MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
284183.jpg

284166.jpg

283945.jpg

283244.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 332
113
Nyizsnyij Novgorod, 1992. A helyi MiG gyár gépeinek bemutatórepülése. Azon ritka alkalmak egyike, amikor a MiG-31-es is bemutatót repült. Itt a gép szerény repülési jellemzőit maga a tekinteélye kompenzálja, mégpedig két R-40-es és négy R-33-as rakéta súlymakettel megtoldva:


Gyanítom, hogy a pilóta az aktuális repülési határértékeket feszegette...

Én azt szoktam mondogatni magamnak, no meg mondtam Kecskeméten az Orosz Vitézek repülésekor ismerőseimnek, hogy:
...és akkor most látunk orsózni, meg fordulózni egy olyan vasúti tartálykocsit, amiben lötyög az üzemanyag...
(Üres tömegre nagyságrendileg stimmel!)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Gyanítom, hogy a pilóta az aktuális repülési határértékeket feszegette...

Én azt szoktam mondogatni magamnak, no meg mondtam Kecskeméten az Orosz Vitézek repülésekor ismerőseimnek, hogy:
...és akkor most látunk orsózni, meg fordulózni egy olyan vasúti tartálykocsit, amiben lötyög az üzemanyag...
(Üres tömegre nagyságrendileg stimmel!)
Nem hiszem, hogy nagyon feszegette, hiszen azért a manőverek jócskán az 5.5 g-n belül vannak. De ezzel a géppel nem lehet vadulni. El lehet kezdeni egy kényelmes 4 g-s ugrással egy függőleges manővert, csak aztán az abból való kijövetel következményével lehet gond. Ha megnézed, a 31-esekkel eleve ritkán műrepülnek, de szinte sohase végeznek függőleges figurákat. Láttam már amolyan ugrás félét, aminek a tetején egy óvatos ferde leborítás volt csupán, amiből elég szerény túlterheléssel lehetett visszajönni vízszintesbe. Ugyanez igaz a 25-ösre is, bár ott azért valamivel több is belefért, ha már kifogyasztott a gép pilótája.
A fordulók már sokkal egyértelműbbek, mert ha a figura elején kapcsol is forszázst, ami szépen gyorsítaná is a gépet, azt a fordulóban lekapcsolják.
Kb 600-650-el belekezd a manőverbe, megtámasztja utánégetővel, de csak az elején, hogy aztán azt lekapcsolva hagyja elfogyni a sebességet.
Így kb 450-el fejezi be a jó tágra hagyott fordulót, hogy még véletlenül se lépjen ki az 5.5g-s túlterhelés limitből.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Ez valahogy nem stimmel, a 31-es 75 szept 16-án repült először.
Valami nem stimmel.
Így túl fiatal lenne 1959-es születéssel, mert még gimis lenne kb. amikor a gépet tervezték...
Úgy értendő, hogy a jelen időkben a gép főkonstrüktőre, a MiG-31 modernizációs program vezetője. A gép tervezésénél első repülésén életkora miatt nyilván nem vehetett részt.