Mil Mi-28 "Havoc"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
27 876
22 703
113
:)


A Ka-52 felderítő-harci a Mi-28N harci helokopter. Csak ennyi a különbség. ;):)

Mi ez a hülyeség?Mitől?Attól,hogy a KA-52 eléri a nyugati harci helikopterek szintjét célfelderítésben a MI-28 meg nem?Ettől nem lesz felderítő,csak modern...

Ugyan olyan faszság mintha zat mondanád,hogy a T-90A egy felderítő harckocsi a T-72B meg sima harckocsi.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 892
23 753
113
:)


A Ka-52 felderítő-harci a Mi-28N harci helokopter. Csak ennyi a különbség. ;):)
A Mi-28N esetében a kezdetben elmaradó, a forgószárny fölé szerelt Arbalet radar hiánya miatt olyan célfelderítési potenciálja, mint a Ka-52-esnek, nem volt.
A Ka-52-es ilyen előnye viszont önmagában még nem teszi felderítővé, csak így próbálták valahogy legitimizálni a párhuzamos beszerzést.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 647
31 260
113
Mi ez a hülyeség?Mitől?Attól,hogy a KA-52 eléri a nyugati harci helikopterek szintjét célfelderítésben a MI-28 meg nem?Ettől nem lesz felderítő,csak modern...

Ugyan olyan faszság mintha zat mondanád,hogy a T-90A egy felderítő harckocsi a T-72B meg sima harckocsi.

Látom nem érted, akkor hagyjuk, esetleg, ha valaki segít megérteni... :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
A Mi-28N esetében a kezdetben elmaradó, a forgószárny fölé szerelt Arbalet radar hiánya miatt olyan célfelderítési potenciálja, mint a Ka-52-esnek, nem volt.
A Ka-52-es ilyen előnye viszont önmagában még nem teszi felderítővé, csak így próbálták valahogy legitimizálni a párhuzamos beszerzést.
Ez a kis ubul a rotor tetején? Kezdetben a Ka-52esen sem volt ilyen.
És mi az a dudor a kabin tetején?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Ugyanaz a technológia, ugyanaz a téma. A MI-28-asoknak, 35-ösöknek, 38-asnak, de még a Kamov 52-esnek és 62-esnek is kerámiaszálas vagy üvegszálas lapátjai vannak.
Ezekkel már sokkal komolyabban lehet repülni, mint a régi alumínium szekciós kialakításokkal és még könnyebbek is.
De a szíriai tapasztalatok szerint a homok megeszi őket. A karbonszálas lapátoknál nem tudok ilyen problémáról. Ami nem jelenti azt, hogy nincs, de én nem tudok róla és az oroszok is csak annyit mondtak, hogy a jelenlegi üveg/kerámiaszálas kompozit lapátozást bizony fel kéne váltani valami mással.
Van orosz karbonszálas lapát? Van. Mennyi? Nagyon kevés, mert még gyerekcipőben jár náluk a technológia.
A nagysebességű tesztplatform Mi-24K gép például már karbonszálas lapátokat tesztelt. Tehet nem csak anagysebességű lapátaerodinamika teszt platformja volt az a gép pár éve, hanem a leendő anyagtechnológiáé is. Az, hogy a kísérletnek vége lett, illetve nem látom, hogy jönne már bárhonnan az oroszoknál az ilyen kialakítású lapátozás, azt motatja, hogy valahol az alulfinanszírozottság eredményeként elakadt a dolog.
Nekem az MSz-21 karbonszálas szárnya nagyobb falatnak tünik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Ha megkésve is, de végre valami újdonság. Mi-28NE a levegőben, az adatlap szerint idén februári a kép.



A porkiválsztó már új, a lapátok fajtáját ebből a képből nem tudom megállapítani.
Ez a példány tavaly még a nyilazott végű lapátokkal volt statikusan kiállítva.





A lapátok anyaga, konstrukciója nem ismert, szemre kb az, ami eddig is volt, vagyis csak a lapátok vége kapott másfajta kialakítást.
A Mi-28-as (és azóta a Mi-35M-é is) lapátja kb 1982-ből származik, de a nyilazott végű variáns sem újdonásg, hiszen a MAKSz-95-ön (tehát immáron negyed százada) már ki volt állítva.





A különbség talán annyi, hogy a 95-ös verzió lapátjainak vége nem csak nyilazott, de lefelé csapott is volt, ami amúgy a jelenlegi nyugati dizájnokkal teljesen rokon megoldás, míg a 2018-19-es verzió ezen a téren szemre visszalépésnek tűnik, hiszen csak az AH-64/UH-60-asok hetvenes évek végi egyszerű nyilazását követi. Pont, mint a Ka-50/52-esnél, vagy a Mi-38-asnál látható.

Ilyen hátra- és lefelé nyilazott lapátvéget idáig repülni csak a vaidonat új Ka-62-esnél láthattunk:



De összességében ezen a téren az oroszok nem léptek még akkorát, mint a Nyugat.
Most mi a különbség az NM és az NE között?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Én sem értem Ivánt! Rendben, hogy munkahelyek, presztízs, stb... De mi megy veszendőbe. Ha csak egy típus lenne gyártásban/fejlesztésben, már 1000 Ka-52 repülne...
Központi elhatározás kérdése, hogy a Mil is Kamovokat gyártson. Bár a szervezeti felépítéseket nem igazán követem, de alapvetően a Mil és a Kamov is tervezőiroda, nem? A gyárak meg gyárak. Nekik mindegy, mit gyártanak. Vagy a Milé a gyár is?
 
  • Tetszik
Reactions: endre

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
Az a helyzet, hogy ez nem piacgazdasági kérdés.
Anno, még javában a szovjet érában, a harci helikopteres kérdéskörben, odaengedték az asztalhoz a Kamovot és azóta is etetik.
Miért?
Mert már akkor is látszott, hogy érdemes foglalkozni a projektjükkel. És a kilencvenes évek kellős közepéig nem tudták eldönteni, hogy akkor most Ka-50, vagy Mi-28A.
Akkorra meg beköszöntött már náluk is a piacgazdaság, ahol is piac az volt, gazdaság meg sehol.
Ekkor, 1995-97-től datálódik a Ka-52-es és a Mi-28N megjelenése. Mind a kettő szigorúan csak prototípus, szigorúan csak mint ígéret.
Majd jött a kétezres évek elejétől a nagy megindulás és az orosz állam úgy találta, hogy még jól is jön egy kis diverzitás.
Ezért aztán mikor pénz is volt, megrendelték egyszerre a Ka-52-est és a Mi-28N-t. Sőt, még a Mi-35M-et is.
Innen már nem lehetett visszalapátolni a szart a tehénbe.
2015-2016-ban aztán Szíriában kiderült, hogy a három külön típus helyett elég lett volna csak egy nagyon jó.
És mi történt?
Mivel a már átvett, amúgy még relatíve egészen új Mi-28N-eket nem akarják kidobni, megrendelték a Mi-28NM-et, de nem csak upgrade-ként, hanem további új példányok képében!
Normálisan ez azt feltételezné, hogy akkor legalább a meglévő másik gépeket, de legalább a kifutó Mi-24P-ket akkor kivonják.
Nem, mert ugyan a Mi-24-eseknek valóban végük lesz, de modernizálják a Mi-35-ösöket és emellett a Ka-52-eseknek is jön az M változata!
Ez utóbbiak valószínű csak a meglévő gépek átépítései lesznek, de így is komoly mennyiségű eltérő típus fog még mindig ugyanarra a feladatkörre operálni az oroszoknál.
Az egyik tipust am blokk el kéne adni Indiának.