1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    [​IMG]
     
    hurci10 and fishbed like this.
  2. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    November 14.-én időjárási okokból 4 db MiG-31BM (piros 36, piros 53, piros 55 és piros 62 RF-92386, a Khotilovo-i 790. IAP. gépei) időjárási okok miatt kényszer leszálltak a Komi területen található Uszinszk polgári repülőtéren. Az INTERFAX.ru közlése szerint a gépek a mai napon - miután az egy An-12-essel odaszállított műszaki személyzet előkészítette őket, és a repülőteret üzemeltető Komiaviatrans feltöltötte őket üzemanyaggal - elhagyták Uszinszk repülőterét, és "Vorkuta irányába" elrepültek.
    Forrás: https://www.interfax.ru/russia/639148 és www.russianplanes.net
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    szegcsab, cinikus, ghostrider and 5 others like this.
  3. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    szegcsab, fishbed and Python like this.
  4. Python

    Python Well-Known Member

    Nekem is az AKU-170 tűnt fel elsőre a függesztett R-33 -ok mellett, és a hóviharon túl. ;)
     
  5. boki

    boki Well-Known Member

    AKU-170-el vannak felszerelve(R-77-1)
     
  6. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nagyon helyes. Fossanak csak. (fossunk?) Hol is van ez az Aktyubinszk?
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A mi?
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Valami itt nem tiszta. Nincs az az időjárás, amit ki ne tudna kerülni. Csak az lehet, hogy a saját repülőterük került lehetetlen körülmények közé.
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Vorkutában volt rossz idő azért kényszer szálltak le Uszinszkban nov.15-én.
     
    gacsat likes this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Asztrahany megyében, Asztrahanytól északra a Volga mentén.
     
    gacsat likes this.
  11. boki

    boki Well-Known Member

  12. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    A műholdas kommunikációs rendszer antennája, de a beidézett részből szerintem egyértelmű.
     
  13. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Azért van még pár lehetőség egy hosszú útvonalrepülés közben. Khotilovo - Vorkuta légvonalban kb. 1.860 km, és nem feltétlenül repülhették le egyenesen. A 31-es 1050 km/h-s gazdaságos sebességével számolva ez minimum 1 óra 40 perc. Ez alatt minimum alá mehet a látótáv a célreptéren, az útvonalon is bekövetkezhet váratlan és gyors időjárás romlás. Felerősödhet az esetleges szembe szél, amitől megnő a fogyasztás. A 31-es hiába mindenidős elfogóvadász, neki is van időjárás minimuma. Meg a pilótáknak is. A VKSz-ben sem csak aranykoszorús elsőosztályú pilóták szolgálnak. Ha a kötelékben csak 1 olyan személyzet is van, akinek alacsonyabb a képzettségi szintje, biztonságosabb a kényszerleszállás. Kerülni pedig nem mindig lehet. A lehetőségeket limitálja a kerozin mennyisége is. Biztos nem ok nélkül szálltak kényszert, és felteszem jobban ismerték a helyzetet, mint mi.
     
    szegcsab, cinikus, vilmoci and 4 others like this.
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Nincs beidézett rész.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Meg minimális kockázatvállalás. Éles harci bevetésen magasabban van a limit. Békeidőben meg minek is mondjuk 1% kockázatot felvállalni 0,1 vagy 0,01% helyett. Hogy lenulláznak egy több tízmillás technikát?
     
    ghostrider, hurci10, borisz and 3 others like this.
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Jó napjuk volt a fotósoknak, meg nekünk, hogy közzé tették. Ez a vadászgép egy igazi kuriózum.
     
  17. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Az INTERFAX közleménye szerint az Orosz Védelmi Minisztérium szerződést írt alá, melyben megrendeli a teljes üzemelő MiG-31-es flotta korszerűsítését BM szintre. A tervek szerint a munkát 2023-ra fejezik be.
    Forrás: http://www.militarynews.ru/story.asp?rid=1&nid=499161
     
    szegcsab, cinikus, fip7 and 1 other person like this.
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member

    "kidolgozzák a sztratoszférában a célpontok elfogását"

     
    gacsat, misinator and fishbed like this.
  19. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Az Izvesztyija január 29.-i száma szerint az Orosz Haditengerészet 2 század MiG-31BM-el rendelkezik, és ismét elkezdték (a SZU felbomlása óta először) az északi-sarkvidék feletti járőrözést.

    https://regnum.ru/news/2562042.html

    A Flotta alá rendelt 2 MiG-31-essel repülő ezredről (a 98. GvIAP. Moncsegorszkban, Murmanszk térségében, és a 865. IAP. Jelizovon, Kamcsatkában) azt lehetett tudni, hogy B és BSz változatú gépekkel repülnek, de alig van köztük üzemképes. Időnként a készültségi géppárt és a tartalék gépet is nehezen tudták kiállítani. A 865.-ök ugyan kaptak 2 db BM-et 2017-ben, de aztán hosszú időre leállt a típusváltás.
    Decemberben kezdték el rebesgetni az orosz oldalakon, hogy a jelizovoi ezredet feltöltötték BM-ekkel.
    Nos, ha a fenti hír igaz, ezt úgy is lehetl érteni, hogy mindkét ezredet visszafejlesztették századdá, viszont ellátták BM-ekkel. (12-12 gép). Ennyi gép viszont nem elég a járőrözéshez. (2+1 gép készültségben, 1 a TECs-en, 1-2 hibajavítás alatt, vagyis 4 gép marad a járőrözésre. Ez napi 2 járőrre elég, ami inkább jelképes, mint hatékony.)
    Vagy, a médiamunkás nem tud különbséget tenni a század (эскадрил) és az ezred (полк) között. Akkor viszont honnan szedtek 46 BM-et? (Századonként 12, a két ezrednél 24 - 24, amiből csak 2 volt eddig.)
    Szóval, ha nem kacsa az egész, akkor inkább az első verziót tartom lehetségesnek.
     
    szegcsab, fishbed and fip7 like this.
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mit gondolsz arról,hogy a derék újságíró a járőrözés és a készenlét közt nem képes különbséget tenni?Készenlétet adni 2 század alkalmas az adott régióban,de ez ugyen nem folyamatos járőrözés csak eseti.
     
    borisz likes this.

Ezen oldal megosztása