1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-29, -35 "Fulcrum"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. szpg9

    szpg9 Well-Known Member

    SZU-30 is liszenszben ment Indiában az első orosz sorozat után...
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    A MIG-29 K az valóban orosz ellenben mondj már olyan nyugati gépet aminek nincsenek gyermekbetegségei a rendszeresítés elején?Mert ugye erről van szó!A MIG-29 K/KUB nagy részt egy új gép túl sok köze nincs a Többi MIG-29 variánshoz az M/M2-t leszámítva ami meg még újabb mint a K/KUB.
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ugye van még a hordozójuk ami orosz gyártmány de a kazánok szigetelését leszámítva(jéé azt is az oroszok tiltakozása ellenére kellett lecserélni meg is lett az eredménye)bajuk nincs vele.Tagadhatatlan,hogy túl drága volt de az ugye nem műszaki vagy konstrukciós hiba.
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem azt írtam,hogy a lőszer az üzemeltetési probléma hanem ahogy lőnek az eszközzel.
    Ajánlom figyelmedbe Íjász kolléga M777 tarack topikban lévő 2011.10.11-i hozzászólását(43-as számú hozzászólás) képpel illusztrálva.
    Sajnos nem tudom,hogy lehet hozzászólást beilleszteni így neked kell megkeresni tényleg sorry!
     
  5. DINAMO

    DINAMO Active Member

    Akkor vegyuk sorba

    T-90 rugo es motorproblemak. - A rugot nem tudom de a motor az eredeti orosz !
    SZU-30MKI nel hajtomu es fedelzeti szamitogep problemak voltak. Mindketto eredeti orosz !
    Kilonal elfogadom amit irsz indiai akuk.
    MIG-29K nal azt irod hogy minden technikanal vannak kezdeti nehezsegek ami igaz. De konyorgom ezt a gepet mar 2009 ben leszallitottak . 8 eve !!!!! A problemak pedig folyamatosn fenallnak es a fo problema ugyanaz. Az oroszok keptelenek csinalni ele barmit is mert konstrukcios problema es gyak ujra kene gyartani a sarkanyt hogy megoldjak. Elfogyasztottak az osszes tartalek hajtomuvet es a gyar nem kepes szallitani a potalkatreszeket amiket az indusok rendelnek. Ennek az oka pedig hogy nem voltak felkeszulve ilyen aranyu meghibasodasra. 30 % kornyeken van jobb napokon a MIG-29K bevethetosege szarazfoldi uzemeltetes melett.
    IL-20 sok korszerusitese utan azt nyilatkoztak az indusok hogy gyakorlatilag kifizettek egy halom penzt a semmiert. Eredmeny ? Vettek P-8I gepeket.
    Es lehetne sorolni a dolgokat.

    Viszont ahogy irtam es tovabbra is tartom ezek a problemak a nyugati eszkozokkel nem allnak elo. Erdekes modon azok leszallitasra kerulnek idoben a szerozodott osszegert es mukodnek.

    Nem fikazas hanem TENY dudi. Olvashatsz rola te magad is.

    Persze konyu lesoporni az asztalrol ezeket azzal hogy "uzemeltetes" de valahogy az indusok csak az orosz technikat nem tudjak uzemeltetni ami kozvelekedes szempontjabol pont sokkal egyszerubben uzemeltetheto mint a nyugati.

    Hogy van ez ?
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Negyven valahány gépről beszélsz!
    Miért nincs baj a többi Szuhojjal?A fedélzeti számítógépnél állítólag a külföldi rendszerek integrációja a baj(azt,hogy ki integrálta őket az meg nem mondom).
    Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszik..és itt is felmerül a kérdés,hogy miért csak az indiai T-90-ekkel van baj?A motornál meg a hűtéssel volt baj állítólag(nagy rész a kasmíri területnél állomásoznak a T-90-ek).Itt megint az a fura,hogy nincs olyan közel-keleti vagy afrikai állam aki panaszkodna a T-90-re pedig ott is van meleg dögivel!
    Azt sem mondhatod,hogy máshol nem derülnek ki a problémák hisz már Afrikába sem lehet mindent eladni vagy a Közel-Keletre.

    Az IL-ekkel nem műszaki bajok voltak hanem képességbeliek.

    Az a fura,hogy Indiában baj van mindennel,valahogy minden elromlik máshol meg nem.Az sem szokványos,hogy a pocsék indiai tapasztalatok ellenére a fent említett eszközöket máshol veszik mint a cukrot(kivéve az IL-t).

    Azt mondod nem az üzemeltetővel van a baj.Legyen!Azt mondod nem az Indiában készült részegységekkel van a baj.Legyen!De akkor azt is mond meg,hogy a világ többi országának eladott Szuhojokkal,T-90-ekkel stb... miért nincs baj.Vagy szerinted reális az a fent említett elmélet miszerint az oroszok Indiába direkt csak a selejtet küldik?
     
    nyugger, antigonosz and fip7 like this.
  7. DINAMO

    DINAMO Active Member


    Az indiai SZUHOJ azert eleg egyedi es szerintem innen jott a problema is hogy csakugy mint a BP-i metrot azt sem teszteltek le elegge. Aztan jottek a problemak.

    dudi arra szeretnelek kerni hogy ha szeretnel normalis modon beszelgetni akkor ezt az ovodas stilust fejezd be hogy olyanokat adsz a szamba amit nem mondtam.
    pl "Ki ne találd,hogy az indiaiak otthon gyártják a tankokat de rugókat az oroszoktól veszi" En nem talalgattam hanem azt mondtam egyszeruen hogy NEM TUDOM. De ha te tudod konkretan akkor orommel meghallgatlak.

    Ismet megkerdem.

    Szerinted miert van az hogy csak az orosz eszlkozokkel van "uzemeltetesi" problema? Miert nem jonnek elo ezek vagy ilyen mertekben a nyugati eszkozoknel?
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Budapesti metró:Az oroszok közölték amikor meglátták a kocsikat,hogy nincs értelme annak amit csinálnak(annyira elavult amit nekünk szállítottak,hogy már nem is gyártják egy ideje csak miattunk tettek kivételt)ezen kívül amolyan magyaros megoldásként a metró szoftvereinek csak azokat az elemeit vettük meg ami nekünk szimpatikus volt.Gondolom nem árulok el azzal nagy titkot,hogy miután nem nagyon vagyunk metrógyártó/fejlesztő nagyhatalom természetesen ezt is elbasztuk.

    Az MKI valóban egyedi de a hajtóműve már közel sem.
    Rugó:Józan paraszti ésszel gondolkodva szerinted reális az,hogy az oroszok pont a rugók licencét nem adták el Indiának?Tökéletesen nyilvánvaló,hogy a rugók is Indiába készültek.Nem én voltam a gyerekes hanem te próbálsz hülyének nézni mindenkit ezzel a rugót nem tudom hol gyártják dologgal.

    Én azt mondom,hogy az üzemeltetői oldallal van a baj.Nyilvánvalóan a gyártási oldal mellett.Ugye nem véletlen nem vállaltak semmilyen garanciát a franciák az esetlegesen Indiában készült Rafaleokra!

    Kérlek válaszolj az én kérdésemre(Hogy lehet,hogy máshol nincs baj csak Indiában?) ha már én megtettem azt,hogy a tiédre válaszoltam ráadásul nem kérdéssel.
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez az ábra úgy értelmetlen, ahogy van az ábrázolási módja miatt.

    A lenti diagramon M0,9 cél és indító gép sebesség, 0 km oldaltávolság paraméter esetén látható az R-27ER esetén az indítási távolság. 18 km-en mindkettő esetén 130 km, ami testvérek között is 70 tmf. Hohó, hát ez szerepel a fenti ábrán. Az, hogy mikor repül az indítógép 18 km-en és a célpont is és nem manőverezik azt mindenki fantáziájára bízom. Kb. soha..

    Aki a realitásokkal akar foglalkozni, az ossze el ezekt a távolságokat úgy 3-4-gyel, ez az 5-10 km között magasság tartomány.

    A diagraom indítási távolság van, közeledő, nem manőverező célt nézve, 0 km-es paraméterrel. A NEZ ennél sokkal kisebb...

    A HT összefoglalóban benne lesz ez sokkal bővebben levezetve és elmagyarázva. (IR rakéták esetén a szenzor korlátja sehol nincs, ez a rakéta mozgási energiája szerinti korlát. Az R-73 pnotosan szemből kb. néhány km-ről lockol rá bármire is és nem 30-40 km-ről...)
    [​IMG]
     
    fip7 and endre like this.
  11. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Szerintem mindenki tudja, hogy ez egy marketinges ábra :)
    És mint a marketinges ábrák általában, ez is az ideális esetre vonatkozó elméleti maximumot tartalmazza, erősen felfelé kerekítve.
     
    endre and zsolti like this.
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Самый-самый - Míg-29K, Kuznyecov és szép felvételek....
     
    fishbed likes this.
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Természetesen. Alap hogy nagy magasságban nagy gyorsasággal vakon közeledő nem manőverező célra adják meg mindig az ilyen adatokat. Kb. ezek értelme annyi, mint szgk. végsebességet reklámozni szakadékban hátszél mellett mért értékkel.
     

Ezen oldal megosztása