MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 818
113
torsen

A füstölés a nem tökéletes égés eredménye így legegyszerűbben az égéstér alakjának megváltoztatásával lehet orvosolni annál is inkább mert az RD-33-nál olvasmányaim szerint ez volt a probléma.
 
T

torsen

Guest
torsen

A füstölés a nem tökéletes égés eredménye

Azt tudom, illetve azt is, hogy elsősorban a levegő-üzemanyag keveredés javításával, a porlasztás minőségének fokozásával és a légviszony növelésével lehet elsősorban javítani.


így legegyszerűbben az égéstér alakjának megváltoztatásával lehet orvosolni annál is inkább mert az RD-33-nál olvasmányaim szerint ez volt a probléma.

Ezek szerint a keveredés javítása használt.
Ezért kérdeztem rá a befecskendezési nyomásra is és a légviszonyra is.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
<blockquote rel="misinator"><blockquote rel="molnibalage"><blockquote rel="dudi">Galcom

Köszönöm!
Igazából annak apropóján kérdeztem,hogy ennek a 9.13 változatnak mennyi esélye lett volna megjelenésekor az F-15/16/18 ellen.De ebben nem lettem okosabb.Ugye a 9.12 eléggé leszerepelt bár ez nagyban köszönhető volt a német légierő azon tevékenységének,hogy minden létező infót átadtak az amiknak.

A MiG-29-esek seggét az USAF nem ezek okból rúgta szét az SV és az AF alatt. Egyszerűen annyi volt az SV alatt, hogy iraki volt a személyzet és AWACS support volt és számbeli egyenlőség volt a légi harcokban a 29-es légiharcok esetén.

Az AF alatt meg az orosz gyárású Szu-27-et is szétcincálták volna szerb pilótákkal. Tökimidegy. Ha AIM-120-szal repkedő F-15C AWACS támogatással nem rengelkező R-27R-rel repkedő gépek aminek nincs AWACS támogatása, akkor a végeredmény lényegében csak ez lehet.</blockquote>

Gondolom Molni ez abban az abszurd esetben is igaz lenne fordítva, ha a MiGeknek, Szuhojoknak lenne A-50 támogatás, meg egyáltalán komplex háttér, s az F-15/16/18 lenne pl. szaudi stb. kézben.

</blockquote>
Ha feltesszük, hogy az R-77 működik és E-3 szint AWACS-szel megy neki AWACS nélküli F-15C-nek AIM-7M ellen, akkor ehhez közeli eredményt kaphatnánk.</blockquote>

Köszönöm válaszod.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 984
113
193829.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 922
73 342
113
http://timesofindia.indiatimes.com/india/MiG-29K-planes-face-operation-deficiencies-CAG/articleshow/53400187.cms
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 291
17 359
113
Ennyi gép van, miért csak 4 lesz a Kuznyecovon? Nincs több kiképzett, bevethető pilóta? Vagy egyelőre biztosra akarnak menni?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 162
60 903
113
Elég lesz. Még nincs rendszeresítve a gép a bevetése a Szu-35Sz-hez hasonlóan kísérleti lesz. Azonos a darabszám is, ez így egy kísérleti raj.

Amúgy érdemes megnézni a boki-féle képet, mert azon látszik, hogy már most több MiG-29K/KUB gép van legyártva/átadva (de még nem rendszeresítve!), mint ahány Szu-33-as volt egy időben aktív!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 984
113
Szaki, Krím, intenzív felkészulés. 2016 június-július-ban készultek a képek.
Emlékeztetoul: 2013-2015 években az RSzK Mig 20 Mig-29KR (9-41R) 30-49 oldalszámúak és 4 Mig-29KUBR (9-47R) 50-53 oldalszámúak -adott át a haditengerészeti légieronek.

3399506_original.jpg

3399854_original.jpg

3400008_original.jpg

3400317_original.jpg
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Távol álljon tőlem az összeesküvés elmélet :), de a napokban jelent meg, hogy indiában vizsgálat indult a tengerészeti Fulcrumok beszerzésével és üzemeltetés támogatásával kapcsolatban, a rettenetes rossz hadrafoghatósági mutatók miatt, aztán itt vannak kiváló fényképek, igaz a Kuznyecov légi ezredéről, sugalva, hogy minden rendben, az indiaiak a bénák :)
bocsánat a kommenthez előre is.. A képek szépek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 984
113
Távol álljon tőlem az összeesküvés elmélet :), de a napokban jelent meg, hogy indiában vizsgálat indult a tengerészeti Fulcrumok beszerzésével és üzemeltetés támogatásával kapcsolatban, a rettenetes rossz hadrafoghatósági mutatók miatt, aztán itt vannak kiváló fényképek, igaz a Kuznyecov légi ezredéről, sugalva, hogy minden rendben, az indiaiak a bénák :)
bocsánat a kommenthez előre is.. A képek szépek.

Ezek Mig-29K<b>R</b>, Mig-29KUB<b>R</b> gépek.
Így értheto?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 984
113
R-Russia, csak orosz alkatrészek. Indiánoknak saját kérésre mindenféle kulfoldi alkatrész/elektronika kerult beépítésre, amik most szankciók alatt vannak, ezért az alkatrészeket(amit az indiaik kulon megrendelnek) indián foldon "mezei korulmények" kozott építik be .
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
R-Russia, csak orosz alkatrészek. Indiánoknak saját kérésre mindenféle kulfoldi alkatrész/elektronika kerult beépítésre, amik most szankciók alatt vannak, ezért az alkatrészeket(amit az indiaik kulon megrendelnek) indián foldon "mezei korulmények" kozott építik be .

Nekem ez kicsit olyannak tűnik, hogy India rendelt MiG-29K és KUB repülőgépeket, amelyekhez az oroszok vállalták nyugati alkatrészek, rendszerek beépítését. Aztán jöttek a szankciók (nem India hanem Orosz haditechnika beszerzések ellen), India beszerzi az alkatrészeket, és nem az elvileg garanciális javító orosz MiG RSZK hanem az indában indiaiak építik be? Ha meg a HAL valamelyik üzemében építik be, (lásd Szu-30, Tejas, helikopterek stb.) talán vannak ott olyan körülmények, mint a MIG-nél, amely nem egy NAPO vagy KNAPOO színvonalú gyár..

http://englishrussia.com/2009/03/25/the-mig-factory/
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Másik megjegyzés, hogyha a HAL üzemében is, de miért nem oroszok építik be a garanciális gépekbe azt az alkatrészt, amelyet eddig is ők építettek be, néhány ezer km-el arréb??
Ráadásul az integráció nem sikerült, hogy ennyire szar a hadrafoghatóság, vagy az üzemeltetési hiányosságok? Az indián tengerészeket nem oroszok képezték ki, nincsenek tanácsadók, ráadásul a hajó is orosz... + a gépek nagy része nem is a hordozóról üzemel...
Érdekes lenne a hátterét az ügynek tudni, hogy olyan az egész történet mint a magyar migeké volt, vagy az oroszok nem teljesitik megfelelően garanciális feltételeket. Gondolom még nem kell nagyjavítani a gépeket, a kisebb javitások és karbantartások meg egyébként is indiában lettek volna..