1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mil Mi-24/-35 "Hind", "Superhind"

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Remélem a Falconokat már alakítják átfele.
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Te miről beszélsz?
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hát, ha a beloruszoknak van, akkor nekünk is lehet hálózatos cuccunk. Évekkel ezelőtt láttam, ahogy a belorusz szakaszvezető a harci laptopján légicsapást kért , és küldte az adatokat a Stu-24(!)esekre.
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kezdem azt érezni, hogy azért átesel a ló túloldalára...

    Ez úgy nem igaz, hogy van.
    1. Van domborzat is. Már csak egy néhány méteres púp is bőven kitakar egy helit, ha az néhány méteren repül a teteje legyen 10 méteren.
    2. Milyen magasan van az antennád? Vegyünk, akkor egy "bármilyen" radart. A Sentinel is az. Ott az antenna kb. 2-3 méteren, ha van.
    Így a horizont terep nélkül van 16 km-en. De van domborzat, vannak épületek, erdők, stb. És azért ilyen radarból sem tucatszám van a harctéren.

    A helik sem vákuumban repülnek. Folyamatosan működő radart meg lehet SEAD-elni is.
     
    Luthero, fip7 and zsolti like this.
  5. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    régen röhögtem ennyire jót...
    :D:D:D

    http://lhsn.hu/a-mil-helikopterek-hokoveto-raketak-ellen-kidolgozott-harmas-vedelmi-rendszere/
    A SZOEP-V1A (oroszul: „Sztancija Optiko-Elektronnih Pomeh”) a sokszor csak elektrooptikai „diszkólámpának” nevezett, az infrafejes, hőkövető rakéták összezavarására kifejlesztett eszköz is egy aktív (védelmi) berendezés.
    Működési elve: a támadó hőkövető rakétát felmelegített infranyalábokkal megzavarja, melyet a berendezés a helikopter közvetlen közelébe, de különböző távolságokra szór szét.
     
    fip7 and molnibalage like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Röhögés helyett mondjuk lehetne írni nekik, hogy miről van szó...
     
  7. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Magyarul HTÖ 213-oldalától.
    Angolul a History of the Electro-Optical Guided Missiles 30-oldalától.

    Ha a fentieken túl nem kérdeznek, akkor nem válaszolok.
    ;)
     
    fip7 likes this.
  8. rudi

    rudi Well-Known Member

    De bizony igaz...
    1. A helikopter repülési sebességéről és magasságáról és domborzatról lsd. fent: ha a helikopter a fák között meg pár méteres púp mögött cikázik akkor egyrészt lassan kell repülnie (nem több mint 200-300 km / h) másrészt a saját EO / IR rendszerei sem fogják észrevenni az ellenséget időben. Képzeld el hogy egy heli berobog földközelben a harcmező fölé…Majd akkor kezdi el keresgélni a célt, azonosítani, lőkört repülni emelkedni támadáshoz mikor már mindenki őrá lő? Marhaság...
    2. Nézd meg milyen magasan vannak az antennák (lsd. lenti kép) és tényleg valamennyi VSHORAD rendszerhez rendszeresítve vannak
    A helik tényleg nem vákumban repülnek, és már volt róla szó arról hogy ahhoz hogy a helikopterek bevetésén egyáltalán el lehessen gondolkozni kell a teljes légifölény és az hogy az ellenség radaros légvédelmének nagy része már romokban legyen. A fenmaradó NEM radaros légvédelem is pont elég visszatartó erő és elegendő indok arra hogy a helik csak stand off módban harcoljanak.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Továbbra is azt mondom, hogy nagyon szélsőséges véleményt fogalmazol meg. Főleg úgy, hogy az általad felsorolt fenyegetések hol léteznek széleskörűen? Ne vicceljünk már. A domborzat hatását sem érted, de sajnos most nincs időm rajzolgatni. Ezen felül az RWR nem dísz.
    ATGM alkalmazáskor milyen lőkör van...?
     
  10. alali77

    alali77 Well-Known Member

    https://airbase.blog.hu/2010/02/28/szokatlan_legiharc
    Tíz éves a cikk, sokat fejlödött a világ, a MI-24 (legalábbis a mienk) pedig alig.
    De azért ebből nekem nem az jön le hogy totálisan védtelen lenne a harci helikopter, az előny termesztésen a (modern) vadászgépnél van. De ha egy országban van 15 vadászgép azok nincsenek mindenhol ott, márpedig a csóri kelet-közép Európában nem sokaknak van több.
     
  11. boki

    boki Well-Known Member

    Mi-35P lesz a téma a vasárnapi Vojennaja Prijomka adásában.

     
    fishbed likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Vojennaja Prijomka: Mi-35P Főnix

     
    fishbed and sidewinder12 like this.
  13. sidewinder12

    sidewinder12 Well-Known Member

    Jó gép, ebben az itt bemutatott formájában a létező legolcsóbb harci helikopter a piacon. Ahogy mondták ez az egy példány úgy van még elkészítve, hogy nem használ irányított páncéltörő rakétafegyverzetet. Így főként olyan afrikai vagy egyéb országoknak ajánlják, amelyeknél a konfliktus résztvevői között nincs harckocsival vagy egyéb nehéz páncélzattal felszerelt járművekkel dolgozó csapat.Ezt Jegor Kocstkov,a fiatal, szakállas,berepülésekért felelős főmérnök,mondta. Persze arról nincs szó, hogy egyáltalán ne lehetne alkalmazni róla PTUR-t,csak akkor már más lesz az árcédula. A következő, hogy ennek a lapátjai "áláméniumból" készültek, úgy mint a régi szovjet gépeken (ez is árcsökkentő tényező),nem pedig kompozitalapúak, mint például a Mi-35M-esetében.A lapátok ettől persze még nem lesznek védtelenek a támadások ellen. Ami nagyon érdekes,hogy ezek a forgószárny lapátok "okos lapátok".A lapátokban van egy indikátorgáz. Ha a legkisebb szemmel nem látható,mikrorepedés is megjelenik a lapáton, akkor a lapátbekötési pont melletti lámpabura kinézetű indikátor, ami belülről zöld színű normál esetben, az átvált pirosra. Innen tudja a gép átvizsgálását végző műszaki, hogy a lapát sérült. Természetesen elmondták,hogy itt is van lehetőség igényelni a géphez a legmodernebb kompozit lapátokat is, csak akkor más lesz írva az árcédulára. A lapátokat a forgószárnylapát fejlesztésért és gyártásért felelős osztály vezetője szerint szabad egyesével is cserélni, ha gond van, nem kell az egész sort lecserélni egy lapát miatt, mint rengeteg másik típus esetében. A védelmi rendszer. Ez megint többféle lehet, ismét árfüggő. Alapvetően van a szárnycsonkok végén egy lézeres rendszer ami a rakétaindításokat jelzi. Plusz beszéltek lézeres védelmi rendszerről a gép hátsó részén, plusz az infracsapdák és az EVU(a hajtómű kiölőkre szerelt doboz, ami a kiáramló gázokat ke. Tehát minden olyan mint ami a régi 24-esen már megvolt, kiegészítve pár új elemmel. Ez a gép egy "büdzsetnij variant", tehát "óccsó verzió", de több pénzért megint csak felszerelhető a létező legmodernebb védelmi rendszerekkel is.
    A behúzható futómű története. Ha jól értettem akkor ez a gép is egy megmaradt szovjet gyártású sárkányból lett kialakítva,és így jön ki, hogy miért is nem járt komoly súlynövekedéssel a behúzható futómű, amit a Mi-35M-esetében fixre cseréltek. A különböző elektronikai eszközök fejlődése miatt annyi súlyt takarítottak meg, az eredeti 24-eshez képest (például repülésvezérlő elektronika méret és súlycsökkenése, stb), hogy ez belefért és nem lett a gép nehezebb tőle, mint egy 24-es. A behúzható futómű azért is fontos, mert ez a gép nagy sebességgel dolgozik. 368km/h a végsebessége,azt meg fix futóművel nem tudná elérni.
    A forgószárny agy nem teljesen függőleges beépítésű, hanem meg van döntve jobbra 2 fokot. Ez a függeszkedés megkönnyítésére és az abból való esetleges fegyveralakalmazás könnyebbé tétele miatt van.
    A legújabb repülésvezérlő rendszerrel szerelték fel ezt a gépet, tud akár automatikusan is függeni, automatikusan leszállni is,ahogy a példaként többször felhozott Mi-28UB. A rendszerről még a műsor elején Anatolij Jelisztratov beszélt egy keveset. Ő a "Katonai Helikopterek" program igazgatója, a "Milről és Kamovról Elnvezett Nemzeti Helikopterépítési Központ" kötelékében.
    A gépet mindkét kabinból teljes értékű módon lehet vezetni, tehát a fegyverrendszer operátor is vezetheti,nem csak a gépparancsnok pilóta.
    A gép nappal és éjszaka egyaránt alkalmazható, a célzórendszer 10 km-ről képes a biztonságos célazonosításra.
    A gép pilótája Vlagyimir Kutanyin volt. Ő repült pár éve magassági világrekordot a Mi-38-assal.
    A gép még a tesztfolyamat elején van, egy példányban létezik, egy jó, "fapados alap" harci helikopter aminek képességei bővíthetőek a vevő kérése szerint.
    Valamint bír olyan képességekkel amikkel más harci helikopter,a 24-es család tajait kivéve nem: légkondicionált hermetizált deszanttér, ahol különleges erők katonáit, sérülteket vagy terhet szállíthat 1,5t- súlyig. A gép alá külső függesztett teherként (UAZ, Bambi Bucket, stb,stb) maximum 2,4 tonna súlyt lehet akasztani.
     
    Luthero, boki, gacsat and 7 others like this.
  14. Laci1970

    Laci1970 Well-Known Member

    Miert jobb az hogy a mi-35 futói fixek? Sokkal szebb a gep behuzott futóval.
     
    sidewinder12 likes this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Sokkal könnyebb tőle a gép,sokkal olcsóbb üzemeltetni mert egy halom berendezést(hidraulika vezérlés stb)feleslegessé tesz a fix futómű és nőtt a legénység túlélőképessége is mert a fix futók egy lezuhanásnál mint gyűrődő zóna működnek.
     
    fishbed, borisz, Negan and 1 other person like this.
  16. emel

    emel Well-Known Member

    A Mi-35P ún. "okos rotorlapátja" nekem nagyon ismerős, honnan is?!! Jaaaa, ilyen volt már a Mi-8-on is!! :);)
     
    gacsat, fip7, fishbed and 2 others like this.
  17. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

  18. rudi

    rudi Well-Known Member

    Azért ez nem akkora újdonsàg...
    Nagyjából 70 éve az összes acélcső vàzas szerkezetű repülőgép csövei nagynyomású nitrogénnel vannak töltve és a kabinban van a nyomásmèrő.
    Ha valami repedés támad a nitrogén elszökik a gép meg mehet a műhelybe...
     
  19. emel

    emel Well-Known Member

    Bezony-bezony!! Inas koromban kezdőként még csak a reszelőt koptattuk, a tanműhelyi gépeket még csak a szemünkkel illethettük. Mikor már jobban benézhettünk a kabinba, feltűnt egy nyomásmérő a két lábpedál között, ahonnan egy cső csak a gép csővázán lévő csatlakozóhoz vezetett, és volt köztük egy feltöltő csatlakozó is. Hát ez meg minek??!! Aztán az okítónk elmondta, hogy ha a műszeren leesik a nyomás, azt jelenti hogy valahol repedés van a gép csővázának hegesztésén, műrepülés és repülés stop!!!!
     
    anonim999, Rotten878, fip7 and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása