Mi-28 Havoc (Mil, Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Az első nyílvános bemutatórepülés az új lapátokkal. Ahogy kimerevítem a képet (mert fotókat még nem láttam), nekem úgy fest, a faroklégcsavar lapátjaihoz is hozzányúltak, mintha nagyobb lenne a húrhosszuk (de lehet, hogy csak optikai csalódás):


Egyelőre még nagyon az elején tarthat a berepülés, mert erősebb hajtóművek ide, nagyobb hatékonyságú forgószárny oda, egy MG-fordulózó Kamov-26-os ezt még rosszabb napjain, nyári kánikulában, vegyszerrel megpakolva is felülmúlja.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and migfun

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
A fentebbi videóban látható még a Mi-28NE, a digit festésével és a köztes lapátozással, aminek már nyilazott a vége, de alapvetően még nem az új konstrukció.
Hanem érdekesség, hogy felrakták rá a Ka-50/52-esek Vikhr rakétáit is az Ataka rakéták mellé. Érdekes kombináció.
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Nekem is pont ez tűnt fel. Mi-28 -on még nem láttam Vihrt, s mivel az utóbbi időkben a Ka-52-n is csak Ataka indítókat láttam (amik ezen a gépen kevésbé praktikus elrendezésűek, mint a 28 -ason), azt hittem a Vihr projektet kukázták.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nekem is pont ez tűnt fel. Mi-28 -on még nem láttam Vihrt, s mivel az utóbbi időkben a Ka-52-n is csak Ataka indítókat láttam (amik ezen a gépen kevésbé praktikus elrendezésűek, mint a 28 -ason), azt hittem a Vihr projektet kukázták.
Csak mert nem követted az eseményeket. Mert az tény, hogy a 2000-es évekre teljesen eltűnt a Vikhr, de 2015 után Szíriában elkezdték újra tesztelni (gondolom, előtte meg odahaza) és most megint napirenden van a rendszeresítése.
Azt nem tudom, hogy a Mi-28-as platformra függesztés mennyire komoly.
A MAKSz-on ősi tradíció a függesztősdi, a Nyugat meg mindent készpénznek vesz, amit ott lát.

A Szu-33-asra a mai napig sokan azt hiszik, hogy képes hordozni a Moszkit-ot.
Soha még csak fel se szálltak vele. De a 92-es Mosaeroshow-n a Szu-27K törzse alatt ott volt, így elhitték. Ha volt is ilyen orosz törekvés, az éppoly gyorsan elhalt, mint ugyanezen rakéta integrációja a Szu-34-esre. Ugyanebben az évben ugyanis a második Szu-34-es prototípust a Novoszibirszk-i hangár előtt már egyenesen két(!) Moszkit súlymakettel fotózták le a szárnyai alatt. Szerencsére, ez a konfiguráció Zsukovszkij-ba már nem jutott el, így ma egy hülye tévhittel kevesebb. A fotó ugyanis csak ritkán kerül szem elé.
Nem úgy a szinte sosevolt, tiszavirág életű “Novator” tervezőiroda KS-172-es rakétája, ami 1:1-es makett formájában a kilencvenes években már a Szu-27M elé is ki volt rakva, de legutóbb, 2007-ben (a szűzfelszállása előtti évben) a Szu-35BM legelső prototípusát is ezzel “fegyverezték fel”.
Köszönhetően ennek még mindig akad olyan nyugati szagértő, aki szerint ez a rendszerben levő(!) legpotensebb orosz légiharc rakéta. Az se világos, hogy egyátalán épült-e belőle valaha működőképes példány.

Szóval lehet, hogy a Vikhr integrálva van, vagy lesz a Mi-28-asra, de egyelőre még a Ka-52-esen is csak kísérleti mennyiség lehet hadrendben.
Pedig már megvan ez a projekt is vagy negyven éves és már Csecsenföldön is kipróbálták élesben a Ka-50-esekről.
 
M

molnibalage

Guest
Csak mert nem követted az eseményeket. Mert az tény, hogy a 2000-es évekre teljesen eltűnt a Vikhr, de 2015 után Szíriában elkezdték újra tesztelni (gondolom, előtte meg odahaza) és most megint napirenden van a rendszeresítése.
Azt nem tudom, hogy a Mi-28-as platformra függesztés mennyire komoly.
A MAKSz-on ősi tradíció a függesztősdi, a Nyugat meg mindent készpénznek vesz, amit ott lát.

A Szu-33-asra a mai napig sokan azt hiszik, hogy képes hordozni a Moszkit-ot.
Soha még csak fel se szálltak vele. De a 92-es Mosaeroshow-n a Szu-27K törzse alatt ott volt, így elhitték. Ha volt is ilyen orosz törekvés, az éppoly gyorsan elhalt, mint ugyanezen rakéta integrációja a Szu-34-esre. Ugyanebben az évben ugyanis a második Szu-34-es prototípust a Novoszibirszk-i hangár előtt már egyenesen két(!) Moszkit súlymakettel fotózták le a szárnyai alatt. Szerencsére, ez a konfiguráció Zsukovszkij-ba már nem jutott el, így ma egy hülye tévhittel kevesebb. A fotó ugyanis csak ritkán kerül szem elé.
Nem úgy a szinte sosevolt, tiszavirág életű “Novator” tervezőiroda KS-172-es rakétája, ami 1:1-es makett formájában a kilencvenes években már a Szu-27M elé is ki volt rakva, de legutóbb, 2007-ben (a szűzfelszállása előtti évben) a Szu-35BM legelső prototípusát is ezzel “fegyverezték fel”.
Köszönhetően ennek még mindig akad olyan nyugati szagértő, aki szerint ez a rendszerben levő(!) legpotensebb orosz légiharc rakéta. Az se világos, hogy egyátalán épült-e belőle valaha működőképes példány.

Szóval lehet, hogy a Vikhr integrálva van, vagy lesz a Mi-28-asra, de egyelőre még a Ka-52-esen is csak kísérleti mennyiség lehet hadrendben.
Pedig már megvan ez a projekt is vagy negyven éves és már Csecsenföldön is kipróbálták élesben a Ka-50-esekről.
Mai napig bizonygatnom kell sajnos, hogy a Szu-33 + Moskit hülyeség. Ennek ellenére a DCS-től a Wargameig ott figyel mindenhol...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 821
31 821
113
A Szu-33-asra a mai napig sokan azt hiszik, hogy képes hordozni a Moszkit-ot.
Soha még csak fel se szálltak vele. De a 92-es Mosaeroshow-n a Szu-27K törzse alatt ott volt, így elhitték. Ha volt is ilyen orosz törekvés, az éppoly gyorsan elhalt, mint ugyanezen rakéta integrációja a Szu-34-esre. Ugyanebben az évben ugyanis a második Szu-34-es prototípust a Novoszibirszk-i hangár előtt már egyenesen két(!) Moszkit súlymakettel fotózták le a szárnyai alatt. Szerencsére, ez a konfiguráció Zsukovszkij-ba már nem jutott el, így ma egy hülye tévhittel kevesebb. A fotó ugyanis csak ritkán kerül szem elé.

Nem a kistesó H-31-gyel keverték össze a Moszkitot?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nem a kistesó H-31-gyel keverték össze a Moszkitot?
Egy féltonnásat egy háromtonnás rakétával? Te nem emlékszel arra, hogy mindenhol készpénznek vették a Moszkitot csak azért, mert Zsukovszkijban ez volt kiállítva?



bYUKqIJib9eZ5cp0RlrvWdhCoQ0FtI92qsaARsoDJ1WTeVTqhZ2Vp7VTkF84ADf3aL_2cyPcXliBExPVgL4OIdgeRifIOt7jK9O6ufdSKbY

z2nLzU0.jpg

m02006120800179.jpg


Halkan megjegyzem, a Szu-33-asra a H-31-es sem volt integrálva. Az más kérdés, hogy a Moszkit H-41 néven lett volna “repülőgép fedélzeti” verzió, tehát csak egyetlen karakter volt a különbség.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and enzo

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Az orosz wiki alapján:

AtakaVikhr
Átmérő130 mm130 mm
Husszúság1830 mm2650 mm
Súly42,5 kg45 kg
Max sebesség550 m/s600 m/s
Hatótávolság6000 m10 000 m
Páncélátütés> 800 mm + ERA1 000 mm + ERA*

A megcsillagozott részt az angol wikiről szedtem, ahol azt is kiemelik, hogy a Vikhr harci része többcélú, repeszképző köpennyel ellátott HEAT, ezért az Atakaval szemben nem kell több különböző harcirészű rakétát cipelni.

Összességében a Vikhr jobb koncepciónak tűnik, s azon filózok, hogy miért az Ataka terjedt el.
Arra tippelnék, hogy mivel laser beam riding, az Ataka pedig az előd Sturmhoz hasonlóan radio beam riding, az Atakat a géppark nagyrésze semmilyen/minimális módosítással is tudta használni, de a Vikhrhez komolyabb módosításra lett volna szükség. ---> A hadsereg nem szívesen rendelt belőle komolyabb mennyiséget ---> Ataka terjedt el

(meg persze lehet, hogy maga a rakéta is drágább)
 
R

Ruby de Puteaux

Guest
Itt az új rakéta, becses neve Izdeliye 305E.

559181.jpg

610479.jpg

289108.jpg


The newest Mi-28NM and Ka-52M combat helicopters will be equipped with the Product 305 missile.​

The newest guided air-to-surface missile dubbed Izdeliye 305E (Product 305 E) for upgraded Russian combat helicopters, has been unveiled at the International Military-Technical Forum Army-2021, a TASS correspondent reports.

The missile, developed by the Kolomna Design Bureau of Mechanical Engineering (KBM, part of the High Precision Weapons company of the Rostec State Corporation), is showcased at the High Precision Weapons stand.

The guaranteed range of the Product 305E is up to 14,500 meters, the missile is capable of speeds up to 230 m/s. The ammunition is equipped with a high-explosive fragmentation warhead weighing 25 kg and an optical thermal imaging homing head. The missile weighs 105 kg.

The newest Mi-28NM and Ka-52M combat helicopters will be equipped with the Product 305 missile.

Forrás: The dead district blog.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Itt az új rakéta, becses neve Izdeliye 305E.

559181.jpg

610479.jpg

289108.jpg


The newest Mi-28NM and Ka-52M combat helicopters will be equipped with the Product 305 missile.​

The newest guided air-to-surface missile dubbed Izdeliye 305E (Product 305 E) for upgraded Russian combat helicopters, has been unveiled at the International Military-Technical Forum Army-2021, a TASS correspondent reports.

The missile, developed by the Kolomna Design Bureau of Mechanical Engineering (KBM, part of the High Precision Weapons company of the Rostec State Corporation), is showcased at the High Precision Weapons stand.

The guaranteed range of the Product 305E is up to 14,500 meters, the missile is capable of speeds up to 230 m/s. The ammunition is equipped with a high-explosive fragmentation warhead weighing 25 kg and an optical thermal imaging homing head. The missile weighs 105 kg.

The newest Mi-28NM and Ka-52M combat helicopters will be equipped with the Product 305 missile.

Forrás: The dead district blog.
Szép szép, de a mai világban ez a 230 m/s nekem nagyon lassúnak tűnik.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and enzo

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
Bármilyen földi meg vizi jármű, épület ellen bőven elég ez a sebesség.
Ellenséges helikoptert, drónt, helikoptert, lassabb repülőt tuti jobban veszélyeztet egy 600m/s-es Vikhr, mint ez a 230m/s-el, nagyobb is, majd háromszor lassabb, könnyebb célpont APS-nek, AHEAD-nek is jóval. Az is fontos lehet, hogy jóval több időt hagy a védekező félnek indítás után a becsapódásig, ez is fontos faktor. Nem azt mondom ezzel hogy használhatatlan, csak nekem meglepő egy új rakéta fegyverzetnél 2021-ben a 230m/s maximális sebesség, ez még sem öngyilkos drón, hanem AG rakéta...
 
  • Tetszik
Reactions: endre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 784
30 551
113
Ellenséges helikoptert, drónt, helikoptert, lassabb repülőt tuti jobban veszélyeztet egy 600m/s-es Vikhr, mint ez a 230m/s-el, nagyobb is, majd háromszor lassabb, könnyebb célpont APS-nek, AHEAD-nek is jóval. Az is fontos lehet, hogy jóval több időt hagy a védekező félnek indítás után a becsapódásig, ez is fontos faktor. Nem azt mondom ezzel hogy használhatatlan, csak nekem meglepő egy új rakéta fegyverzetnél 2021-ben a 230m/s maximális sebesség, ez még sem öngyilkos drón, hanem AG rakéta...
AG rakétaként elsődleges célpontja a földön van. Ekkora méret mellett szerintem nem ezzel képzelték el az ellenséges helikopterek levadászását, ettől függetlenűl képes lehet arra is, mert ez a sebesség kvázi elég hozza, de nem arra találták ki.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 416
44 029
113
AG rakétaként elsődleges célpontja a földön van. Ekkora méret mellett szerintem nem ezzel képzelték el az ellenséges helikopterek levadászását, ettől függetlenűl képes lehet arra is, mert ez a sebesség kvázi elég hozza, de nem arra találták ki.
Persze hogy nem arra van, nem is ez a legnagyobb problémám vele hogy AG rakétaként nem optimális légi célok ellen, mert ez igazából a Vikhr-nál, meg a legújabb Hellfire-nél inkább egy plusz, mint sem egy hiányosság az AG rakétáknál amik ezt nem tudják. Egyszerűen sok időt hagy arra hogy az ellenfél visszatolasson fedezékbe, használjon valami ellen tevékenységet pl. füstöt, és arról nem is beszélve, hogy jóval könnyebb célpont így bármilyen elhárító eszköznek, APS-nek.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Szép szép, de a mai világban ez a 230 m/s nekem nagyon lassúnak tűnik.
Attól még, hogy egy az egyben úgy néz ki, mint egy túlméretes, amúgy őskövület Falanga, ez a rakéta nem tudom, hogy képes 230m/sec sebességgel 14km-t elrepülni?
Ilyen kis sebességgel csak akkor repül el ilyen messzire, ha azt egy kellően íves röppályán teszi. De még így is azt mondom, hogy ez a 230m/sec inkább a célba érkezés sebessége, semmint az utazósebesség.
Igaz, hogy a Falanga is szerény 160m/sec sebességgel repülte le a maga 2.5 - 3km-ét, de még a Sturm is bőven 300m/sec feletti sebességével képes az alig 5km-t megtenni.
Ez a rakéta a típusjelzése alapján is egy szteroidokon hízlalt Falanga, de azért az legyen a szemünk előtt, hogy a Hellfire is úgy képes megtenni a maga 8km-ét, hogy az égésvégi sebessége 420m/sec!
És itt földközeli repülésről van szó.
Azért vagyok szkeptikus, mert ha ez a 230m/sec itt az égésvégi sebesség, akkor még akkor is nagyon sokáig kell járatni a hajtóművét, hogyha az egy kis teljesítményű utazóhajtómű.
Ilyen alacsony égésvégi sebességnél ennek a rakétának a céltól alig 3-4km-re szabad csak kifogynia a töltetéből, tehát a röppályájából bő 10km-t folyamatosan, de igen alacsony intenzitással dolgozó hajtóművel kell megtennie, ami ilyen hosszú távon ilyen kis sebességnél nagyon hosszú idő. Viszont ilyen alacsony intenzitás mellett meg nem tudom, hogy lehet 230m/sec sebességet fenntartani?

Namost. Itt írhatjuk, hogy nem minden a sebesség, mert ott van a Spike NLOS, amelyik a maga 25km-ét 160-180m/sec sebességgel teszi meg.
Igen, ez valóban lehet egy támpont, de annak jókora szárnyai is vannak, ennek pedig nincs ilyesmi.