Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
383919_original.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Örvénygyűrű akkor lehetne, ha függeszkedésből kezdett volna merülni. Itt azonban jól látszik, hogy a jobbos legyezőfordulónál romlik el valami, mert a gép magától átvált balos önpörgésbe. Ez inkább a faroklégcsavar, vagy az azt meghajtó rendszer hibája lehet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Iraki Mi-28NE
+121545454458.png


+1215454544586.png

+12154545445.png


https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=leSJmNql39A
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Elég szűkszavúak a kommentárok, de a hidraulikus rendszer meghibásodását valószínűsítik, ami a farokrotort érintette.
http://sputniknews.com/russia/20150802/1025328812.html
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Elég szűkszavúak a kommentárok, de a hidraulikus rendszer meghibásodását valószínűsítik, ami a farokrotort érintette.
http://sputniknews.com/russia/20150802/1025328812.html

A farokLÉGCSAVART hidraulikus meghibásodás egyféleképpen érintheti: nem működik a faroklégcsavar állásszög-vezérlése, ennek láthattuk is a következményét sajnos.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ez viszont azt is jelentheti, hogy a jobb megkezdett legyezőforduló után balra váltott a meghibásodott hidraulika, csakhogy ez önmagában nem okozna intenzív magasságcsökkenést. Körülbelül annyi lenne normál esetben, mintha balra lenne belépve a gép, emiatt azonban még tudna függeszkedni, csak forognának a függőleges tengely körül. Én azonban úgy láttam, a faroklégcsavarnak inkább a meghajtásával lehetett gond, függetlenül a lapátok állásszögétől. Mivel a forgószárny és a faroklégcsavar közötti áttétel fix, ezek fordulatszáma szigorúan együtt változik, ugyanakkor a felvételen kvázi állandó forgószárny fordulat mellett a farklégcsavar előre-hátra forog (stroboszkóphatás, ami a változó fordulatszám esetén keletkező optikai csalódás), ez sejteti, hogy inkább mechanikai probléma lehetett. Mindettől függetlenül éghetett a "Gidroszisztyema" felirat a kabinban, hiszen lehet, szétment valamelyik reduktor a farokrészen és megsértette a hidraulikát is.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 145
5 000
113
Többször végignézve a felvételeket, tényleg jelentősen változott a faroklégcsavar fordulatszáma forgószárnyhoz képest.
Mindenesetre R.I.P. az elhunyt pilótának, és nagy respect a társának, szegény látszott még visszament volna menteni, de nem tudott.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 121
53 697
113
Érdekes amúgy, hogy milyen nagy tűz lett, pedig elvileg páncélozott+öntömítő üzemanyag tankja van a helikopternek.
(A semleges gáz rendszer meglétében nem vagyok biztos.)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
De egy ekkora becsapódásnál törik minden. Csövek, tartály, még a poliuretán hab tömítéses is. Nekem feltűnt a nagyfelbontású képen, hogy a forgószárny csúnyán belevert a néhai pilóta kabinjába. Ez persze nem jelenti azt, hogy meg is sértette, hiába titán a belépőél, a kabinkeret elég strapabíró. Inkább a tűz lehetett itt a ludas.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 726
80 534
113
Az orosz helikopterek fo problémája, hogy nincs rajtuk "crash-resistant" uzemanyag-rendszer, amit az amerikaiak már a 70-es évektol használnak ((MIL-T-27422 Rev B , MIL-STD-1290(AV) ).
Fuggoleges esés esetén 19,81m/sec sebességig a pilotók túlélik a balesetet.
Az orosz pilóta túlélte volna a balesetet, ha nem gyullad ki a gép. A tuz kovetkeztében vesztette életét.

Ilyen "crash-resistant" rendszerek nincsenek a Mi-28N és Ka-52 helikoptereken se. Már igérik a szériás Мi-172А2, Мi-38, Ка-62, Ка-226Т gépekhez.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
2
18
Most láttam a videót. Sajnálom a gépparancsnok pilótát. Telefonon olvastam a Zvezda TV facebook oldalán, hogy a fia jelenleg a Szizranyi repülőakadémián tanul, szintén helikopterpilóta lesz. Egy barátja nyilatkozott, hogy minden segítséget megadnak a srácnak, hogy feldolgozza a tragédiát, és befejezhesse a helikopterpilóta kiképzést.
A videó nagyon szomorú látvány. Egyedül az volt örömteli, hogy a helikoptervezető-lövész (operátor) a saját lábán tudott kiszállni a gépből. Remélem gyorsan felépül és folytatni tudja a repülést.