MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

M

molnibalage

Guest
Én már teljesen meg vagyok kavarodva. A MiG-31M ugye kasza volt. A K az nem a Kinzsálhoz készült változat?
Igazából az nem világos, hogy akkor hány gépet építettek át a R-37 vagy az R-37M-hez, mert ha jól értem ezek mérete sem azonos, az az M betű nagyon hangsúlyos eltérést jelent.

Az eredeti '80-as és '90-es évek beli 31-es változatokon az R-33 süllyesztve van, de nincs az a komoly profilozás - vagy én nem látom jól? - a törzs alatt, mint ami itt egyes fotókon van valami protóról?

A lista szerű kommentelés segítene vagy az eovlúció. Tehát úgy hogy MiG-31XY ilyen rakétával --- MiG-31ZW változat olyan rakétával, stb. és aztán képeken az eltérés, hogy mik az eltérések, vagy táblázatban. Számomra így nehezen átlátható.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Én már teljesen meg vagyok kavarodva. A MiG-31M ugye kasza volt. A K az nem a Kinzsálhoz készült változat?
Igazából az nem világos, hogy akkor hány gépet építettek át a R-37 vagy az R-37M-hez, mert ha jól értem ezek mérete sem azonos, az az M betű nagyon hangsúlyos eltérést jelent.

Az eredeti '80-as és '90-es évek beli 31-es változatokon az R-33 süllyesztve van, de nincs az a komoly profilozás - vagy én nem látom jól? - a törzs alatt, mint ami itt egyes fotókon van valami protóról?

A lista szerű kommentelés segítene vagy az eovlúció. Tehát úgy hogy MiG-31XY ilyen rakétával --- MiG-31ZW változat olyan rakétával, stb. és aztán képeken az eltérés, hogy mik az eltérések, vagy táblázatban. Számomra így nehezen átlátható.

Ahogy az Orosz ipar ebből a szempontból "teljesített" az elmúlt 25 év alatt, nem lennék meglepve ha az alakulatoknál több, egymástól részleteiben kissé eltérő cuccot repülnének, mondjuk alig követhető betű jelölésekkel. Volt egy "M" jelölésű kis sorozat is, amit nem rég preferáltak, de az nem azonos az eredeti "M" verzióval. Sz.tem most kellene a varász szó: SEGÍTS BOKI .............
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 895
113
Hivatalosan is elismerem, hogy az R-33-as rakéták első párosa részlegesen be van süllyesztve a törzsbe és a négy rakéta törzs felöli vezérsíkja részlegesen behajtható.
Aviszonthallásra!
:)

molnibalage-nak szíves figyelmébe ajánlom az alábbi linket:

http://paralay.world/mig31m.html

Mivel mérnök, a képből értenie kell, amit lát, de végszükség esetére ott van a kissé esetlen google fordító.
Neki és mindenki másnak ajánlom figyelmébe a totálisan illegálisan kikölcsönözhető Jefim Gordon féle MiG-31-es könyvet az ncore-nak nevezett tékából. Nekem nincs meg, de egyszer hallottam a buszon, hogy valakinek megvolt, de már törölte.
Ennyiből már minden kedves topiklakó mesteri szinten fogja tudni ismerni a MiG-31-est.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 477
113
Hivatalosan is elismerem, hogy az R-33-as rakéták első párosa részlegesen be van süllyesztve a törzsbe és a négy rakéta törzs felöli vezérsíkja részlegesen behajtható.
Aviszonthallásra!
:)

molnibalage-nak szíves figyelmébe ajánlom az alábbi linket:

http://paralay.world/mig31m.html

Mivel mérnök, a képből értenie kell, amit lát, de végszükség esetére ott van a kissé esetlen google fordító.
Neki és mindenki másnak ajánlom figyelmébe a totálisan illegálisan kikölcsönözhető Jefim Gordon féle MiG-31-es könyvet az ncore-nak nevezett tékából. Nekem nincs meg, de egyszer hallottam a buszon, hogy valakinek megvolt, de már törölte.
Ennyiből már minden kedves topiklakó mesteri szinten fogja tudni ismerni a MiG-31-est.
- Danke schön! - mondták a partizánok.:)
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
http://xn--80aafy5bs.xn--p1ai/aviam...tchik-mig-31/istrebitel-perehvatchik-mig-31m/

"размещенных под фюзеляжем на полуутопленных узлах подвески"

Kérlek nézd meg a képet is amit korábban betettem, ott is láthatóak a rakétatest elejének kialakított süllyesztések az első sorban.


Az általad idézett orosz nyelvű szöveget én így fordítom: a törzs alatt félig besüllyesztett felfüggesztési pontokon. Vagyis az АКУ-410 függesztő süllyesztett kivitelére utal. A képeket megnéztem, és nem tudom. Nem tudom eldönteni, hogy mit vegyek a törzs alsó síkjának. A két első rakéta közti kiemelkedést? Az szerintem az áramlásterelő része. Én pont az АКУ-410 törzsbe süllyesztett kivitele miatt annak a behúzott helyzetét veszem a törzs aljának. Anno valamikor a Kiliánon azt tanították, hogy a törzs alsó pontja a törzskeret alsó pontja. Hogy az alá még valamit szerelnek, az nem számít. Ilyen alapon a pótvezérsík alsó éle, vagy egy törzs alatti függesztési pont is lehetne a törzs alsó pontja. Szóval viszonyítás kérdése. De áramlási szempontból az első két rakéta feltétlenül süllyesztett!
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Most találtam kutakodás közben:
A RusArmy.com MiG-31 fóruma szerint tegnap, vagyis 2018. 9. 16.-án volt 43 éve, hogy először szállt fel a 31-es első prototípusa.

Molninak:
A rendszeresített változatok:
- Alap MiG-31: Zaszlony radar (más néven: RP-31, N007, SBI-16, S-800, BRLS-8B. NATO jelölése: Flash Dance), fegyverzet: 4 db R-33, 2 db R-40TD. PTB-2000 üza. póttartály. A legyártott mennyiségről ellentmondó adatok vannak (aminek az okát mindjárt megérted), a források 250 - 295 közé teszik.
- Az alapváltozat szériájának utolsó 35 - 40 darabját légi utántöltésre alkalmassá téve gyártották le. Ezeket DZ-nek nevezik, de ez nem hivatalos típusjelzés, a légierő és a gyár nem használja.
- Egy kém ügy miatt áttervezték a gép elektronikáját ez lett a B változat. Légi utántölthető, nincs redszeresítve PTB (de elméletben hordozhatja). Zaszlony-A radar. Fegyverzet: 4 db R-33, 2 db R-40TD / 2x2 db R-60M. A legyártott darabszám ismét jó kérdés, mert a nagyjavítások soron a DZ-ket is átépítették B-re. Újonnan kb. 120 db készült. Még legalább 25 db aktív, a vlagyivosztoki 22. GvIAP. a jelizovoi 865. IAP és a permi 764. IAP. repüli.
- A nem DZ kivitelű alapváltozatokból kb. 110 db-ot átépítettek a B elektronikájával, de légi üza. felvétel képessége nélkül. Ez a BSz. Fegyverzete megegyezik a B-vel. Még legalább 23 db aktív, a vlagyivosztoki 22. GvIAP. a jelizovoi 865. IAP. és a permi 764. IAP. repüli.
- A modernizációs program során korszerűsített B változatú gépek a BM-ek. Zaszlony-AM radar. Fegyverzet: 4 db R-33(Sz), 4 db R-73 / 4 db R-77(-1) és ? R-73M. Eddig 33 aktív példányát azonosítottam kép / videó alapján. 23 db-ot a kanszki 712. GvIAP, 2 db-ot a khotilovoi 790. IAP. 2 db-ot a jelizovoi 865. IAP 5 db-ot a szavaszlejkai típusátképző alakulat használ. 1 db-ot nem tudtam egységhez kötni.
- Szintén a modernizációs program során a BSz változatú gépekből is építettek át. A légi utántölthetőséget kivéve megegyeznek a BM-el. A VKSz nem is különbözteti meg, ezeket is BM-nek hívják. Az orosz fórumozók gyakran BM2-ként hivatkoznak rájuk. 79 aktív és 1 db lezuhant példányt sikerült azonosítanom, vagyis több BSz-t építettek át, mint B-t! 2 db a MiG OKB tulajdonában maradt, 23 db a moncsegorszki 98. GvIAP. 21 db a khotivoloi 790. IAP. 1 db-ot a permi 764. IAP. 24 db a vlagyivosztoki 22. GvIAP. 8 db-ot a szavaszlejkai típusátképző alakulatnál repül.
- A K változat a Kindzsal rakéta hordozására épült változat. Állítólag nincs benne radar, de ezt azért megkérdőjelezem. B változatok átépítésével készültek, szóval utántölthetőek a levegőben. Eddig 9 db-ról jelent meg kép / videó.
Valamennyi rendszeresített változatnak - a K-nak is - van GSh-6-23M gépágyúja, 260 db lőszerrel.

A sorozatgyártásra nem került változatok:
- A protogépek. Legalább 3, de más források szerint 6 db, egymástól is eltérő gép. Nem mind volt repülőképes.
- MiG-31PP: nagy sebességű katapult tesztekre használták. 2 példány készült.
- MiG-31E: műhold vadászatra szánt változat. 1 db készült, pár hónapja megint elővették, hogy kis tömegű műholdakat állítsanak vele pályára. Nem hinném, hogy lesz belőle valami.
- A kedvencünk, MiG-31M. A B / BSz továbbfejlesztésének szánták. Új sárkányszerkezet, nagyobb antennájú Zaszlony-M radar. Fegyverzet: 6 db R-33Sz / 6 db R-37, 4 db R-77. Levegő-felszín rakéták, radar elleni rakéták, buta bombák. Természetesen alkalmas légi üzemanyag felvételre.
- MiG-31FE. Csak papíron "létező" exportváltozat. A B változat sárkányába integrálták volna az M elektronikáját, és fegyverzetét, de csak 4 db R-33Sz / R-37 törzs alatti függesztési lehetőségével. A másik 2 a szárny alatti belső függesztőre került volna. Ez a változat lett felkínálva a VVSz-nek modernizáció képen. Ennek a lebutított változata lett a BM.
103716_original.jpg


Az ábrán az E és az M változat képét felcserélték!
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Kifelejtettem: az M-ből 3 db épült, de csak 2 volt repülésre alkalmas. Az egyikről nemrég találtam egy képet, ami 2017.-ben készült, a MiG OKB gyári repterén. Pontosabban a mellette levő gazos - bokros területen. Egy szétrohadt roncs.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 477
113
Kifelejtettem: az M-ből 3 db épült, de csak 2 volt repülésre alkalmas. Az egyikről nemrég találtam egy képet, ami 2017.-ben készült, a MiG OKB gyári repterén. Pontosabban a mellette levő gazos - bokros területen. Egy szétrohadt roncs.
Kicsit korrigálnám. Összesen 7 pld készült (051-057), a 052es teszt közben összetört.
Ami biztos, hogy a 053-057 oldalszámú gépek repültek. (Vagy maszkirovka a szamozas, ezt még fenntartom).
 
  • Tetszik
Reactions: hurci10

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Kicsit korrigálnám. Összesen 7 pld készült (051-057), a 052es teszt közben összetört.
Ami biztos, hogy a 053-057 oldalszámú gépek repültek. (Vagy maszkirovka a szamozas, ezt még fenntartom).

Készségesen elhiszem. Ami kavarodás (innen nézve) ott van az altípusok és gyártási számok terén, könnyen lehet, hogy a Te információd a pontos. Minden típusnak és altípusnak, a beépített rendszereknek és fegyverzetnek ad egy hivatkozási számot a tervező iroda, egy gyártmányszámot a gyártó, egy típusjelet a Légierő. Elnevezik az üzemeltetők (a 31-est pl Pticka-nak, vagyis Madárkának hívják a műszakiak, Koabl-nak vagyis hajónak / bárkának a hajózók, de a modernizált változatokra Goncsaja, vagyis Agár néven is hivatkoznak, talán a NATO kódnév, a Foxhound miatt.) És tényleg! Ad nekik egy kódnevet a NATO, egy másikat az USAF. Lásd Zaszlony radar általam ismert 7 féle neve. Szóval ember legyen a talpán, aki nem téved el!

Megjegyzem: M=7 db, oldalszámok 051-057. Plusz a strukturális tesztre szánt, oldalszám nélküli példány?

Ha bárkinek kiegészítése, más infoja van, ne tartsa magában! Együtt többet tudunk. Ezért van ez az oldal!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 895
113
Az ábrán az E és az M változat képét felcserélték

Nem cserélték fel, az ábra teljesen korrekt. A 903-as és 374-es Le Bourget-i számmal ellátott gyári "kék" gépek (a 903-assal "űrrepült" anno Anettka is) az E-k és ezekkel turnéztak, meg utast repültek, ha éppen nem különféle rekordokat állítottak fel velük.
Az M felismerhető a növelt gerincéről, orráról és a kabintetejéről.
Az ábrán hiányzik a műholdvadász MiG-31D.
Ez egy hibrid volt, mivel az alapváltozat szárnyát és törzsét a későbbi M LERX-ével és szárnyvégi felületeivel ötvözték. Illetve egy nagyon hasonló winglet-szerűséggel.
Anatolij Kvocsur volt a MiG-31D programra kijelölt főpilóta.

0711.jpg

3020.jpg

072.gif
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 895
113
Tessék, egy közeli a MiG-31D műholdvadász program számára átépített 072-es gépről:

0562.jpg


Látszik, hogy radarja nem is volt. Gondolom, hogy a repülési profil miatt is így volt egyszerűbb, meg amúgy is felesleges lett volna.
35%20%281%29.jpg


35%20%282%29.jpg


0710.jpg
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Nem cserélték fel, az ábra teljesen korrekt. A 903-as és 374-es Le Bourget-i számmal ellátott gyári "kék" gépek (a 903-assal "űrrepült" anno Anettka is) az E-k és ezekkel turnéztak, meg utast repültek, ha éppen nem különféle rekordokat állítottak fel velük.
Az M felismerhető a növelt gerincéről, orráról és a kabintetejéről.
Az ábrán hiányzik a műholdvadász MiG-31D.
Ez egy hibrid volt, mivel az alapváltozat szárnyát és törzsét a későbbi M LERX-ével és szárnyvégi felületeivel ötvözték. Illetve egy nagyon hasonló winglet-szerűséggel.
Anatolij Kvocsur volt a MiG-31D programra kijelölt főpilóta.

0711.jpg

3020.jpg

072.gif

Akkor itt van a félreértés. Én az általad D-nek nevezett változatot ismerem E-nek, műholdvadász feladatúnak. Tudtommal az M-nek - az ábrával ellentétben - nem volt szárnyvég lapja csak az E/D (?) altípusnak, hogy a magaslégköri repülések során növelje az útirányú stabilitást. Az M-nek nem is volt rá szüksége. Az ábrán M-ként szereplő gép eredetije valamikor az ezredforduló táján volt kiállítva a MAKS-on. Az M sárkánya és fegyverzete az E szárnyvéglapjával ötvözve. Az E / D változatnak nem volt fegyverzete, a műhold elfogására tervezett, de soha meg nem valósult, csak makett formájában létező rakétát kivéve. Tudtommal a MAKS-on kiállított szörnyszülött nem is repülőgép volt, csak 1:1 arányú famakett fegyvermakettekkel körülrakva.
A 1648-as hozzászólásodba berakott képek között ezt az általam E, általad D néven ismert változatot Sz-nek nevezik, míg a másikon ugyan ezt a koncepciót, csak mostanában műholdak pályára állítására tervezve I-nek. Alakul a kavalkád!
Mondjuk Sz alváltozatról már hallottam, de csak annyit, hogy nem volt radarja, és a gépágyút is levették róla. Hogy terv maradt, vagy megépült-e, azt nem tudom.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
A típusváltozatokat bemutató ábrán E-ként szereplő 903-es gépet valóban körbe hurcolták Európában, de a festését kivéve egy kutya közönséges alapváltozatú gép, még csak nem is BSz. Annyi a különbség, hogy a sturman fülkéjéből kiépítették a Zaszlony radar és a fegyverzet kezelőpultjait. Hogy ettől miért lett új változat? A Nyizsnij Novgorod-i repülőgép javító üzem használja, 2 évvel ezelőtt még biztos repültek vele. Valóban használták / használják utasrepültetésre is. El is kezdek spórolni rá. ;)
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Most nézem, már megint elkapkodtam a dolgot. Az I változat nem a mostanában már műholdak pályára állítására tervezett D / E / Sz (nem kívánt törlendő) altípus, hanem egy új műholdvadász koncepció. Az "ишим" kódjelű rakétát függesztenék egy B-re, a K-hoz hasonló módon. Nem elképzelhetetlen, de azért nem túl valószínű, hogy lesz belőle valami. Egyelőre nem foglalkozok vele, ugyan úgy, mint az orosz oldalakon fellelhető további 9 változattal, amit felsorolnak, de soha még csak 1:1 makettig sem jutott el egyik sem. Aztán találtam 4 olyat is, ami az E / D / Sz mintájára ugyan az a típus, csak más néven.
Azt hittem értem a 31-es alváltozatainak rendszerét, de 2 napi kutakodás után rájöttem, hogy kispályás vagyok hozzá. (Ehhez is.:() Lassan kezdem azt hinni, hogy az alváltozatoknak is van alváltozata, mondjuk azért mert a kezelőszerveket bal kezesekre optimalizálták.:confused:
Viszont amikor a B / BSz változatokba a nagyjavítások során utólag beépítették a műholdas navigációt (de nem mindbe!), annak nem adtak új jelzést. Pedig elég alaposan át kellett rendezni a sturman fülkéjét (is) hozzá. Ez olyan oroszos!
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Hivatalosan is elismerem, hogy az R-33-as rakéták első párosa részlegesen be van süllyesztve a törzsbe és a négy rakéta törzs felöli vezérsíkja részlegesen behajtható.
Aviszonthallásra!
:)

molnibalage-nak szíves figyelmébe ajánlom az alábbi linket:

http://paralay.world/mig31m.html

Mivel mérnök, a képből értenie kell, amit lát, de végszükség esetére ott van a kissé esetlen google fordító.
Neki és mindenki másnak ajánlom figyelmébe a totálisan illegálisan kikölcsönözhető Jefim Gordon féle MiG-31-es könyvet az ncore-nak nevezett tékából. Nekem nincs meg, de egyszer hallottam a buszon, hogy valakinek megvolt, de már törölte.
Ennyiből már minden kedves topiklakó mesteri szinten fogja tudni ismerni a MiG-31-est.

ne hogy félreérts, nem ba...tatás volt a részemről......
minden tiszteletem a tudásodnak
volt egy emlékem pont erről a törzs alatti rakéta elhelyezésről, s az sem zavart volna ha nincs igazam
viszont tényleg jó lenne Boki segítsége, mert oroszéknál annyi féle kisipari berhelés és átalakítás fut, főleg az utóbbi 4-5 év óta (amikor került pénz felújításokra), hogy követhetetlen
a Jim Gordon féle MiG 31-es könyv kicsit sok lenne, annyi időm egy ilyen speckó területre egyszerűen nem lesz......
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Tessék, egy közeli a MiG-31D műholdvadász program számára átépített 072-es gépről:

0562.jpg


Látszik, hogy radarja nem is volt. Gondolom, hogy a repülési profil miatt is így volt egyszerűbb, meg amúgy is felesleges lett volna.
35%20%281%29.jpg


35%20%282%29.jpg


0710.jpg

Lenne egy kérdésem:
a főfutó futóaknájából(ról) előre nyíló törzsféklapként funkcionáló aerodinamikai elem mennyire lehet hatékony? illetve mi okozhatta ezt a kicsit egyedül álló kialakítást?
 
M

molnibalage

Guest
Most találtam kutakodás közben:
A RusArmy.com MiG-31 fóruma szerint tegnap, vagyis 2018. 9. 16.-án volt 43 éve, hogy először szállt fel a 31-es első prototípusa.

Molninak:
A rendszeresített változatok:
- Alap MiG-31: Zaszlony radar (más néven: RP-31, N007, SBI-16, S-800, BRLS-8B. NATO jelölése: Flash Dance), fegyverzet: 4 db R-33, 2 db R-40TD. PTB-2000 üza. póttartály. A legyártott mennyiségről ellentmondó adatok vannak (aminek az okát mindjárt megérted), a források 250 - 295 közé teszik.
- Az alapváltozat szériájának utolsó 35 - 40 darabját légi utántöltésre alkalmassá téve gyártották le. Ezeket DZ-nek nevezik, de ez nem hivatalos típusjelzés, a légierő és a gyár nem használja.
- Egy kém ügy miatt áttervezték a gép elektronikáját ez lett a B változat. Légi utántölthető, nincs redszeresítve PTB (de elméletben hordozhatja). Zaszlony-A radar. Fegyverzet: 4 db R-33, 2 db R-40TD / 2x2 db R-60M. A legyártott darabszám ismét jó kérdés, mert a nagyjavítások soron a DZ-ket is átépítették B-re. Újonnan kb. 120 db készült. Még legalább 25 db aktív, a vlagyivosztoki 22. GvIAP. a jelizovoi 865. IAP és a permi 764. IAP. repüli.
- A nem DZ kivitelű alapváltozatokból kb. 110 db-ot átépítettek a B elektronikájával, de légi üza. felvétel képessége nélkül. Ez a BSz. Fegyverzete megegyezik a B-vel. Még legalább 23 db aktív, a vlagyivosztoki 22. GvIAP. a jelizovoi 865. IAP. és a permi 764. IAP. repüli.
- A modernizációs program során korszerűsített B változatú gépek a BM-ek. Zaszlony-AM radar. Fegyverzet: 4 db R-33(Sz), 4 db R-73 / 4 db R-77(-1) és ? R-73M. Eddig 33 aktív példányát azonosítottam kép / videó alapján. 23 db-ot a kanszki 712. GvIAP, 2 db-ot a khotilovoi 790. IAP. 2 db-ot a jelizovoi 865. IAP 5 db-ot a szavaszlejkai típusátképző alakulat használ. 1 db-ot nem tudtam egységhez kötni.
- Szintén a modernizációs program során a BSz változatú gépekből is építettek át. A légi utántölthetőséget kivéve megegyeznek a BM-el. A VKSz nem is különbözteti meg, ezeket is BM-nek hívják. Az orosz fórumozók gyakran BM2-ként hivatkoznak rájuk. 79 aktív és 1 db lezuhant példányt sikerült azonosítanom, vagyis több BSz-t építettek át, mint B-t! 2 db a MiG OKB tulajdonában maradt, 23 db a moncsegorszki 98. GvIAP. 21 db a khotivoloi 790. IAP. 1 db-ot a permi 764. IAP. 24 db a vlagyivosztoki 22. GvIAP. 8 db-ot a szavaszlejkai típusátképző alakulatnál repül.
- A K változat a Kindzsal rakéta hordozására épült változat. Állítólag nincs benne radar, de ezt azért megkérdőjelezem. B változatok átépítésével készültek, szóval utántölthetőek a levegőben. Eddig 9 db-ról jelent meg kép / videó.
Valamennyi rendszeresített változatnak - a K-nak is - van GSh-6-23M gépágyúja, 260 db lőszerrel.

A sorozatgyártásra nem került változatok:
- A protogépek. Legalább 3, de más források szerint 6 db, egymástól is eltérő gép. Nem mind volt repülőképes.
- MiG-31PP: nagy sebességű katapult tesztekre használták. 2 példány készült.
- MiG-31E: műhold vadászatra szánt változat. 1 db készült, pár hónapja megint elővették, hogy kis tömegű műholdakat állítsanak vele pályára. Nem hinném, hogy lesz belőle valami.
- A kedvencünk, MiG-31M. A B / BSz továbbfejlesztésének szánták. Új sárkányszerkezet, nagyobb antennájú Zaszlony-M radar. Fegyverzet: 6 db R-33Sz / 6 db R-37, 4 db R-77. Levegő-felszín rakéták, radar elleni rakéták, buta bombák. Természetesen alkalmas légi üzemanyag felvételre.
- MiG-31FE. Csak papíron "létező" exportváltozat. A B változat sárkányába integrálták volna az M elektronikáját, és fegyverzetét, de csak 4 db R-33Sz / R-37 törzs alatti függesztési lehetőségével. A másik 2 a szárny alatti belső függesztőre került volna. Ez a változat lett felkínálva a VVSz-nek modernizáció képen. Ennek a lebutított változata lett a BM.
103716_original.jpg


Az ábrán az E és az M változat képét felcserélték!
Ezt megpróbálom akkor ábrára vagy táblázatba felvinni.
 
  • Tetszik
Reactions: therob and hurci10

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 895
113
Tudtommal az M-nek - az ábrával ellentétben - nem volt szárnyvég lapja csak az E/D (?) altípusnak,
Nem nyert! Volt az egyik protón a szárnyvégeken nagy konténer (a rajz is ezt a példányt mutatja), azon voltak felületek.
Továbbra is legyen szíves mindenki a paralay weboldalát böngészni, ha nincs meg a Jefim Gordon könyv.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 379
93
Nem nyert! Volt az egyik protón a szárnyvégeken nagy konténer (a rajz is ezt a példányt mutatja), azon voltak felületek.
Továbbra is legyen szíves mindenki a paralay weboldalát böngészni, ha nincs meg a Jefim Gordon könyv.

Igen, igazad van. Tényleg volt a szárnyvégen gondola, amibe ECM felszerelést akartak berakni. Azon pedig tényleg volt winglet. De csak a 057-esen. A többin nem. Szóval az ábra korrekt, én emlékeztem rosszul. A MAKS-on kiállított gép az M 057-es prototípusa volt, nem makett. Ettől függetlenül, mivel a többi M protón nincs gondola, fenntartom, hogy nem volt az altípus tartozéka!
3009.jpg

3011.jpg

3015.jpg

Utána jártam az E változatnak is. Ez az exportra szánt változat jele volt, ennek a számára készült a lebutitott R-33E változat. (Ami szerintem csak súlymakettként létezett.) Azt viszont továbbra is fenntartom, hogy az E ténylegesen megegyezik az alapváltozattal (esetleg a DZ-vel). Náluk már a lényegesen potensebb B / BSz változat repült, szóval némi kemény valuta reményében megpróbáltak megszabadulni a nyakukon maradt alkatrészektől. (Esetleg komplett gépektől?) Jó üzleti fogás volt, csak nem jött be. Kína mutatott némi érdeklődést, de feléjük meg eladási szándék nem volt, szóval a tárgyalásokig sem jutottak el.
file.php

Egyébként az E jelölés még egyszer felbukkant pár éve, amikor Szíria érdeklődött a típus megvétele felől. De az már egy másik E volt, lényegében a Kazahoknak is eladott B / BSz. De ebből sem lett semmi.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 991
53 878
113
Csak nekem tűnik fel,hogy szokatlanul jó a lemezmunka a közeli képeken?
Más gépeknél többször előjött,hogy gyenge a kimunkálása a külső borításnak,meg horpadt,stb,ez kifejezetten precíz kivitelűnek látszik.
Csak akarniuk kell?:)