1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mil Mi-8-/17 "Hip"

Diskurzus a(z) 'Szállító és egyéb vegyes feladatú helikopterek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Mi-171A2 törés, állítólag hajtóműhiba miatt... (idióta zene van alatta, jobb ha kiínyírod)
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Az összetört Mi-171A2 elszállítása az Elbruszról.

    <iframe src="" width="640" height="360" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
     
    fishbed likes this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  5. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    APU indítása Mi-17-n
     
    fishbed likes this.
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Zene nélkül, plusz a roncs. Jól látszik, hogy az egész géptörés nem lett volna, ha a laza talajban nem akad el a futó:

     
    Luthero and fishbed like this.
  7. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Roni likes this.
  8. zsolti

    zsolti Well-Known Member

  9. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Nincs rá már szükségük.A Z-8L szállitókapacitása és a magassági teljesitménye jobb a Mi17nél,ráadásul gyorsabb is.Ha szükségét látják,felfegyverzett változatát ugyanúgy ki lehet alakitani,mint az orosz gépét.
     
    Roni likes this.
  10. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A gépet egy ideig licenc alapján gyártották/összeszerelték?? valamennyi százalékban. De ezek szerint beérték vele, míg a elkészültek a másik két géppel. Kb. az lehetett a szerepük mint az Il-76-osoknak.
     
    therob and Celebra like this.
  11. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    A mi 17 sosem volt a legjobb abszolút kategóriában. Amiért sikeres volt az az, hogy piszok költséghatékony, és eléggé strapabíró/igénytelen. Egy Z18 eleve a három hajtóműves kialakítás miatt egy fél kategóriával fölé van pozícionálva teljesítményben, a BH koppintásuk meg teljesen másra van, sztem nem az szorítja ki az öreg vasat, hanem a Super Frelon by China. Kínának meg a pénz jelenleg nem számít, csak a boldogság.
     
  12. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Minden jel ebbe az irányba mutat.
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Egész érdekes videót találatm a tavaly nyári Mi-171A2-es géptöréshez. Egy, amolyan előzmény riportot, amikor még minden rendben volt.
    Igaz, a videó főleg a Mi-38-asról szól, de mellette áll és a hasonló, Elbruszra leszállási tesztrepülésen vett részt a 171-es is, csak neki - mint az végül ismert - nem sikerült.



    És a következmény mégegyszer:

     
    Luthero and fishbed like this.
  15. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Mi-8MTV "Ми-8МТВ"
    [​IMG]
     
    Rotten878, borisz and fishbed like this.
  16. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Ezt minden APU indításkor csinálja? Vagy csak hosszabb állás után?
     
    gacsat likes this.
  17. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ha arra gondolsz, hogy telefolyik keróval, mikor sokáig áll és ilyenkor égeti ki, nos az nem esélyes (az egész Ai-9 a kifogyasztótartálynál magasabban helyezkedik el.)
    Találtam egy ábrát a tüzelőanyag automatáról. Meg itt van a manuálja is.
    [​IMG]
    http://www.aviadocs.net/rle/Mi-8MTV-1/Cd1/Dvigateli/Ai-9V_TO.pdf
    Az ilyen kis hajtóművek szabályzó rendszere általában egyszerű kivitelű és ennek következtében hajlamos nem túl kifinomult lenni az indítás levezénylése.
    Ha jól olvastam, akkor egyrészt indításnál már a leállító szelep (клапан останова) nevű mágnesszelep és az indító mágnesszelep (клапан пускового топлива) is nyitva van, meg ugye a 726-os szivattyút forgatja az elektromotor. Eltelik egy kis idő, mire az indító gyújtókamrában begyullad a keverék és szerintem ez idő alatt (mivel a forgórészt már egy ideje gyorsítja az indító motor), az üzemi fúvókákon bejutott kerozint a szellő elkezdi kitessékelni hátrafelé és ennek az elégése adja a lángcsóvát, de a forgórész további fordulatszám-növekedésekor egyszerűen kifújja a hajtóműből a felesleget, a hőelemeknek meg valószínűleg van akkora hőtehetetlensége, hogy nem ugrik meg a gázhő nagyon, de egyébként a könyv szerint indításkor 880°C-ig megengedett elszaladnia.
    Szóval szerintem ez a plusz tüzelőanyag minden indításnál jelen van és mindig tüsszent is egy kis lángot... Ahogy mondani szokták: Ez ilyen.
    Aztán persze lehet, hogy tévedek...
     
    gacsat, ghostrider, fishbed and 2 others like this.
  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Perui Mi-171 (Mi-8AMTS)
    [​IMG]
     
    Python, fip7, fishbed and 1 other person like this.
  19. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Orosz Mi-8AMT
    [​IMG]
     
    Python and fishbed like this.
  20. boki

    boki Well-Known Member

    AESA radart kapnak a Mi-8AMTS helikopterek.
     

Ezen oldal megosztása