MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 690
113
Most itt van a 747-es idén januárból:

203119.jpg

Már majdnem kerestem a négy hajtóművet ;)
 
  • Tetszik
Reactions: cinikus

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Én Mr helyében meg hagynám mivel megérdemlik hogy csődbe menjenek!

Pontosan 10 éve hogy Szergej Ivanos nézegette a protot a mi-35 gépről és hasonló csilivili dolgokat írtak akkor mint most .

Sőt: Miért nem hoztak létre egy kis 5 gen gépek mint a kínaik a j-31 gépet?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 164
60 907
113
OKé, lássuk közelebbről. A legújabb 712-es MiG-35-ös (vagy MiG-29M2-es) már tényleg kompromisszum mentes, hiszen van légiutántöltő csönk és MAWS is. Minden befért. A MAWS hátsó, kabin mögötti szenzorának eddig is volt helye, hiszen a gerincre került, a 741-esen és 747-esen, de az orrba került szenzor miatt a tankolócsövet el kellett hagyni, ami napjainkra igencsak komoly hiányosság. Tovább megyek, a 747-es kétülésesen valami forcsa okból kifolyólag nem csak a tankolócső, de a nevezett front szenzor is elmaradt, ami duplán értelmetlen.
Na de semmi gond, mert íme a 712-es:

file.php

file.php

file.php

file.php

file.php


A Szu-35Sz mellé szánt kisebb 4++ szintűnek szánt MiG-35-ös nem is lehet szerényebb kivitelű.
Ahogy elnézem, a szárny viszont továbbra is két darabból készül, mint a tengerész verzióknál, pedig nem felhajtható.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 989
113
Az argentinok 15 MiG-29 gépért jelentkeztek be és pénzugyi ajánlatott is tettek.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 896
8 165
113
Annyi észrevétel, hogy a 712-es még mindig nem AESA lokátoros (ami az egyik fő MIG-35 elektronikai fejlődés lenne a MAWS mellett), mivel a pitotcső ott van az elején..
 
M

molnibalage

Guest
A vevo-megrendelo kérése szerint adnak radart a géphez.
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
80 989
113
De, ha nincs kész AESA radar semmihez, akkor lehet kérni, de kapni nem. Jenki 100%, hogy nem ad el. A svédeké nincs készen tudtommal, az franciákhoz lehetne legfeljebb fordulni, de az ő gyártási tempóját nem ismerem és csak a Rafale-hoz van nekik kulcsrakész...

A MiG-35 sincs készen. Elkészult két proto a 712-es(kétuléses) és a 702-es(egyuléses) Csak tegnap kezdodtek(hivatalosan) a gép repulési tesztjei, amelyek 2019-ig tartanak. A szériagyártással is csak 2019-tol számolnak(ha minden lezárul addigra), addigra lesz idejuk az AESA radart is letesztelni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 265
76 824
113
Meddig tart a PAK-FA AESA radarját átalakítani akkorára,hogy beférjen a MIG-be?