1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Csak érdekesség képen:
    Az előbb jártam két orosz fórum 31-es oldalán. Mindkettőn megjelent a 31-est lelövő 31-es esete. Az egyiken egyszerűen szemétnek minősítik a hírt, a másikon a veszna = tavasz szóval reagálnak rá, ami átvitt értelemben kb. megfelel a mi kacsa kifejezésünknek. A dolog azért elgondolkodtató, mert ezeken a fórumokon fent vannak olyanok is, akik repülték, üzemeltették a típust, vagy a légierő tagjai voltak. Nem állítom, hogy a két minősítést író is ilyen háttérrel rendelkezik, de lehetséges.
    Szóval lehet, hogy célszerű óvatosan hitelt adni ennek az irománynak.
     
    gacsat, fishbed and arbalest like this.
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A MiG-31M-en ezt a TP8-as hőpellengátort egy komplex kamerarendszerre cserélték, ebben is az F-14-es volt az iránymutató:

    [​IMG]

    Ahogy a hátsó kabinban is ennek képét tudta volna nézni az a négy képernyő közül a felsőn a navigátor-operátor-fegyverkezelő:

    [​IMG]

    A jókora körszimmetrikus radar kijelző pedig előreköltözött a pilóta műszerfalára:

    [​IMG]

    Namost ez utóbbiból annyi öröklődött át a megvalósulás idejére már erősen felvízezett BM program gépeire, hogy a repülőgépvezető posztján is megjelenítődhet(?) a radar képe az egyetlen MFD-n:

    [​IMG]

    A BM prgram prototípusán még elöl kettő, hátul három MFD-vel számoltak, ez a felosztás változott a széria gépeknél 1+2-re.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    gacsat, fishbed, molnibalage and 4 others like this.
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  4. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Jó kis cikk, egy apró pontatlansággal.
    A hajtómű nem a D-30F, hanem a D-30F6-os.
    Az az egyetlen karakter sokat jelent.
    A D-30F volt a koncepció, egy, a tervezett feladatnak sehogy se megfelelő, utánégetővel megtoldott D-30-as (a Tu-134-esből), míg a D-30F6-os egy hibrid.
    A kisnyomású forgórész a D-30-asból van, de plusz egy fokozattal, a nagynyomású forgórész a jókora D-30KP-ból, de mínusz egy fokozattal és erre applikálták rá az utánégetőt.
     
  5. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Na mi van a hasa alatt?
    [​IMG]
     
    gacsat and fishbed like this.
  6. boki

    boki Well-Known Member

    KInzsal közelről

    [​IMG]
     
    fip7, gacsat, hurci10 and 1 other person like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Milyen masszív ledobó szerkezetet konstruáltak ennek a dögnek. Ez a függesztő ugyanazon az elven működik, mint a H-58-asokat, H-29-eseket indító AKU-58-as, csak azoknál jóval nagyobb.
     
    fip7, gacsat and fishbed like this.
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Akkor és olyan kecses, mintha valami gyár TMK-sai csinálták volna.
     
  9. zolkas

    zolkas Well-Known Member

    Az a hülye fizika +55--45 fok közötti játéktér az nem játék.
     
    fishbed and ghostrider like this.
  10. hurci10

    hurci10 Well-Known Member


    Hirtelen nem vágom, hogy mennyi a Kh-47M2 Kinzsal tömege, de biztos tonnán felül van. A MiG-31 engedélyezett túlterhelése meg 5 G. Kinzsal-lal biztos nem húz ekkorát egy értelmes ljotcsik sem, de 2,5 G-nél is 2.500+ kg-ot kell megtartania annak a függesztőnek. Ezt nem bírja a fogselyem! Ráadásul a Kinzsal eredetileg nem légi indítású fegyver, szóval nem is lehet 1-2 ponton rögzítve függeszteni, azért kell neki egy ilyen "bölcső". És végül az orosz filozófia szerint, ha nehéz (van benne anyag), akkor jó. Legyen erős és megbízható csak az számít. Szépségversenyt nem fog nyerni a megoldás, de nem is oda készült.
     
    fishbed and ghostrider like this.
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Hát, azt nézve, hogy mekkora az elődje ez minimum 2 tonna táji lehet.
     
  12. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én 3 tonnáról hallottam idáig és ránézve ez teljesen reális. Gondoljatok a KAB-1500-asokra, amelyek ehhez képest játékszerek. A Kinzsal nem egy üreges hordó, hanem egy szilárd hajtóanyaggal és robbanóanyaggal teli szerkezet.
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Én 5 tonnára emléxem. A 31es megengedett túlterhelése teljes terhelésnél +2,5G volt a Kinzsal előtt.
     
  14. boki

    boki Well-Known Member

    A Kinzsal 4000kg(harci rész 480kg).
     
    gacsat likes this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

    Ez egy műhold elleni rakéta
     
    gacsat likes this.

Ezen oldal megosztása