MiG-29 szállítása egy An-22A fedélzetén
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
"Már üzembe kellett volna állnia"
Na de minek a Szu-30/35 árnyékába egy újabb 4 gen gép? A szu-57-es meg szinte sehol .Semmi baj a mig-35-sel csak annyit késett és addig annyira sok szuhoj terjedt el hogy én már értelmét nem látom a mig-35-nek .
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.A MiG-35 exportra lett kifejlesztve. Ahhoz, hogy exportálni lehessen először hadrendbe kell állítani az orosz légierőnél.
Róka fogta csuka esete. Ugyanis az orosz légierőnek nincs se oka, se szándéka rendszeresíteni ezt a gépet.
Anno az F-5-öst se rendszeresítette az USAF, mégis slágertermék lett a gép az exportpiacon.
Nem hiszem, hogy ezred szinten, komoly feladatkörrel, magasabb egységekbe szervezve, rendszerbe fog állni az oroszoknál a MiG-35-ös.Dehogynem fogja rendszeresíteni. Míg a Sztrizsi 29-es gépeit is a 35-ös fogja váltani.
Nem hiszem, hogy ezred szinten, komoly feladatkörrel, magasabb egységekbe szervezve, rendszerbe fog állni az oroszoknál a MiG-35-ös.
Azért azt magyarázzátok már el logikusan, hogyha az USA, Izrael stb. az F-15 mellett szolgálatban tart F-16 gépeket, akkor az oroszoknak miért ne lenne szükségük a MiG-35 gépre, amely legalább annyira korszerű, mint a Szu-35, csak nem egy kategória a kettő.
Tudom, hogy tárgyaltunk róla és nem a MiG-ről általában kérdezem, hanem maga egy modern, kéthajtóműves, közepes frontvadász típus alkalmazásáról, amely sok feladatra alkalmasabb (főleg gazdaságosság szempontjából), mint a nehéz kategóriájú változat.Targyaltunk itt rola, hogy a mignek az(is) tett be nagyon, hogy a doktrinajuk miatt nem fejlesztettek tobbet 1 hajtomuves gepeket. Komoly piaci rest buktak ezzel, ezert is vannak ilyen helyzetben.
Azért azt magyarázzátok már el logikusan, hogyha az USA, Izrael stb. az F-15 mellett szolgálatban tart F-16 gépeket, akkor az oroszoknak miért ne lenne szükségük a MiG-35 gépre, amely legalább annyira korszerű, mint a Szu-35, csak nem egy kategória a kettő.
Azért mert már így is van kétféle repcsi igaz azonos teljesítménnyel de mas radar és hajtómű mindna két gép. Szu30/35 minek egy harmadik mikor a Szu-57 egy kudarc?Azért azt magyarázzátok már el logikusan, hogyha az USA, Izrael stb. az F-15 mellett szolgálatban tart F-16 gépeket, akkor az oroszoknak miért ne lenne szükségük a MiG
Az F-16 mérete ellenére nem kurta lábú és valóban olcsóbb volt vétel és üzemeltetés szempontjából is, mint a Sas.
- Az USA F-16 flottája örökség, használja ameddig van. Újakat nem gyárt már 20+ éve.
- Mindig is kevés F-15 készült az USA számára. Az F-15E változatok előtt soha nem volt több, mint 600 db aktív F-15A/C. 2000+ F-16 készült..
Ezzel szemben a MiG-29 9.12 esetén sem lehetett látni azt a nagy olcsóságot és hatótávolsága nevetségesen elmaradt az F-16-hoz képest úgy, hogy kéthajtóműves és 3+ tonnával nehezebb. Ezen semmilyen 29-es fejlesztés nagyon komolyan nem tud változtatni. És közben lényegében a Szu-30/35 lett a Légierő gerince. Ebbe hova illik be egy kurta lábú 29-es? Ezt nem éri senki. Mert az F-16 lehet, hogy kisebb volt az F-15-nél. De pont úgy kirepült a világból. Egy 7,5 tonnás gépbe tankolható volt 3,2 tonna üzemanyag... A MiG-29 9.12-nél 11 tonnás gépbe 3,3 tonna.
Persze egyes F-16-ost is agyonpakolták mindennel és dögnehéz lett, de kaptak számottevően erősebb GE F110-et és CFT-vel elég jól elvannak.
Mi értelme van 2/3-ad (saccra) áron venni egy MiG-35-öt, amikor a hatótáv zizi miatt valójában a kiaknázható potenciálja a gépnek töredéke egy Szu-30/35-höz képest...? Meg 24 db...?
Ahogy @Allesmor Obranna írta. Vesznek 24 gépet. Alibiből, hogy a "brand" megmaradjon.
..Egyet szögezzünk le. A MiG-35 nem egy alap MiG-29 9.12., nem is lehet összehasonlítani, ráadásul ez volt a leggyengébb változat. Volt nagy póttankja, utántöltési képesség nélkül. Azért az F-16-nak is lepkefing a hatósugara kellő fegyverzet mellett, utántöltési lehetőség nélkül. A MiG-29M-et tartották az igazi 29-esnek. Hajtómű vonalon már hogy a rákba nem lehetne kihozni egy korszerű, megfelelő hatótávolságú gépet belőle. A koncepció a lényeg (nem is maga konkrétan a MiG-35), hogy mit lehetne kihozni belőle, ha akarnák. Akarás, pénz kérdése az egész. Azért álljon már itt példának a MiG-29K kontra Szu-33 esete használhatóság szempontjából.
Roni, miből gondolod, hogy a Szu-57 egy kudarc?