Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 797
81 000
113
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.

.
Mi-28NE-ből Algéria rendelt 42 darabot, Irak 20 darbot. Venezuela nem rendelt. Viszont több országgal tárgyalnak az eladásáról.(a szíriai bevetésük óta megnőtt az érdeklődés.)

Ka-52E-ből Egyiptom 46 darabot rendelt
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti and Roni

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 934
113
Az IFV-k is, ha lőhelyzetbe kerülnek, akkor gáz van. 25-30 mm-es löveg egyáltalán nem ritka.
Na azokat meg pont addig bírja, amíg elsütik rájuk az irányított PCT fegyverzetet. Őszintén megvallva, inkább lennék egy Mi-28-ban, mint egy IFV ben ha ezek szembetalálkoznak ellenérdekelt felekként.
 
M

molnibalage

Guest
Na azokat meg pont addig bírja, amíg elsütik rájuk az irányított PCT fegyverzetet. Őszintén megvallva, inkább lennék egy Mi-28-ban, mint egy IFV ben ha ezek szembetalálkoznak ellenérdekelt felekként.
Ha egy IFV lőtávolban van ágyúval az azt jelenti, hogy a harci helin már nagyon elkúrtak valamit... Akkor te nem PCT rakétával lősz vissza, hanem menekülsz, ahogy csak bírsz, mert azt jelenti, hogy helyzetképed egyenlő a nullával.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 934
113
Ha egy IFV lőtávolban van ágyúval az azt jelenti, hogy a harci helin már nagyon elkúrtak valamit... Akkor te nem PCT rakétával lősz vissza, hanem menekülsz, ahogy csak bírsz, mert azt jelenti, hogy helyzetképed egyenlő a nullával.
Egy AH-64 el igen. Akkor lehet hogy le is lőnek, mert az pont nem bírja a ma elterjedt 30mm-es gépágyú lövedéket, csak a 23mm ellen védett a legerősebb részein is. A Mi-28 ebben különbözik tőle leginkább, s ez az amiben többet tud a Ka-52 nél is. Az rád fog fordulni, is ki fog lőni. Repülő tank. De tényleg.

Alapvetően amúgy igazad van, nyilván nem az a cél hogy IFV-vel head on ba megmérkőzzön, azért van rajta 6-8km hatótávú Ataka fegyverzet. Ettől függetlenül, a valóságban néha meglepnek, meglephetnek, és akkor nagyon jó az a páncél.
 
M

molnibalage

Guest
Egy AH-64 el igen. Akkor lehet hogy le is lőnek, mert az pont nem bírja a ma elterjedt 30mm-es gépágyú lövedéket, csak a 23mm ellen védett a legerősebb részein is. A Mi-28 ebben különbözik tőle leginkább, s ez az amiben többet tud a Ka-52 nél is. Az rád fog fordulni, is ki fog lőni. Repülő tank. De tényleg.
A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.

Alapvetően amúgy igazad van, nyilván nem az a cél hogy IFV-vel head on ba megmérkőzzön, azért van rajta 6-8km hatótávú Ataka fegyverzet. Ettől függetlenül, a valóságban néha meglepnek, meglephetnek, és akkor nagyon jó az a páncél.
A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.


A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.

A fő rendszereket is erős páncél védi.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 934
113
A baj az, hogy a farokrotort és a gép nagy részét fasírttá lövi ennél kisebb kaliber is. Ezért értelmetlen a helikopterek agyonpácélozása, mert csak a személyzetet védi meg a lövedéktől, de annak utóhatásaitól nem, ha a gép fejreállva vagy oldalra dőlve palacsintázik le. Ezért van az, hogy számomra a katapultos Kamov igen előremutató megoldás.


A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál.
Én csak annyit tudok, amit láttam leírva, sosem láttam hogy hogyan bírja VALÓJÁBAN a sérüléseket, de a leírások szerint bizony 30mm van írva. Azt bírják papír szerint a rotorok is, és a főbb elemek szintén. A leggyengébb része ha jól emlékszem a cocpit páncélüveg része, az 14.5 ig bírja. Még mindig azt mondom, inkább lennék ebben egy hirtelen közelről egymásra csodálkozásnál, mint egy random IFV-ben...
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 797
113
Én azt látom, hogy az oroszok számára rendelkezésre álló piac olyan csóró, hogya Mi-35 korszerűsítés vonzóbb és olcsó alternatíva. Ezért nincs igény a Ka-52-re. A Mi-28 agyonpáncélozása is erősen megkérdőjelezhető megközelítés, mert sokkal hasznosabb, ha inkább jó SA-d van és nem találnak el. Még egy MANPAD ellen sem lehet páncéllal védekezni.

A Mi-28-assal más baj van. A nagy páncélzat nem hülyeség. Az tény,hogy jelenleg le van maradva a gép önvédelmi területen a Kamovtól, ezért is kellett a továbbfejlesztés. A világ legerősebb páncélzata szerintem nem akadálya az új aktív önvédelmi rendszerek telepítésének. Megoldják, és a kettő együtt nagyon ütős kombináció. Én más miatt aggódom a Mi-28-as miatt. Pár napja megint kényszerleszállt egy Szíriában. Szállítóhelikoptereket kísért, de műszaki hiba miatt ki kellett válnia a kötelékből,és kényszerleszállást végrehajtani. A pontos hibáról nem nyilatkoztak. De őszintén szólva nem lepne meg, ha ismét a farokrotor vezérlés rakoncátlankodása jött volna elő,amit elvileg meg kellett volna oldaniuk, hiszen ez már halálos áldozatot is követelt. Ezt arra a csöndre alapozom, ami van az egész eset körül. Szerencse a szerencsétlenségben,hogy senki nem sérült meg, a pilótákat is kimentették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 797
113
  • Mi-28, Irak, Algéria és Venezuela összesen nincs 50 db rendelés és ebből az utolsó ország lassan anarchiába süllyed, komolytalan. Ha les is szállítják a földön rohad szét a flotta, az is homályos, hogy mivel fizetne az ország.
  • Ka-52-ből csak Egyiptom rendelt, semmi más azokhoz a Mistralokhoz, amikre eredetileg orosz heli került volna.
Ez a siker definíciója? Hm...
Ennél még a Gripen is sikeresebb, (émg az F-16-tal összevetve is) pedig szinte röhögős történet és az is, hogy hova sikerült eladni és hogyan...

Nézzük az AH-64-et viszonyítási alapnak.
Egyiptom, Görögország, India, Indonézia, Izrael, Japán, Hollandia, Kuvait, Katar (jó ez kicsit bűzlik), Szingapúr, Dél-Korea, Tajvan, EAE (szaglik), Nbr. Ha ebből az AH-64A-t kihúzom és csak a Longbow és Guadrian eladást és upgradet nézem akkor is átszakítaná a padlót a mérleg nyelve.

A Kamov 52- az első exportált Kamov gyártású helikopter. Egy teljesen új típus,új szereplő a piacon. A szovjet időkben,hagyományosan a Mil gyártotta a harci helikoptereket a szárazföldi csapatok számára.A Kamov meg inkább kizárólag tengerészeti vonalon dolgozott, mert a Kamovok védjegyének számító koaxiális rotorrendszernek hála kisebb méretű gépeket tudtak gyártani, amelyekből több fért el egy hajón. A típus 2008-ban állt hivatalosan rendszerbe az orosz fegyveres erőknél,és Szíria az első háborús szereplése,ahol bizony makulátlanul teljesít, nulla veszteséggel, az alkalmazó nagy megelégedettségére. Ezt te összehasonlítod egy olyan géppel, amelynek a korábbi verzióit számos konfliktusban kipróbálták,és több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre velük.A Kamov meg gyakorlatilag totálisan új ezen a piacon. Az,hogy Egyiptom már megvette, komoly siker. Csak 50-et vett? Igen, a szárazföldi változatból. A hajófedézetiekből nem tudom pontosan,hogy mennyit rendelt. Ha továbbra is így szerepel a gép Szíriában, akkor nem lepne meg,ha további megrendelők jelentkeznének. A Kamovoknál az egyediségüknek számító koaxiális rotorrendszert is bele kell számolni,mint egyfajta taszító tényező,a magasabb ár mellett. A nyilvánvaló előnyei ellenére sokan idegenkednek tőle,a bonyolultabb vezérlés miatt.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 608
8 797
113
A Kamov 52- az első exportált Kamov gyártású helikopter. Egy teljesen új típus,új szereplő a piacon. A szovjet időkben,hagyományosan a Mil gyártotta a harci helikoptereket a szárazföldi csapatok számára.A Kamov meg inkább kizárólag tengerészeti vonalon dolgozott, mert a Kamovok védjegyének számító koaxiális rotorrendszernek hála kisebb méretű gépeket tudtak gyártani, amelyekből több fért el egy hajón. A típus 2008-ban állt hivatalosan rendszerbe az orosz fegyveres erőknél,és Szíria az első háborús szereplése,ahol bizony makulátlanul teljesít, nulla veszteséggel, az alkalmazó nagy megelégedettségére. Ezt te összehasonlítod egy olyan géppel, amelynek a korábbi verzióit számos konfliktusban kipróbálták,és több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre velük.A Kamov meg gyakorlatilag totálisan új ezen a piacon. Az,hogy Egyiptom már megvette, komoly siker. Csak 50-et vett? Igen, a szárazföldi változatból. A hajófedézetiekből nem tudom pontosan,hogy mennyit rendelt. Ha továbbra is így szerepel a gép Szíriában, akkor nem lepne meg,ha további megrendelők jelentkeznének. A Kamovoknál az egyediségüknek számító koaxiális rotorrendszert is bele kell számolni,mint egyfajta taszító tényező,a magasabb ár mellett. A nyilvánvaló előnyei ellenére sokan idegenkednek tőle,a bonyolultabb vezérlés miatt.

*A Kamov 52 az első exportált Kamov gyártású harci helikopter.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 165
60 914
113
Én csak annyit tudok, amit láttam leírva, sosem láttam hogy hogyan bírja VALÓJÁBAN a sérüléseket, de a leírások szerint bizony 30mm van írva. Azt bírják papír szerint a rotorok is, és a főbb elemek szintén. A leggyengébb része ha jól emlékszem a cocpit páncélüveg része, az 14.5 ig bírja. Még mindig azt mondom, inkább lennék ebben egy hirtelen közelről egymásra csodálkozásnál, mint egy random IFV-ben...

Az oldalsó páncélozást a korábbi Svak 20mm-essel, a 23x115mm-essel és a 14.5x114-es lőszer közvetlen közeli találatával tesztelték, ahogy az üvegezést is.
30mm-es lövedék ellen nem, de ne feledjük, egy lövedék becsapódási energiája a távolsággal jelentősen csökkenhet.
Ugyanakkor molnibalage a következőt írta:

"...A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál..."

A kulcs az átlőné kifejezés. Az AH-64-es építési filozófiája a 2003-as iraki bevetésen mutatta meg, miképp is vizsgázik a kevesebb, vagy nulla páncélzat, komolyabb redundancia elve. A kabin 5mm-s plexia például még a 7.62-es lövedéknek sem áll ellen, így ha a személyzet egyik, vagy mindkét tagját közvetlen találat érte, az akár végzetes is lehetett. Ennyi, ez ellen cspán az ülések oldaira szerelt kevlár falak védenek valamit statisztikailag. Szemből van egy többrétegű ragasztott üvegezés, annak ellenálló képessége komolyabb, így a túlélési esélyek is. Ezen felül más páncélzat a gépen már nemigazán van. És mi az eredmény? Nos, a komolyabb páncél és repeszromboló lövedékeknek és akár az RPG gránátoknak is kell bizonyos ellenállás, hogy elműködjenek, vagy hatásukat az ellenállás következtében kifejthessék.
Még az RPG kumulatív sugarának is kell valami kemény anyag, amiben robbanásszerű hőfeszültséget tud okozni az amúgy vékony kumulatív sugár. A harctéri tapasztalat szerint ugyanis számos AH-64-es úgy evickélt haza, hogy tiszta lyuk volt, de "létfontosságú szervet" nem ért találat, vagy ha igen, abból volt másik.
Ha kényszerleszállt, de menthető volt, akkor is volt mit visszafoltozni és újra gépet faragni belőle.

Itt van egy nagyon jó film az ATK Orbital két ágyújáról és többféle lövedékeiről. 30 és 40 mm-es lövedékek hatásai.


A Ka-52-es egyik fő előnye szerintem, hogy ugyanazokkal a hajtóművekkel de nagyobb hatásfokú forgószárnnyal nagyobb szerkezeti tömeg és fegyverzet emelhető, nagyobb sebességgel és dinamizmussal, miközben a páncélozás félúton van a Mi-28 és az AH-64 között. Például a kabin üvegezése szemből páncélüveg, oldalról 5mm-es plexi, de titán oldalpáncéllal, ami jelentős plusz (érdemes megnézni, hogy egy ilyen titán rátét páncél milyen komoly gyalogsági lövedékeket fog meg akár a BMD 50-eséig bezárólag, vagy ezekkel egyenértékű repeszeket is illetően). Ezen felül itt is komoly lépés történt a redundáns megoldások irányába.

Közben persze ennek nem sok köze van a Kuznyecovhoz :)
 
M

molnibalage

Guest
A Kamov 52- az első exportált Kamov gyártású helikopter. Egy teljesen új típus,új szereplő a piacon. A szovjet időkben,hagyományosan a Mil gyártotta a harci helikoptereket a szárazföldi csapatok számára.
Az első felnél tiltakoztam volna, de ez alapján így gondolom a harci helikre gondolsz.

A Kamov meg inkább kizárólag tengerészeti vonalon dolgozott, mert a Kamovok védjegyének számító koaxiális rotorrendszernek hála kisebb méretű gépeket tudtak gyártani, amelyekből több fért el egy hajón. A típus 2008-ban állt hivatalosan rendszerbe az orosz fegyveres erőknél,és Szíria az első háborús szereplése,ahol bizony makulátlanul teljesít, nulla veszteséggel, az alkalmazó nagy megelégedettségére. Ezt te összehasonlítod egy olyan géppel, amelynek a korábbi verzióit számos konfliktusban kipróbálták,és több évtizedes tapasztalat áll rendelkezésre velük.A Kamov meg gyakorlatilag totálisan új ezen a piacon.
Belátom kicsit talán szigorú voltam, de azt is mondtam, hogy az utóbbi 20+ évben n+1 "beta és alfa" állapotban levgő gépet eladtak. A harci heliknél ez nem sikerült. A Mi-35 túl erős alapokkal bír, korszerűsítése ár/érték arányban jobb.

Kamovoknál az egyediségüknek számító koaxiális rotorrendszert is bele kell számolni,mint egyfajta taszító tényező,a magasabb ár mellett. A nyilvánvaló előnyei ellenére sokan idegenkednek tőle,a bonyolultabb vezérlés miatt.
Szerintem nem ok a idegenkedésre. A poteniális megrendelők egy része évtizedek óta üzemelteti a Ka-27-es családot. Azt elég szép számú helyre eladták.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 934
113
kis adalékanyag a témában, mi történik, ha csak gyakorlaton, de vissza is lőnek.
http://defense-and-freedom.blogspot.hu/2013/09/attack-helicopters.html
Végigolvastam, az a rész teteszett a legjobban ahol a szerző azt írta még a kommentekben is, hogy egy helikopter igazából semmi előnnyel nem rendelkezik egy harcjárművel szemben, max annyival hogy képes minden terep felett gyorsan repülni, de még ezt is negatívumként állította be azt mondva, hogy ez meg csak arra jó hogy több helyen botlik majd ellenfélbe :D.

Innentől nem tudtam komolyan venni, jól láthatóan szerinte minden ami mozgékony az hátrány, hisz könnyebben sodrod magad bajba vele :D.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 271
76 840
113
Az oldalsó páncélozást a korábbi Svak 20mm-essel, a 23x115mm-essel és a 14.5x114-es lőszer közvetlen közeli találatával tesztelték, ahogy az üvegezést is.
30mm-es lövedék ellen nem, de ne feledjük, egy lövedék becsapódási energiája a távolsággal jelentősen csökkenhet.
Ugyanakkor molnibalage a következőt írta:

"...A baj az, hogy a mai IFV-k, de már a 30 éves BTR-80A is átlőné. Egy helire, ha lőnek, akkor az jól teszi, ha menekül, teljesen mindegy, hogy kézifegyver vagy 30 mm-es AAA. A harci heli a tipikus üss és fuss fegyverzet, addig jó, amíg nem látják, hogy honnan operál..."

A kulcs az átlőné kifejezés. Az AH-64-es építési filozófiája a 2003-as iraki bevetésen mutatta meg, miképp is vizsgázik a kevesebb, vagy nulla páncélzat, komolyabb redundancia elve. A kabin 5mm-s plexia például még a 7.62-es lövedéknek sem áll ellen, így ha a személyzet egyik, vagy mindkét tagját közvetlen találat érte, az akár végzetes is lehetett. Ennyi, ez ellen cspán az ülések oldaira szerelt kevlár falak védenek valamit statisztikailag. Szemből van egy többrétegű ragasztott üvegezés, annak ellenálló képessége komolyabb, így a túlélési esélyek is. Ezen felül más páncélzat a gépen már nemigazán van. És mi az eredmény? Nos, a komolyabb páncél és repeszromboló lövedékeknek és akár az RPG gránátoknak is kell bizonyos ellenállás, hogy elműködjenek, vagy hatásukat az ellenállás következtében kifejthessék.
Még az RPG kumulatív sugarának is kell valami kemény anyag, amiben robbanásszerű hőfeszültséget tud okozni az amúgy vékony kumulatív sugár. A harctéri tapasztalat szerint ugyanis számos AH-64-es úgy evickélt haza, hogy tiszta lyuk volt, de "létfontosságú szervet" nem ért találat, vagy ha igen, abból volt másik.
Ha kényszerleszállt, de menthető volt, akkor is volt mit visszafoltozni és újra gépet faragni belőle.

Itt van egy nagyon jó film az ATK Orbital két ágyújáról és többféle lövedékeiről. 30 és 40 mm-es lövedékek hatásai.


A Ka-52-es egyik fő előnye szerintem, hogy ugyanazokkal a hajtóművekkel de nagyobb hatásfokú forgószárnnyal nagyobb szerkezeti tömeg és fegyverzet emelhető, nagyobb sebességgel és dinamizmussal, miközben a páncélozás félúton van a Mi-28 és az AH-64 között. Például a kabin üvegezése szemből páncélüveg, oldalról 5mm-es plexi, de titán oldalpáncéllal, ami jelentős plusz (érdemes megnézni, hogy egy ilyen titán rátét páncél milyen komoly gyalogsági lövedékeket fog meg akár a BMD 50-eséig bezárólag, vagy ezekkel egyenértékű repeszeket is illetően). Ezen felül itt is komoly lépés történt a redundáns megoldások irányába.

Közben persze ennek nem sok köze van a Kuznyecovhoz :)

Redundancia az orosz helikopteeken is van a komoly páncél mellett.Egyébként az AH-64 védettebb mint a Hind és ugye a MI-28 a MI-24 tapasztalataira épül.

Mutass olyan helit, ami farokrész nélkül tud repülni...

A MI-24 farokrotor nélkül képes repülni a KA-52-nek meg nincs.
 
  • Tetszik
Reactions: joker and zsolti