Mil Mi-24/-35 "Hind", "Superhind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 872
11 756
113
Mi-24P
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
3 167
5 146
113



Mikor ilyen képet látok, mindig a hajam égnek áll, hogy nem kell az 15-25 km/h plusz sebesség és az a pár-tíz kilométer plusz hatósugár ami egy "fa-ék bonyolultságú" áramvonal-idommal elérhető lenne a futóműnél, kerekeknél.
Műegyetem, első-szemeszter feladat szintje.

Biztos én nem értek vmit. :rolleyes:
 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 849
13 912
113
Biztos én nem értek vmit.
A füves placcról üzemelő fix szárnyú repülőgépekről is általában leszedik a kerék áramvonalazó burkolatokat:
  • mert telemegy sárral, fűvel, stb...és mindezez télen még bele is fagy..
  • mert ha könnyűre építik akkor állandóan törik, erősre meg nem szabad építeni mert inkább a burkolat törjön, minthogy a futó sérüljön vagy beékelődjön...

  • mert egy Mi-24-en számtalan olyan elem van a kerekeken kívül is ami rontja a gép ellenállás tényezőjét, úgyhogy az hogy a kerekek csupaszak már nem oszt-nem szoroz....

= nincs rá szükség
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 700
31 825
113
Én személy szerint rühellem a fix futós Mi-24-es leszármazottakat, mert nagyon kriplin néznek ki, de a racionalitás kontra esztétika kérdésben nem a második a fontosabb.
A fix lábú Mi-24-es leszármazottak mintegy 400kg-al lettek könnyebbek, ami a könnyebb forgószárny miatt jobb irányíthatóságot és manőverezőképességet biztosított. Inkább az első jellemzőre fókuszáljunk, mert a jó manőverezőképesség az az, amit például az AH-64-es tud, de a Mi-24-es esetében az is fegyvertény, hogy a nagy tömeg és nagy szárnycsonk miatt a gép szeret csúszkálni a fordulókban. Nagy a tehetetlensége és a légellenállása. A könnyebb, ezért jóval kisebb perdületű, de mégis nagyobb felületű, tehát nagyobb emelőerejű új forgószárnyakkal, nomeg a kisebb szárny fesztávval a gép vezethetősége lényegesen direktebb és feszesebb lett, ami már önmagában előny. A csökkentett fesztáv csökkentett légellenállása mellett kell értelmezni a fix futókat, de az is tény, hogy ott van a Vityebszk és a FLIR gömb is nehezebb lett.
A hajtóművek meg erősebbek és gyorsabban regálnak a kollektív kar mozgatására.

Végezetül a biztonság és üzembiztonság tekintetében: a fix-re hagyott futók mentessé váltak a Mi-24-esek futónyitási problámáitól, miközben egy vészleszállás esetén, ha nincs már idő a futónyitásra, vagy eleve nem is lehet, mert egy találattól megsérült, vagy csak elromlott (előfordul), a leszállásnál nem a törzs veszi fel elsődlegesen a becsapódás energiáit.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 734
5 690
113
Én személy szerint rühellem a fix futós Mi-24-es leszármazottakat, mert nagyon kriplin néznek ki, de a racionalitás kontra esztétika kérdésben nem a második a fontosabb.
A fix lábú Mi-24-es leszármazottak mintegy 400kg-al lettek könnyebbek, ami a könnyebb forgószárny miatt jobb irányíthatóságot és manőverezőképességet biztosított. Inkább az első jellemzőre fókuszáljunk, mert a jó manőverezőképesség az az, amit például az AH-64-es tud, de a Mi-24-es esetében az is fegyvertény, hogy a nagy tömeg és nagy szárnycsonk miatt a gép szeret csúszkálni a fordulókban. Nagy a tehetetlensége és a légellenállása. A könnyebb, ezért jóval kisebb perdületű, de mégis nagyobb felületű, tehát nagyobb emelőerejű új forgószárnyakkal, nomeg a kisebb szárny fesztávval a gép vezethetősége lényegesen direktebb és feszesebb lett, ami már önmagában előny. A csökkentett fesztáv csökkentett légellenállása mellett kell értelmezni a fix futókat, de az is tény, hogy ott van a Vityebszk és a FLIR gömb is nehezebb lett.
A hajtóművek meg erősebbek és gyorsabban regálnak a kollektív kar mozgatására.

Végezetül a biztonság és üzembiztonság tekintetében: a fix-re hagyott futók mentessé váltak a Mi-24-esek futónyitási problámáitól, miközben egy vészleszállás esetén, ha nincs már idő a futónyitásra, vagy eleve nem is lehet, mert egy találattól megsérült, vagy csak elromlott (előfordul), a leszállásnál nem a törzs veszi fel elsődlegesen a becsapódás energiáit.

Na meg nem is kell ellenőrizgetni a hidraulikáját.
Egyel kevesebb rendszer, ami elromolhat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
40 857
40 639
113