Mi-24 / Mi-35 Hind , Superhind (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 174
113
Gondolom a két szenzor egymástól való távolsága adott, ezt a gyártó határozta meg.
Azonban hiába szélesebb a Ka-52-es, ott sincs ennyire széttolva a két szenzor. Illetve ami mégis feltűnik, hogy úgy fest, a két, forgatható, gömbbe épített zavaró egységgel kell egy vonalba lenniük. Valószínű a Mi-24-esen csak így tudták a kellő távolságra kiemelni a gép kontúrjából a vevő egységeket.

226910.jpg
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
46 791
75 842
113
Orosz elektronika.Dán szárnycsonkvégi konténerrel összehasonlitva szemléletes a különbbség.Jók az orosz mérnökök,dehogy az ipar mit képes megvalsitani,az már máskérdés

A KA-52-ben is ez van márpedig tuti nincs benne ennyi hely szóval valószínűbb amit AO ír.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 431
18 865
113
Az a két kinövés tényleg durva egy kissé

Nem szépség verseny ahogy mondani szokták azt az f-35-re is a pakfa és az f-22 viszonyítva. Ha ez az ára annak hogy nagyobb túlélőképessége legyen ne csak a fél évszázados infracsapda szórás akkor legyen.
 
M

molnibalage

Guest
Nincs mentség, ez szörnyű:
És az jobb megoldás, hogy a gépet csupaszon hagyod? A heliknél is az van, mint a vadászgépeknél. Elfogadható ár a teljesítménycsökkenés, ha van pajzsod és mindentlátó szemed. Én inkább ezzel mennék harcba, mint csupasz helivel, még ha szerinted igénytelen és nem kiforrott a cucc.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni and boki

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 731
80 567
113
És az jobb megoldás, hogy a gépet csupaszon hagyod? A heliknél is az van, mint a vadászgépeknél. Elfogadható ár a teljesítménycsökkenés, ha van pajzsod és mindentlátó szemed. Én inkább ezzel mennék harcba, mint csupasz helivel, még ha szerinted igénytelen és nem kiforrott a cucc.

Így van. A Szíriában lelőtt gépen sem volt ilyen-ha lett volna lehet túléli.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 515
113
Gondolom a két szenzor egymástól való távolsága adott, ezt a gyártó határozta meg.
Azonban hiába szélesebb a Ka-52-es, ott sincs ennyire széttolva a két szenzor. Illetve ami mégis feltűnik, hogy úgy fest, a két, forgatható, gömbbe épített zavaró egységgel kell egy vonalba lenniük. Valószínű a Mi-24-esen csak így tudták a kellő távolságra kiemelni a gép kontúrjából a vevő egységeket.

226910.jpg


Miért dőlnek a forgó rotorok ezen a gépen,hiszen még a földön van?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 934
53 515
113
Nem azért, mert éppen kezd jobbra kanyarodni gurulás közben?


Nem tudom,a rotorral fordulna a földön?Az első kereke is fordul,a rotor csak az egyenes tolóerőt kék adja neki a földön,és az első kerékkel meg fordulna a kasztni,mint a repcsiken,de tévedhetek is.
Van helikopter pilótánk?Hogy fordul a helikopter gurulás közben,rotorral,és a kerék kormányzással,vagy csak a kerék kormányzásával?
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Miért dőlnek a forgó rotorok ezen a gépen,hiszen még a földön van?
azért mert ki van térítve a bot... :D (vagy ciklikus kormányszerv, ha úgy jobban tetszik :))
A 2 nagy bumszli a pilonok szélein az mi,1-1 nagy bomba,vagy más?
Névlegesen 500 literes póttartályok (de inkább 475 litert lehet beleszuszakolni). A mieinkhez is van hasonló (meg a két NVG-s Mi-17-eshez is, csak ezen, mintha lenne néhány újítás )
Nem tudom,a rotorral fordulna a földön?Az első kereke is fordul,a rotor csak az egyenes tolóerőt kék adja neki a földön,és az első kerékkel meg fordulna a kasztni,mint a repcsiken,de tévedhetek is.
Van helikopter pilótánk?Hogy fordul a helikopter gurulás közben,rotorral,és a kerék kormányzással,vagy csak a kerék kormányzásával?
Mi-8-asnál, ahol van faroklégcsavar ott az lökdösi a seggét, ha „kanyarodni” kell.
A Ka-26-nál meg szerény ismereteim szerint van PU-8-as (levegős differenciál fékszelep) is és úgy fordul, hogy amerre léped a pedált, azon az oldalon „jobban fog a fék”.
Valószínűleg ez a Kamov is így működik, csak hidraulikusan. Helikopternél nem hiszem, hogy elterjedten használnának kormányozható orrfutót, de aztán lehet, hogy tévedek.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed