MiG-31 Foxhound (Mikojan-Gurjevics)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Ez a kép állítólag mostani és Zsukovszkijból.
Valamit megint tesztelnek egy aerodinamikailag lecsupaszított MiG-31-essel:

294743.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 689
113
Mintha ez a videó már lett volna linkelve.
Ez a gép kerozinpárával a tartályaiban szállt fel a demóra:eek::rolleyes:

 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Mintha ez a videó már lett volna linkelve.
Ez a gép kerozinpárával a tartályaiban szállt fel a demóra:eek::rolleyes:

A két jókora hajtóműve sacc per kábé a MiG-29-esek RD-33-asainak a dupláját fogyaszthatják, minden sebességen, magasságon és rezsimen.
A MiG-29-es a 3600 kg-os belső kerókészletét egy nyolc perces intenzív földközeli demórepüléssel közel teljesen ki tudja fogyasztani.
Ez a MiG-31-es már csak a maximális túlterhelhetősége miatt se nagyon repül intenzíven végig egy nyolcperces bemutatót.
Ha a fékek felengedésétől a fékernyő eldobásáig le is húz nyolc percet a levegőben, a maximum 5.5g-s limit miatt csak pár utánégetős döngetésre és némi ugrásra futhatja a képességeiből.
Ebből arra következtetek, hogy a teljes, 16 tonnás töltésének alig a negyedéből, kb 4000 - 4500kg-ból le képes tudni a Le Bourget-ban előadott programot.
Az meg a 21 tonnás szerkezeti tömeget véve még mindig egy igen szerény felszállótömegre jön ki.
Ez a kb 25-26 tonnás felszállótömeg, a 66 négyzetméteres szárnyfelülettel együtt kapja meg a 31 tonnányi fékpadi tolóerőt.
Legyünk szigorúak, vegyük komolynak a szívócsatorna veszteségeket.
Akkor is kb 28-29 tonna az, ami ezt a 25-26 tonnás gépet megtolja.
Akárhogy is nézem, a MiG-31-esnek elviekben óriási kell, hogy legyen a “demózós” tolóerő/tömeg aránya.
Akkor is, ha 4 helyett akár 8 tonnányi keróval száll fel a gép.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 689
113
A két jókora hajtóműve sacc per kábé a MiG-29-esek RD-33-asainak a dupláját fogyaszthatják, minden sebességen, magasságon és rezsimen.
A MiG-29-es a 3600 kg-os belső kerókészletét egy nyolc perces intenzív földközeli demórepüléssel közel teljesen ki tudja fogyasztani.
Ez a MiG-31-es már csak a maximális túlterhelhetősége miatt se nagyon repül intenzíven végig egy nyolcperces bemutatót.
Ha a fékek felengedésétől a fékernyő eldobásáig le is húz nyolc percet a levegőben, a maximum 5.5g-s limit miatt csak pár utánégetős döngetésre és némi ugrásra futhatja a képességeiből.
Ebből arra következtetek, hogy a teljes, 16 tonnás töltésének alig a negyedéből, kb 4000 - 4500kg-ból le képes tudni a Le Bourget-ban előadott programot.
Az meg a 21 tonnás szerkezeti tömeget véve még mindig egy igen szerény felszállótömegre jön ki.
Ez a kb 25-26 tonnás felszállótömeg, a 66 négyzetméteres szárnyfelülettel együtt kapja meg a 31 tonnányi fékpadi tolóerőt.
Legyünk szigorúak, vegyük komolynak a szívócsatorna veszteségeket.
Akkor is kb 28-29 tonna az, ami ezt a 25-26 tonnás gépet megtolja.
Akárhogy is nézem, a MiG-31-esnek elviekben óriási kell, hogy legyen a “demózós” tolóerő/tömeg aránya.
Akkor is, ha 4 helyett akár 8 tonnányi keróval száll fel a gép.
Élmény volt olvasni minden mondatod!
Köszönet a válaszodért!
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Jó kis MiG-31-es fotók:


Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.

Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.

Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):


Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 337
10 689
113
Jó kis MiG-31-es fotók:


Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.

Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.

Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):


Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):

A Szovjetunióban a hatvanas évek végéig nem használtak sem a civil, sem a katonai repülésben belépőél mechanizálást.
Kipróbálták a Je-2-es első verzióján, utána nagy szünet a variaszárnyasokig, meg a Tu-154, Il-76-ig.
e2-5.jpg


Eleve egy brutális terhelésnek kitett alkatrész a MiG-31 esetén.
Lehetséges, hogy konstrukciósan annyira nem lett üzembiztos, úgyhogy inkább nem erőltetik a használatát?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
A Szovjetunióban a hatvanas évek végéig nem használtak sem a civil, sem a katonai repülésben belépőél mechanizálást.
Kipróbálták a Je-2-es első verzióján, utána nagy szünet a variaszárnyasokig, meg a Tu-154, Il-76-ig.
e2-5.jpg


Eleve egy brutális terhelésnek kitett alkatrész a MiG-31 esetén.
Lehetséges, hogy konstrukciósan annyira nem lett üzembiztos, úgyhogy inkább nem erőltetik a használatát?
Nem. Inkább arról lehet szó, hogy a nagy torlónyomásnak kitett alkatrésznél a megbízhatóság végett csak minimális az működési tartomány és az alkalom, amikor minderre szükség van. Bár ez ellentmond minden józan tervezési filozófiának, hiszen, ha egy alrendszer csak nagyon ritkán van igénybe véve és a hatása is marginális, akkor inkább nem szabad bajlódni vele, mert csak felesleges hibafaktor és plusz tömeg.

Az sem világos, hogy ha a MiG-31-es eredendően nem légiutántölthetőre volt tervezve, akkor mire fel van a szárnyán a belépőélmechanizáció úgy kialakítva, hogy jóformán csak az ahhoz szükséges állásszögnél van megműködtetve a rendszer?
Amúgy a belépőél csak 13 foknyit tér ki, miközben a fékszárny mellett a csűrőnek is van egy 5 fokos fékszárny funkciója, így az valójában egy flaperon.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 798
35 223
113
Modernizálják a MiG-31 vadászgépeket Oroszországban
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Modernizálják a MiG-31 vadászgépeket Oroszországban
Itt csak a már régóta folyó modernizációról van szó. Felhozzák őket BM szintre.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 783
80 929
113

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 378
93
Eddig összesen kb. 150 db MiG-31-est modernizáltak, és lassan elfogynak a megfelelő állapotú sárkányok. Ha így nézzük, a modernizált gépek kb. 10%-a lett K verzió. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy K-nak csak DZ/B változatú, vagyis utántölthető gépeket építenek át, és azokból van kevesebb. A modernizált 31-esek közel 2/3-a BSzM, vagyis nem lehet a levegőben utántölteni őket. Valamiért a BSz-ekből több sárkány alkalmas a modernizálásra.
A BKC-nek lehet nagyobb szüksége van nagy tejesítményű elfogóvadászokra, mint stratégiai(?) feladatú 31-esekre. A K változatból szerintem nincs is értelme 2 századnyi (24-30 db) gépnél többet gyártani.

Az eddig elkészült mennyiség 1 századnak elég. A számozásukból, és a piros oldalszámokból arra lehet következtetni, hogy majd a Középső Katonai Körzetbe fognak kerülni Kanszkba, a 712. Gárda Vadászrepülő Ezredhez, ahol a K-kból lesz a 3. század. Most ezt a katonai körzetet erősítik, például - ha majd elkészülnek - a Szu-34NVO-k is oda kerülnek a 2. Gárda Bombázórepülő Ezredhez, ahol leváltják a 3. századnál jelenleg repülő Szu-24MR felderítőket.
 

hurci10

Well-Known Member
2018. július 1.
390
1 378
93
Jó kis MiG-31-es fotók:


Van egy dolog, amit nem értek. A MiG-31-esen a szárnyak belépőéle lehajtható, ugyanúgy, ahogy minden negyedik generációs, nagy manőverezőképességű vadászgépnél (kivétel: F-15), vagy olyan harmadik generációs harcászati repülőgépeknél, ahol legalább a fel- és leszállási úthosszt. illetve sebességet akarták csökkenteni.

Namármost a MiG-31-es az ugyan negyedik generációs, de nem nagy a manőverezőképessége, ugyanakkor nehéz, tehát azt gondolná az ember, hogy ha már a MiG-25-ösnél nem volt mód a belépőél megbonyolítására a nagy sebességű repülés torlónyomása miatt, akkor itt a csökkentett végsebesség miatt élni fognak a mechanizált belépőél adta előnyökkel. Mert muszáj, hiszen a gép nehéz és midnen aerodinamikai segítséget igénybe kell venni. És eleve, mert ott is van a kiépített mechinizáció.

Azaz, hogy csak gondolná az ember, hogy muszáj, de a MiG-31-esnél sem a fel-, sem pedig a leszálláshoz nem ívelik a belépőélet, a rendszer ilyenkor nem aktív egyátalán.
Az egyetlen helyzet idáig, ahol láttam a rendszert működni, az a légiutántöltés. És csak ott és ott is csak ritkán. Itt például a 19-es oldalszámú gép repül olyan állásszöggel, hogy ívelődik a belépőél is (odatekerve):


Itt látható az ívelés a földi rendszerpróbán 10:45-nél (kicsit elétekertem):

TOP GUN elvtárs permi videóin több alkalommal is látszik, ahogy a zónában ellenőrzik a rendszert felszállás előtt. Eredetileg a 31-est úgy tervezték, hogy 16.350 kg belső üzemanyag töltéssel, 4 db kb. negyedtonnás R-33-assal, 2 db hasonló súlyú R-40TD-vel és 2 db PTB-3000-essel is föl tudjon szállni. Ekkora felszálló tömegnél szükség lett volna az orrsegédszárnyakra, hogy elég legyen a légbázisokon átlagos, 2.500 m-es felszállópálya. Azóta a póttartályokat és az R-40TD-ket kivonták, a helyükre rendszeresített rakéták pedig jóval könnyebbek. A kisebb felszállósúlyhoz már nem szükséges az orrsegédszárnyak használata. Ezért látod azt, hogy szinte csak kis sebességű és viszonylag nagy állásszögű repüléskor működik a rendszer.
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
Eddig összesen kb. 150 db MiG-31-est modernizáltak, és lassan elfogynak a megfelelő állapotú sárkányok. Ha így nézzük, a modernizált gépek kb. 10%-a lett K verzió. Az is behatárolja a lehetőségeket, hogy K-nak csak DZ/B változatú, vagyis utántölthető gépeket építenek át, és azokból van kevesebb. A modernizált 31-esek közel 2/3-a BSzM, vagyis nem lehet a levegőben utántölteni őket. Valamiért a BSz-ekből több sárkány alkalmas a modernizálásra.
A BKC-nek lehet nagyobb szüksége van nagy tejesítményű elfogóvadászokra, mint stratégiai(?) feladatú 31-esekre. A K változatból szerintem nincs is értelme 2 századnyi (24-30 db) gépnél többet gyártani.

Az eddig elkészült mennyiség 1 századnak elég. A számozásukból, és a piros oldalszámokból arra lehet következtetni, hogy majd a Középső Katonai Körzetbe fognak kerülni Kanszkba, a 712. Gárda Vadászrepülő Ezredhez, ahol a K-kból lesz a 3. század. Most ezt a katonai körzetet erősítik, például - ha majd elkészülnek - a Szu-34NVO-k is oda kerülnek a 2. Gárda Bombázórepülő Ezredhez, ahol leváltják a 3. századnál jelenleg repülő Szu-24MR felderítőket.
Azért dulva csapásmérő kötelék lehet egy 20-30 kindzsalt hordozó !