Mil Mi-24/-35 "Hind", "Superhind"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
6 872
11 756
113
Cseh






 

rudi

Well-Known Member
2015. november 30.
6 848
13 912
113
Burmai Mi-35 (Mi-17??) és a (valószínűsíthetően) kínai MANPAD találkozása....
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
261
999
93
Hogyan kell rövidre zárni az internetet?
A HTKA-n sokszor linkelt russianplanes-en ezúttal egy HTKA-s olvtárs (elég jó) fotója díszeleg:

És valóban, köszönöm!
Egy rövidebb bejegyzést is rittyentettem hozzá, hogy legyen olvasottsága ennek a kvázi kísérleti eseménynek:
Egyébként a kép készítésének körülményei is szerencsések voltak, ugyanis elég dinamikusan lehetett mozogni a területen, és ezt a felvételt leginkább azért indítottam el, hogy a sötétben lássam, hogy az új pozícióból mennyi fér bele a 70mm-be.
Emiatt is maradt le részben a faroklégcsavar a kép jobb széléről, ugyanakkor emlékeim szerint ekkor már a legtöbb fotós teljesen a gép mellett állt, ahonnan a lángkicsapást nem lehetett ennyire látványosan megörökíteni.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 700
31 825
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:



Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
33 137
31 493
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:



Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)
Amatőrök, hagyd őket!:D
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
5 734
5 690
113
A Mil iroda évtizedek óta próbálkozik, de rajtam nem fog ki!
Még mindig tudom követni és megkülönböztetni a típus-alváltozatokat:



Ez a változatosság kedvéért egy újabb hibrid. Mert behúzható a futóműve, nagyok a szárnyai, régi a forgószárnya, háromlapátos, régi a faroklégcsavar, de GS-23L, kétcsövű, 23mm-es gépágyú van az orrban, szóval modnhatnánk, hogy ez egy Mi-24VP.
De a Raduga helyett egy FLIR gömböt kapott, mint a Mi-35M, ugyanakkor a nagyobb, eredeti szárnycsonkok funkciója is módosult. A legszélső pilonok rakéta hordozó funkciója helyét egy-egy elektro-optikai (MAWS) szenzor vette át, hasonló rendszer, mint ami a Mi-28N-eken is van.

Ez a gép igazából egy sajátos, jóárasított Mi-35-utánérzés, ahol olyan vevők is hozzájuthatnak a némileg modernizált géphez, akiknek az új épításű Mi-35M-re nincs pénzük. De jobban belegondolva ez egy nehezen kiaknázható biznisz, mert akinek az ezzel lényegében rendszerazonos MI-24V-je vagy P-je van, az az orrba épített GS-23L tornyot nem tudja igénybe venni, mivel az utólag nem építhető ki. Ez a Mi-24VP sajátossága volt, de ezek az 1989 és 91 között, mindösszesen 25 példányban épült gépek kizárólag a mai orosz, belorusz és ukrán haderők kötelékeiben vannak, illetve inkább csak voltak.

Ebből az következik, hogy a fenti modell csak egy példa, azaz az OKB MiL fogott egy Mi-24VP sárkányt és abból csinált ilyen félig-meddig modernizált gépet.
Magyarán, olyan Mi-24 használók, mint mi is, úgy kell elképzejük a fenti upgrade-et, hogy a mi esetünkben a Raduga helyét ugyan átveszi az a FLIR gömb, de oldalt marad a merev GS-30-2K, illetve pl a cseheknél a V gépek JakB nehézgéppuskája az orrban. (halkan megjegyzem, talán ez utóbbi még kiváltható a 23-as gépágyúval, de szerintem annak a tornya nagyobb átmérőjű, szóval bontani kell az orrszekciót).

Amit máig nem értek az az, hogy miért nem adoptálták a Mi-35M elasztomer bekötésű forgószárnyát és X faroklégcsavarját, nameg a kisebb tömegű és légellenállású szárnyát a behúzható futóműves gépekre?

Miért van az, hogy vagy nagy a szárnyad, ami miatt úszik a gép a levegőben, de legalább behúzod a futóműved, ugyanakkor a forgószárny merevsége, illetve a faroklégcsavar hatásossága meg a régi? Vagy modern a forgószárny-faroklégcsavar kombó, kisebb a szárny, de lóg mereven a futó?
Tudom, hogy a merev futó egy súlycsökkentés, ahol a kényszerleszállás is egyel jobb esélyekkel indul, de ez így a képességek elvesztegetése nekem.

Na ezért jobb a Ka-52!
:)

Mi van, ha csak valami próbapad a gép?
Teszem azt, ezt a MAWS rendszert tesztelik, és fogtak egy sárkányt, amiben még van elég repidő, aztán rárakták? Az, hogy ez akonfigurációja a gépnek, meg kb. a véletlen, és az előző tesztek eredménye talán. Nem építik vissza alaphelyzetbe, hanem amit eddig rálakatoltak, azt rajta is hagyják.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
9 700
31 825
113
Mi van, ha csak valami próbapad a gép?
Teszem azt, ezt a MAWS rendszert tesztelik, és fogtak egy sárkányt, amiben még van elég repidő, aztán rárakták? Az, hogy ez akonfigurációja a gépnek, meg kb. a véletlen, és az előző tesztek eredménye talán. Nem építik vissza alaphelyzetbe, hanem amit eddig rálakatoltak, azt rajta is hagyják.
Lehet, hogy az lenne, ha nem promózták volna két éve már úgy, mint “korszerű megoldás - kispénzű vevőknek”.
Amúgy az egy-egy példányos “alváltozatok” technikailag valóban csak amolyan előre meg hátra lépések, kísérletek, tesztpéldányok.