Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 616
8 890
113
Előttem már többen kifejtették, hogy miért is hülyeség a Mi-24-est vesztesnek nevezni.Úgyhogy most közelítsük meg a dolgot egy kicsit másfelől.
Hasonlítsuk össze a "vesztes" 24-est a "normális" 28-assal: a 24-es több háborúban is eredményesen szerepelt.
Voltak veszteségei is a típusnak, például Afganisztánban. Vállról indítható légvédelmi rakétával lelőttek többet is. Nem az első, és nem is az utolsó harci helikopter típus amivel ez megtörtént a világon. És itt érkeztünk el az összehasonlítás sarkalatos pontjához: a "vesztes" széria 24-esek úgy vesztek oda, hogy lelőtték háborúban, vagy például ütközött egy másik helikopterrel( hajmáskéri katasztrófa). A "normális" széria 28-as ezzel szemben műszaki hiba (reduktor és farokrotor vezérlés) miatt zuhant le és ölt meg eddig három pilótát(Butenko ezredes Rjazany közelében+2 pilóta Szíriában). Akkor melyik típus is a "vesztes"? Nem azt mondom, hogy a Mil nem tud helikoptert építeni és tervezni, mert nagyon is jól megy nekik.A Mil csinálja a világ legjobb és legnépszerűbb közepes szállítóhelikoptereit, de a 28-as még nagyon nem az igazi. Ha az lenne, akkor nem panaszkodott volna a teljesítményére az orosz Védelmi Minisztérium. A Kamovokra nem volt panasz, a 28-asok viszont nem hozták az ígért és elvárt teljesítményt. Vagyis lehet csűrni csavarni a dolgot, de attól még jelenleg nem a Mi-28 az oroszok legjobb harci helikoptere. Az NM változat talán az lehet majd, 2018-tól,ha elkezdik rendszeresíteni. Viszont ha addig a Kamov is fejleszt az 52-esen, ami alapból fejlettebb mint a jelenlegi rendszeresített Mi-28-asok, akkor megint csak második lesz,mint ahogy most is az,le vannak maradva a Kamov mögött. A 24-es egy egyedülálló konstrukció mert nem "csak" egy harcihelikopter, hanem annál jóval többre képes( kommandós csapat szállítása hermetizált légkondicionált deszanttérben, vegyi és sugár felderítésre alkalmas változat, külső függesztett teher szállítása, tűzoltás stb). A 28-asban egy afféle orosz Apache-ot látok. A felépítése nagyon hasonló(szerintem ezért tetszik neked, mert hasonlít a jenki vasra), a páncélzata erősebb, viszont a kinézet még nem teszi a legjobb orosz harci helikopterré.Megnéztem a videót a tesztrepülésről: ott a tesztpilóta, Valerij Kalasnyikov arról beszél, hogy duplikált kormányszervek lesznek az új változatban, hogy ha megsérül a személyzet egyik tagja, akkor a másik le tudja hozni a gépet egyben. Ezt úgy mondta el, mint újdonságot. Ültem 24-es-ben, még Szentkirályszabadján. Ott az operátorkabinban is megvoltak a kormányszervek ugyanúgy,mint a pilótának, pedig nem oktató gép volt.A 28-asban ezt minek hagyták el?
Az is elhangzik, hogy a szíriai terroristaellenes küldetés eredményeként döntött arról a védelmi minisztérium, hogy a gépnek javítani kell a repülési és a harci alkalmazási tulajdonságain. Ez a mondat sem arra utal, hogy minden rendben volna a típus háza táján. Boriszov továbbá azt mondta, hogy amennyiben sikerrel teljesíti az egész teszt ciklusát az új típusváltozat, akkor megveszik. Vagyis végig figyelemmel követik a programot minisztériumi részről,de nincs szó automatikus vásárlásról. Ez az üzenet kicsit sarkítva annyi,hogy: kössétek fel a gatyát fiúk, ha azt akarjátok,hogy a jövőben ne csak szállítóhelikoptereket rendeljünk tőletek.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Négy pilóta az a három. Volt egy földbeállás is, akkor az egyik tagja a személyzetnek belehalt az orral földnek vágódásba. Valószínű ott a földközelben végzett manőver nem adta a ki a dolgot.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 091
25 048
113
199080.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Python and fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 056
113
Ha jól értelmezem, akkor a Mi-28NM program egy feljavító, vagy modernizációs készlet, nem pedig egy új gép.
Mivel az orosz védelmi minisztérium már bevásárolt Mi-28N-ekből, melyekkel gondjai akadtak Szíriában, így sejtésem szerint, az NM program fejlesztési költségeit a Mil gyárra hárítja, fizetni csak a tesztek megfelelő eredménye után, a nagyjavítások során elvégzett javításokkor fog.
Ezt abból szűrtem le, hogy az NM nem csak az egyszerűség okán alapul egy már meglévő N bázisán, hanem a célja is az, hogy olyan komponenseket fejlesztenek ki, melyek a már meglévő és üzemelő gépekre is felszerelhetők.
Lapátok cseréje, ablakok cseréje, lőszerkonténer cseréje, orr-szekció átalakítása, belső rendszerek lecserélése, fegyverzet modernizáció.
nincs értelme teljesen új gépeket venni, mert akkor a meglévőkkel a jelenlegi képességeik meghagyásával csak az ismertté vált korlátokkal tudnak majd operálni.