Mil Mi-28 "Havoc"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 316
30 304
113
Egy közeli kép



Ez a gép (vörös 17 oldalszámú)egyébként az októberben átadott 4 Mi-28UB egyike. Mindössze 29 repült órával rendelkezett.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 710
23 099
113
Repül a Mi-28NE.
Ez egy szokásos orosz vegyesfelvágott, (szerintem) a feleselgeseen szétaprózott fejlesztések egyik példája. A gép a Mi-28N, de a továbbfejleszett porkiválasztóval.
A hajtóművek erősebbek, de a lapátok a régiek. A Mi-28NM-hez már van új lőszertároló rakasz, ami nagyobb befogadóképességű, de azt itt nem használják. Az NM-hez meg nem használják a modernebb, kisebb fojtóhatású porkiválasztót.
Az elektronika modernebb, mint az N, de nem annyira, mint az NM.
Valahogy az roszok soha nem egyesítik a fejlesztéseket, akkor se, ha azok egy időben jelennek meg. Az egyik ilyen,a másik olyan, az "all in one" megoldást valahogy kerülik.



A legújabb Mi-35P is ilyen, behúzható a futómű, hogy gyorsabb legyen, de az ezeréves aluminium lapátozás avn, mert az olcsóbb. Minek? Már rég a könyebb, merevebb és nagyobb felületű kompozit lapátokat és a direktebb manőverezést biztosító X faroklégcsavart gyártják mindenhez, abból van már a több. Ha tényleges upgrade-et akarnak, akkor adják a jó öreg Mi-24-es sárkányt a behúzható futóművével és a Mi-35M újabb hajtóművével, kompozit lapátjaival, meg mindennel, amivel javul a repülési teljesítmény és a biztonság is.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
5 475
6 677
113
Az NM-nél meredek, hogy a gépàgyúra vannak pitotcsövek (?) szerelve. Ez egy végleges megoldás?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
11 933
6 319
113
Épp tegnap olvastam a vpkname oldalon és végre választ kaptam arra hogy a meglévő mi-28N mi lesz a sorsa.
Mivel úgy volt eleinte hogy a mi-28NM gépek telejsen új gyártásúak lesznek , na de mi lett volna a már meglévő 100+ N verzióval?
A válasz az, hogy a N gépeket hozzák fel NM szintre és ezzel az olcsóbb és hasznos megoldást választották
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 710
23 099
113
Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 471
21 995
113
Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.

Volt itt egy videó arról,hogy hogyan készül a Kamovok lapatja és valami gép tekert körbe körbe valamilyen anyagot a lapáton.Kicsot olyan volt nekem mintha egy fonodában lennék.Az is üvegszál volt?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 199
4 214
113
Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.

Mivel az oroszok elég gyakorlatiasak és mellette még csórók is, kérdés, hogy a szénszál anyagú rotorlapátokra való átállás és az ebből adódó súlycsökkenés és nagyobb egyenszilárdság milyen előnyöket hozhatna az olcsón gyártható jelenlegi alapanyagú lapátokkal szemben? Úgy értem, hogy vegyünk egy Ka-52-est a régi 40 éves technológiával készült rotorlapátokkal és képzeletben hasonlítsuk össze egy modern szénszálból készült lapátokkal szerelt Ka-52-vel. Miben javulhatna az új lapátos Kamov a régivel szemben?
Most látom, hogy ez a Mi-28 topik. Akkor legyen Mi-28-as régi és új lapátokkal.:)