Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
A lapátok tekintetében konkrétan elég sz.ban vannak...
https://www.defensenews.com/digital...-delay-due-to-blade-manufacturing-challenges/
A konkurens V-280 Valor már javában röpköd a Sikorsky prototipusa pedig még sehol...
Amúgy mi értesz az alatt hogy " más elven működik a vezérlés"?
Én ezt a Valort egy elcseszett masinának tartom. A tiltrotor nem olyan hülyeség, de a Valor egy nagy kiterjedésű dög, egy szerény, Blackhawk méretű deszanttérrel.
Ezzel szenben a Sikorsky eleve egy komplett gépcsaládban gondolkodik a nagy sebességű tandemkabinos harcihelikoptertől kezdve a nagy sebességű multifunkciós szállító-harci helikopteren át a közepes-nehéz szállítóhelikopterig bezárólag. Az más kérdés, hogy az S-97 Raider-en kívül más még nemigen realizálódott...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 375
8 563
113
A jövő usa támadó harci helije .
Hát kétlem hogy az oroszok a háttérben lévő hasonoló helit létre tudnának hozni főleg úgy hogy a gatyából kilóg a seggük és gyomruk korog:D
future_vertical_lift_gallery1_960x600.jpg

Ezek valóban kiváló helikopterek lesznek. A legjobbak a világon :)

Bár most nem látom értelmét, hogy berakjad...
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 327
13 648
113
Bizony nagy a szegénység a Szovjetúnióban...

Hanem - bár már az alapjául szolgáló Sikorsky X2 és S-97 Raider ténylegesn megépült és repült is (vajon mi van velük?) - láttunk mi már ígéretes és méregdrága USA programokat közvetlenül a sorozatgyártás előtt földbe állni.

AH-56, S-67, King Cobra, RAH-66 Comanche...

Um... azért ez inkább az USAt minősíti, megjegyzem, mivel ott ezt közzéteszik. Keletebbre ilyesmiért főbelövik a delikvenst :D
Kíváncsi vagyok, mikor jön ki, a kínaiaknak mibe került a Varjág összefoltozása, a ruszkik mennyit buktak pl. az 1.44en vagy éppen a Buran behasalásán.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Um... azért ez inkább az USAt minősíti, megjegyzem, mivel ott ezt közzéteszik. Keletebbre ilyesmiért főbelövik a delikvenst :D
Kíváncsi vagyok, mikor jön ki, a kínaiaknak mibe került a Varjág összefoltozása, a ruszkik mennyit buktak pl. az 1.44en vagy éppen a Buran behasalásán.
Szerintem huszonöt-harminc éves, későszovjet-újorosz projekteket felesleges a hajuknál fogva előrángatni, mert akármekkora kárt is okozott a bedőlésük anno, a mai büdzsére már nem sok hatásuk maradt.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 327
13 648
113
Szerintem huszonöt-harminc éves, későszovjet-újorosz projekteket felesleges a hajuknál fogva előrángatni, mert akármekkora kárt is okozott a bedőlésük anno, a mai büdzsére már nem sok hatásuk maradt.

RAH-66 1996-ben ban már repült... csak ez maga olyan 20-25 távlatában van... Amúgy minek van nekik 3 harci helijük? Az nem aktív pazarlás?
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 327
13 648
113
Kérdezd meg őket...bár az USA-nak is kettő van.

Igen, de most lesz elvileg 3... ez az új tendergyőztes+a másik kettőt gondolom a jelenlegi tendenciának megfelelően továbbéltetik majd mellette. Gondolom a Marines marad a saját útján és a Cobrákhoz ragaszkodik majd...
Az oroszoknál nem értem mi az oka a 3 típusnak, valaki biztos jobban tudja nálam. Elvileg bávált mindhárom, nem akarják kidobni őket ha már megvannak?
Kínaiak meg aztán végleg szürkezóna... de még Japánnak is van a saját+Apache, szóval nem akkora gond elvileg.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Semmi olyan nincs ebben a koncepcióban, amit a Sikorsky meg ne tudna építeni. Mivel már meg is tette.
Halkan jegyzem meg, a Sikorsky koax forgószárnya nem azonos a Kamovéval. Más elven működik a vezérlés és a lapátok tekintetében is előrrébb járnak.
Sanszos, hogy a Kamov az új dizájnnál át fog térni erre.
Nem hinném, hogy kétségbe vontam volna, hogy meg lehet építeni.
Csak kissé túlzásnak tűnik, hogy minden van benne, mint a bucsuban. Az idő majd eldönti, hogy így egyben az egész hogy fog muzsikálni. Lóvé úgyis van sz..rásig.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Nem hinném, hogy kétségbe vontam volna, hogy meg lehet építeni.
Csak kissé túlzásnak tűnik, hogy minden van benne, mint a bucsuban. Az idő majd eldönti, hogy így egyben az egész hogy fog muzsikálni. Lóvé úgyis van sz..rásig.
Pont arra mutattam rá, hogy amilye "van" az nem nagy kunszt, sőt, el is várható, hiszen szükséges. Mondjuk, a tolólégcsavart nem tartom feltétlen kötelezőnek, meg azt se tudom, hogy a kurtán-furcsán félbeszakadt (baleset) Raider tesztrepüléseknek volt-e olyan hozadéáka, hogy az feltétlen kell, de a koax forgószárny és behúzható futómű nélkül nem lehet érdemben gyors gépet építeni.
Hagyományos forgószárny elrendezéssel biztos nem, ennek aerodinamikai korlátai vannak.

Az igazán mindent bele gép a CH-53K, jó drága is az egész program.
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 375
8 563
113
RAH-66 1996-ben ban már repült... csak ez maga olyan 20-25 távlatában van... Amúgy minek van nekik 3 harci helijük? Az nem aktív pazarlás?

Mármint Mi-28, Ka-52, Mi-24?

Az oroszok szerintem amúgy direkt legalább két fejlesztővállalatot fenntartanak mindenből ha lehet, hogy legyen valamiféle verseny az iparban. De így is tényleg érdekes, hogy bírják-e az ennyi irányú fejlesztést. USA-nak annyiban könnyen, hogy egyszerűen nagyobb, erősebb gazdaságú, fejlettebb iparú.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Az oroszok szerintem amúgy direkt legalább két fejlesztővállalatot fenntartanak mindenből ha lehet, hogy legyen valamiféle verseny az iparban.

Ahogy boki írta itt mind a két cég részt vesz a 400km/h nagyobb sebességű harci heli létrehozásában mivel itt a cél a ka-52 és a mi-28N(M) ötvözete lesz.
Nem tehetik meg hogy mint a két cég megépít egy-egy protot és majd eldöntik hogy melyik a jobb mivel arra nincs pénz .
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Azért ne feledjük, hogy a három harci helikopteréből az orosznak a Mi-35M és a Mi-28N az gépészetileg azonos. Míg a Mi-35M a Mi-24V és P gépekkel rokon, tehát egyfajta átmenet a Mi-24P és Mi-28N között. Ez azért nem akkora érvágás. Leszámítva, hogy azért csak eltérő a kabin, csak eltérő a FLIR rendszer, szóval vannak különbségek.
Hanem az USA is párhuzamosan tart fenn egy tengerészgyalogos Cobra/Venom párost és egy US Army Ah-64 családot. Ez megint legalább három típus, hiszen a Cobra és a Venom annyira egy gép. mint a Mi-24-es és a Mi-35M, vagy mint a Mi-35M és a Mi-28N.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
8 064
23 140
113
Bár lehet az oroszok kihagyják mert a 2900 lóerős motor brutál lesz .
Nem szamit milyen eros a motorja, azzal max fuggolegesen emel nagyobbat a gep, de a vegsebesseg novelesehez mar mindenkepp kell a tololegcsavar. Igaz, igy nagy sebessegnel inkabb hasonlit majd egy girokopterhez.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
el is várható, hiszen szükséges..... ... de a koax forgószárny és behúzható futómű nélkül nem lehet érdemben gyors gépet építeni.
Hát, ha mindenáron hajhásszák a sebességet, akkor tényleg kellhet...
Ha egyáltalán van értelme hajhászni a sebességet.
cserébe legalább jó munkaigényes lesz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 161
60 892
113
Hát, ha mindenáron hajhásszák a sebességet, akkor tényleg kellhet...
Ha egyáltalán van értelme hajhászni a sebességet.
cserébe legalább jó munkaigényes lesz.
Ébresztő! Ez már nem a nyolcvanas-kilencvenes évek! A világ összes harcihelikopteres K+F irodája, cége a nagysebességű helikopterén dolgozik.
Most ismét a sebesség a kulcsszó.

A munkaigényes dolgot nem értem...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A világ összes harcihelikopteres K+F irodája, cége a nagysebességű helikopterén dolgozik.
Most ismét a sebesség a kulcsszó
Mondjuk abszolút nem értem hogy miért...
A szállító heliknél még csak hagyján, ott még meg lehet magyarázni, de egy támadó helinél szerintem tök mindegy hogy 300 vagy 450 km/h val repked.
A túlélő képessége nem fog érdemben nőni.
Egy MANPAD így is, úgy is utoléri egy nehézgéppuska vagy gépágyú lőszerről.nem is beszélve...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
M

molnibalage

Guest
Mondjuk abszolút nem értem hogy miért...
A szállító heliknél még csak hagyján, ott még meg lehet magyarázni, de egy támadó helinél szerintem tök mindegy hogy 300 vagy 450 km/h val repked.
A túlélő képessége nem fog érdemben nőni.
Egy MANPAD így is, úgy is utoléri egy nehézgéppuska vagy gépágyú lőszerről.nem is beszélve...
Mert nem a túlélőképesség, hanem a reakció idő csökken. Az A-10 vs más repcsi CAS adás kapcsán felmerült ez a téma. Hiába olcsóbb az A-10 repórája, ha kb. feleolyan lassú, mint az F-16 vagy az F-15. Tehát azonos fedezendő terület esetén azonos reakció időhöz több gép kell...

Tehát egy heli esetén, ami mondjuk 100-150 km/es távolságban lehet a műveleti területektől nagyon nem mindegy, hogy mennyi idő alatt ér oda.