1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    A lengyeleknek talán azért éri meg költeni a 29-esekre, mert Ők nem úgy bántak velük ahogy mi. Ugyanakkor képességek terén még a felújítás után sem lesz összevethető sem az F-16ossal, sem a Gripennel. Persze mi is elpötyöghettünk volna még velük egy darabig, de vajon megérte volna?

    A Luftwaffe 29-eseibe sem került új képesség, annyi történt hogy NATO szabványnak megfelelő kommunikációs rendszert, navigációt és IFF-et kaptak.

    Az R-73 pedig jó rakéta igen, de nem vetném össze egy Sidewinderrel legfőképpen az IR érzékelő miatt. Ami nagy újítás volt az R-60hoz képest az a hűtött infraérzékelő ami már az AIM-9B-n volt (mikortól is molni?) , a tolóerővektoros kormányzás pedig ugyan nagyban növelte a rakéta manőverezőképességét viszont a hajtómű kiégése után ez leredukálódott szinte nullára, mivel a rakéta aerodinamikája a alapvetően ahhoz lett tervezve. A későbbi verziókon épp ezért hosszabb égésidejű hajtóművet alkalmaztak, de szerintem még így is eléggé megmosolyogtató a hatótávolsági adat.
     
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az AIM-9B-nek még nem volt hűtése, viszont tudtommal az R-60M nitrogén hűtéses volt. Meg is lennék lepődve, ha nem lenne, mert már az R-13M (AA-2D) is rendelkezett hűtéssel.

    A rakéták hatótávolságára - ami, mint tudjuk indítási távolság - majdnem mindenhol és minden rakétára - nem csak oroszra - totálisan irreális értékek vannak megadva.

    Az R-73 manőverezőképessége a hajtómű kiégése után is hozza az átlagos szintet. Vagy te honnan veszed azt, hogy az aerodinamikai kormányzással alacsony a max. G értéke?

    A későbbi verzió alatt mit értesz? Pontosan melyik változtatot? Mi a rövid és a mi a hosszú égésidő...? A BMS4 fórumán én ezt kaptam az R-73 tolóerőkarakterisztikájára.

    http://f1.foto.rambler.ru/preview/r/517x303/50c3f9e3-c0ad-c5d4-f420-1dc7348ff800/73.jpg

    Kb. 5,5-6 sec működési idő, a tolóerő az AIM-9L/M-el gyak azonos - annak a max. 2660 font - az első tolóerő csúcstól eltekinve. A dolog érdekessége, hogy majdnem ugyanazt a teljes impulzus az R-73 esetén 15 fonttal több tüzelőanyagból jön össze (75 vs 60 font).

    Ha valakit érdekel, akkor a más orosz rakéták tolóerő-karakterisztikái.

    http://f4.foto.rambler.ru/preview/r/533x306/50c3f52f-3dd1-e3c3-f420-cd5ac9f3de17/27R.jpg

    http://f3.foto.rambler.ru/preview/r/532x310/50c3f52d-651b-3982-f420-49d491390456/27ER.jpg

    http://f4.foto.rambler.ru/preview/r/517x306/50c3f52c-a199-e8c3-f420-771955bbd517/r77.jpg

    AIM-120. Hogy B vagy C-5 -e, azt nem tudom.

    http://f2.foto.rambler.ru/preview/r/522x302/50c3f52e-fb9d-95a5-f420-c89b0fbfa871/120.jpg
     
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezt az új hajtómű dolgot megvizsgálnám. A szentpétervári Klimov valóban rendelkezik az RD-33-as gyér füstű változatával, ezt gyártják is egy ideje, ez az RD-33MK, amit a kis szériás MIG-29K/KUB gépeken kívül pár protogépbe építették be, pl. MiG-29M OVT (vektoros fúvócsővel), MiG-35D, MiG-29M2 stb stb. Nagyon alacsony darabszámú ez a "széria".

    A MiG-29SzMT gépekről annyit, hogy nem kaptak új hajtóművet, ugyanaz a kormolós alap RD-33-as van bennük, mint a szintén most upgrage-lt indiai MiG-29-esekben. Egyszerűen a 9.12-es sárkányokon alapuló gépek (akármilyen gerinc, régi kabintető, lekerekített LERX, klasszikus szárny a három fegyvertartóval, kopoltyú, régi beömlő, lehajló beömlőajtók, kis vízszintes vezérsík) nem kaptak RD-33MK-t. A gázhő visszavételével nem tudták a kormot eltüntetni, az a tüzelőtér, illetve a fúvókák sajátossága.
     
  4. duckdodgers

    duckdodgers Active Member

    Molni ha jól tudom akkor a 2. sorozattól ami hivatalosan R-73E most meg nem mondom hogy melyik típuskönyvből vagy szabályzatból lett kivéve, de nem  egy piaci 100 Ftos újságból. Igen az R-60M-ben van hűtött fej, de az kb akkor is jelent meg mint amikor az R-73 vagyis a 80as évek közepén. Akkor AIM-9D, de a kérdés az mikor is jelent meg?  Mert nem a 80as években...
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Indiai Mig-29 -es modernizácio..... :

    http://www.bharat-rakshak.com/NEWS/newsrf.php?newsid=20004
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Egzotikus MiG-29-esek Ukrajnában
    Érdekes,..... akkor miért nyilatkozott a napokban Korotkov a MIG RSZK vezérigazgatoja, hogy felajánlották Bangladesnek a 8 drb MIG-29-es modernizácioját. Hogyan modernizálhat ukrán cég az oroszok belegyezése nélkul (a MIG 29 orosz szellemi tuladon).

    http://vpk.name/news/88547_rossiya_predlozhila_bangladesh_modernizaciyu_istrebitelei_mig29.html
     
  7. emel

    emel Well-Known Member

    Szerintem az oroszok ceruzája "kissé" vastag nyomot hagyott az árajánlaton, így B. inkább az olcsóbb ukránokat választotta. B. így nyilván elveszíti a gépekre az orosz garanciákat (talán a további orosz támogatást is), de ha  számára megfelel az ukrán cég által adott garancia és támogatás (további alkatrész-szállítás), akkor az oroszok nem sokat tehetnek. Persze az orosz-ukrán viszonyra ez nem lesz túl jó hatással, dehát pénz beszél....

    Üdv ML
     
  8. bczozo

    bczozo New Member

    emel

    Az orosz cikkben az áll , hogy felajánlották Bangladesnek a migek modernizációját, akkor hogyan lehetnek modernizálva? Kellene a forrás, ahonnét Galcom merítette az infót.
     
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Szia bczozo

    A HTKA-cikk szerint B. kezdetben modernizációban gondolkodott, erre jött az orosz ajánlat,  de aztán "győzött a pénztárca szava", és csak a kötelező időszakos nagyjavítást rendelték meg az ukránoktól is, minimális korszerűsítéssel. Tehát ezek a gépek jelenleg nincsenek modernizálva, és javítás után is csak minimálisan lesznek "feltupírozva" (mint mikor az asszony engem megnyír - nem egy fodrászati műremek a fejem, de nem lóg a hajam a szemembe, és olcsó is).

    Üdv ML
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Azért nem hiszem, hogy 8 darab vadászgép modernizációjától erősen függene az orosz-ukrán viszony. :)

    A gáz és olajvezetékek tranzitdíjaihoz képest kerekítési hiba egy ilyen üzlet nagysága. Erős a gyanúm, hogy az távvezetékek tranzitdíjainak napi összege mozoghat fegyverüzlet összegének szintjén.

    OFF

    Gyakran emlegetik sokan, hogy "micsoda pénzek" vannak a fegyerüzletben. Tényleg nem kis pénzek az átlag A/4 ember szintjén, de az energetikához képest gyak. az aranyérmes szaúdi fegyverüzletek is a középkategóriában mozognak. A ~10 milliárd USD körül összeg az akkora, amiből ma felhúznak 3 komolyabb atomerőművet 1-2 nagy blokkal.

    Jelenleg majdnem 100 reaktor blokk áll építés alatt és a köv. 20 évben még 200-300 várható. Ez csak nukleáris ipar, semmi más. Ez kb. több pénz, mint a világ teljes katonai költségvetése, vagy azzal összemérhető, egy nagyságrendben van.

    Látható, hogy mennyire röhejesen kis összegben mozog ehhez képest a fegyverüzlet. Marha drága a fejlesztés, iszonyatos kockázattal jár bármibe fogni, mert vevő híján gyorsan véged. Igazából engem néha meg is lep, hogy ki az, aki be meri válllani azt, hogy ennyire bizonytalan piacon próbálkozik. Ma sok ország megvan fegyverarzenál nélkül, de megnézném, hogy gáz, villany, motor hajtóanyag és víz hiányában a fejlett civilizácikóban mikor törne ki a zavargás... Ezeknek annyira stabil felfevő piaca van, hogy ihaj.
     
  11. bczozo

    bczozo New Member

    A Mig-nek kell minden megrendelés, mivel a veszteségeket be kell hozniuk, azért kínálnak új MIG-35 ,Indiának, ill. modernizációs javaslatokat több Mig-29-et üzemeltető országnak, jelenleg csak a MIG.29 K -t gyártanak, orosz részről még nincs megrendelés a Mig-35-re,(csak tárgyalások folynak). Nekik minden kis megrendelés sokat számít...

    Persze ők 10 milliárdos megrendelésekről csak álmodhatnak.:)
     
  12. Fade

    Fade Well-Known Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Egzotikus MiG-29-esek Ukrajnában
    Tudtommal az SA F15 deal amblokk 30milliárd$os tétel.

    Ebben benne van a 84db új F15SA, vmint 70db F15 F15SA szintre való upgrade, komoly mennyiségű fegyverzet, potalkatrész és support.
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    Szerbia 6 MIG- 29 M/M2 akar vásárolni az oroszoktól. A részletekrol (hitel) jovo honapban tárgyalnak Moszkvában.
     
  14. honved

    honved Well-Known Member

  15. Hans

    Hans New Member

  16. dudi

    dudi Well-Known Member

    Senki em mondta,hogy  összesen 6 darab géppel számolnak.Arról van szó,hogy egyenlőre 6 és kész.
     
  17. igla

    igla New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Fejlemények a szerb MiG-29 beszerzés kapcsán
    Mivel Szerbia még nálunk is kisebb ország, sok gépre nem is lesz szüksége. Nem lesz egy darabig meghatározó katonai tényező a környéken, a normál napi védelemhez nem is kell nekik hű de sok gépet üzemeltetni... Tetejében nem tagja katonai szövetségnek, nem kötelezik képességnövelésre őket.
     
  18. Maggi

    Maggi New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Fejlemények a szerb MiG-29 beszerzés kapcsán
    Esetleg AO ha idejéből engedi leírhatná mi különbség van a 9.12, ezek között a 29M ek illetve 35ök között hajtóműben, avionikában, (radar, RWR, ECM), illetve a gépágyú alatti részen (mind2 oldalon), mik azok a lenyiló ajtócskák és mi célt szolgálnak?

    Off

    Ha már nagy ritkán kommentelek, adminokhoz is lenne kérdés: Látom hogy egy adott témánál sok a hozzászólás, de nem találom a lapozó gombjait :) . Illetve linkeknél valamiért összetömörül pl: www.xyz.com/abc123......twz és nem tudom megnyitni. Krómot használok, valami megoldás? (régebbi arculat nekem jobban bejött)

    On
     
  19. zotyek78

    zotyek78 Well-Known Member

  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    <a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">Maggi</a>

    Azok Krüger-lapok és a leszállósebességet hivatottak csökkenteni,eredetileg a MIG-29 K miatt lett kifejlesztve de mivel a MIG-29K és MIG-29M/M2 sárkánya sok helyen azonos így ezeknél is megtartották.Ami még lényeges eltérés az új Zsuk-ME lokátor és a füstmentes hajtómű,amúgy a teljes avionika kicserélődött és fly-by-wire rendszert kapott a gép persze a glass cockpit mellett.
     

Ezen oldal megosztása