag, logisztikailag is értelmetlen. Ebből is látszik, hogy az új orosz MiG-29-est csak oda sikerül eladni, ahol az orosz nagyhatalmi támogatásért cserébe, megkövetelei azt az orosz fél (Algéria, Egyiptom), ezzel életben tartva a gyártósort.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Nem tudom volt-e már? A pont egy évvel ezelőtt az oroszországi berepülésről készült első fotók után, az ez év október végén publikált fényképek szerint, Algériába megérkeztek az új MiG-29M/M2-es vadászrepülőgépek első példányai:

A29M2.jpg


A29M.jpg


Véleményem szerint egy teljesen értelmetlen beszerzésről van szó! Végig nézve az Algériai Légierő fejlesztéseit:
  • Három századnyi MiG-21MF/bis/UM frontvadászt leváltottak, 37 db használt MiG-29 9.13-assal (meg 6 db UB-val), amit 1999 és 2002 között vettek át belorusz, ukrán és orosz készletekből. (Köztük több korábban Magyarországon szolgált példányt is!)
A29.jpg


  • Majd a MiG-29SzMT fiaskó mellett ráfordultak a Szu-30MKA típusra, ami az indiai MKI változatnak felel meg, több francia és izraeli eredetű berendezéssel (utóbbiból mű balhé is volt). A múlt évtizedben a kétüléses Szu-30MKA repülőgépek váltak a fő algériai vadászrepülőgép típussá. 2011 és 2018 között 58 darabot szállított le számukra az orosz fél, feladatkörében leváltva a MiG-23MF típust, és a MiG-29-esek nagyrészét.

A30.jpg


Ezek után beszerezni újra a MiG-29-es típust, majd üzemeltetni a MiG-29M/M2” változatott, mindössze egy századnyi mennyiségben, katonailag, logisztikailag is értelmetlen. Ebből is látszik, hogy az új orosz MiG-29-est csak oda sikerül eladni, ahol az orosz nagyhatalmi támogatásért cserébe, megkövetelei azt az orosz fél (Algéria, Egyiptom), ezzel életben tartva a gyártósort.
Az indiánok már nagyon afelé tendálnak, hogy a MiG-29K/KUB gépeiket is Rafale-al váltanák le, akkor is, ha a Rafale M egy katapultos gép.
Ezt támasztja, vagy támaszthatja alá az is, hogy a Dassault is dolgozik a Rafale M ugrósáncos üzemeltetésén.
Ha ez bejön, akkor a jóisten se akadályozza meg, hogy azt a nem túl sok indiai MiG-29K/KUB gépet kivonják.

Egyiptom - ahogy Galcom is írta - muszájmegrendelője volt a MiG-29M/M2-nek, amelyről amúgy is ismert, hogy a K/KUB gépek minimális módosítással készült alternatívája.
Itt már nem igaz az a különbség, ami az eredeti M (9.15) és K (9.31) között még megvolt.
Az új 9.61/9.67 M/M2 gépek szárnya, futóműve teljesen azonos a 9.41/9.47 K/KUB gépekével.
Egyiptomnak ugyanakkor szintén ott van a Rafale és emellé orosz gépnek a Szu-35Sz is.
Algéria pedig… ott tényleg nem volt értelme ezt az egy századnyit beszerezni.

Az van, hogy ahhoz, hogy a jóég tudja mikor elkészülő Kuznyecov így harminc hosszú év után végre egy normális hajófedélzeti gépet kapjon, az orosz MiG-29KR/KUBR mellé kellett még gyártani hasonló 29-eseket.
Ezeket tukmálták rá az indiai, egyiptomi és algériai légierőkre.
Itt már nagyon elmentek a rossz irányba, hiszen a MiG munkásságára már nem nagyon van szükség, talán a MiG-31 modernizációt leszámítva. De ez utóbbiakat eleve helyi bázisokon, vagy ARZ-kben csinálták, a MiG csak a modernizációs csomag terveit dolgozta ki.
De ez utóbbit az UAC égisze alatt akár egy kisebb projektiroda is megcsinálhatta volna. Ehhez igazán nem kéne az egykor szebb napokat látott céget feleslegesen fenntartani.

És erre jönne a MiG-35 megrendeltetése az orosz légierővel, ami már igazán a Szu-57 fele mozdulna el…
 
M

molnibalage

Guest
Az indiánok már nagyon afelé tendálnak, hogy a MiG-29K/KUB gépeiket is Rafale-al váltanák le, akkor is, ha a Rafale M egy katapultos gép.
Ezt támasztja, vagy támaszthatja alá az is, hogy a Dassault is dolgozik a Rafale M ugrósáncos üzemeltetésén.
Ha ez bejön, akkor a jóisten se akadályozza meg, hogy azt a nem túl sok indiai MiG-29K/KUB gépet kivonják.

Egyiptom - ahogy Galcom is írta - muszájmegrendelője volt a MiG-29M/M2-nek, amelyről amúgy is ismert, hogy a K/KUB gépek minimális módosítással készült alternatívája.
Itt már nem igaz az a különbség, ami az eredeti M (9.15) és K (9.31) között még megvolt.
Az új 9.61/9.67 M/M2 gépek szárnya, futóműve teljesen azonos a 9.41/9.47 K/KUB gépekével.
Egyiptomnak ugyanakkor szintén ott van a Rafale és emellé orosz gépnek a Szu-35Sz is.
Algéria pedig… ott tényleg nem volt értelme ezt az egy századnyit beszerezni.

Az van, hogy ahhoz, hogy a jóég tudja mikor elkészülő Kuznyecov így harminc hosszú év után végre egy normális hajófedélzeti gépet kapjon, az orosz MiG-29KR/KUBR mellé kellett még gyártani hasonló 29-eseket.
Ezeket tukmálták rá az indiai, egyiptomi és algériai légierőkre.
Itt már nagyon elmentek a rossz irányba, hiszen a MiG munkásságára már nem nagyon van szükség, talán a MiG-31 modernizációt leszámítva. De ez utóbbiakat eleve helyi bázisokon, vagy ARZ-kben csinálták, a MiG csak a modernizációs csomag terveit dolgozta ki.
De ez utóbbit az UAC égisze alatt akár egy kisebb projektiroda is megcsinálhatta volna. Ehhez igazán nem kéne az egykor szebb napokat látott céget feleslegesen fenntartani.

És erre jönne a MiG-35 megrendeltetése az orosz légierővel, ami már igazán a Szu-57 fele mozdulna el…
A MiG-35 az Orosz Légierő F-15EX-je.
Van, nem kéri, de az állam megveszi....
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
A MiG-35 az Orosz Légierő F-15EX-je.
Van, nem kéri, de az állam megveszi....
Én azt gondolom, hogy az orosz légierő ugyanaz mint az orosz szárazföldi erő: A hátuk közepére nem kell még egy 500. variáns T-72/80/90 vagy MIG-29 vagy SZU-27/30, nekik T-14 kell meg SZU-57... Csak az állam meg nem akar erre költeni, mert pénze lenne rá, de fontosabb a stratégiai erő, mert valamiért nem elég nekik a világ legnagyobb és legmodernebb nukleáris arzenálaj...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
A MiG-35 az Orosz Légierő F-15EX-je.
Hasonló helyzet, de annyira nem szálltak el. ;) Mindössze hat gép megrendeléséről van szó, ami a kubinkai bemutató egységnél és a lipecki tesztelő ezrednél repül majd, hogy úgy tűnjön, mintha hadrendben állna – pedig dehogy...

35S.jpg

Fotó: még az állami teszteken tavaly ősszel
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 034
24 593
113
Szerintem teljesen rossz irányban gondolkoztok. Vannak a kisebb, olcsóbb, gazdaságosabban üzemeltethető korszerű repülőgépek (harckocsik) és a csúcs kategóriás, drágábban üzemeltethető típusok. Ezek optimális aránya a meghatározó. Hiába vannak csúcs minőségű haditechnikai eszközeim, ha azokból kevés van és nem jut mindenhová, ahol erő kivetítésre van szükségem. A jól megcsinált, korszerű MiG-35, meg T-90MSz nagyon is potens lehet a Szu-57, T-14 mellett. Senkinek sincs annyi pénze, hogy mindenből csak a csúcs típusokat üzemeltesse. Régen se, ma se és a jövőben sem!
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 841
113
Szerintem teljesen rossz irányban gondolkoztok. Vannak a kisebb, olcsóbb, gazdaságosabban üzemeltethető korszerű repülőgépek (harckocsik) és a csúcs kategóriás, drágábban üzemeltethető típusok. Ezek optimális aránya a meghatározó. Hiába vannak csúcs minőségű haditechnikai eszközeim, ha azokból kevés van és nem jut mindenhová, ahol erő kivetítésre van szükségem. A jól megcsinált, korszerű MiG-35, meg T-90MSz nagyon is potens lehet a Szu-57, T-14 mellett. Senkinek sincs annyi pénze, hogy mindenből csak a csúcs típusokat üzemeltesse. Régen se, ma se és a jövőben sem!
Nem nem az. Egy F-35 bármilyen 4.gen. gépet lemos az égről mindenféle nehezseg nelkül, még akkor soncs esély, ha kifogy a rakétákból, mert akkor meg egész egyszerűen elmegy. A T-14 is ugyan ez, csak ott a terep miatt nem ekkora az előny.
 
M

molnibalage

Guest
Hasonló helyzet, de annyira nem szálltak el. ;) Mindössze hat gép megrendeléséről van szó, ami a kubinkai bemutató egységnél és a lipecki tesztelő ezrednél repül majd, hogy úgy tűnjön, mintha hadrendben állna – pedig dehogy...

35S.jpg

Fotó: még az állami teszteken tavaly ősszel
F-15ex bol is eddig nyolcat rendeltek. 150 misi per darab. A vilag vicce.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider