Ezek csak nagyjavított vagy modernizált gépek?
Még nincsenek modernizálva, mindegyik repülőképes állapotban van. Jövőre viszik vissza Oo-ba modernizációra.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ezek csak nagyjavított vagy modernizált gépek?
Még nincsenek modernizálva, mindegyik repülőképes állapotban van. Jövőre viszik vissza Oo-ba modernizációra.
Tudtommal nem Oroszországban, hanem a MOMA üzemében Batajnicán, de a MIG gyár közreműködésével, legalábbis Belgrádban ezt hallottam.
Barbárok ezek, nem profi haderő... Csak nekem tűnik vérfoltnak a kerék előtt az a piros valami a sárga csíkon?ez a kép volt?
én csak most találkoztam vele
aajvítóhangárban hasraejtett
Csak neked, egyébként meg AMG-10 orosz, vagy annak megfelelő francia hidraulika-folyadék (piros mint a málnaszörp, de nem ajánlott meginni!!).Barbárok ezek, nem profi haderő... Csak nekem tűnik vérfoltnak a kerék előtt az a piros valami a sárga csíkon?
A savas vacak?Csak neked, egyébként meg AMG-10 orosz, vagy annak megfelelő francia hidraulika-folyadék (piros mint a málnaszörp, de nem ajánlott meginni!!).
A savas vacak?
ööö, sejtem mit akarsz mondani, de hülyeséget mondasz akkor. Szándékosan soha senki nem tölt egy járműbe olyan közeget, amit iszonyat ritkán cserélnek és korrozív. Maró lehet az ember biológiai mércéje szerint, de attól még nem feltétlen korrozív. Ez kb. akkor marhaság, mintha a benzin vagy gázolaj korrozív lenne, mikor állandóan van a kocsi tartályában.Általában ezek a folyadékok(pl a kocsidban a fékolaj is)erősen korrozív tulajdonságokkal rendelkezik.
ööö, sejtem mit akarsz mondani, de hülyeséget mondasz akkor. Szándékosan soha senki nem tölt egy járműbe olyan közeget, amit iszonyat ritkán cserélnek és korrozív. Maró lehet az ember biológiai mércéje szerint, de attól még nem feltétlen korrozív. Ez kb. akkor marhaság, mintha a benzin vagy gázolaj korrozív lenne, mikor állandóan van a kocsi tartályában.
Okkal enyhén savasak a cuccok, mert célja van. Igen, maró hatású, de sima szénacél is elég nekik talán még bevonatolás sem kell, szó nincs saválló rozsdamentes acélról. Fater meg tudnám mondani, ő dolgozott ilyenekkel eleget. Mikor eldurrant a hidraulika, akkor a párolgó hidraulika folyadék csípte a szemet.Maró hatású lehet,hogy jobb kifejezés.
Nem, ez még napolajnak is jól bevált egyeseknél. A savas az a nyugati vasakhoz való förtelem.A savas vacak?
Airliner és harci repcsik és helik is ugyanazt használják jenkiknél, európai gépek is?Nem, ez még napolajnak is jól bevált egyeseknél. A savas az a nyugati vasakhoz való förtelem.
Boeing 737 és Airbus 320 család ugyanazt a foszforésztersavas Skydrol hidraulika-folyadékot használja, ez csíp-mar, kiszárítja a bőrt, szembe jutva rettenet-hatású, a normál vékony gumikesztyű se véd ellene mert kb. 10s alatt megnyúlik és kilyukad tőle (viszont újabban találtak ellene egy egészen hatásos bőrvédő-krémet). Viszont az üzemeltető FŐNÖKSÉG állítólag azért szereti, mert a hagyományos piros olajjal ellentétben nem szereti bevenni a vízpárát, így tovább használható, ritkábban kell lecserélni/pótolni, így gazdaságosabb. Hogy melyik típuson melyiket használják az tipus-specifikus, amit a gyártó előír (hacsak a megrendelő ki nem köti előre a "kívánságlistában"). Régen láttam olyan USA-harcigép berepüléséről videót, ahol az "elszabadult" piros hidraulikafolyadék folyt végig a gép oldalán, úgyhogy van amihez ott is azt használják/ták. Ostravában/Szliácson rá lehet kérdezni a műszakiaktól, hogy a saját típusukon melyik üzemi folyadék használatos.Airliner és harci repcsik és helik is ugyanazt használják jenkiknél, európai gépek is?
Az orosz olaj UV szűrő volt?
Valaki tudja pontosan,hogy hány darab MIG-29 SzMT és KR/KUBR van jelenleg az orosz légierőnek?
30SzMT, 4KUBR és 19 KR(20 volt) (1 a Földközi-tengerben)
Levontam a kivonóban lévő SzMT-ket a Kurszk melletti Halino bázisról. Ott folyik az SzMT leváltása Szu-30SzM-re.Hogy jött ki ez a mennyiség?Ennél kevesebb az "algériai"gépek száma viszont az utánrendeléssel(elvileg rendeltek még SzMT-t az oroszok)meg többnek kéne lennie.Vagy még nem adták át az összes megrendelt gépet?