Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 179
61 057
113
Annyi különbséggel, hogy ebben a gépben az eleve "minyós" dizájn miatt talán több a katonai potenciál. Amúgy a géppel az a baj, hogy jelenleg a világon az EC-725 mellett talán ez az egyetlen, ami érdemben ki tudja váltani a Mi-8-as családot. És hatalmas teljesítménypotenciál van benne. Gondoljunk a pár évvel ezelőtti magassági világrekordra, vagy akár arra,hogy kívül nem sokkal nagyobb,mint a Mi-8-as, de másfélszer nagyobb a teheremelő képessége, gyorsabb, jobban manőverezik és a vészhelyzeti megoldási is modernebbek. Gondolok itt az ablakokra. Anno az afgán fronton számos Mi-8-as katasztrófa alapja az volt, hogy a forgószárnyak forgásiránya adta nyomaték miatt a lezuhanó gépek szinte mindig az oldalsó deszantajtóra dőltek, miközben ugye az ablakokon nem lehetett kimászni. Sokan úgy égtek benn, hogy nem is törték össze magukat.
Például a Caracal-nál is több mint tíz(!) olyan pont van, ahol vészhelyzet esetén egy ember ki tud mászni a gépből. Látható, hogy a Mi-38-asnál már szintén ezt az elvet követték.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 821
81 160
113
A Mi-38, Ka-62 és a PSV(Rachel) fejlesztési program állása:
http://bmpd.livejournal.com/1338249.html
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
pjM-78YrUWI.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Új hajtómű Mi-38-hoz. Klimov TV7-117V, melynek másik változata az Il-112-be is bekerül.
u7a3GAK6rvc.jpg
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 131
113
Elnézést pontosítok: az új alatt nem új típust hanem újonnan gyártottakat tessék érteni.
 

sidewinder1

Member
2012. március 13.
217
3
18
2015 december 31-én megkapta az állami típusalkalmassági bizonyítványt a Mi-38-as. Tehát idén indul a sorozatgyártása.
Remélem ugyanolyan sikeres lesz mint az előd Mi-8-as család.
Videó is van:
http://tvzvezda.ru/news/vstrane_i_mire/content/201512311629-s142.htm
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 047
113
Nem tudom ti hogy vagytok vele de nálam felesleges ez a gép rendszerbe állítása az orosz haderőnél már csak azért is mert 2020-ig nem kis mennyiségű modern mi-8-17 vesznek, ezek közül
valamlyeik változat de azt hiszem a rakodótér tömve van elektronikával.

Én inkább megvárnám a helyükben ka-92 ami már utódnak számít
a mi-17-hez képest a mi-38 k.rvára nem!