1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    ige, megtaláltam, sima B verzió a kék 66 
     
  2. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    boki:
    A linkeden valóban egy vörös 07-es látható, ami kétségtelenül nem BM, de amit én linkeltem fentebb, az szintén vörös, szintén 07, viszont egyértelműen BM. Az nem zárható ki, hogy "a te vörös 07-esedből" lett később "az én 07-es BM-em", de kétlem. Szerintem (legalább) két vörös 07 van: az egyik egy BM, a másik meg nem az.
    A B kapcsán szerintem az 1999 nem stimmel, 1990 lesz az inkább. A típusváltozatok bevallom, zavarosak némileg a számomra, de amennyire sejtem, a helyzet kb. a következő: alaptípus -> B verzió megjelenése -Tolkacsov-> B verzió átalakítása BS-re -> DZ verzió megjelenése.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Én is arra gondoltam, hogy a te 31-BM-esed egy  sima Mig-31 - es modernizácio BM-re , az enyém B-és , így ketto van belole.:)

    1990 végén kezdték szériában gyártani a MIG-31 B-t, de hivatalosan (nem hivatalosan 1991-ben) 1999-ben állátották hadrendbe az orosz légieronél.  " МиГ-31Б официально принят на вооружение ВВС России 25 октября 1999"

    Végul kozos nevezore jutottunk a voros 07-sel kapcsolatban. :))
     
  4. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    [​IMG]

    Az így totál stimmel már szerintem is, mert a gyártás kb. 1993-ig tartott. Utánanézve a dolognak valójában így fest a gyártás lényegében: alaptípus (utántöltés nélkül) -> DZ (alap+utántöltés) -Tolkacsov-> B verzió (utántölthető) -> BS (modernizált B, de utántöltés nélkül - ez érdekes [​IMG]).
    Viszont az még mindig nagyon jó kérdés, hogy ha a 36 db stimmel, akkor mégis hogyan hozták össze ezt a mennyiséget "sunyiban"?
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Ami  darabszámot illeti :  A honvédelmi minisztérium kozlése szerint eddig 25 darab MIG-31BM van átadva.

    Most néztem az orosz Wiki-t ott 16 darbrol írnak.  !!????
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    cinikus, ha van idod probáld repuloterek szerint a mennyiséget megállapítani.

    Én most megyek , dolgom van.

    udv.

    <table border="0">
    <tbody>
    <tr>
    <td><span>Air base</span></td>
    <td><span>The type and number of </span>
    <span>(late 2011)</span></td>
    <td><span>Note</span></td>
    <td><span>2013</span></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Arkhangelsk / Talagi (Ulaan)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td> </td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Akhtubinsk (RVH)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td> </td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Kansk / Far (NKG)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td> </td>
    <td><span>January 2013 - only the MiG-31BM, at least 10-12 aircraft</span></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Monchegorsk / Sealing wax (LMG)</span></td>
    <td><span>MiG-31, MiG-31B, MiG-31BM</span></td>
    <td> </td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Norilsk / Alykel (UOOO)</span></td>
    <td><span>MiG-31B</span></td>
    <td><span>57th Red Guards Fighter Aviation Regiment was transferred to Norilsk in 1990, disbanded in 1993</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Perm / Big Savino (USPP)</span></td>
    <td><span>MiG-31, MiG-31B, MiG-31BM</span></td>
    <td> </td>
    <td><span>January 2013 - with the Rzhev repair plant received three MiG-31B, for 2013 will commence receipt of the MiG-31BM ( </span><span>source</span><span> )</span></td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Petropavlovsk-Kamchatsky / Elizovo (UHPP)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>Navy aircraft</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Pravdinsk (UDP)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>?</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Savasleyka (UDE)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td> </td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Savvaty (Oulx)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>?</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Sokolovka</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>530 IAP</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Khotilovo</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>?</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Central Angle / Artem (HIU)</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>22th Guards. IAP</span></td>
    <td> </td>
    </tr>
    <tr>
    <td><span>Chuguevka</span></td>
    <td><span>MiG-31</span></td>
    <td><span>530 IAP, airport disbanded 01.09.2009</span></td>
    <td>
     

     

    </td>
    </tr>
    </tbody>
    </table>
     
  7. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    Hmm. Mi számít náluk átadottnak? Mert akár az is lehet, hogy 36 db van készen, de ebből csak 25 db-ot adtak át a légierőnek hivatalosan.[​IMG]
     
  8. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    Jól feladtad a leckét, ez elég komoly melónak tűnik.
    "Jöttömre 5 nap múlva számítsatok, pirkadatkor, kelet felől, négykézláb."[​IMG]
     
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Miért baj az, hogy vannak hagyományos műszerek?
    Nem olcsóbbak, egyszerűbbek azok?
    Kb. minden alkatrészük szerelhető, vagy cserélhető. Ha csal a műszer, arrébb kell csak írni a beosztásokat pl. Vagy egy sönt ellenállást, egy berepedt üveget sem nagy dolog kicserélni. Ha megmurdel az LCD, akkor mi van?
    Amúgy a futók állapotát jelző tabló már a Mig-21esekben is ez volt. :D
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Jól feladtad a leckét, ez elég komoly melónak tűnik.
    "Jöttömre 5 nap múlva számítsatok, pirkadatkor, kelet felől, négykézláb."[​IMG]</blockquote>
    Úgy is megfelel. :)
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Egyikről sem vagyok meggyőződve. Számomra mindig a legmélyebb csodálat az, hogy ezekkel a műszereket hogyan tudták megvalósítani.

    Ennél a résznél kezdtem lefordulni a székről...
     
  12. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    A repterek guberálása közben kiderült, hogy a háromszög alakú "csetresz" a pilóta kabinjának tetején - nem túl nagy meglepetésre - egy hátrafelé néző periszkóp/tükör:

    [​IMG]


    A 31BM-ek bázisairól eddig ennyi derült ki (korántsem 100%-os bizonyosságról van szó):

    kék
    01              Novoszibirszk
    03
    04
    05              Moncsegorszk
    06
    07              Moncsegorszk
    08 RF92388 Moncsegorszk
    09
    10
    11 RF92440 megsemmisült
    12
    16
    19              Novoszibirszk
    21
    27
    52
    57
    60
    76
    91              Szavaszlejka
    92 RF92380 Szavaszlejka
    93 RF92379 Szavaszlejka
    94 RF92378 Szavaszlejka
    95 RF90892 Szavaszlejka

    vörös
    01 RF92330
    03              Kanszk
    07              Perm
    09              Perm
    10
    11              Perm
    17 RF95458
    18              Perm
    20              Perm
    21              Perm
    22 RF95453 Perm
    23 RF90889
    24              Perm
    27 RF90887 Perm

    Az még érdekes, hogy egyes források szerint a BM-ek (a kék 90-es sorozat tagjai) Szavaszlejkán 2008-ban jelentek meg, ráadásul úgy, hogy előtte Lipeckben, a harckiképző bázison repültek velük. Lehetséges magyarázat, hogy valójában van egy korábbi BM verzió (pár darabos sorozat) is, nevezetesen az, amiben a WSO részére még 3 kijelzőt terveztek. Mi viszont a 2011-ben megrendelt verzióra gondolunk alapvetően (két kijelző hátul). Így a számolt mennyiség is stimmel és a hivatalos adatok is rendben vannak - azt persze nem állítom, hogy ez biztos, de megmagyarázna pár dolgot.
     
  13. boki

    boki Well-Known Member

    cinikus,

    látom megkerested a gépeket.....:)) Tulajdonképpen megvan a hivatalos szám, csak még nem ulnek a gépszámok és a repuloterek szerinti BM-gépek(hivatalos adatok szerint). 2013-as adatok szerint a Kanszki légibázison 12 drb BM-nek kell lenni, a Permi légibázisra idén kell érkeznie 10 BMváltozatnak....

    Egy mai cikk szerint ma megvitatja az orosz parlament a MI-31-esek gyártásának újrabeindítását...

    http://www.lenta.ru/news/2013/04/10/mig31/
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

     Úgy tudom, a BM ügynek kétszer futottak neki. Egyszer, úgy 100 éve, csináltak 1 darabot, de nem jött hozzá a lóvé, mire meg lett lóvé, addigra az is elavult.
     
  15. gacsat

    gacsat Well-Known Member

  16. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Az oroszok nagy átszámozgatók. Régebben a flotta hajóit is időről időre átszámozgatták.
     
  17. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    Az első nekifutásról szól a cikk, amit linkeltél, itt látható is a WSO három kijelzője. A jelenlegi programban viszont csak két MFD van hátul, nagyjából ennyiből különböztethető meg a két változat, a többi nem ilyen látványos. Ezen "első verzió" 1 db-os mennyisége kizárt, ugyanis ezután kezdtek a lipeckiek repülni a BM-ekkel és dolgozták ki hozzájuk a harceljárásokat, márpedig erre a feladatra legalább 4 gépet használtak.

    Ez mit bizonyít azon kívül, hogy a hajóikat időnként átszámozták? Gyakorlatilag semmit, lévén pl. a kék 90-es gépek hosszú évek óta viselik ugyanazt a számot, amit eredetileg kaptak...
     
  18. maxim

    maxim Member

     
  19. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    Rengeteg kép van, ahol nincs semmi információ arról, hogy hol készült, illetve nincs olyan helyi jellegzetesség a képen, ami alapján az adott reptér számomra is [​IMG] beazonosítható lenne. Kérdés persze az is, hogy mennyire időszerű a lista...
    Permben valószínű, hogy kb. 12 gép lehet, így a még érkező 10 darabbal lényegében teljesen átfegyverzik őket a BM-re. Moncsegorszkban, Szavaszlejkán meg úgy saccolom, hogy néhány gép lehet, amolyan "ismerkedési" céllal.
    A gyártás újraindítása nem egy elvetendő ötlet szerintem, főleg, ha egyúttal egy nagyobb átalakítással-korszerűsítéssel is összekötik (pl. törzs alatt hely 6 rakétának), de én a helyükben a hajtóművekkel is csinálnék valamit, mert az új gépek kivedelik őket az olajtartalékaikból is. [​IMG]
     
  20. boki

    boki Well-Known Member

    A gyártás újraindítása nem egy elvetendő ötlet szerintem, főleg, ha egyúttal egy nagyobb átalakítással-korszerűsítéssel is összekötik (pl. törzs alatt hely 6 rakétának), de én a helyükben a hajtóművekkel is csinálnék valamit, mert az új gépek kivedelik őket az olajtartalékaikból is

    Sok fog fuggeni az árszinttol, mennyibe jonne a gyártás újraindítása, új modernizácios csomag kidolgozása, a hajtomuveket nem hiszem, hogy újat terveznének- mivel rengeteg pénzt és idot venne igénybe- , mert van nekik raktáron 1000 darab ami 300 darab MiG-31-re elegendo lenne..
     

Ezen oldal megosztása