MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
262837127_3128675507351120_2177923932889015401_n.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Beszarás, ez olyan, mintha ma F-16A Block 1 repülne még úgy, ahogy legyártották.
Igen, bizonyára a helyi nosztalgialakulat éleslövészetét láthatjuk. Azért az is elgondolkodtató, hogy ennek a példánynak a kortársai már a helyi lőtéren céltárgyak.

Másik nosztalgia, másik ország. Román MiG-29-es bemutatórepülés a távolról sem aranykor 1990-ből. Csau nincs még fél éve, hogy elhalálozott, tavasszal meg a Zsil-völgyi bányászok romboltak országszerte.
Ebből az aspektusból is érdemes nézni ezt a kis kedves repülőnapi jelenetet:

 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 374
93
298066.jpg


Beszarás, ez olyan, mintha ma F-16A Block 1 repülne még úgy, ahogy legyártották.
Igen, bizonyára a helyi nosztalgialakulat éleslövészetét láthatjuk. Azért az is elgondolkodtató, hogy ennek a példánynak a kortársai már a helyi lőtéren céltárgyak.

Az F-16A Block 1 azért erős túlzás, inkább F-16A Block 15OCU, mert ez a gép egy 1990-es gyártású 9.12B. A kilencvenes években, a külföldi pilóták képzését szolgálta Lugovaja, majd a Krasznodári repülőteren. Esélyes, hogy magyar pilóták is repültek rajta. Jelenleg a Lipetszki kiképző és tesztelő alakulat állományában van.

Ez a gép a 45-ik szériából való, amiben lengyel, magyar és román gépek tartoztak. A legyel példányok ma is repülnek.
192935.jpg


@Allesmor Obranna Egyébként remek kép, nagyon tetszik!
 
M

molnibalage

Guest
298066.jpg





Az F-16A Block 1 azért erős túlzás, inkább F-16A Block 15OCU, mert ez a gép egy 1990-es gyártású 9.12B. A kilencvenes években, a külföldi pilóták képzését szolgálta Lugovaja, majd a Krasznodári repülőteren. Esélyes, hogy magyar pilóták is repültek rajta. Jelenleg a Lipetszki kiképző és tesztelő alakulat állományában van.

Ez a gép a 45-ik szériából való, amiben lengyel, magyar és román gépek tartoztak. A legyel példányok ma is repülnek.
192935.jpg


@Allesmor Obranna Egyébként remek kép, nagyon tetszik!
Nem képességek szerintem mértem össze.
A 9.12 az első nagysorozatban gyártott változata a 29-esnek.
Az első F-16A nem az OCU volt.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 828
31 841
113

Ez több, mint 30 éves kép, amikor még létezett az NVA Luftstreitkräfte, de már repülhetett velük egy nyugatnémet fotós (szóval már a fal leomlása után lehetett csak), emlékszem még erre a fotósorozatra, amikor megjelent a Top Gunban (a többi akkori keletnémet típust is fotózta), szerintem kb. ezek voltak az első jó minőségű légifotók a 29-esről, amik megjelenhettek nemzetközi médiában (mivel nem volt még web, értelemszerűen csak papír alapúban), a szoci országokban nagyjából katonai titok volt a típus létezése is a nyilvánosságban még akkor is, amikor Tökölön is állomásozott már egy ezred, nem hogy ilyen fotókat közöltek volna, nyugaton is legfeljebb a farnborough-i vagy Le Bourget-i soron álló gépekről jelenhettek meg.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 176
113
Ez több, mint 30 éves kép, amikor még létezett az NVA Luftstreitkräfte, de már repülhetett velük egy nyugatnémet fotós (szóval már a fal leomlása után lehetett csak), emlékszem még erre a fotósorozatra, amikor megjelent a Top Gunban (a többi akkori keletnémet típust is fotózta), szerintem kb. ezek voltak az első jó minőségű légifotók a 29-esről, amik megjelenhettek nemzetközi médiában (mivel nem volt még web, értelemszerűen csak papír alapúban), a szoci országokban nagyjából katonai titok volt a típus létezése is a nyilvánosságban még akkor is, amikor Tökölön is állomásozott már egy ezred, nem hogy ilyen fotókat közöltek volna, nyugaton is legfeljebb a farnborough-i vagy Le Bourget-i soron álló gépekről jelenhettek meg.
Lacházára előbb jöttek, mint Tökölre, de én az utóbbi helyen, egész pontosan Szigethalom felöli bejövetelnél láttam először 29-est.
Nem sokszor fordul elő az életben az “ilyen állat márpedig nincs” döbbenet, de az akkor az volt.
Kb 12 éves voltam és az Arzenál könyvekben már láttam a MiG-25-öst és az F-15-öst, ez meg olyan volt, mint a kettő szerelemgyereke, de mégis valahogy egyedi.
Aztán a Reform magazin hasábjain volt cikk Matthaidesz Konrádtól, hogy megjelent a szovjetek csodagépe Párizsban.
Még akkor se kapcsoltam össze a két dolgot fejben, de egy osztálytársam csak legyintett, ilyenek repkednek kötelékben(!) a ráckevei telkük felett.
Meg még egy nagy gépet is kísértek, aminek egy tányér volt a tetején.
Na persze. Mondtam neki, hogy ez lehetetlen, hiszen a MiG-29-es annyira modern gép, hogy csak Párizsban mutatták meg először a világnak.

Szóval semmit se hittem el az egészből, csak később, mikor megtudtam, hogy 88-89-ben A-50-es is járt Tökölön, hogy lacházi és tököli a 29-esekkel gyakoroljon.
A srácnak végig igaza volt :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Lacházára előbb jöttek, mint Tökölre, de én az utóbbi helyen, egész pontosan Szigethalom felöli bejövetelnél láttam először 29-est.
Nem sokszor fordul elő az életben az “ilyen állat márpedig nincs” döbbenet, de az akkor az volt.
Kb 12 éves voltam és az Arzenál könyvekben már láttam a MiG-25-öst és az F-15-öst, ez meg olyan volt, mint a kettő szerelemgyereke, de mégis valahogy egyedi.
Aztán a Reform magazin hasábjain volt cikk Matthaidesz Konrádtól, hogy megjelent a szovjetek csodagépe Párizsban.
Még akkor se kapcsoltam össze a két dolgot fejben, de egy osztálytársam csak legyintett, ilyenek repkednek kötelékben(!) a ráckevei telkük felett.
Meg még egy nagy gépet is kísértek, aminek egy tányér volt a tetején.
Na persze. Mondtam neki, hogy ez lehetetlen, hiszen a MiG-29-es annyira modern gép, hogy csak Párizsban mutatták meg először a világnak.

Szóval semmit se hittem el az egészből, csak később, mikor megtudtam, hogy 88-89-ben A-50-es is járt Tökölön, hogy lacházi és tököli a 29-esekkel gyakoroljon.
A srácnak végig igaza volt :)
A barátom Halásztelken nyaralt, és a fényképezés volt a mániája. Olyan fényképei voltak, hogy egyenként megértek tíz évet.