MiG-29 / MiG-35 Fulcrum (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
A kínai Szu-35 vásárlás messze nem ez a téma.
Egyrészt a típussal kapcsolatban a kezdetektől világos volt, hogy az orosz légierő megújulásának egyik gerincét fogja képezni, másrészt a kínaiak tárgyalási kultúrája, hogy mindenkivel, mindenről direkt éveken át egyeztetnek, és újra és újra csak egyeztetnek, amolyan kifárasztásos módszerrel. Ezt az oroszok már igen jól ismerik.
Hasonlóak az indiaiak is.
A Szu-35-ösből azóta már több, mint száz példány készült és eleve, mint a Szu-27-esek váltótípusa állt hadrendbe odahaza.

Ezzel szemben a MiG-35-ösre szinte semmiféle külföldi igény nem mutatkozik, miközben hazai koncepció egyátalán nincsen. A 24 darabos esetleges kontingens is csak egy kirakatszám, nem rendszeresítés. Nem fog így hadrendbe állni, csak maximum lesznek ilyen gépek orosz felségjellel. A kettő nem ugyanaz.

Úgy látom nem értjük egymást. Az, hogy rendszeresítve lesz nem jelenti azt, hogy hadrendben lesz és egy harci alakulathoz kerülnek a gépek. Viszont, ahhoz, hogy külföldre is exportálva lehessen, először kell, hogy megjelenjen az orosz légierőnél. Akár Lipeckbe vagy akár Ahtyubinszkbe kerülnek a gépek. Orosz hadseregnek nem kell a gép, ezért miután rendszeresítik -kis darabszámmal kizárólag exportra lesz kínálva. RSzK MiG a MiG-35 -el teljesen kimerítette a MiG-29 modernizációs potenciálját.
 
M

molnibalage

Guest
Úgy látom nem értjük egymást. Az, hogy rendszeresítve lesz nem jelenti azt, hogy hadrendben lesz és egy harci alakulathoz kerülnek a gépek. Viszont, ahhoz, hogy külföldre is exportálva lehessen, először kell, hogy megjelenjen az orosz légierőnél. Akár Lipeckbe vagy akár Ahtyubinszkbe kerülnek a gépek. Orosz hadseregnek nem kell a gép, ezért miután rendszeresítik -kis darabszámmal kizárólag exportra lesz kínálva. RSzK MiG a MiG-35 -el teljesen kimerítette a MiG-29 modernizációs potenciálját.
Öööö, nem.
  • A JF-17-et is exportálták úgy, hogy Kína nem rendszersítette.
  • Az F-104 és F-5-tel is teleszórta az USA a világot úgy, hogy az F-5-öst harcászati alakulatok vonalvastagságnyit használták vagy annyit sem, az F-104 meg epizódszereplő volt a NORAD-nál és csá.
  • Az oroszok is úgy exportáltál a Szu-30 család mindkét ágát, hogy náluk nem volt.
A MiG-35 a kutyának sem kell. Sajnos ez a szomorú igazság. Mert 40+ éve sajnos a gép alapjai lettek eltolva a lobbi által.
Éljen soká az az antikapitalista Szovjetunió...

LOL
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 009
113
Azért mert már így is van kétféle repcsi igaz azonos teljesítménnyel de mas radar és hajtómű mindna két gép. Szu30/35 minek egy harmadik mikor a Szu-57 egy kudarc?


Most dicsértelek meg egy fasza hozzászólásért ! Erre ilyen hülyeséget írsz , hogy kudarc !
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 427
18 841
113
Roni, miből gondolod, hogy a Szu-57 egy kudarc?


Mert igazából sehol nincs ,eltelik lassan 11 év és a nagy büd9s semmi . Majd 11 év után a szolgálatba sem állított gép modernizálásra szorul .Így állunk most.Majd hébe hóba bedobnak egy hír hogy "aranyozott üveg" meg "véd az atomvillanástól " meg hogy jobb mint az f-35 hatótávja ami igaz de harci és védekezés képessége hozzá képst sehol nincs .
2030-ra lesz kétfajta szu-57-es és nem lesz belőlük 90 db .Ezzel a 2022-24 dátummal is csak leplezik a csúszást.
 
M

molnibalage

Guest
Egyet szögezzünk le. A MiG-35 nem egy alap MiG-29 9.12., nem is lehet összehasonlítani, ráadásul ez volt a leggyengébb változat. Volt nagy póttankja, utántöltési képesség nélkül. Azért az F-16-nak is lepkefing a hatósugara kellő fegyverzet mellett, utántöltési lehetőség nélkül. A MiG-29M-et tartották az igazi 29-esnek. Hajtómű vonalon már hogy a rákba nem lehetne kihozni egy korszerű, megfelelő hatótávolságú gépet belőle. A koncepció a lényeg (nem is maga konkrétan a MiG-35), hogy mit lehetne kihozni belőle, ha akarnák. Akarás, pénz kérdése az egész. Azért álljon már itt példának a MiG-29K kontra Szu-33 esete használhatóság szempontjából.
Roni, miből gondolod, hogy a Szu-57 egy kudarc?
Tessék a "lepkefing" hatósugár.
http://www.alternatewars.com/SAC/F-16A_Block_15_Falcon_SAC_-_March_1984.pdf
https://sg.hu/forum/uzenet/1074537255/80579
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Úgy látom nem értjük egymást. Az, hogy rendszeresítve lesz nem jelenti azt, hogy hadrendben lesz és egy harci alakulathoz kerülnek a gépek.
Nem jó. Az, hogy rendszerben van, de nincs hadrendben, az egy kirakat alakulat értelmetlen pénzkidobása. Ilyet a világon nem csinál senki. Azért vásároljon és tartson üzemben az orosz állam 24 darab egyedi repülőgépet, hogy az előre fel nem tárt üzleti lehetőségek reményében majdan egyszer egy nagyobb megrendelést is elcsíphessenek? És addig mi lesz? Mindenki, minden nap 8-tól 4-ig vigyázzban áll a MiG egyszem gyárában és annak összes beszállítójánál a munkaállomása mellett, hogy hátha lesz meló? Ha most nincs egy tutifix megrendellés külföldről, garantáltan 100-as nagyságrendben, akkor nem fog gyártani senki, semmit.

Az oroszok nincsenek ilyen jó helyzetben. Ha az orosz légierőnek nem kell a gép, akkor nem fognak belőle rendszeresíteni egy darabot sem. Annak a 24 darab gépnek a feladatkörét már most ellátja a többszáz Szu-35Sz, Szu-3SzM és Szu-27SzM3-asból álló kontingensből akármelyik 24 darab. Fajlagosan jóval olcsóbban.
Ha megjön az univerzális hajtómű, meg az univerzális radar és avionika, akkor meg mégolcsóbban.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Az oroszok is úgy exportáltál a Szu-30 család mindkét ágát, hogy náluk nem volt.

Öööö,,
A Szu-30MK... család (Komszomolszk na Amure-ban és Irkutszkban gyártott változatai) exportra volt kifejlesztve, az orosz hadseregnek nem volt pénze, hogy saját részre vásároljon abban az időben. Mikor volt pénz jött a Szu-30MKI orosz változata a Szu-30SzM az orosz légierő számára.
 
M

molnibalage

Guest
Öööö,,
A Szu-30MK... család (Komszomolszk na Amure-ban és Irkutszkban gyártott változatai) exportra volt kifejlesztve, az orosz hadseregnek nem volt pénze, hogy saját részre vásároljon abban az időben. Mikor volt pénz jött a Szu-30MKI orosz változata a Szu-30SzM az orosz légierő számára.
Ez tök jó, csak te logikailag nem ezt mondtad...
Nem kell az oroszoknál hadrendbe állítani egy gépet, hogy exportálni lehessen. Az érvelésed hibás, ahogy ezt Allesmor is megmondta.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ez tök jó, csak te logikailag nem ezt mondtad...
Nem kell az oroszoknál hadrendbe állítani egy gépet, hogy exportálni lehessen. Az érvelésed hibás, ahogy ezt Allesmor is megmondta.
Ezt nem én találtam ki ez az elfogadott axióma a Roszoboronexport szakemberei részéről.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 589
113
..

@Hpasp -pal azok a flight manual alapján HI-HI-HI konfigban mértük össze a gépek hatósugarát és az F-16CJ-nél 30-35%-kal több jött ki.

LO-LO-HI profilban az F-16A 2 db 1 tonnás bombával elrepült 1000 km végig alacsonyan, majd azok eldobása után vissza.
Az MiG-29 ASF konfigban nem tudná talán ezt megtenni, de hogy 1 tonnás bombát meg nem is tud vinni, az 100%.

Ne haragudj, de ekkora butaságot hogyan sikerült megszülni az oszirakos levezetésem után?
https://forum.htka.hu/threads/general-dynamics-lockheed-martin-f-16-falcon.133/page-68#post-710647

Kurvára nem lepkefing a hatósugara a gépnek.

Komolyan mondom, hogy kínomban majdnem lefejeltem az asztalt...
Te figyu, ha nem ismered a gépeket, akkor nem kéne EKKORA téveszméket terjeszteni.

Na akkor.
1. Nincs figyú.
2. Nincs hangzatos lefejelem az asztalt.
3. Nincs személyeskedés.
4. Nem terjesztek semmit. Véleményem azért talán lehet. Én már akkor foglalkoztam (hivatalból is) F-16 és más gépekkel, amikor még meg sem születtél. Sajnos akkor még elég korlátozottak voltak a lehetőségek hozzáférni. A lérak. berkein belül már akkor voltak szigorúan titkos könyvek, pl. többek között az Osiraki bevetésről, a vietnámi, koreai, közel-keleti légi háborúkról.
5. Nálam az un. "zizi"=elégtelen hatótávolság, akkor az attól 30-35% is lepkefing kategória. Ráadásul nem is F-16A típussal van számolva.
6. Osirak: F-16 dedikáltan vadászbombázónak készült, korlátozott légiharc képességgel. Mig-29 frontvadásznak készült, főleg légiharc képességekkel.
Az izraeliek, mint ahogyan írtad is, sokat, bátran kockáztattak, szerencséjük is volt. Porzott a tankjuk, pedig volt légitankolásuk.
Szerintem az ellen oldalon Szu-17, vagy Szu-24 lett volna bevetve, semmiképpen nem MiG-29.

Térjünk végre rá, hogy én mit is akartam kihozni eredetileg. MiG-35, közepes, multifunkciós vadászgép, tekintsük mint kategória. Van egy pár típusa ennek a kategóriának, amelyre beszerzést is írnak ki országok, tehát valós igényük van. Az un. nehéz súlyúak ebbe nem férnek bele. Erre a kategóriára van-e valós szüksége az orosz hadseregnek, (nem feltétlenül a MiG-35-re), bizonyos feladatok ellátására érdekében. Akarat, pénzügyi és technikai lehetőségek.
Ennyi. Nem kell ezt túlragozni. Nem a MiG-29 balsorsú története érdekel.
 
M

molnibalage

Guest
Na akkor.
1. Nincs figyú.
2. Nincs hangzatos lefejelem az asztalt.
3. Nincs személyeskedés.
Majd, ha nem "lepkefing" jelzővel dobálózol, akkor térjünk vissza erre.
Mellesleg ebben semmi személyeskedés nem volt ebben. Csak a te stílusodban válaszoltam...

4. Nem terjesztek semmit. Véleményem azért talán lehet. Én már akkor foglalkoztam (hivatalból is) F-16 és más gépekkel, amikor még meg sem születtél. Sajnos akkor még elég korlátozottak voltak a lehetőségek hozzáférni. A lérak. berkein belül már akkor voltak szigorúan titkos könyvek, pl. többek között az Osiraki bevetésről, a vietnámi, koreai, közel-keleti légi háborúkról.
Véleményed lehet, de az FM-ekbn szerencsére tények vannak...

5. Nálam az un. "zizi"=elégtelen hatótávolság, akkor az attól 30-35% is lepkefing kategória. Ráadásul nem is F-16A típussal van számolva.
Az F-16A hatótávolsága még nagyobb, mert a gép könnyebb, kisebb állásszöggel repül végig.
Továbbra is dobálózol a lepkefing hatótávval amikor FM alapján azt is megmutattam, hogy az F-15A gépek nem tudtak volna 2x2000 font bombával támadni úgy, ahogy az F-16A. Szóval akkor most kitalálod, hogy lepkefing hatótávja van az F-15-nek?

6. Osirak: F-16 dedikáltan vadászbombázónak készült, korlátozott légiharc képességgel.
Korlátozott légiharc képesség? A no.1. dogfight teljesítménnyel? Keresem a kandi kamerát. Az megvan, hogy a szovjet frontvadászoknak a MiG-23 előtt nem volt? Így nézd a mércét... A BVR képesség hiánya önmagában nem volt döntő akkor. Főleg az ellen gépparkját nézve. Amúgy az F-15A is vadászbombázónak készült és a C változata is megkapta a teljes csomagját kicsit még javítva is az A-nak úgy, hogy soha nem használta ki az USAF az A-ét sem.

Az ellen oldalon Szu-17, vagy Szu-24 lett volna bevetve, nem MiG-29.
Tök jó, mert azt is megnéztük és azonos sebesség és teher esetén a LO-LO-LO hatósugara az F-16A és Szu-22-nek kvázi azonos. Úgy, hogy itt is laza 3 tonna eltérés van...

Térjünk végre rá, hogy én mit is akartam kihozni eredetileg. MiG-35, közepes, multifunkciós vadászgép, tekintsük mint kategória. Van egy pár típusa ennek a kategóriának, amelyre beszerzést is írnak ki országok, tehát valós igényük van.
A korábbi MiG-29-es exportváltozatok se kellettek kb. a kutyának se tömegesen a Szuhoj gépekhez képest. Ezen mit változtat a MiG-35 a Szu-30 és 35 megléte mellet...?

Az un. nehéz súlyúak ebbe nem férnek bele. Erre a kategóriára van-e valós szüksége az orosz hadseregnek, (nem feltétlenül a MiG-35-re), bizonyos feladatok ellátására érdekében.
Akkor miért nem rendelt korábban 29-es? Az átvett algériai behazudott gépekkel is tessék-lássék repültek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ezt nem én találtam ki ez az elfogadott axióma a Roszoboronexport szakemberei részéről.
Tudom, hogy nem te találtad ki, de a Roszboronexport munkatársai is azt tartják axiómának és azt is nyilatkozzák le, amit éppen az üzlet diktál. Amit éppen kell.
Az a szép ebben az egészben, hogy üzleti oldalról nincsenek kőbe vésett szabályok, de a hazai rendszeresítéseket a pénzszűke időszakban nagyon is komolyan veszik.
Az orosz védelmi ipari belpolitika a MiG-et semmiképp sem akarja veszni hagyni, de a hadsereg koncepciójában ennek a kategóriának már nem sok helye van. Ez két ellentmondás, ami nagyon is jelen van.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 589
113
Majd, ha nem "lepkefing" jelzővel dobálózol, akkor térjünk vissza erre.
Mellesleg ebben semmi személyeskedés nem volt ebben. Csak a te stílusodban válaszoltam...


Véleményed lehet, de az FM-ekbn szerencsére tények vannak...


Az F-16A hatótávolsága még nagyobb, mert a gép könnyebb, kisebb állásszöggel repül végig.
Továbbra is dobálózol a lepkefing hatótávval amikor FM alapján azt is megmutattam, hogy az F-15A gépek nem tudtak volna 2x2000 font bombával támadni úgy, ahogy az F-16A. Szóval akkor most kitalálod, hogy lepkefing hatótávja van az F-15-nek?


Korlátozott légiharc képesség? A no.1. dogfight teljesítménnyel? Keresem a kandi kamerát. Az megvan, hogy a szovjet frontvadászoknak a MiG-23 előtt nem volt? Így nézd a mércét... A BVR képesség hiánya önmagában nem volt döntő akkor. Főleg az ellen gépparkját nézve. Amúgy az F-15A is vadászbombázónak készült és a C változata is megkapta a teljes csomagját kicsit még javítva is az A-nak úgy, hogy soha nem használta ki az USAF az A-ét sem.


Tök jó, mert azt is megnéztük és azonos sebesség és teher esetén a LO-LO-LO hatósugara az F-16A és Szu-22-nek kvázi azonos. Úgy, hogy itt is laza 3 tonna eltérés van...


A korábbi MiG-29-es exportváltozatok se kellettek kb. a kutyának se tömegesen a Szuhoj gépekhez képest. Ezen mit változtat a MiG-35 a Szu-30 és 35 megléte mellet...?


Akkor miért nem rendelt korábban 29-es? Az átvett algériai behazudott gépekkel is tessék-lássék repültek.

Mindem tiszteletem mellett.
Én nem minősítettem a Te "zizi" jelződet, Te se minősítsd az enyémet.
Nálam tény szerint ez is "lepkefing" kategória FM ide, vagy oda,
minden dobálózás nélkül. Azt írtam, hogy Szu-22 (aminek szintén nem valami acélos a hatósugara) és így is van, tények szerint is. Azért a komolyabb hatótávolságok nem itt kezdődnek. Fegyverzet, vagy hatótáv? Az egyiket csak a másik rovására lehet növelni.
Az F-16A közeli légiharcban (dogfigt) nagyon jó volt, de ez a légiharc képességnek csak egy szelete. Ezért írtam, hogy korlátozottan, mert csak ebben volt jó, nagyon jó. BVR képesség MiG vonalon valóban nem volt meg a MiG-23-ig, de pl. Yak-28P, Szu-11, Szu-15 kb. 23-25km volt. F-15A-val kapcsolatosan pont Te írtad, hogy miért nem azokkal hajtották végre. (Gebasz esetén a fél F-15 flotta lelett volna amortizálva). Én már akkor (1981-ben) azon csodálkoztam, hogy miért nem F-4E repülőgépekkel hajtották végre a támadást.
Az orosz frontlégierőben nem voltak MiG-29 vadászgépek? LOL... 9.12. valóban nem sok, náluk a 9.13. volt rendszeresítve, ami nem volt export verzió.
Engedd már el a MiG-29-et, talán az eredeti kérdésemre kellene összpontosítani.