Ugyanaz a technológia, ugyanaz a téma. A MI-28-asoknak, 35-ösöknek, 38-asnak, de még a Kamov 52-esnek és 62-esnek is kerámiaszálas vagy üvegszálas lapátjai vannak.
Ezekkel már sokkal komolyabban lehet repülni, mint a régi alumínium szekciós kialakításokkal és még könnyebbek is.
De a szíriai tapasztalatok szerint a homok megeszi őket. A karbonszálas lapátoknál nem tudok ilyen problémáról. Ami nem jelenti azt, hogy nincs, de én nem tudok róla és az oroszok is csak annyit mondtak, hogy a jelenlegi üveg/kerámiaszálas kompozit lapátozást bizony fel kéne váltani valami mással.
Van orosz karbonszálas lapát? Van. Mennyi? Nagyon kevés, mert még gyerekcipőben jár náluk a technológia.
A nagysebességű tesztplatform Mi-24K gép például már karbonszálas lapátokat tesztelt. Tehet nem csak anagysebességű lapátaerodinamika teszt platformja volt az a gép pár éve, hanem a leendő anyagtechnológiáé is. Az, hogy a kísérletnek vége lett, illetve nem látom, hogy jönne már bárhonnan az oroszoknál az ilyen kialakítású lapátozás, azt motatja, hogy valahol az alulfinanszírozottság eredményeként elakadt a dolog.
Ezekkel már sokkal komolyabban lehet repülni, mint a régi alumínium szekciós kialakításokkal és még könnyebbek is.
De a szíriai tapasztalatok szerint a homok megeszi őket. A karbonszálas lapátoknál nem tudok ilyen problémáról. Ami nem jelenti azt, hogy nincs, de én nem tudok róla és az oroszok is csak annyit mondtak, hogy a jelenlegi üveg/kerámiaszálas kompozit lapátozást bizony fel kéne váltani valami mással.
Van orosz karbonszálas lapát? Van. Mennyi? Nagyon kevés, mert még gyerekcipőben jár náluk a technológia.
A nagysebességű tesztplatform Mi-24K gép például már karbonszálas lapátokat tesztelt. Tehet nem csak anagysebességű lapátaerodinamika teszt platformja volt az a gép pár éve, hanem a leendő anyagtechnológiáé is. Az, hogy a kísérletnek vége lett, illetve nem látom, hogy jönne már bárhonnan az oroszoknál az ilyen kialakítású lapátozás, azt motatja, hogy valahol az alulfinanszírozottság eredményeként elakadt a dolog.