MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 787
75 828
113
A gép tömege elég durván megnőtt. Az erősebb hajtómű terén pislogok, de max. kijavít Allesmor. Lényegi tolóerő növelés nem történt úgy, mint az F-16A F100-PW-100 és az CJ GE F110 hajtóműve között. Szó szerint emlékszem, hogy a nehéz és púpos MiG-ek teljesítményét amolyan Super Hornetesnek írta le.

púpos alatt azt az SzMT-t érted ami az Indiaiaknak van vagy pl a MIG-35-öt?Tudtommal az extrém púpos és ronda ős SzMT-t nem is ajánlja a MIG mert saját bevallásuk szerint is aerodinamikai csőd.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Szóval India megvenné az orosz raktárakban álló 21 db összeszereletlen MiG-29est ~850E $ért.
Pontosabban ennyi rúpiáért. Maguk szerelnék össze, és a mai szintre hoznák.
A mi gépeinket is vihetnék..... jah hagytuk a fűbe szétrohadni?? Akkor mégsem :) gyakorlócélnak vagy csalinak még jók lehetnek....
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
A mi gépeinket is vihetnék..... jah hagytuk a fűbe szétrohadni?? Akkor mégsem :) gyakorlócélnak vagy csalinak még jók lehetnek....



Kicsit kezdem unni, hogy mostanában a csapból is ez folyik!
Mondja már meg valaki, mi a fenét kellett volna kezdeni egy tucatnyi, rendszerből kivont, inkurrenciát jelentő 29-essel? Talán fenntartani egy századot, ami konzerválgatja a "jobb időkre" várva? Akkor, amikor az aktív ezredek sorra megszűntek, és a Légierő a fennmaradásáért küzdött?
Attól pedig kíméljetek meg, hogy el kellett volna adni! Ugyan kinek kellettek volna? Akkor vonták ki a volt VSz féltucatnyi országában, köztük a döglődő Szu-ban is. Alig néhány 100 volt eladó, és nemigen kereste őket a kutya sem! Az akkoriban kiderült konstrukciós hiba miatt senki sem bízott a 29-esekben. A függő vezérsík bekötésének javítása és a gépek nagyjavítása drágább lett volna, mint amennyit értek! Arról az "apróságról" nem is beszélve, hogy az eladásukhoz szovjet / orosz jóváhagyásara lett volna szükség. Ők meg hülyék lettek volna megadni, hiszen ellenérdekeltek voltak!
Párat múzeumoknak lehetett volna adni, ingyen adományként, és ennyi!
Próbáljuk már elfogadni, hogy ami történt szomorú, de nem igazán volt jobb megoldás! Legalábbis szerintem.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Ha jól vettem ki, ezek újak, csak nem fejezték be őket.


Bár elég gyenge az angolom (azért a gugli fordítót veri), én is úgy olvasom. A dolognak az a trükkje, hogy mivel félkész gépekről van szó, annak ellenére, hogy évek óta raktárban állnak, mégsem pörgött a naptári üzemidejük. Szóval az indiaiak kb. használt gép áron újhoz jutnának hozzá. A hátterük meg adva van hozzá, hogy befejezzék őket a saját szájúk íze szerint felszereltséggel.
És amilyen ütemben potyognak a gépeik, sürgősen szerezniük kell valamit.
 

Ratamahata

Well-Known Member
2018. december 1.
1 211
4 414
113
Kicsit kezdem unni, hogy mostanában a csapból is ez folyik!
Mondja már meg valaki, mi a fenét kellett volna kezdeni egy tucatnyi, rendszerből kivont, inkurrenciát jelentő 29-essel? Talán fenntartani egy századot, ami konzerválgatja a "jobb időkre" várva? Akkor, amikor az aktív ezredek sorra megszűntek, és a Légierő a fennmaradásáért küzdött?
Attól pedig kíméljetek meg, hogy el kellett volna adni! Ugyan kinek kellettek volna? Akkor vonták ki a volt VSz féltucatnyi országában, köztük a döglődő Szu-ban is. Alig néhány 100 volt eladó, és nemigen kereste őket a kutya sem! Az akkoriban kiderült konstrukciós hiba miatt senki sem bízott a 29-esekben. A függő vezérsík bekötésének javítása és a gépek nagyjavítása drágább lett volna, mint amennyit értek! Arról az "apróságról" nem is beszélve, hogy az eladásukhoz szovjet / orosz jóváhagyásara lett volna szükség. Ők meg hülyék lettek volna megadni, hiszen ellenérdekeltek voltak!
Párat múzeumoknak lehetett volna adni, ingyen adományként, és ennyi!
Próbáljuk már elfogadni, hogy ami történt szomorú, de nem igazán volt jobb megoldás! Legalábbis szerintem.
Én meg azt unom hogy ilyen hülyeségeket beszélsz!!! 2010ben vonták ki, hol volt már akkor a SZU??? Mindenhonnan kivonták??? Lengyelek, Szlovákok, Bulgárok és még egy rakat ország repüli a mai napig!! És igen is bazd+ egy ilyen értékes eszközt igy leépülni hagyni erösen kimeríti a hagyag kezelés fogalmát.. mit lehetett volna csinálni?? Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna. Biztos hogy meg lehetett volna egyezni, de mondjuk ki MINDENKI SZART RÁ NAGY IVBEN amikor még olyan állapotban voltak senki nem tett érte semmit!!! Szoval hagyjuk ezt a ez van nem volt mit tenni baromságot!!! Mostmár kapálloznak, de szétrohadt ocskavas senkinek nem kell már!!!!
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Én meg azt unom hogy ilyen hülyeségeket beszélsz!!! 2010ben vonták ki, hol volt már akkor a SZU??? Mindenhonnan kivonták??? Lengyelek, Szlovákok, Bulgárok és még egy rakat ország repüli a mai napig!! És igen is bazd+ egy ilyen értékes eszközt igy leépülni hagyni erösen kimeríti a hagyag kezelés fogalmát.. mit lehetett volna csinálni?? Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna. Biztos hogy meg lehetett volna egyezni, de mondjuk ki MINDENKI SZART RÁ NAGY IVBEN amikor még olyan állapotban voltak senki nem tett érte semmit!!! Szoval hagyjuk ezt a ez van nem volt mit tenni baromságot!!! Mostmár kapálloznak, de szétrohadt ocskavas senkinek nem kell már!!!!


Álomvilág!
Miből gondolod, hogy bárkivel bármiről meg lehetett volna egyezni? Némi konkrétum? Hülyék lettek volna visszavenni, és bármit adni érte! Miért tették volna? Szívjóságból?
A kivonás értelmességén lehet vitatkozni, nem erről írtam. De a kivont gépek senkinek nem kellettek, mindenkinek csak nyűg volt a nyakán. Pláne nekünk! Az ugye megvan, hogy a leállított vadászgépeknél nem úgy működik a dolog, mint amikor letakarod télre ponyvával a családi autót! Őrizni, rendszeresen konzerválni kell, az meg nincs ingyen! Ha ezt tették volna - de nem volt miből - akkor meg arról menne a szájtépés, hogy mekkora pénzkidobás a kivont technikára költeni, amikor a hadrendben álló üzemeltetésére sincs pénz.
És leszel szíves a nemi aktusra felszólítást mellőzni velem szemben, mert nem őriztem veled kecskét Barátom!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
380
1 289
93
Én meg azt unom hogy ilyen hülyeségeket beszélsz!!! 2010ben vonták ki, hol volt már akkor a SZU??? Mindenhonnan kivonták??? Lengyelek, Szlovákok, Bulgárok és még egy rakat ország repüli a mai napig!! És igen is bazd+ egy ilyen értékes eszközt igy leépülni hagyni erösen kimeríti a hagyag kezelés fogalmát.. mit lehetett volna csinálni?? Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna. Biztos hogy meg lehetett volna egyezni, de mondjuk ki MINDENKI SZART RÁ NAGY IVBEN amikor még olyan állapotban voltak senki nem tett érte semmit!!! Szoval hagyjuk ezt a ez van nem volt mit tenni baromságot!!! Mostmár kapálloznak, de szétrohadt ocskavas senkinek nem kell már!!!!


Egyébként pedig a lengyelek némi modernizálás mellett tartják rendszerben, az F-16-os MELLETT! Mikor volt nálunk pénz két teljesen eltérő műszaki hátterű típus rendszerben tartására? A bolgárok és a szlovákok tényleg repülik (még), de nézd már meg, hogy mit kínlódnak vele! Komolyan azt hiszed ők jártak jobban? 10-20%-os üzemképességi mutató mellett?
Aztán csak NATO tagok vagyunk (ez tény, nem öröm - legalábbis nekem), ahol jobban tapsikoltak a Griffeknek, mint a keleti technikának. A világ - különösen nem a politika - nem rózsaszín álmok szerint működik, hanem kőkemény érdekek harca szerint.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
552
1 246
93
Én meg azt unom hogy ilyen hülyeségeket beszélsz!!! 2010ben vonták ki, hol volt már akkor a SZU??? Mindenhonnan kivonták??? Lengyelek, Szlovákok, Bulgárok és még egy rakat ország repüli a mai napig!! És igen is bazd+ egy ilyen értékes eszközt igy leépülni hagyni erösen kimeríti a hagyag kezelés fogalmát.. mit lehetett volna csinálni?? Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna. Biztos hogy meg lehetett volna egyezni, de mondjuk ki MINDENKI SZART RÁ NAGY IVBEN amikor még olyan állapotban voltak senki nem tett érte semmit!!! Szoval hagyjuk ezt a ez van nem volt mit tenni baromságot!!! Mostmár kapálloznak, de szétrohadt ocskavas senkinek nem kell már!!!!

A gépek egy része használhatatlanul deformált, sérült. Ára volt annak, hogy ennyi trófeát szereztek pilótáink a külföldi repülőnapokon... Csak erről kevés szó esik, mindenki csak a MiGek hihetetlen manővereire emlékszik.
A másik része pedig a csillaghangárnak köszönhetően rohadt szét.
Mindkét esetben elő kellene állítani a felelősöket, és sok más technika elherdálása miatt is...
A gépek jelenlegi állapotukban maximum múzeumi kiállítótárgynak jók. Ami használható volt, hajtóművek, pótalkatrészek, azokat már eladták.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 084
60 163
113
Ami használható volt, hajtóművek, pótalkatrészek, azokat már eladták.
Mivel a meghirdetett csomagban még ott voltak a hajtóművek is külön, gyanítom a leállításkor ládában "megtalált" 33 darab RD-33-as még azóta se lett eladva.
Amúgy részben a hajtóművek hiánya vezetett a leállításukhoz, ami már csak azért is volt érdekes, mert a hiányzó hajtóművek ezalatt Isaszegen dekkoltak.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
a hiányzó hajtóművek ezalatt Isaszegen dekkoltak
Ez nagyon kemény! :eek:
Persze csak azoknak igazán, akik nem ismerik a honvédségünk közelmúltját.
Volt egy sztori anno, hogy kiprivatizálták a harckocsi javító üzemet jelképes 1 Ft-ért, csak véletlenül az üzem területén voltak az M zárolt harckocsimotorok is. Majd mit ad Isten, az MH javításkor teljes áron visszavásárolta a saját motorjait.
Ha ez igaz volt (simán el tudom képzelni), akkor engem már semmi nem tud meglepni.:(
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Pl azt mondani az oroszoknak hogy visszadjuk egytöl egyig, és adjanak érte valamit. Pl. Mi17est, Sz300at, bármit amire nagyobb szükségünk lett volna.
Felsoroltad pont azt a 2 terméket, amit reálisan el tudtak adni a világpiacon. A 2000-es években minden egyes dollárra szükségük volt, mi a péklapátért adtak volna nekünk a legértékesebb exporttermékeikből használt 29-esekért cserébe (szerintem nekik is volt elég saját, ha jól emlékszem Allesmor írt róla, hogyan koptak ki náluk a 29-esek)
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10 and zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 418
44 036
113
Felsoroltad pont azt a 2 terméket, amit reálisan el tudtak adni a világpiacon. A 2000-es években minden egyes dollárra szükségük volt, mi a péklapátért adtak volna nekünk a legértékesebb exporttermékeikből használt 29-esekért cserébe (szerintem nekik is volt elég saját, ha jól emlékszem Allesmor írt róla, hogyan koptak ki náluk a 29-esek)
Így igaz. Mi konkrétan Sz-300 at kértünk volna az adósság fejébe, ők meg azt mondták hogy lófaszt, 29-es van meg BTR-80.

No persze Sz-300 at is kaphattunk volna, mondták hogy van eladó ha nagyon kell, csak dollárért, nem adósságelengedésért.

Én valahogy így emlékszem...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 418
44 036
113
Igen, meg talán akkor kaptuk azt a nagy halom Lada Nívát is.
Jézus, emlékszem valami igen nagyokos újságcikkre, hogy minek nekünk ilyen repülő (29-es) mert ez a nagy gép nem tud megfordulni az ország légterében!
Erre én is :D.
Valami kretén írta, ez nekem is megmaradt :D!
 
  • Tetszik
Reactions: borisz