1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Nem hiszem, mert azt írja, hogy a kérdéses tevékenységet most kezdték el, a Szu megszűnése óta először. Készültséget (готовность) eddig is adtak, és egyértelműen a патрулировать арктическую зону (járőrözés az Artikus zónában) kifejezést használja.
    De az is a századdá visszafejlesztéses verzió mellett szól, hogy a Google Earth 2018. 7. 20.-ia és 8. 30.-ai felvételein Moncsegorszkban 15 db 31-es látszik, ami inkább egy század. Jelizovoban 2018. 7. 10.-ei képen 29 db 31-es, de, hogy abból mennyi a régi, üzemképtelen B / BSZ, azt képtelenség megmondani.
     
    szegcsab, fishbed and dudi like this.
  2. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Ez most kicsit hosszú lesz, elnézést.

    A tegnap esti hozászolásom után írtam pár, a mienkhez hasonló, 31-essel foglalkozó oldalról megismert orosz ismerősnek. Most az ő válaszaik alapján összegezném amit ők tudni vélnek a 31-esek jelenlegi helyzetéről. Hangsúlyoznám, hogy az infók hozzánk hasonló fotelszakértőktől származnak, vagyis NEM hivatalos információk.

    Az általunk MiG-31BM-nek nevezett változatot ők Tip 28-ként ismerik, valószínűleg ez a gyári jelölése. A nálunk MiG-31BSzM névre hallgató változat hasonló jelölése: Tip 58/78.

    Tip 28 változatra 2008 - 2013 között 47 db gépet építettek át. Ezekből 14 db Moncsegorszkba, 2 Khotilovora, 5 Szavaszlejkára, 2 Jelizovoba, 24 Kanszkba került.
    Tip 58/78 változatra 2014-benn 18 db-ot építettek át, ezekből 2 Akhtyubinszkba került, a többi Khotilovora. 2015-ben 11 db-ot, ezekből 3 Uglovajára, 8 Szavaszlejkába került. 2016-ban 22 db, amiből 16 Uglovajára, 6 Permbe került. 2017-ben 23 db, ezekből 5 Uglovajára, 15 Permbe, 3 Kanszkba került. És végül a tavalyi évben 14 db, amiből 10 Jelizovoba, 3 Permbe, 1 Kanszkba került.
    Ezen kivűl 10 gép lett K változatra átépítve, amik Akhtyubinszkben vannak. További 2 gép van az RSzK MiG Zsukovszkij-i telephelyén tesztekre, a piros 06-os K proto, és a kék 81-es D(?) proto. Ez utóbbi a műhöld elfogó rakéta hordozója, de a típusjelzése ismeretlen.

    2018 utolsó negyedévében az alakulatok között volt némi gépmozgás, amikből a következő ismert: Moncsegorszból 4 BM átadásra került, 1 db Kanszkba, 2 db Khotilovoba, 1 pedig ismeretlen helyre.

    Balesetben 4 db gép semmisült meg, 3 BM Kanszkban, és 1 BM Szavaszlejkában.

    A gépek jelenlegi települési helyei:
    - 22. GvIAP, Centralnaja Uglovaja: 24 db BSzM,
    - 98. GvIAP, Moncsegorszk: 10 db BM (ez csak egy század),
    - 712. GvIAP, Kanszk: 22 db BM + 4 db BSzM,
    - 764. IAP, Perm: 22 db BSzM,
    - 790. IAP, Khotilovo: 16 db BSzM + 4 db BM,
    - 865. IAP, Jelizovo: 10 db BSzM + 2 db BM (ez is csak egy század),
    - 4. GTsPAV, Szavaszlejka: 8 db BSzM + 4 db BM,
    - ?, Akhtyubinszk: 10 db K + 2 db BSzM,
    - RSzK MiG, Moszkva-Zsukovszkij: 1 db K + 1 db D (?).

    Ez összesen 144 db átépített gép, amiből 4 db megsemmisült.

    Ezeken kívül az alakulatoknál, és a gyárak repterein van még további 110-150 db DZ / B / BSz. Ezeket a nemrég bejelentett szerződés szerint 2023-ig szintén tervezik modernizálni. Természetesen nem mindet fogják átépíteni, mert lesz, amit az állapota miatt csak alkatrésznek lehet hasznosítani, de még így is várható további 100 - 120 db modernizált Mig-31-es megjelenése a következő pár évben a VKSz (és a flotta?) alakulatainál.

    Kösz a türelmet!
     
    wankel, ghostrider, vpet and 15 others like this.
  3. boki

    boki Well-Known Member

  4. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    A 81-es oldalszámú MiG-31DZ megint Zsukovszkijban tartózkodik, szóval lehet készülnek valamire Szergejék (szeptember végén ez cipelte a műhold elleni 30P6 Kontaktot)
    [​IMG]
     
    Python, wankel, fip7 and 4 others like this.
  5. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Végre valami látványosnak nevezhető produktum a Rogyinából! Bár a sztratoszférás, kozmoszos téma erőltetésénél némileg izgalmasabb - legalábbis számomra - a hosszú őrjáratozási idő emlegetése. És azt is sajnálom, hogy a sturman a képernyői helyett a műholdas navigáció kezelőpultját és a magasság, sebesség, M-szám mérőt vette. Persze világos, hogy miért. De azért egyértelműen érdemes volt megnézni!
     
  6. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    A gépen megfigyelhető egy apró módosítás: a bal szívócsatorna tetején, a szárny belépőélének magasságában, a műholdas kommunikáció antennájának eddigi kiemelkedő "kalapdobozát" besüllyesztették a felületbe.
     
    nyugger likes this.
  7. notaricon

    notaricon Well-Known Member

    Ha még nem lett vóna...
    [​IMG]
     
  8. fip7

    fip7 Well-Known Member

    A 3-as dizájn nálam nagy üt :)
     
    misinator, hurci10, vpet and 2 others like this.
  9. emel

    emel Well-Known Member

    Az lehet, szemre/aerodinamikailag tényleg jól néz ki, de azért megkérdezném: hova tűntek/gondolták elhelyezni a sárkányban a két nagy teljesítményű hajtóműhöz szükséges méretes szívó- és levegőcsatornákat, vagy a futóműveknek szükséges futóaknákat?!! Mert ahogy itt elnézem ezt a rajzot, vagy-vagy ... vagy jó lenne látni róla egy oldalnézeti ábrát is hogy el lehessen hinni.
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ne kötözködj!Szép és kész!;)
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Az lehet, de én rep-műszakiként szeretném érteni a lehetséges működését is! Úgyhogy nem kötözködök, hanem kíváncsiskodok, ráadásul ez ma már nem olyan szörnyűséges titok mint volt anno. Akkoriban még a NATO-kód Foxhound-ot is előbb tudtuk, mint hogy az a MiG-31.:)
     
    hurci10 and dudi like this.
  12. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Elárulok egy nagy titkot, de csak neked! ;) A variant 3 egy átvodkázott éjszaka utáni másnaposság terméke. Futóműve nem is lett volna, mert olyan hosszú bevetésekre tervezték, hogy nem szállt volna le többet miután egy anyagépről a levegőbe engedik. Az anyagép terveit megnézheted, ha rákeresel a Projekt Tu-95-31 Mamocska kifejezésre. Cirill betűkkel kell beírni. :rolleyes:
    Más forrás szerint pedig egy sajnálatos félreértés miatt a 2. generációs szovjet űrsikló vázlata keveredett a 31-es dokumentációja közé. A hiba feltételezett elkövetőjét, Иван Сергейевич Елкуров műszaki előadót pedig a KGB látogatta meg másnap. Azóta nem látták...:p
     
  13. zolkas

    zolkas Well-Known Member


    Ivan Szergejevics Elkurosz:) hunci vagy te nem hurci
     
    hurci10, ghostrider and fip7 like this.
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    emel

    Ha az egy felső delta szárny akkor lehet alatta beömlő. Ha alsó delta szárny, akkor pedig lehet a gép alján a beömlő.
    Engem a Drakenre vagy a MIG-21I-re emlékeztet.
    [​IMG]
     
    hurci10 and ghostrider like this.
  15. emel

    emel Well-Known Member

    Ezért lettem volna kíváncsi az oldalnézetre.
     
    fip7 likes this.
  16. jani22

    jani22 Well-Known Member

  17. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Találtam még egy-két képet de sajnos a Draken szárnyasról semmit sem találok :(
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    misinator, ghostrider and ghostface like this.
  18. jani22

    jani22 Well-Known Member

  19. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Az orosz Védelmi Minisztérium közlése szerint 2019-ben az Északi Flotta alá rendelt, jelenleg csak 1 századnyi géppel rendelkező 98. GvIAP.-ot (Moncsegorszk) ismét kétszázados ezred erejűre fejlesztik.
    Ezenkívül Dimitrij Boltenkov katonai szakértő (róla még nem hallottam, de lehet, hogy ez az én hibám) szerint hamarosan reaktiválják a nagy múltú, 2001-ben feloszlatott 174. GvIAP.-ot az Arhangelszki Területen található Kotlasz légibázison. Valószínűleg szintén kétszázados ezredként kb. 2 tucatnyi MiG-31BM-el felszerelve.
    Forrás: https://b-port.com/news/item/224035.html
    Továbbra is tartja magát az a nem hivatalos értesülés az orosz "karosszék szakértők" körében, hogy a 22. GvIAP. 31-eseiből, azokat kiegészítve szintén reaktiválják a 2009-ben feloszlatott 530. IAP.-ot Csugujevkán (Tengermelléki Terület, Vlagyivosztoktól kb. 200 km-re északra).
    Úgy látom komolyan gondolják a BM modernizáció folytatását, és a gépeknek már meg is találták a helyét.
     
    jani22, fip7, therob and 3 others like this.
  20. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Honnan szednek ennyi képzett katonát? Én még fiatal orosz pilótát nem láttam.
     

Ezen oldal megosztása