Mil Mi-28 "Havoc"

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
Központi elhatározás kérdése, hogy a Mil is Kamovokat gyártson. Bár a szervezeti felépítéseket nem igazán követem, de alapvetően a Mil és a Kamov is tervezőiroda, nem? A gyárak meg gyárak. Nekik mindegy, mit gyártanak. Vagy a Milé a gyár is?
Ha jól tudom, de majd boki kijavít, a Mil tervezőiroda termékeit három üzem, míg a Kamovét két üzem gyártja, átfedésekkel.
Arszenyevben például Ka-50/52-esek és Mi-24/35M-ek is készültek/készülnek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
Már odaértem, és elolvastam. Kösz.
És nem csak a lőszerkészlet nőtt, de állítólag a fegyver pontossága is. Ez utóbbi komoly kérdés volt az oroszoknál, mivel a hosszú csövű és nagy teljesítményű lőszereket tüzelő 2A42-es ágyúk kifejezetten rossz szórásképpel dolgoztak és nem csak Szíriában és nem csak éles helyzetben. Már előtte is ismert volt a dolog.
A fegyver helikopterre szerelve, a kisméretű toronyba mozgathatóra beépítve, a forgószárnyak vibrációjától és nagy erejű leáramlásától is befolyásolva sokkal pontatlanabbnak bizonyult, mint a BMP-2-eseken és ez végül elfogadhatatlanná vált.
A Ka-52-eseknél se jobb a helyzet.
A tulai üzemmel és pár tudományos kutatóintézettel kooperálva a Mil most komoly erőfeszítéseket tett a 2A42-esek találati képének nagymértékű javítására.
Elviekben ez a fejlesztés visszamenőleg, a már átadott Mi-28N és NE gépeken is meg fog jelenni.
Valami hasonlón dolgozik a Kamov is, mert őket is érinti a probléma.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
10 604
3 486
113
És nem csak a lőszerkészlet nőtt, de állítólag a fegyver pontossága is. Ez utóbbi komoly kérdés volt az oroszoknál, mivel a hosszú csövű és nagy teljesítményű lőszereket tüzelő 2A42-es ágyúk kifejezetten rossz szórásképpel dolgoztak és nem csak Szíriában és nem csak éles helyzetben. Már előtte is ismert volt a dolog.
A fegyver helikopterre szerelve, a kisméretű toronyba mozgathatóra beépítve, a forgószárnyak vibrációjától és nagy erejű leáramlásától is befolyásolva sokkal pontatlanabbnak bizonyult, mint a BMP-2-eseken és ez végül elfogadhatatlanná vált.
A Ka-52-eseknél se jobb a helyzet.
A tulai üzemmel és pár tudományos kutatóintézettel kooperálva a Mil most komoly erőfeszítéseket tett a 2A42-esek találati képének nagymértékű javítására.
Elviekben ez a fejlesztés visszamenőleg, a már átadott Mi-28N és NE gépeken is meg fog jelenni.
Valami hasonlón dolgozik a Kamov is, mert őket is érinti a probléma.
Ja. Egy Ka-52es szétlőtte a saját orrkúpját.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
 

therob

Active Member
2012. december 26.
875
162
43
Mi ez a hülyeség?Mitől?Attól,hogy a KA-52 eléri a nyugati harci helikopterek szintjét célfelderítésben a MI-28 meg nem?Ettől nem lesz felderítő,csak modern...

Ugyan olyan faszság mintha zat mondanád,hogy a T-90A egy felderítő harckocsi a T-72B meg sima harckocsi.
Nagyon jó több részes írás a Ka-50 és változatairól. Amire ebben nem kapsz választ azt nem is kell tudni.
https://modernwartech.blog.hu/2018/10/05/a_kamov_ka-50_harci_helikopter_tortenete_1_resz
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 684
31 354
113
Ha jól tudom, de majd boki kijavít, a Mil tervezőiroda termékeit három üzem, míg a Kamovét két üzem gyártja, átfedésekkel.
Arszenyevben például Ka-50/52-esek és Mi-24/35M-ek is készültek/készülnek.

Mil Mi helikoptereket 3 városban gyártanak:
Rosztov na Donu(Kubány) - Rosztvertol - Mi-26, Mi-28N/E/NM/UB, Mi-35M
Ulan-Ude(Burjátföld)- Ulan-Udei Repülőgépgyár - Mi-8AMT/AMTS , Mi-171/A2
Kazany(Tatárföld) - Kazanyi Helikoptergyár - Mi-17/171/172/V5, Mi-38/T, Anszat/U

Kamov Ka helikopterek gyártása:
Arszenyev(orosz távol-kelet)-Progressz Repülőgépgyár- Ka-52/K/M, Ka-62
Korábban gyártottak itt Mi-34 könnyú helikoptereket isnem nagy számban. Mi-24/35 harci helikoptereket nem gyártottak itt.

Kumertau(Baskírföld) - Kumertaui repülőgépgyár- Ka-27/28/29/31/32,/226
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
7 912
23 789
113
Kamov Ka helikopterek gyártása:
Arszenyev(orosz távol-kelet)-Progressz Repülőgépgyár- Ka-52/K/M, Ka-62
Korábban gyártottak itt Mi-34 könnyú helikoptereket isnem nagy számban. Mi-24/35 harci helikoptereket nem gyártottak itt.
Ha itt nem gyártottak, akkor mégis hol? Mert azt te se soroltad fel. :)
De biztosíthatlak, a Mi-24-eseket Arszenyevben gyártották.
Az Arszenyev-i Progressz gyár előtt se véletlenül áll ez a Mi-24-es emlékmű:
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
37 684
31 354
113
Ha itt nem gyártottak, akkor mégis hol? Mert azt te se soroltad fel. :)
De biztosíthatlak, a Mi-24-eseket Arszenyevben gyártották.
Az Arszenyev-i Progressz gyár előtt se véletlenül áll ez a Mi-24-es emlékmű:

Igaz, én csak az orosz időszakot-aktuális gépek gyártását vettem bele -1991 után. Persze a SZU-ban gyárottak Mi-24A/V/P gépeket, előtte meg repülőgépeket és rakétákat is.