Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Szuper kép! A jobb szárny külsőn ott a Talisman EW konténer helye, míg a belsőn az R-77 indítója. Viszont együlésestől szokatlam, hogy a bal szárny belsőn hordozza az R-73(?74)-est. Lehet a kamera rőgzítése miatt...
Fehérorosz Talisman fedélzeti önvédelmi rendszerrel(EW) vannak felszerelve a szír MiG-29 gépek
Beszarás, ez olyan, mintha ma F-16A Block 1 repülne még úgy, ahogy legyártották.molnibalage -nak szeretettel:
Orosz 9.12-es éles R-73-asokkal, szerintem Kubinkából. Mostani fotó (2021 év vége)
Igen, bizonyára a helyi nosztalgialakulat éleslövészetét láthatjuk. Azért az is elgondolkodtató, hogy ennek a példánynak a kortársai már a helyi lőtéren céltárgyak.Beszarás, ez olyan, mintha ma F-16A Block 1 repülne még úgy, ahogy legyártották.
Beszarás, ez olyan, mintha ma F-16A Block 1 repülne még úgy, ahogy legyártották.
Igen, bizonyára a helyi nosztalgialakulat éleslövészetét láthatjuk. Azért az is elgondolkodtató, hogy ennek a példánynak a kortársai már a helyi lőtéren céltárgyak.
Nem képességek szerintem mértem össze.
Az F-16A Block 1 azért erős túlzás, inkább F-16A Block 15OCU, mert ez a gép egy 1990-es gyártású 9.12B. A kilencvenes években, a külföldi pilóták képzését szolgálta Lugovaja, majd a Krasznodári repülőteren. Esélyes, hogy magyar pilóták is repültek rajta. Jelenleg a Lipetszki kiképző és tesztelő alakulat állományában van.
Ez a gép a 45-ik szériából való, amiben lengyel, magyar és román gépek tartoztak. A legyel példányok ma is repülnek.
@Allesmor Obranna Egyébként remek kép, nagyon tetszik!
.molnibalage -nak szeretettel:
Orosz 9.12-es éles R-73-asokkal, szerintem Kubinkából. Mostani fotó (2021 év vége)
Lacházára előbb jöttek, mint Tökölre, de én az utóbbi helyen, egész pontosan Szigethalom felöli bejövetelnél láttam először 29-est.Ez több, mint 30 éves kép, amikor még létezett az NVA Luftstreitkräfte, de már repülhetett velük egy nyugatnémet fotós (szóval már a fal leomlása után lehetett csak), emlékszem még erre a fotósorozatra, amikor megjelent a Top Gunban (a többi akkori keletnémet típust is fotózta), szerintem kb. ezek voltak az első jó minőségű légifotók a 29-esről, amik megjelenhettek nemzetközi médiában (mivel nem volt még web, értelemszerűen csak papír alapúban), a szoci országokban nagyjából katonai titok volt a típus létezése is a nyilvánosságban még akkor is, amikor Tökölön is állomásozott már egy ezred, nem hogy ilyen fotókat közöltek volna, nyugaton is legfeljebb a farnborough-i vagy Le Bourget-i soron álló gépekről jelenhettek meg.
A barátom Halásztelken nyaralt, és a fényképezés volt a mániája. Olyan fényképei voltak, hogy egyenként megértek tíz évet.Lacházára előbb jöttek, mint Tökölre, de én az utóbbi helyen, egész pontosan Szigethalom felöli bejövetelnél láttam először 29-est.
Nem sokszor fordul elő az életben az “ilyen állat márpedig nincs” döbbenet, de az akkor az volt.
Kb 12 éves voltam és az Arzenál könyvekben már láttam a MiG-25-öst és az F-15-öst, ez meg olyan volt, mint a kettő szerelemgyereke, de mégis valahogy egyedi.
Aztán a Reform magazin hasábjain volt cikk Matthaidesz Konrádtól, hogy megjelent a szovjetek csodagépe Párizsban.
Még akkor se kapcsoltam össze a két dolgot fejben, de egy osztálytársam csak legyintett, ilyenek repkednek kötelékben(!) a ráckevei telkük felett.
Meg még egy nagy gépet is kísértek, aminek egy tányér volt a tetején.
Na persze. Mondtam neki, hogy ez lehetetlen, hiszen a MiG-29-es annyira modern gép, hogy csak Párizsban mutatták meg először a világnak.
Szóval semmit se hittem el az egészből, csak később, mikor megtudtam, hogy 88-89-ben A-50-es is járt Tökölön, hogy lacházi és tököli a 29-esekkel gyakoroljon.
A srácnak végig igaza volt