1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. borisz

    borisz Well-Known Member

    A gyártás újraindítása nem egy elvetendő ötlet szerintem, főleg, ha egyúttal egy nagyobb átalakítással-korszerűsítéssel is összekötik (pl. törzs alatt hely 6 rakétának), de én a helyükben a hajtóművekkel is csinálnék valamit, mert az új gépek kivedelik őket az olajtartalékaikból is

    Sok fog fuggeni az árszinttol, mennyibe jonne a gyártás újraindítása, új modernizácios csomag kidolgozása, a hajtomuveket nem hiszem, hogy újat terveznének- mivel rengeteg pénzt és idot venne igénybe- , mert van nekik raktáron 1000 darab ami 300 darab MiG-31-re elegendo lenne..
     
  2. borisz

    borisz Well-Known Member

    de jó, hogy csak az nem ment el, amit én írtam...

    Örülök, hogy ennyire leköt, én rohadtul untam, hogy fél évig ezzel szopattak.

     

    Annyiszor nekikezdtél, egyszer befejezhetnéd, és ott is maradhatnál.
    Mit gondolsz, mit csinál az ohmbúvár, ha hitelesítésnél nem jó helyre mutat a műszer? Nem csinál hozzá egy új számlapot, hanem jól kidobja az egészet...

     

    Számszerüleg ezer, vagy rohadt sok?
    Egyébként nem kell az egész hajtóművet áttervezni, elég, ha a komp. és a turbinalapátokat megpiszkálják. ...és a sorozatgyártás is tudja azt produkálni. Esetleg egy jobb befecskendező rendszer.
     
  3. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem a mérőműszer kijelzőjét "javítod" - módosítod - ha szar értéket mutat, hanem a mérőműszert kell megjavítani. Te pl. az F-111 TFR kijelzőjén megjelenő hibás adatnál a TFR kijelzőt buherálnád és nem a TFR-t javítanád? Bár ez nem mechanikus, de remélem érthető a példa... Igen, a mérőműszer is lehet hibás, de ha az tökéletes, akkor nyilvánvalóan nem skálázol újra semmit.
     
  4. cinikus

    cinikus Well-Known Member

    Nem új hajtóművekre gondoltam, hanem a meglévők megpiszkálására: ha a fogyasztásukat sikerülne némileg csökkenteni, már megérné. De ennyi tartalék hajtómű mellett egyértelműen felesleges újat tervezni/gyártani, ráadásul a meglévők teljesítményére sem lehet panasz.
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Nem lesz MIG-31 újragyártás. A parlamenti meghallgatáson jelenlevo orosz légiero parancsnoka szerint a MIG-31 már technikailag és morálisan is elavult gép, a gyártosor újra beindítására 50 milliárd rubelre (kb.1,7 mlrd.USD) lenne szukség, mely osszeget cé lszerubb egy uj gép fejlesztésébe belefektetni (amit már elkezdtek) a MIG-31-es leváltására tervezett gép prototípusa 2020-ra készulne el és 2028-tol szeretnék rendszeresíteni a hadseregben. De addig is a jelenleg 122 darab aktív állományban lévo gépekbol 50-et surgosen modernizálni kell , a MIG korporácio igazgatója szerint év végéig aláírhatják a szerzodést az orosz honvédelmi minisztériummal.

    A 2011-es szerzodés szerint 60 darab MiG-31 -est modernizálnak  BM szintre, Ha + 50 modernizálnak akkor egy ideig még szolgálatban lehet 100+ darab.
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Én még soha nem hallottam olyat, hogy egy harcigép gyártását valaha újraindították volna. Tud valaki ilyenről? Anno az OV-10-ez újragyártás felmerült, semmi sem lett belőle.
     
  7. boki

    boki Well-Known Member

    Ezt laikusok (politikusok) vetették fol, de a katonák (helyesen) elvetették....
     
  8. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Russia to Field MiG-31 Replacement by 2020

     

    http://en.rian.ru/military_news/20130411/180584483/Russia-to-Field-MiG-31-Replacement-by-2020---Commander.html
     
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    MiG-31 félig füvön

     

    http://russianplanes.net/id103916
     
  10. Roni

    Roni Well-Known Member

    Mig-31 utóda? jézusom !minek annak utód? nem egyszerűbb  lenne elfelejteni ?

    Az  csökkentett észlelhetőségű lesz ? mert ha nem akkor teljesen fölösleges  úgy is jönnek majd a jobbnál jobb sz-xx légvédelmi rendszerek .
     
  11. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @Roni

    Egy, a hazai légtér védelmére és nagy sebességű célok levadászására kifejlesztett gépnek már miért kéne "lopakodónak" lennie? Valószínűleg némileg csökkentett észlelhetőségű lenne a kor szintjén elérhető anyagok és a már alkalmazott tervezési módszerek által, de felesleges még egy, akár csak a PAK-FA radarkeresztmetszetét is megközelítő elfogóvadászt kifejlesztenie az oroszoknak. Nem baj, ha világít a radaron, ha Mach 2 felett képes ott-teremni mindenhol, majd a tajga másik végéből is leszedni mondjuk egy cirkálórakétát.

    A légvédelmi rendszerek meg a földön vannak, statikus célpontok, nem tudnak elugrani egy beérkező rakéta elöl...
     
  12. Roni

    Roni Well-Known Member

    Az már biztos hogy ha 4 mach sebességet akarnának márpedig váltótípusnak főleg a jövőben kell ilyen sebesség .

    Viszont a hatékonyságot tovább növelné hogy nem csak církáló rakéták vagy bombázók ellen vessék be hanem a vadászok ellen is alkalmas rakétákat fejlesszenek ki hozzá, ami nagyobb lenne mint  a PAKFA  nagy hatótávú rakétája .

     

    Így olyan lenne mint egy repülő sz-400 rendszer .
     
  13. bczozo

    bczozo New Member

    Roni

     

    Szerintem a sebesség nem fog novekedni, ugyanazon a szinten 2,8 M körül lesz, föleg optikai -lektronikai, radar, navigációs és új fegyverrendszerek irányába fog haladni  a fejlesztés.
     
  14. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha nem kapnak R-33/R-37 rakétát akkor tényleg megfontolandó, mert R-77-tel annyira rövid karjuk lenne, hogy platformot sok értelme nincs megtartani. A Szu-35 is képes átvenni feladatkörét. Persze ez azzal jár, hogy több Szu-35 kell és az bizonyos szempontból overkill lesz hiszen képességeinek többségére nincs szükség ahhoz, hogy alacsonyan közeledő "crusie missile" kategóriájú fegyverek után szimatoljon. Az persze megint értekes kérdés, hogy a MiG-31BM feladatköre az upgrade után mi lenne...

    Honi légvédelmi feladatra minek alacsony észlelhetőség...? Az Sz-xxx rendszereket említését nem értem, mert nem azok ellen repülne a kicsike, kiváltani meg nam tudja egyetlen SAM sem, mert azok alacsonyan repülő célok ellen olyan röhejesen kicsi HMZ-vel rendelkeznek, hogy a hasát fogja a behatoló a röhögéstől... Ezen felül a semmi közepére nem képesek kitelepülni egy MiG-31 meg arra rohangál a sarrköri tájak felett is, ameddig a keró és személyzet bírja.

    Miért is kellene ekkora sebesség? Annak ellenére, hogy a MiG-31 szuperszonikus élettartama nagy részét szubszonikus tartományban tölti és az őrjáratozás során is ebben a sebességtartományban mozog.

    Az R-77 és annak utódja az szerinted micsoda...? Szerinted mennyi ellenséges vadásszal találkozna honi légvédelmi feladatkörben? Oroszország határait nézve a legtöbb esetben ennek esélye közelít a zéróhoz...

    No offense Roni, de a szokásos marhaságokat hordod itten össze...
     
  16. Vitya

    Vitya New Member

     

    Én csak annyit tudok, hogy bár igen öreg platform a Mig-31, de ettől még nagyon egyedi, és sok mindenben még mindig igen modernnek számít, és egyedinek (főleg oroszországban)

    Egy speciális feladatra lett kifejlesztve, ráadásul ez a feladat szinte csak és kizárólag oroszországban fordul elő. Ezért szinte esélytelen is volt az exportja. Ellenben a nagy üres terület (szibéria, orosz távol-kelet) feletti járőrözés, óriási terület mobil radarernyővel lefedése a mai akár US gépekkel is csak egy teljes rendszerrel lehetne lefedni, ami magában foglalná a vadászgépeken felül a légi utántöltő és AEW gépeket is, ezekhez kellő spec felszerelést, személyzetet stb. Az oroszok ezt megoldották a Mig31-el, szerintem okos húzás. Szóval Roni, nem értelek, miért kéne elfelejteni? Azért mert máshova nem jó, ide, erre a területre, ilyen bázis sűrűségre, és infrastruktúrára igenis pontosan megfelelő gép a Mig31. Ezért is van értelme felújítani. ÉS a fentiek miatt van az, hoyg nem is tudják 1-1-ben lecserélni mondjuk pak-fára... Szóval magyarázd már meg, hogy miért írtad amit írtál!
     
  17. Wolfrick

    Wolfrick New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Orosz Légierő 2020-ra MiG-31 utódot remél
    Hali.

    Molni: kissé lemaradtam. Tudtommal a 31-es egy mikro-awacs és egy rakéta-indítóállás "összeddrótozásából" keletkezett. Mire gondolsz, az észak-szibériai területeket mivel tervezhetik lefedni? Midas+pakfa?
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Telepített SAM rendszerekkel lehetetlen a feladat megvalósítása.

    A MiG-31-re vonatkozó kommentet nem értem. A MiG-31 egy speciális feladatkörű vadászgép ami elsőként rendelkezett digitális adatátviteli rendszerrel a szovjet gépek közül, hogy egy 4 gépes kötelék képes legyen megosztani egymással az információkat. (Lehet, hogy több gép között is lehetett adatkapcsolat és 4-ről tudok.) A-50-nel is elvileg képesnek kellett volna lenni az adatkapcsolatra, de  hogy ebből mi valósult meg, lövésem sincs.*

    A "mini AWACS" kifejezést az F-14-re használják néha Irán kapcsán, de ez a szegény ember vízzel főz esete. Attól képességek terén közelében sincs a gép egy AWACS-hez, hiszen nem körkörösen figyel, operátor egy szem van, stb. Attól, hogy a MiG-31 Zaszlon radarja kisebbfajta csoda volt a '70-es évek végén, attól szintnén nem volt köze semimféle AWACS-hez, hiszen akkor PESA elven működő AWACS radar nem volt, ahogy egy AWACS számára értelmetlen a gyors pásztázással kombinált SARH rakétás szimultán céllkeüzdés.

    *Ilyenkor lenne jó, ha menne az orosz, talán 5 év múlva eljutok. :)
     
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Kanszki légibázis 2012 december. 6 BM  érkezése:

    https://www.youtube.com/watch?v=Le-8aoWovhc
     
  20. Wolfrick

    Wolfrick New Member

    <p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Az Orosz Légierő 2020-ra MiG-31 utódot remél
    Molni (2013. április 14. 15:53)

    Pont e miatt nem értem, miért akarod kukázni az elgondolást.
    Jó a 31-es öregecske (bár van BM), a rakéták lassan elöregednek és elavulnak, de észak felől muszáj egy mobilis AA platform. Mivel a távolságok hatalmasak, utak nincsenek, marad a víz (télen egyenlőre befagy) vagy a levegő.

    ps.: a mini-awacsot a (kategóriájában) nagyteljesítményű radar+adatmegosztásra értettem.
     

Ezen oldal megosztása