MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
A legújabb optikát kapják az egyiptomi Mig-29M-ek.
OLSz-UE-t , MSzP-t és célzókonténert is kapnak a Migek.
http://izvestia.ru/news/622301
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 010
113
Talán a Mig-35-hoz, ha addig sikerul megoldani az elektronikai -alkatrész problémákat.(szankciók).
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
193354.jpg


Szép gép, jó kép, de a kabin magasra húzott övvonalával nem tudok kibékülni. Mikor 2001-ben eldöntötték, hogy az új kétülésesek ezzel a nagyobb dekkel mennek tovább, igazán megcsinálhatták volna rendesen a kabinkeret alsó kiváltását.

Nem beszélve arról, hogy már az 1985-ös MiG-29M és K gépeknél is inkább a kabintető kontúrját emelték meg, hogy az ülés magasabbra kerülhessen, ezzel rontva a homlokellenállást. De szerintem elég lett volna az övvonal lejjebb vitele. Igaz, hogy az valószínű, strukturális gyengülést hozhatott maga után.

Sokadjára leírom, illetve terápiás jelleggel írom ki magamból, hogy nem értek egyet azzal, hogy az együléses gépek is a kétülésesek nagyobb kabintetejét és rövidebb orrát kapták meg. Kifejezetten rondább, butább lett a gép kinézete.

Na, ennyit az esztétikáról...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 339
10 700
113
Megnyugtatlak, hogy nekem is a régi verzió tetszik jobban, mi több, kifejezetten tetszik!

Van benne valami Alien-es.../fejvakarás/

http://cdn.airplane-pictures.net/images/uploaded-images/2010/9/27/103771.jpg

http://www.sideshowtoy.com/assets/products/200233-alien-big-chap/lg/200233-alien-big-chap-007.jpg
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Úgy látszik egyformán csavarodik az agyunk, legalábbis esztétikus repülőgép és MiG-29 témában. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
125405.jpg


177022.jpg


038074.jpg


Ez még rendesen nézett ki.

Na de ez?

190943.jpg


Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki? Értem én, hogy két típushoz egy kabintető, de ez akkor is gáz.

A MiG-ék utolsó igazán jó gépe ez lett volna:

mig29m-3.jpg


https://www.youtube.com/watch?v=jPa4UdY7Jn0

17:06-nál.

Illetve itt 1:35:46-tól:

https://www.youtube.com/watch?v=JWD-UqfWVsM

Ennél a videónál látható pár érdekesség. A harang manővert követő függőleges sebességgyűjtő zuhanásnál a pilóta mind a két hajtóműre rászúrta a gázt, miközben mind Kvocsur, mind pedig a magyar hajózók a 9.12-esekkel (vagy a Sztrizsi a 9.13-assal) előbb mindig csak a jobb hajtóműre gyorsítanak, a precesszió miatt.
Úgy fest, a MiG-29M fly by wire rendszere miatt erre már nem volt manuálisan szükség.
A gép bár nehezebb volt, annyival azért nem, hogy ez a starthosszán meglátszana. A demo végére a fordulók is jól szűkülnek, ebben segíthetett a nagyobb felületű belépőél mechanizáció, a LERX feletti örvényeket jobban és stabilabban generáló pengeéles belépőél, illetve a nagyobb felületű vízszintes vezérsíkok.
A hajtóműveknél csupán darabonként ~500 kp plusz tolóerőt tudtak hozzáadni, az RD-33K máskülönben azonos volt, a mi alap RD-33-asainkkal, talán csak az azóta is meglévő plusz állítható terelőlapátsor volt az újdonság. Az ezen alapuló RD-33MK már nem füstöl és az eredeti 33-ashoz képest egy tonnával többet tol.
Látszik, hogy a 29-esek nagy rákfenéjét, azaz a relatíve nagy leszállósebességet ekkoriban még nem tudták kezelni, orvoslás képp azoban megjelent a csak felül nyíló törzsféklap, ami a 9.12/9.13/9.51(UB) gépekkel ellentétben nyitott futónál is működtethető, illetve ezért volt a dupla fékernyő.

A pilóta amúgy nem más, mint a néhai Valerij Menyitszkij, akit magyar szakemberek is láthattak élőben 1986 nyarán, Kiskunlacházán, amikor több alkalommal is bemutatót tartott a helyi szovjet állománynak. Ő már ekkor a Szovjetúnió Hőse volt, így a hazánkban állomásozók körében nagy becsben tartották és szakmailag is csodálták, amit akkor a 29-essel Pont felett előadott.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 042
113
"Ez egy busz. Minek van ott hátul hely, ha nem is ülhet oda senki?"

Kell a hely az elektronikának
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 888
113
Szerintem nincs baj a K/KUB-bal bár jobban nézne ki ha nem csak a kétfős dekni lenne.Bevallom fel sem tűnt a rövidebb orr :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Szerintem nincs baj a K/KUB-bal bár jobban nézne ki ha nem csak a kétfős dekni lenne.Bevallom fel sem tűnt a rövidebb orr :)

Nem azt mondtuk hogy baj van vele, hanem azt, hogy ilyen kivitelben nagyon nem tetszik nekünk. Persze ez csak nekünk baj...:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 888
113
Allesmor Obrannának azerintem nagyon nagy baja van vele,legalább akkora mint nekem a sötét szürke festéssel. ;)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 927
113
Az a bajunk, hogy a MiG-nél kidobták a jóízlést. Vagy a szakértelmet, netán, csak nincs lóvéjuk.

Máskülönben mi a fene hozta létre ezt a Jak-38U-t idéző förmedvényt?! :

189266.jpg


Okés, hogy nem egy mai darab, talán nem is volt hosszú ideig komoly ötlet, de csak megépült és némi földön veszteglést követően nemrég ismét repült Zsukovszkijban, csak tudnám, minek?

159702.jpg


Ha jól látom, egy darab készült belőle.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Az pont eggyel több a szükségesnél!! :)
Úgy néz ki, mint aminek rátenyereltek a kabintetejére és az behorpadt, a beltartalmat meg hátranyomták vele és ettől púpos a háta. GNÓM....