MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

waggon

New Member
2012. július 20.
9
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Mi meg bontottunk. Logikus.
Nem mondom nincs bajom a Gripenekkel, amire kell arra jó. De azért impozánsabb jószág egy ilyen bolsoj zümi. ..és valószínűleg a polákok olcsóbban kihozták ezt, mint mi a vásárlást.

Azért megnyugtató, hogy vannak még helyek a földön, amik logikával működnek. Mi meg irigykedünk.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
9
38
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Hát mig-29 eseket drága volt üzembe tartani. 300.000 dollár volt 1 db hajtómű és ügye 2 db kell belőle és alacsony üzemidejük van. Plusz kormolnak és könnyen észlelhető vizuálisan is. Logika nálunk van. Teljesen helyes döntés volt.
De Én is imádtam a nagy vast :) Like
 
M

molnibalage

Guest
desertfox said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Hát mig-29 eseket drága volt üzembe tartani. 300.000 dollár volt 1 db hajtómű és ügye 2 db kell belőle és alacsony üzemidejük van. Plusz kormolnak és könnyen észlelhető vizuálisan is. Logika nálunk van. Teljesen helyes döntés volt.
De Én is imádtam a nagy vast :) Like
Milyen árfolyamon volt 300k USD egy hajtómű? Mert nagyon örülne az ember, ha csak annyiba fájba. Egy F100-PW-100 hajtómű ára a '70-es évek végén volt 2+ millió USD, ami ma barátok közt is cirka 6+ millió. Szóval szerintem egy laza 0 az itten lemaradt.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 966
9
38
arra gondoltam , bocs.  3 millára.  Egyébként 2008 ra emlészek azóta tuti  év alatt drágább lett . 
 A lényeg hogy az üzemeltetésük nagyon nem gazdaságos. Lengyelek 40 millioan vannak ott nagyobb a Büdzsé.

<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/4-generacios-vadaszbombazok/mikojan-gurevics-mig-29-35-fulcrum/" rel="nofollow">ruckoj</a> : A szabad ég alatthoz No comment , az már tényleg trogerség volt hogy egy könnyüszerk.  hangárt nem lehetet felhúzni. 10 millióért vagy 30  na mind1.
sf-cry.gif
 
sf-cry.gif
 

sulyid

Member
2010. április 19.
173
0
16
ruckoj said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Jah tiszta marhák ezek a lengyelek, minek üzemeltetik, meg nagy javítják tovább, vennének rólunk példát, tárolnák a szabad ég alatt, meg vonnák ki úgy ezt az ócskavasat, hogy az üzemidejük nagy részét benne hagyják.
Azért az is elkell ismerni, hogy eléggé nagy valószínűséggel még a modernizálás ellenére is csak másodvonalbeli szolgálatra* lesznek alkalmasak, mert nincsenek egy szinten a Falcon állománnyal és inkább csak kiegészítik azokat...

 

* légiharc gyakorlás, illetve készültség adása azért, hogy minél többet reptethessék a Falconokat...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Molni.....
Te aztán nem értesz ehhez...... :) :)
1. Mögötte repül Ali egy hőálló, teflon bevonatú, lopakodó repülő szőnyegen és seprűjével oszlatja a füstöt.
2. Láthatatlan (lopakodó) üzemanyaggal megy.
3. Azért nem füstöl, mert Photoshoppal rakták fel az égre....
:) :) :)
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 478
14 750
113
Skacok, készpénznek véve az Iráni MiG-ek füstölésének megoldását, lehetséges volt másik hajtóművet használni?

A lengyel gépekről.... Ha ilyen gazdaságtalan a fenntartásuk, akkor vajon miért tartják őket? OK., a Falconoknak jó légiharc- gyakorlás és légirendészetre jó lehet. De ez indokolhatja a nagyobb költségeket? Ők sem krőzusok..... Nekem valami nem kerek.... vagy a költségek korántsem akkorák, mint hírlik, vagy több van a gépben, mint gondolnánk....
 

doca

Member
2010. szeptember 14.
557
1
16
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Repült az első korszerűsített lengyel Fulcrum
Ez egy jó gép és a Luftwaffe még a sajátjait(már NATO-kompatibilis) is felajánlotta anno.
Gondolom ezekben már új radar van, kommunikációs rendszer stb. Tökéletes, ezzel a típussal is #1. lett volna a Magyar Légierő a környéken amúgy.
 
M

molnibalage

Guest
Nem tudok róla, hogy új radar lenne bennük. Egyáltalán milyen típusú és honnan származó radar lenne?
 

doca

Member
2010. szeptember 14.
557
1
16
Németeknek anno az oroszok segítettek(ANPK MiG), gyakorlatilag felhúzták Mig-29SMT-re.

<dl><dt>MiG-29SMT (Product 9.17)</dt><dd>The <a title="Mikoyan MiG-29M" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Mikoyan_MiG-29M#Variants">MiG-29SMT</a> is an upgrade package of the first-generation MiG-29s (9.12 to 9.13) containing many enhancements intended for the MiG-29M. Additional fuel tanks in a further enlarged spine provide a maximum flight range of 2,100 km (on internal fuel). The cockpit has an enhanced HOTAS design, two 152 × 203 mm (6 × 8-inch) colour liquid crystal MFDs and two smaller monochrome LCDs. The upgraded Zhuk-ME radar provides similar features to the MiG-29M. The power plant are upgraded RD-33 ser.3 engines with afterburning thrust rated the same at 8,300 kgf (81.4 kN) each. The weapons load was increased to 4,500 kg on six underwing and one ventral hardpoints, with similar weapon choices as for the MiG-29M variant. The upgraded aircraft has also a painted path for non-Russian origin avionics and weapons.</dd><dd></dd><dd>Zsuk-ME radar, ez a legjobb PESA radarjuk.</dd><dd>Ezeket örökölték meg a lengyelek, de ők is 1 squadronba a 2-ből rakni fognak még újabb radart elvileg még tutibb és modernebb, hogy mennyire saját fejlesztésük nem tudom.</dd><dd>A modernizációs csomag neve Sniper-osztály lesz, de ezek még az alap csomag felújításait kapták.</dd></dl>
 

doca

Member
2010. szeptember 14.
557
1
16
They will receive brand new avionics and mission computers, including a MIL-STD-1553 databus, and jam-resistant GPS.

Ezeket kapták most a lengyelek az alap csomaggal. Új ECM, új adatbusz, zavarvédett-GPS, új avionika. Az orosz csomagban, tehát a németektől már úgy kapták(1 euróért) már HOTAS volt benne, folyadékkristályos kijelzők.

A lengyelek még 1 wing-et bővíteni fognak úgy néz ki ezekkel:

"...refit with helmet-mounted displays, improved ECM and radar, and the ability to use western weapons."

Sisakba épített kijelzők, fejlesztett ECM és radar, nyugati fegyverzet-integráció.
 

doca

Member
2010. szeptember 14.
557
1
16
Lengyelek vettek anno még Varsói Szerződés idejében 12 darab alap 29-est 9.12-est, ezeket az oroszok felajánlották, hogy segítenek upgradelni, de a lengyelek gondolom politikai nyomásra elutasították, pedig francia IFF lett volna benne, ami orosz-lengyel-francia közös együttműködés révén került volna a 12 darab Mig-be. Nagyobb hatótáv, sárkány-modifikáció az is SMT lett volna , de a németekkel ellentétben a lengyelek nem éltek ezzel a lehetőséggel, úgyhogy ez a 12 gép jelenleg le van zsírozva. Pár darab röpképtelen belőle úgy olvastam, alkatrész-hiány miatt.

Szerbek most akarnak elvileg venni 12 darab SMT-t a ruszkiktól. 2004-ben a Török Miklósékat meghívták az oroszok Moszkvába ez ügyben, hogy 4m$-ért darabját átalakítják a Mig-eknek SMT-vé, de politikai okok miatt ezt elutasították ők, ugyanúgy , mint a lengyelek.

Most lehetne 50 NATO kompatibilis modernizált, élettartam hosszabbított MiG-ünk akár a meglévő Gripenek mellé, mindössze 112 m $-ért 2004-es árfolyamon. Nem egy nagy összeg. Ja, és a lengyelek az F-16-osokkal együtt első vonalbeli gépként tartják őket.