1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mil Mi-28 "Havoc"

Diskurzus a(z) 'Harci helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Egy közeli kép

    [​IMG]

    Ez a gép (vörös 17 oldalszámú)egyébként az októberben átadott 4 Mi-28UB egyike. Mindössze 29 repült órával rendelkezett.
     
    gacsat likes this.
  2. boki

    boki Well-Known Member

  3. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Ez csak poénkodás volt, vagy esetleg más indokolta az áthúzásokat?
     
  4. boki

    boki Well-Known Member

    A közös orosz-török járőr-konvojokat biztosítják a levegőből az orosz helikopterek. Infracsapda szórás csak a videó kedvéért volt.
     
  5. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Csak ezek nem Mi-28-asok :)
     
  6. boki

    boki Well-Known Member


    Nem azok, (Mi-35M és Mi-8AMTS)de mivel akadályozva vagyok nem tudom berakni a megfelelő topikba.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mármint a Mi-24/35 topicba?
     
  8. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Repül a Mi-28NE.
    Ez egy szokásos orosz vegyesfelvágott, (szerintem) a feleselgeseen szétaprózott fejlesztések egyik példája. A gép a Mi-28N, de a továbbfejleszett porkiválasztóval.
    A hajtóművek erősebbek, de a lapátok a régiek. A Mi-28NM-hez már van új lőszertároló rakasz, ami nagyobb befogadóképességű, de azt itt nem használják. Az NM-hez meg nem használják a modernebb, kisebb fojtóhatású porkiválasztót.
    Az elektronika modernebb, mint az N, de nem annyira, mint az NM.
    Valahogy az roszok soha nem egyesítik a fejlesztéseket, akkor se, ha azok egy időben jelennek meg. Az egyik ilyen,a másik olyan, az "all in one" megoldást valahogy kerülik.

    [​IMG]

    A legújabb Mi-35P is ilyen, behúzható a futómű, hogy gyorsabb legyen, de az ezeréves aluminium lapátozás avn, mert az olcsóbb. Minek? Már rég a könyebb, merevebb és nagyobb felületű kompozit lapátokat és a direktebb manőverezést biztosító X faroklégcsavart gyártják mindenhez, abból van már a több. Ha tényleges upgrade-et akarnak, akkor adják a jó öreg Mi-24-es sárkányt a behúzható futóművével és a Mi-35M újabb hajtóművével, kompozit lapátjaival, meg mindennel, amivel javul a repülési teljesítmény és a biztonság is.
     
    Luthero, fishbed, therob and 4 others like this.
  9. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Az NM-nél meredek, hogy a gépàgyúra vannak pitotcsövek (?) szerelve. Ez egy végleges megoldás?
     
  10. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem.Csak a tesztekhez van.
     
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ezerhétszáznyolcvankét éve oda szerelik a tesztfázis alatt a Pitot csövet a Mi-28-asokon.
    Ez még egy nyolcvanas évek eleji kép:

    [​IMG]
     
    cinikus and fishbed like this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Mi-28UB gyakorló repülések

     
    fishbed likes this.
  13. boki

    boki Well-Known Member

  14. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

  15. boki

    boki Well-Known Member

  16. Roni

    Roni Well-Known Member

    Épp tegnap olvastam a vpkname oldalon és végre választ kaptam arra hogy a meglévő mi-28N mi lesz a sorsa.
    Mivel úgy volt eleinte hogy a mi-28NM gépek telejsen új gyártásúak lesznek , na de mi lett volna a már meglévő 100+ N verzióval?
    A válasz az, hogy a N gépeket hozzák fel NM szintre és ezzel az olcsóbb és hasznos megoldást választották
     
  17. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Ami Roninak a HMD meg a TGP, az nekem a karbonszálas kompozit lapát, modern aerodinamikával. Tud ilyet az amerikai, az olasz, a francia-német és az angol is.
    Az oroszok lemaradtak az üvegszálnál. Miért? Na miért? Mert olcsóbb!
    Jelenleg a Ka-52-esnek és a 62-esnek van talán a legmodernebb aerodinamikájú lapátja, ami kb a negyven évvel ezelőtti (repül az idő, 1980 is már negyven éve volt) nyugati színvonalat képviseli, mind aerodinamikában, mind szerkezet tekintetében. AH-64A és korai UH-60-asok színvonala.
    A Mil Mi-38-asa és Mi-171A2-ese is ez a színvonal, míg a Mi-28N és Mi-35M az ez előtti.
    Pedig kisebb lapáttömeg és lényegesen nagyobb egyenszilárdság érhető el a karbonszállal, mint az üvegszállal vagy a kevlar-al.
    És akkor ez még csak a sima, húzott karbonszál.
    A karbon nanocső még ennél is jóval nagyobb egyenszilárdságot és így anyag és tömegmegtakarítást jelent.
    És a Boeing, de a Bell is ezekkel kezdett kísérletezni.
     
    ghostface likes this.
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Volt itt egy videó arról,hogy hogyan készül a Kamovok lapatja és valami gép tekert körbe körbe valamilyen anyagot a lapáton.Kicsot olyan volt nekem mintha egy fonodában lennék.Az is üvegszál volt?
     
  19. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kevlar, Kapron, Aramid... valami ilyesmi. A szénszál az jellegzetesen fekete.
     
  20. ghostface

    ghostface Well-Known Member

    Mivel az oroszok elég gyakorlatiasak és mellette még csórók is, kérdés, hogy a szénszál anyagú rotorlapátokra való átállás és az ebből adódó súlycsökkenés és nagyobb egyenszilárdság milyen előnyöket hozhatna az olcsón gyártható jelenlegi alapanyagú lapátokkal szemben? Úgy értem, hogy vegyünk egy Ka-52-est a régi 40 éves technológiával készült rotorlapátokkal és képzeletben hasonlítsuk össze egy modern szénszálból készült lapátokkal szerelt Ka-52-vel. Miben javulhatna az új lapátos Kamov a régivel szemben?
    Most látom, hogy ez a Mi-28 topik. Akkor legyen Mi-28-as régi és új lapátokkal.:)
     

Ezen oldal megosztása